Author Topic: Błędy w czarach  (Read 7724 times)

Smaug

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 35
  • Propsy: 0
    • View Profile
Błędy w czarach
« on: October 30, 2015, 02:00:43 PM »
Zranienie nieumarłego(nekromancja)
Zaklęcia tworzy chmurę lub promień iskier pozytywnej energii szkodliwej dla nieumarłych. Bardzo trudno zniszczyć za pomocą tego zaklęcia nieumarłe potwory, lecz długotrwały kontakt z pozytywną energią może je znacząco uszkodzić. Zaklęcie przemija zaraz po rzuceniu.

Zgłaszam...właśnie nie wiem pod jaka kategorie to podciągać. Wydaje mi się, że nekromancja i pozytywna energia to dwa, przeciwstawne bieguny. Czar ten pasuje bardziej do inwokacji, niźli nekromancji.

Smaug

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 35
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Błędy w czarach
« Reply #1 on: October 30, 2015, 02:39:28 PM »
Nie powiem, że nie jestem zdumiony, nekromacja to dla mnie zawsze była mroczna i negatywna energia. No, ale się wyjaśniło. ;)


Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Odp: Błędy w czarach
« Reply #2 on: October 30, 2015, 03:05:47 PM »
Nekromancja to jedna z głównych szkół magii, której uczą w każdej akademii magii. Specjaliści w tej dziedzinie nazywani są Nekromantami.
Sama szkoła ma sporo zaklęć, które służą zwalczaniu nieumarłych, nie tylko kontrolowaniu ich czy tworzeniu. W większości krajów zakazana jest "ciemna" strona nekromancji, choć są takie, gdzie można ją praktykować bez problemów. Np Thay.
Velsharoon, obecny bóg nekromancji i nieumarłych, sam był kiedyś Czerwonym Czarnoksiężnikiem z Thay :D
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Odp: Błędy w czarach
« Reply #3 on: October 30, 2015, 04:06:50 PM »
W sumie mogę, skoro mówisz, że jeszcze takiego nie macie i próbujesz go ode mnie wysępić :P
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

Kass

  • Grumpy Owl
  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 398
  • Propsy: 2
  • Palivec: "Wszystko to gówno warte"
    • View Profile
  • ID: 3064
  • Postać: Ranivira
  • Discord: Kartofel
Odp: Błędy w czarach
« Reply #4 on: November 06, 2015, 11:39:45 AM »
Magia objawiona - Wykrycie trucizny jest równocześnie wpisane jako zaklęcie 0 i 1 poziomu
Eona: To wiadomo co mnie obudziło - Aura autyzmu

Falco: Oficjalnie ogłaszam, że Kass otrzymuje badge`a "najsprawniej odpisującego gracz

Vesteng: Oto Kass w jej naturalnym środowisko. Spójrzcie na te oczy pełne życia, burze włosów... czyste szczęście. Stworzenia te żyją w symbiozie z kotami, które przynoszą im coś, co Kass widzi za szczęście, lecz tak naprawdę jest to pasożyt.

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1362
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3
Odp: Błędy w czarach
« Reply #5 on: November 06, 2015, 12:04:41 PM »
Dzięki. Kopia wyższego poziomu została usunięta.

Shinen-san

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 58
  • Propsy: 0
  • Stranger? Very much.
    • View Profile
  • ID: 465
Odp: Błędy w czarach
« Reply #6 on: November 06, 2015, 01:26:47 PM »
Parę czarów jest w innych szkołach magii, niż bym się spodziewał.

Quote from: Sieć Cieni
(...)cienie otaczające wybrany obiekt podnoszą się z ziemi(...)
To brzmi raczej jak transmutacja, nie jak przywoływanie. Manipulowanie cieniami jest z kolei tradycyjnie domeną magii iluzyjnej (chyba...?)
Quote from: Maska Cieni
Zaklęcie tworzy na twarzy rzucającego magiczną maskę złożoną z nieprzeniknionej ciemności, która zasłania dokładnie rysy twarzy czarującego, a także nie pozwala magicznie zobaczyć jego oblicza poprzez wróżenie lub magiczny wzrok.
Jak wyżej. To również widziałbym jako manipulowanie cieniem. Dodatkowe punkty za to, że to służy do szeroko pojętego oszustwa.

