Author Topic: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji  (Read 13441 times)

Kessrin

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 41
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #15 on: October 24, 2015, 05:18:08 PM »
Ok, znajomość receptury również należy umotywować (czy ma ją zaklinacz czy klient, bez znaczenia) jak zakładam.

W takim razie chyba wszystko jest jasne, sprawdzimy w praktyce jak to wszystko zadziała za jakiś czas. Nie zawracam więc już czterech liter.
Głośnym strzałem w swoją głowę rozpoczynam rzeź idiotów...

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #16 on: October 24, 2015, 05:57:06 PM »
W sumie wypowiem się w temacie dodatkowo, bo robienie przedmiotów w Torilu znam już z doświadczenia :P
Nie będę poruszał dokładnej tematyki przedmiotów, ale przybliżę, jak wyglądał proces.

Moja poprzednia postać, dostała od postaci Skaje komponent pozyskany z istoty nadnaturalnej. Wpadłem na pomysł, jak można to wykorzystać do stworzenia użytkowego przedmiotu magicznego.
Zgłosiłem to do Potwórców, uzyskałem zgodę, po paru dniach przedmiot był stworzony tak, jak chciałem.

Na sesji w NK, moja obecna postać weszła w posiadanie części ciała pewnego stworzenia. Po zakończeniu sesji zaprojektowałem magiczny przedmiot, który chciałbym z niej wytworzyć. Rozpisałem projekt i zgłosiłem do Potwórców.
Przedmiot stworzyłem, choć wyszedł w słabszej wersji niż planowałem, z powodu niedostatecznie wysokiego poziomu umiejętności mojej postaci. Mimo to, przedmiot powstał i przypuszczam, iż w przyszłości próby wykonania tego samego przedmiotu [mając odpowiednie komponenty] w silniejszej wersji będą możliwe. Zważywszy na doświadczenie mojej postaci w tworzeniu takiego przedmiotu i możliwy w międzyczasie rozwój postaci.

Mam nadzieję, że nie pisałem tego na marne i też rzuci to trochę światła na niejasności, które wciąż możesz w tej sprawie odczuwać :P
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

VonVelkmann

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 11
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 2799
  • Postać: Aleister Vanth
  • Discord: WujekWasyl
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #17 on: October 28, 2015, 02:01:20 PM »
Poczytałem, poczytałem i doszedłem do wniosku że obecne rozwiązanie magicznego rzemieślnictwa jest tak bardzo bez sensu że moje sutki drżą w strachu na samą myśl o tym.

Przedmiot aby go zakląć musi być wykonany z jakiegoś specjalnego materiału. Bzdura. Nie znajduję żadnego sensownego uzasadnienia dla tego. Nie wszystkie magiczne miecze są z mitrilu. Ba powiem więcej większość magicznych mieczy jest wykonana ze stali. Amulety czy pierścienie są wykonane ze złota, srebra, platyny, miedzi i ew jakiś kamieni szlachetnych. Kostury magów są wykonywane z dębu, jesionu, cisu, hebanu, nie powiedział bym aby to były jakieś super rzadkie magiczne drzewa. Nie będę zamawiał adamantytowego kociołka tylko po to aby go zakląć aby sam gotową mi wodę. Bzdura, do kosza z tym.

Do stworzenia magicznego przedmiotu niezbędny jest niezwykły magiczny komponent. Kolejna bzdura. Generalnie zrozumiałem to tak że potrzebny mi taki komponent aby wyssać z niego magię i przesłać ją do przedmiotu. Jeżeli się nie mylę, to dalej ten komponent nie jest mi niezbędny do stworzenia magicznego przedmiotu. Magowie czerpią magię ze Splotu i tą energię formują w zaklęcia które rzucają. Tak samo jest z magicznymi przedmiotami. Mag czerpię energię ze Splotu, formuje ją i zaklina w przedmiocie nadając mu specjalne właściwości. Nie musi wysysać magi z nerki smoka. Kolejna rzecz do kosza.

No dobra. Skoro tak już pomarudziłem i uznałem że aktualne pomysły są bez sensu to wypadało by zaproponować jakieś rozwiązanie na to.

Generalnie zaklinanie przedmiotu tym różni się od rzucania czarów iż magia w przedmiocie ma tam pozostać. A nie pojawić się, wywołać dany efekt i zniknąć. Ergo, zaklinanie przedmiotu zabiera czas. Duuużo czasu. Zatem warto by było zacząć od wydłużenia czasu robienia magicznych przedmiotów. Dajmy na to tydzień dla kociołka który po wypowiedzeniu słowa rozkazu sam gotuję wodę, półtora do dwóch miesiący na najprostszy pierścień regeneracji (opisze w przykładzie za moment) po lata czy nawet dziesięciolecia dla artefaktów.

