Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Hydra

Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 46
91
Archiwum / Nabór na Bajarzy
« on: November 26, 2018, 08:20:41 PM »
Hello!
Czas na nabór na Bajarzy - z tylko tygodniowym obsuwem, co to dla nas :)

Bajarz zajmuje się fabułą Torilu. Ma dwa główne zadania: pierwszym jest animowanie karczm i Miejsc Spotkań; drugim jest zapewnianie punktów startowych do gry. W animowaniu karczm chodzi o to, żeby wchodzić do nich i pisać NPCem nawet, kiedy nikogo nie ma - w ten sposób zachęca się do dołączenia; chodzi o wykazanie inicjatywy. Przez punkt startowy rozumiem z kolei tworzenie sytuacji fabularnych, w których może się znaleźć niemalże dowolna postać, wziąć udział w scenie czy w minisesji i dostać questa, który popchnie ją w dalszą drogę. Takim questem są wszelkiego rodzaju zlecenia i zamówienia, ale też klątwy, przypadkowe przedmioty, tajemnicze przepowiednie. Bardzo zależy nam na tym, żeby Bajarze dbali o inkluzję w rozrywce (czyli o to, żeby każdy mógł bez problemu grać). Chcesz wrzucać innym postaciom małe zahaczki fabularne? Wolisz generować dziesiątki drobnych pomysłów zamiast jednego starannego wątku? To fucha dla Ciebie. Przewidujemy sporo nowych Bajarzy po tym naborze.

Wszystkich zgłaszających się proszę o zaproponowanie stałego MSa dla Zazesspur w ramach zadania na start. Chodzi o sam pomysł - nie wszystkie zrealizujemy, więc nie ma sensu, żebyście się produkowali nad opisami, jeśli mamy ich potem nie wykorzystać :)

Zamykamy nabór 2.12. Wpisujcie się w tym temacie.

92
Dobry wieczór! Czas na informację, co dalej z Torilem i według jakich zasad gramy :)

To co z tym Torilem 1.5?

Wiecie co... gramy tak, jakby 2.0 miało nie być. Nie wiemy, czy będzie, więc się na niego nie oglądamy.


Co z postaciami na 2.0?
Traktujemy je tak samo jak postaci na 1.5 - można je rozwijać w czasie gry, więc nie musicie nam już deklarować, czy dana postać jest na 1.5, czy na 2.0. Ale! Jeżeli 2.0 powstanie, każdej takiej postaci będzie przysługiwała startowa pula punktów umiejętności, przedmiotów i czego tam jeszcze. Nie przenosimy osiągnięć między grami. Dotyczy to także wpływów i reputacji, innych niż lokalne NPC niskiego szczebla i postaci innych graczy. (Jeszcze raz: to, co ugracie pomiędzy postaciami, przechodzi do 2.0 - bo wszystko jedno, czy tak zagraliście tę relację, czy się na nią umówiliście. A lokalny kupiec, krawężnik w straży miejskiej, szeregowy złodziej nigdy nie byli "reglamentowani" dla postaci i to nie ulega zmianie).
To konsekwencja tego, że gramy tak, jakby 2.0 miało nie być. Przeniesienie postaci i wyjaśnienie, jak straciła to, co miała, to będzie indywidualna broszka każdego gracza. Amnezja? Czysty start? Traktowanie tego jako "wczytania" gry od nowa? Sprawdzenie, jak jej historia wyglądałaby, gdybyśmy grali Paragonem zamiast Renegatem? Nagle odkryty bliźniak? Uczeń poprzedniej postaci? Jak chcecie. Nie będziemy się w to wtrącać, ale mówimy wyraźnie: trzeba będzie zacząć grę od początku.
Tak zupełnie od serca, jeśli ktoś z Was jest bardzo przywiązany do swojej koncepcji postaci na 2.0 i nie chce ryzykować, że będzie musiał coś cofać, zmieniać, dostosowywać - najrozsądniejszym wyjściem będzie schować postać do szafy. Może się przyda, może nie.

To nie można było tak zrobić z postaciami 1.0?
Mogę powiedzieć tyle: wtedy wydawało się to właściwym rozwiązaniem, działałyśmy w odmiennych warunkach. Teraz zmieniło się na tyle dużo (i w efekcie zrobił się taki bajzel), że naszym głównym celem jest uproszczenie i wyklarowanie obecnej sytuacji. Dlatego nie cofamy zniszczenia Skraju ani decyzji o nieprzenoszeniu postaci z 1.0; wystarczy tyle zamieszania, ile zaistniało. Zostawmy to już za sobą.