Quote from: Uparte Ostrze Shelgarna
Ostrze jest stworzone z mocy(...)
Quote from: Lanca Grzmotu
Zaklęcie tworzy z czystej mocy lancę(...)
Manipulowanie energią to raczej inwokacje?

Quote from: Żrący dotyk
Zaklęcie pokrywa dłonie rzucające czar warstwą kwasu(...)
Quote from: Kwasowa Strzała Melfa
Zaklęcie przywołuje strzałę stworzoną w całości ze żrącego kwasu.
Quote from: Kwasowe Zionięcie Mestila
Dzięki temu zaklęciu można jednokrotnie zionąć chmurą kwasu(...)
Jeśli zaklęcie tworzy kwas, ja widziałbym je jako Przywoływanie.

Quote from: Czarne Światło
Zaklęcie tworzy kilkumetrowy obszar ciemności(...)
Tworzenie światła/ciemności widziałbym jako Inwokacje, tak jak przy zaklęciu Ciemność czy Światło Dnia.

Quote from: Kieszeń Międzywymiarowa
Po rzuceniu zaklęcia dotyk dłoni przenosi niewielki obiekt (30 x 30 x 30 cm) do niewidzialnej kieszeni międzywymiarowej. Można potem przywołać go w dowolnym momencie, choć przedmiot może bezpiecznie przebywać w kieszeni najwyżej przez godzinę - później istnieje ciągle wzrastające ryzyko, że przedmiot zostanie wchłonięty przez plan astralny.
Manipulacje na poziomie planów to po mojemu stricte domena Przywołań.

Quote from: Lodowa Nawałnica
Nawałnica powoduje rany czysto fizyczne od uderzającego gradu i odmrożenia od magicznego zimna.
Jeśli coś tworzy coś materialnego (gradziny), to powinno mieć coś wspólnego z przywołaniem. Po mojemu zimno jest tylko efektem ubocznym.
Life is, in the end, just a game after all.
Whoever's enjoyed themselves the most when the game is over - wins.

Shinen-san

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 58
  • Propsy: 0
  • Stranger? Very much.
    • View Profile
  • ID: 465
Odp: Błędy w czarach
« Reply #7 on: November 06, 2015, 03:34:36 PM »
Właśnie w tym wic. Ja też  8)
Nawiasem mówiąc: tłumaczenie "inwokacje" jakoś do mnie nie przemawia. "Wywoływanie" znacznie bardziej.

Dane za Podręcznik Gracza v.3,5 oraz Spell Compendium v. 3,5
[SC] Sieć Cieni // Web of Shadows - Iluzje
[SC] Maska Cieni // Shadow Mask - Iluzje
[SC] Uparte Ostrze // Persistent Blade - Inwokacje
[SC] Lanca Grzmotu // Sound Lance - Inwokacje
[SC] Żrący Dotyk // Corrosive Grasp - Przyzywanie
[PG] KSM - Przyzywanie
[SC] Kwasowe Zionięcie // Acid Breath - Przyzywanie
[SC] Czarne Światło // Blacklight - Inwokacje

Jedynie co do LN się pomyliłem :)
A co do Kieszeni Międzywymiarowej - samego zaklęcia nie mogę znaleźć, ale działający na identycznej zasadzie Tajemny Schowek Leoumunda to już Przyzywanie.
Life is, in the end, just a game after all.
Whoever's enjoyed themselves the most when the game is over - wins.

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1362
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3
Odp: Błędy w czarach
« Reply #8 on: November 06, 2015, 03:41:39 PM »
Większość czarów tak naprawdę pasuje do kilku szkół i niektóre są do kilku przypisane, ale dla nas takie rozwiązanie nie jest możliwe. Wymagałoby przebudowywania systemu i wprowadzałoby wiele zamieszania. Takie szkoły jakie są do czarów dobrane w tej chwili, będą niestety musiały pozostać.

