Author Topic: Szczegóły lokacji - z podręcznika D&D, tworzyć i zgłaszać czy bez różnicy?  (Read 2476 times)

Crowell

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 88
  • Propsy: 0
  • Mistrz kowalstwa chcący zostać uzdrowicielem
    • View Profile
  • ID: 56
  • Postać: Gintar Yrozingan
Sulinae jeśli to czytasz to przerwij i oszczędź sobie spojlerów :D




Gramy sesję i wybrałem Zamek Smocza Włócznia na jej miejsce, jednak nie mogę się doszukać ani opisu miejsca, ani tym bardziej szczegółów o władcy, ekonomii itd.
Czy ktoś posiada takie informacje? Czy powinienem sam napisać część tej historii (nazwać władcę/ród, nadać im jakieś charaktery) i wysłać to do Potworców? Czy to nie ma znaczenia dla świata i mamy wolną rękę?

Proszę mnie nie odsyłać do kodeksu, byłem i dalej jestem lekko skołowany :P

Crowell

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 88
  • Propsy: 0
  • Mistrz kowalstwa chcący zostać uzdrowicielem
    • View Profile
  • ID: 56
  • Postać: Gintar Yrozingan
Źle szukałem, dzięki. Na jaką swobodę mogę sobie pozwolić w jego zmianie? Co jeśli ktoś zabije np. samego władcę danego miejsca w mojej sesji?

Tak na przyszłość, jeśli coś kompletnie nie ma źródeł: piszę część historii (trudno by się podejmować szczegółowego tworzenia lokacji) i po sesji można wam przesłać do ewentualnego wykorzystania. Zgadza się?




Wkleję tutaj by była kopia w razie w.

Ruiny zamku położone na granicy Wysokiego Wrzosowiska w Zachodnim Faerûnie. Niegdyś zamek był domem dla sławnego krasnoludzkiego poszukiwacza przygód Daerosa Smoczej Włóczni. Zawierał zarówno portal do piekielnych wymiarów i przejście do Podmroku, co uczyniło z tego miejsca bazę wypadową dla podłych bestii i bandytów. Około dziesięciu lat temu zjednoczone siły Waterdeep, Daggerford i Wrót Baldura oczyściły zamek. Obecnie jest to miejsce poświęcone Tempusowi posiadające własną armię ochraniającą zamek przed potworami.[6]

Wedle legendy, Daeros zaprzyjaźnił się z miedzianym smokiem i zbudował swą twierdzę wokół niego, aby zapewniać sobie wzajemną ochronę. Niejednokrotnie widziano Daerosa dosiadającego swego smoczego przyjaciela dzierżąc włócznię długą na 40 stóp, od czego zamek wziął swą nazwę. Twierdza rozrosła się mieszcząc w swych murach kilka siedzib i małą krasnoludzką wioskę. Niestety, smoczy skarb stał się łakomym kąskiem dla wielu obcych ludzi. Działania pewnego czarodzieja z południa doprowadziły do otwarcia portalu planarnego na terenie zamku, śmierci Daerosa i jego smoka, po czym do splądrowania zamku. Hordy potworów przejęły kontrolę nad fortecą na wiele długich lat, aż do niedawnego oczyszczenia. Przejście planarne zostało zapieczętowane, jednak wiele nieprzychylnych umysłów chciałoby ponownego otwarcia wrót.[potrzebne źródło]

Obecnie zamek nadal jest w rozsypce. Większość murów pozostaje zniszczonych, zaś szczątki smoka nadal leżą porozrzucane pod gruzami. Podziemna rzeka nadal płynie nieopodal, lecz jej wody są zdradliwe.[potrzebne źródło]

Awanturnicy stale organizują wyprawy do Zamku Smoczej Włóczni zwykle wyruszając z położonej niedaleko Przydrożnej Tawerny. Są witani z otwartymi ramionami przez lokalny garnizon, który nieustannie potrzebuje przegrupowań w celu sprawnego powstrzymywania podziemnych watah i najeźdźców z Wysokiego Wrzosowiska.[6] Wiele miast w okolicy zamierza odbudować zamek, lecz niektóre złe organizacje również interesują się zamkiem jako potencjalną bazą.[potrzebne źródło]

Crowell

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 88
  • Propsy: 0
  • Mistrz kowalstwa chcący zostać uzdrowicielem
    • View Profile
  • ID: 56
  • Postać: Gintar Yrozingan
Byłem i nie czytałem dokładnie wszystkiego, a teraz posty wyparowały.

Crowell

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 88
  • Propsy: 0
  • Mistrz kowalstwa chcący zostać uzdrowicielem
    • View Profile
  • ID: 56
  • Postać: Gintar Yrozingan
O to chodzi?
"Proponowane wpisy do Kodeksu: Tworzycie sesje w lokacji, która nie ma jeszcze swojego opisu? Wprowadzacie nowego potwora, roślinę lub tworzycie NPCa, którego zamierzacie wykorzystywać w przyszłych przygodach? Świetnie, warto zatem podesłać nam teksty do Kodeksu - dzięki temu gracze w każdej chwili będą mieli dostęp do niezbędnych informacji, a Kodeks będzie się rozrastał w naturalny sposób : )"?

Nie chce mi się zgadywać, możesz proszę udzielić odpowiedzi wprost? Są jakieś limity poza zdrowym rozsądkiem, czy każdy może pisać historię wedle własnego uznania?