Według jakich zasad teraz gramy?
Według tego, co opublikowałyśmy w marcu - Dekalogu. Dodałyśmy do niego jedną zmianę dotyczącą spójności świata (w sekcji "Jak rozumieć Świat Gry?"), którą dla wygody cytuję poniżej:
Quote
Najważniejszą zasadą, jaką rządzi się Świat Gry, jest spójność. Musimy mieć zbliżone wyobrażenie na jego temat, żeby móc się w nim płynnie poruszać. Z tego powodu upewnij się, że Twoje pomysły dla sesji bądź kampanii są zgodne z settingiem, w którym gramy, i nie wykluczają się z materiałem źródłowym - starajmy się nie wysadzać świata w posadach. Podręcznikowe pomysły i zasady zostały świadomie wybrane przez twórców Forgotten Realms, więc korzystajmy z ich pracy. Warto.
Jeśli nie jesteś pewien, czy Twój pomysł nie narusza spójności świata przedstawionego, zapytaj Obserwatorek. W razie potrzeby dokonają obowiązującej wykładni tego, co pasuje do przedstawionego świata gry, a co trzeba dopracować.

Przypomnę esencję Dekalogu: jeśli chcesz coś osiągnąć, rozegraj to, a jak rozegrasz, zgłoś do nas, że sesje się odbyły i miały takie a takie skutki. Cała filozofia.

W razie pytań oczywiście służymy pomocą, jak zawsze.

PS poprawiłam pierwszy post tematu, żeby nie wprowadzał w błąd.

93
Plecak Hewarda / Odp: Drobna pomoc graficzna
« on: November 21, 2018, 02:30:57 PM »
Shag, spodnie są okej, ale teraz ten typ zamiast trepów ma gumiaki :P i to też odpada.

94
Alkierz / Odp: Oświadczenie - odpowiedź
« on: November 21, 2018, 02:28:48 PM »
Zamykam ten temat. Jeżeli ktoś jeszcze koniecznie będzie się chciał wypowiedzieć, proszę o cynk. Otworzę.

95
Plenarne ścieżki / Odp: Gracz szuka sesji
« on: November 19, 2018, 05:42:57 AM »
#zagram
Niezobowiązujące simsy na poznanie miasta i mojej własnej postaci. Świeża, niemacana, do rozdziewiczenia. ID 89.

PS pewna trudność polega na tym, że do 26.11 włącznie jestem na urlopie - to oznacza nieregularne odpisy.

96
Dołączam do teamu 2.0

Cieszymy sie, ale trzeba nam dac znac w grze, nie tu ;) przy zgloszeniu postaci.


@Kuna
Nie, nie powstal. Ale nie widze przeszkod, zebys zalozyla :)

97
Jezeli pytasz o to, czy trzeba je wybrac, to tak :)

98
Plan na najbliższe dni jest taki:
- dziś wrzucamy informację, co się stało ze Skrajem (wieczorem)
- w piątek wiemy, gdzie przenosimy ciężar gry
- w weekend stawiamy nowe karczmy
- jakoś w poniedziałek puścimy nabór na Bajarzy
- z doskoku podmieniamy opisy w grze.

Rozkładam te czynności dlatego, że w czwartek jadę na urlop i nie chcę się zatkać robieniem wszystkiego naraz ;) A mówię o tym, żebyście wiedzieli, co i jak. W razie opóźnień będę informować na bieżąco.

99
Takich rzeczy w ogóle nie musisz zgłaszać - po prostu je masz i możesz się na nie powoływać w 2.0. Pamiętasz zluzowane zasady z marca? Zgłasza się tylko to, co zmienia kształt świata dla wszystkich graczy :) nie śledzimy i nie mamy zamiaru śledzić postaci z lupą.

100
Odblokowałam opcję zmiany głosu. Pod ankietą, w prawym rogu zaraz pod tym boksem, powinna się Wam wyświetlać opcja "usuń głos" - wtedy można dodać go na nowo :)

101
@Panda
To prawda, że każde z tych miejsc jest (raczej) dużym miastem - wyróżniamy je poprzez zróżnicowaną atmosferę: Suzail jako miejsce niedawno ogarnięte wojną i jeszcze kruche, delikatne, ale wciąż praworządne; Zazesspur jako miasto dekadenckie, egzotyczne, z rozbudowanym półświatkiem; i wreszcie Wrota, "tradycyjne miasto fantasy", które najłatwiej (najpowszechniej?) jest sobie wyobrazić, na poziomie meta nostalgiczne. No i oczywiście śmiało można grać we wszystkich innych miejscach Torilu, to się nie zmienia. Fajnie, że do nas dołączysz :)