Smaug

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 35
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Błędy w czarach
« Reply #9 on: November 22, 2015, 09:24:07 PM »
W magii objawień na III i IV piętrze występuje jedno i to samo zaklęcie - rozproszenie magii. Tak powinno być? W dodatku na IV pietrze opis jest skrócony, jakby było to niepełne kopiuj - wklej.
« Last Edit: November 22, 2015, 09:25:46 PM by Smaug »

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1362
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3
Odp: Błędy w czarach
« Reply #10 on: November 22, 2015, 10:11:51 PM »
Nie powinno. Dzięki za zgłoszenie.

Va5syl

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 140
  • Propsy: 5
  • Kupię zimnioki.
    • View Profile
  • ID: 7
  • Postać: Soren
Odp: Błędy w czarach
« Reply #11 on: December 01, 2015, 09:51:59 AM »
Widmowy głos
Quote
Zaklęcie tworzy iluzoryczny odgłos. Czar nie jest dostatecznie precyzyjny, żeby tworzyć widmowe głosy, lecz bez problemu pozwala stworzyć odgłos kroków, skrzypnięć, stuków itp rzeczy. Źródło dźwięku można umieścić w promieniu kilku metrów od maga. Po odegraniu określonego dźwięku moc zaklęcia przemija.

Zaklęcie samo w sobie nie jest złe, ale nazwa zaklęcia jest dość myląca, bo można z tego wszystkiego wywnioskować, że zaklęcie Widmowy głos, nie pozwala tworzyć widmowego głosu...  :-X Poprawione
« Last Edit: December 01, 2015, 10:01:39 AM by Spookie »

Coria

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 71
  • Propsy: 0
  • Krocząca wśród cieni
    • View Profile
Odp: Błędy w czarach
« Reply #12 on: January 25, 2016, 08:44:39 PM »
Magia objawień, 3 i 4 piętro, czar Trucizna na obu tych poziomach.

Edit: Zakażenie też.
« Last Edit: January 25, 2016, 08:47:26 PM by Coria »

Salem

  • Guest
Odp: Błędy w czarach
« Reply #13 on: January 29, 2016, 07:06:23 PM »
Może to nie błąd, ale jednak brakuje mi w tym zaklęciu logiki.

Wyziewy Igedrazaara, poziom 2
Zaklęcie tworzy chmurę trującej mgły, która rozciąga się w promieniu czterech metrów od rzucającego czar. Opary powodują bolesny kaszel, a dłuższe przebywanie w obrębie działania tego zaklęcia powoduje kaszlenie krwią. Toksyczna mgła utrzymuje się przez dwie tury, po czym staje się niegroźna i rozwiewa się.

Czym jest "dłuższe przebywanie" w obrębie działania chmury utrzymującej się przez dwie tury?

SmartCheetah

  • Szczur
  • *
  • Posts: 5
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 173
  • Postać: Havilland
  • Discord: ChanServ
Odp: Błędy w czarach
« Reply #14 on: January 29, 2016, 09:31:23 PM »
Może to nie błąd, ale jednak brakuje mi w tym zaklęciu logiki.

Wyziewy Igedrazaara, poziom 2
Zaklęcie tworzy chmurę trującej mgły, która rozciąga się w promieniu czterech metrów od rzucającego czar. Opary powodują bolesny kaszel, a dłuższe przebywanie w obrębie działania tego zaklęcia powoduje kaszlenie krwią. Toksyczna mgła utrzymuje się przez dwie tury, po czym staje się niegroźna i rozwiewa się.

Czym jest "dłuższe przebywanie" w obrębie działania chmury utrzymującej się przez dwie tury?

Na logikę - przebywanie w niej całe dwie tury. Czyli jeśli stoisz w obrębie zaklęcia to masz bolesny kaszel, a jeśli stoisz w nim jeszcze przez kolejną turę zamiast się ewakuować - kaszlesz krwią. ^^"
On General Principle.