Author Topic: Karczmy, sklepy - prywatne interesy  (Read 2070 times)

Argo

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 37
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 215
  • Postać: Lyari
Karczmy, sklepy - prywatne interesy
« on: November 18, 2015, 06:58:22 PM »
Pomyślałem sobie dzisiaj - "w sumie, to po co nam kilka karczm, skoro w praktyce nie różnią się od siebie sposobem grania w nich?" Wiadomo - na sesjach wykorzystujemy takie smaczki, jak to, ze jedna jest dla bogatych i możnych, druga to speluna jakich mało, a trzecia jest poza miastem itd. Ale na co dzień - nie ma żadnej różnicy w tym, jak się w nich gra. A karczmę o potrzebnych cechach można na potrzeby jednej sesji stworzyć od tak...
Stąd pomysł, aby gracze mogli prowadzić własne lokacje. Nie w zupełnej dowolności, ale w porozumieniu z Potwórcami - dla zachowania klimatu i spójności fabuły. Co wy na to? Już widzę te sklepy, jak np. ten złotookiego, do którego co jakiś czas wpadnie klient i  tam załatwi z nim sprawę, zamiast pisać na priv, te karczmy, jak ktoś rozkręca biznes na którym realnie będzie zarabiał (tylko żeby wprowadzić zapis posiadanych przez daną postać pieniędzy i opcję "zapłać"), widzę te stragany rozkładane przy każdym pojawieniu się na Torilu i ten naturalny zgiełk, gdzie każdy przekrzykuje każdego chcąc coś załatwić (targowisko jako lokacja), albo kopalnię założoną niedaleko, gdzie zatrudnieni kopią pod nadzorem straży w poszukiwaniu kamieni i kruszcu.
Co Wy na to? może trochę mnie poniosło przed chwilą :D ale myślę, że otwieranie i utrzymywanie przez graczy własnych lokacji może mocno urozmaicić grę (ja np. chętnie otworzyłbym warsztat łuczarski ze szkółką. Oczywiście o ile pozwolą Potwórcy i uzbieram an to kasę...).

Kass

  • Grumpy Owl
  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 398
  • Propsy: 2
  • Palivec: "Wszystko to gówno warte"
    • View Profile
  • ID: 3064
  • Postać: Ranivira
  • Discord: Kartofel
Odp: Karczmy, sklepy - prywatne interesy
« Reply #1 on: November 18, 2015, 07:16:22 PM »
1. Kto to wszystko będzie nadzorował?
2. Karczmy mają różne 'poziomy', nie nasza wina, ze gracze grają jak grają.
3. Jest możliwość stworzenia własnego Miejsca Spotkań. http://forum.toril.org/index.php?topic=627.msg4436#new
4. Nie widzę powodu, dla którego miałyby być otwarte publiczne sklepy skoro możecie to rozgrywać na własna rękę.
Eona: To wiadomo co mnie obudziło - Aura autyzmu

Falco: Oficjalnie ogłaszam, że Kass otrzymuje badge`a "najsprawniej odpisującego gracz

Vesteng: Oto Kass w jej naturalnym środowisko. Spójrzcie na te oczy pełne życia, burze włosów... czyste szczęście. Stworzenia te żyją w symbiozie z kotami, które przynoszą im coś, co Kass widzi za szczęście, lecz tak naprawdę jest to pasożyt.

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Odp: Karczmy, sklepy - prywatne interesy
« Reply #2 on: November 18, 2015, 07:19:53 PM »
Myślę, że jesli już to sensowniej by było zrobić Targowisko, o którym już była mowa. Bo tak, to za chwilę każdy będzie chciał swoją taką lokację i stanie się jedna z dwóch rzeczy: gra się rozsypie na dziesiątki małych części, karczmy stracą swoją karczmność (karczemność? karczmość?) i będzie burdel na kółkach :D

Różne karczmy są potrzebne choćby dlatego, że czasem różni ludzie w tych różnych karczmach siedzą :D i ktoś nie pójdzie do takiej, a kto inny do takiej. To są smaczki, które jednak jakieś znaczenie mają.