@wszyscy so far
Dziękujemy za dobre słowo :)

102
Cześć!
Jak wiecie, Potwórcy pracują teraz nad Torilem 2.0. Obecnie planują otworzyć go dla wszystkich chętnych wiosną 2019 roku. Do tego czasu chcemy Wam zaproponować przejściowe, luźniejsze zasady gry na Torilu, które żartobliwie nazywamy wersją 1.5 - tak będę się do nich odnosić w dalszej części posta.



Najważniejsze zmiany:
- rezygnujemy ze Skraju jako głównego miejsca rozgrywki (o jego losach - poniżej);
- zluzujemy zasady akceptowania nowych postaci;
- pozwolimy wprowadzić i przetestować postaci, którymi chcielibyście grać na 2.0.


Co z tym Skrajem?
Otóż... Porzućmy go.
Mamy poczucie, że Skraj przestał być interesującym miejscem rozgrywki - rozegraliśmy w nim dużo opowieści, pewnie byłoby miejsce na kilkanaście nowych, ale ze wszystkim trzeba się kiedyś rozstać :) Żeby jednak nie pozostawiać Skraju i zapowiadanego Końca Świata w zawieszeniu, przygotujemy (no dobra, głównie Skaje - dziękujemy!) wyjaśnienie fabularne tego, co się stało, że Skraj wziął i umarł. Chcemy je rozesłać w formie krótkiej do dzienników, w formie długiej umieścić w Plotkach i na forum w temacie fabuły głównej w Skraju - we wtorek/środę. Decydujemy się na to rozwiązanie dlatego, że zależy nam, żeby domknąć opowieść - ale nie chcemy nikogo zmuszać do rozgrywania epilogu, jeżeli nie będzie zainteresowany.
Powtórzę jeszcze raz: ci, którzy będą chcieli, mogą grać konsekwencje zniszczenia Skraju i skorzystać z zaproponowanego przez nas wyjaśnienia, dlaczego ich postać umarła. Ci, którzy nie chcą, mogą los Skraju zignorować, a życie postaci zakończyć według własnego pomysłu.
Wiemy, że nie każdemu zaproponowane wyjaśnienie fabularne przypadnie do gustu. Trudno. Ale właśnie z tego względu nie będziemy na Was wymuszać, żebyście je aktywnie rozgrywali. A jeśli ktoś z Was będzie chciał coś badać lub przeprowadzić sesję w zrujnowanym Skraju, prosimy o uprzedni kontakt z nami.


To teraz mięso, czyli postaci
Zajrzyj do nowych-nowych zasad - są tutaj: klik.
Poniższe propozycje wykreślam, ale zostawiam dla porównania i na wszelki wypadek.

Quote
Widzimy miejsce i sensowność prowadzenia trzech "kategorii" postaci równolegle. Pierwszeństwo przy sprawdzaniu będą miały nowe postaci główne, nie postaci poboczne.

1. Postaci z 1.0
Czyli te, które już istnieją i którymi gracie.
+ mogą się normalnie rozwijać - dotyczą ich wszystkie dotychczasowe zasady zdobywania aspektów, umiejętności, przedmiotów itd.
+ mogą dodawać znaczniki do Kronikarium
+ kto chce, ten sięga po zaproponowane konsekwencje zniszczenia Skraju i gra efekty, kto nie, ten zabija sobie postać po swojemu
- nie przechodzą na 2.0

2. Postaci z Torilu 1.5
+ mogą się normalnie rozwijać - dotyczą ich wszystkie dotychczasowe zasady
+ mogą dodawać znaczniki do Kronikarium
+ są robione według łagodniejszych zasad - nie będziemy wymagać pełnego balansu ani oczekiwać mocnych utrapień. Wciąż jednak postaci muszą mieć jakieś wady!
- nie przechodzą na 2.0 (czyli trzeba je jakoś załatwić przed końcem gry)
- nie można w trakcie gry zadeklarować, że to jednak będzie postać na 2.0, i tę zasadę będziemy egzekwować bezwzględnie
Wszystkie nowe postaci stworzone od tego momentu, które nie są zadeklarowane jako postaci na 2.0, traktujemy jako tworzone na 1.5.

3. Postaci na Toril 2.0
Postać na 2.0 zakładasz na własną odpowiedzialność.
+ przechodzą na 2.0
+ mogą grać dowolnego rodzaju relacje ze wszystkimi postaciami graczy (niezależnie od kategorii); mogą też grać relacje z NPC niskiego szczebla, jak szef pomniejszej bandy, lokalny kupiec i tym podobne. Tego typu relacje będą obowiązujące w 2.0
+ można w trakcie gry zadeklarować, że tej postaci nie chcesz przenosić na 2.0, i wtedy grasz nią dalej według zasad 1.5; od tej decyzji nie ma odwrotu!
- nie mogą się rozwijać (zdobywać nowych czarów, nowych przedmiotów, umiejętności)
- nie gwarantujemy, że przejdą w wymarzonym kształcie na 2.0 - zwyczajnie nie wiemy, co przejdzie, a co nie. Im zwyklejsza postać, tym większe szanse, że uda się ją przełożyć. Dlatego nie będziemy akceptować myślących przedmiotów, inteligentnych zwierząt, świadomych potworów i tym podobne.
- postaci nie będą sztucznie chronione przed negatywnymi konsekwencjami. To znaczy, że jeśli MG będzie chciał zrobić epicką sesję, lepiej nie iść na nią postacią na 2.0: i tak nie uzyska się rozwoju, a można umrzeć. Ale proste NK i karczmy można grać swobodnie, dla przyjemności opowiadania.

Będziemy ze Skaje prowadziły ewidencję postaci, które zgłosicie jako te na 2.0. Dla Waszej wzajemnej graczowskiej wygody poprosimy Was też, żebyście w zakładce z profilem danej postaci zaznaczyli, jeżeli chcecie przenieść ją na 2.0.
Wiemy, że brak rozwoju i ugrywania przedmiotów czy wpływów to nie jest ideał - natomiast nie chcemy doprowadzić do sytuacji, w której Wy się namęczycie, a my potem będziemy musiały Wasz wysiłek skasować, bo na przykład nie wystarczy Wam punktów na wykupienie wymarzonych umiejętności. A przecież założeniem Kalejdoskopu i całego 2.0 jest to, żebyśmy mieli świeży, równy start.


Okej, a gdzie chcemy grać?
Proponujemy trzy potencjalne lokacje, które łączą w sobie wygodne do gry cechy, to znaczy są jakoś opisane, ale jednocześnie nie są "przeładowane" informacjami i można dołożyć sporo od siebie: Wrota Baldura, Suzail i Zazesspur. Skreśliłyśmy Amn ze względu na powszechny zakaz czarowania i konieczność zdobywania pozwoleń - już graliśmy ten motyw, wystarczy.
Głosujcie na wybrane miejsce w ankiecie. Pod to miasto dostosuję opisy w samej grze (np. w Wieży Magii i podobne). Oczywiście bez zmian pozostaje możliwość grania w dowolnym innym miejscu Faerunu, Torilu i znakomitej większości Planów.
Ankieta ma dość krótki czas trwania, bo chcę, żebyśmy ruszyli w ciągu kilku dni, najdalej w tydzień :) Po wyborze miasta poproszę Bajarzy o przygotowanie nowych karczm (@Bajarze - wiem, wiem, nikt Was nie uprzedził :* ).


Dajcie znać, co o tym myślicie; proszę o wypowiedzi na forum, bo tutaj nie zginą, w przeciwieństwie do Discorda. I w razie pytań - oczywiście pozostajemy do Waszej dyspozycji.

103
Plecak Hewarda / Odp: Drobna pomoc graficzna
« on: November 11, 2018, 09:05:29 PM »
Potrzebuję, żeby tej pannie zmienić ucho na ludzkie (bądź ukryć je pod włosami, choć chciałabym zachować kolczyki). Znajdzie się dobra dusza?

już zrobione, dziękuję Pani Panda!

104
Plenarne ścieżki / Odp: Gracz szuka sesji
« on: November 07, 2018, 01:52:24 PM »
pograłabym, i to jeszcze w ramach 1.0. jakby się nas zrobiła czwórka, to pewnie nawet mogę poprowadzić.

kontakt przez prv w grze (ID 89).

105
Sigil, Miasto Drzwi / Odp: Trzeci letni zlot Torilu - Zboczyń 2018
« on: August 25, 2018, 08:58:09 PM »
uwaga uwaga, są foty
klik

wszystkie zdjęcia są podpisane - należy w nie wejść, podpisy są w lewym dolnym rogu. jak się nie wyświetla, to porusz myszką.

Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 46