Hough!

Argo

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 37
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 215
  • Postać: Lyari
Odp: Karczmy, sklepy - prywatne interesy
« Reply #3 on: November 18, 2015, 07:32:33 PM »
@Kass
1. Gracze, którzy stworzyli lokację. Co jakiś czas wpadnie obserwator lub gawędziarz, raz na tydzień dajmy na to i jak coś będzie nie tak, no to zamykamy interes na mocy dekretu rady, albo przed straż miejską. A jeżeli dodatkowo założenie takiej lokacji będzie kosztować, to po pierwsze nie będzie ich tak dużo, a po drugie gracze będą się pilnować, żeby nie zniweczyć swojego wysiłku.
Wiem, że to trochę idealistyczne podejście, ale może też czas pomyśleć o kimś w rodzaju modów z forum, tylko w grze? Graczach niższych rangą od gawędziarzy, którzy po prostu pilnujących porządku na zasadzie nadzoru i dającym znać obserwatorom/gawędziarzom, że coś może być nie tak.
2. Nikogo nie winię :D Raczej chcę wykorzystać lepiej to, co zrobiliście, to znaczy chcę, żeby ktoś się zajął pilnowaniem klimatu w takiej karczmie. Jak ktoś bez odpowiedniego stroju, albo biednie wyglądający wejdzie do Ubitego, to żeby go stamtąd co najmniej delikatnie wyprosić itd. Znów wracamy do graczy, którzy nadzorowaliby grę, ale nie mieli by uprawnień gawędziarzy.
3. Ok, nie widziałem tego. Jednak moja koncepcja to coś bardziej trwałego niż lokacja na jedną sesję, więc raczej nie wpisuje się w podany przez Ciebie temat.
4. Ja uważam, że dodałoby to smaku grze i że pojawi się więcej wątków, które można by pociągnąć potem na sesjach. Poza tym po prostu byłoby więcej życia w Przystani, niż tylko interesy ubijane po karczmach.

@Zet
Targowisko byłoby jedną z takich lokacji - wspomniałem o tym przy okazji straganów.

@edit
Żeby nie było - zdaję sobie sprawę, że ten pomysł to najprawdopodobniej utopia. Ale rzucam, bo często jest tak, że ktoś wyciąga sedno z jednego pomysłu i tak go przerabia, że rodzi się z tego coś świetnego. Tak więc będę bronił swojej koncepcji - a nóż coś dobrego i ciekawego z tego wyniknie.
« Last Edit: November 18, 2015, 07:40:52 PM by Argo »

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1362
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3
Odp: Karczmy, sklepy - prywatne interesy
« Reply #4 on: November 18, 2015, 09:02:39 PM »
1. Pomysł mnie szczerze mówiąc przeraża. Serwer absolutnie NIE udźwignie kilkunastu sklepów każdego gracza, który będzie miał ochotę sobie takowy postawić (i tak, byłoby ich dużo, bo mamy już sporo biznesów postaci graczy w Kodeksie, a zadziała tu przecież na pewno zasada "skoro kolega ma, to ja też chcę"). Przykro mi, ale nie mamy takich pieniędzy do włożenia w grę (też musimy jeść czasem ;P). Zresztą mielibyśmy wtedy dopiero mnóstwo lokacji, w których nic się nie dzieje...

2. Jeśli ktoś nie ma pieniędzy, żeby zapłacić w Ubitym, to nie zostanie obsłużony. Właściciel nie jest typem człowie..niziołka, który brutalnie wyrzuca ludzi na bruk.

3. Patrz punkt pierwszy.

4. A ja uważam, że kilka faktycznych wizyt u kogoś w sklepie można z powodzeniem odegrać na sesji.
« Last Edit: November 18, 2015, 09:06:40 PM by Spookie »

Argo

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 37
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 215
  • Postać: Lyari
Odp: Karczmy, sklepy - prywatne interesy
« Reply #5 on: November 18, 2015, 10:04:45 PM »
Mam wrażenie, że to zamyka temat...