Kiedy to już wydłużyliśmy czas tworzenia przedmiotów, wróćmy do tych nieszczęsnych nerek smoka i innych paskudztw tego typu.
W tym momencie takie komponenty (choć nie niezbędne) mogą okazać się bardzo przydatne i użyteczne. Można by je zastosować na dwa sposoby. Pierwszy to wykorzystanie ich do skrócenia czasu zaklinania przedmiotu, drugi to wzmocnienie właściwości jaka ma być zaklęta w przedmiocie. Weźmy za przykład wspomniany wcześniej "pierścień regeneracji" (w wersji podstawowej) aby go zrobi potrzebujemy dajmy na to te dwa miesiące. Działać ma tak iż po założeniu na palec, w ciągu kilku dni (5 - 7) jest w stanie uleczyć nawet nawet najpoważniejsze rany. A jeśli noszący pierścień stracił nogę, ta zostanie zregenerowana w ciągu kilku tygodni (5 -7). Powiedzmy że jesteśmy mało cierpliwym magiem i nie bardzo chcemy ślęczeć tyle czasu nad takim cackiem. I tu z pomocą przychodzi nam jakiś poszukiwacz przygód który akurat ma do sprzedania "krew trolla" (nie internetowego oczywiście). Torlle jak każdy zapewne wie mają niesamowitą zdolność do regenerowania obrażeń jakie im się zada. Zatem będzie to idealny komponent do przyśpieszenia prac nad naszym pierścieniem. Można by tą krew też np wykorzystać aby np wzmocnić moc naszego pierścienia (regeneracja trwała by 3 - 5 dni)

Podsumowując.
- wydłużamy znacznie czas tworzenia magicznych świecidełek
- komponenty jako skrócenie czasu robienia świecidełka lub wzmocnienie jego zdolności.

P.S.
Nie podałem wielu innych przykładów jakie chodziły mi pogłowie odnośnie tego co jeszcze jest złe i bezsensowne w aktualnym systemie craftingu, gdyż z tego posta wyszła by krótka książka. Zatem ująłem to dość ogólnikowo i mam nadzieję że ogólna idea zostanie zrozumiana.

P.S. 2
Kochani Potwórcy. Rozumiem że nie chcecie aby gracze biegali obwieszeni magicznymi świecidełkami. Ale powiedzmy sobie szczerze. Świat Zapomnianych Krain jest pełen magii i magicznych świecidełek. Wspomnijcie Baldury czy Icewind'y. Tam potykaliśmy się o magiczne przedmioty. Zatem proces tworzenia magicznych przedmiotów nie jest aż tak wielce skomplikowany. :D

Pozdrawiam
Wasz ukochany WujekWasyl aka Walkman

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1060
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #18 on: October 28, 2015, 02:14:45 PM »
Skoro magowie(w tym ja) marudzą na dłuuuugi czas uczenia się zaklęć, to nie sądzę żeby ktoś przystał ochoczo na 1,5 miesiąca robienia pierścienia.

Jedyne co, to ewentualnie popieram fakt, żeby do bardzo prostych rzeczy, np samosprzątających mioteł nie musieć używać cennych składników, bo to nie jest na razie nigdzie określone albo ja nie widzę, czy do tego też są potrzebne takie komponenty .
Czyli jeśli chcę taką miotłę, garnek albo coś, to wystarczy zgłosić i zakląć prostą magią, czekać te kilka dni i już, bez konieczności zdobywania np pazura gryfa ;d
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

VonVelkmann

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 11
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 2799
  • Postać: Aleister Vanth
  • Discord: WujekWasyl
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #19 on: October 28, 2015, 02:17:53 PM »
Ale wiesz Pando. Nie każdemu chce się robić sesje tylko po to aby zdobyć jakieś tam komponent. A nawet jeśli nawet, to były by to dość krótkie sesje oparte o schemat "tropimy potwora, ubijamy, zbieramy fanty, wracamy do domu". A to strata czasu. Rozumiem epickie sesje po serce smoka, róg jednorożca czy coś innego cholernie rzadkiego i trudnego do zdobycia. Ale rozpisywać całą sesję tylko pa jakieś pióra czy inne wnętrzności? No jakoś tego nie czuję.

Poza tym, kiedy będzie to"niebawem"? Bo z tego co pamiętam to "niebawem" miała być 3cia karczma w mieście. A to było chyba z miesiąc temu :D


Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1060
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #20 on: October 28, 2015, 02:23:53 PM »
No tu się zgodzę, tym bardziej, że zielarze, wiedźmy(a mamy co najmniej 2), medycy czy alchemicy niejednokrotnie mają na stanie takie drobniejsze składniki.
Bo też nie widzi mi się iść ubijać np gigantycznego pająka czy węża do Puszczy, jeśli ktoś zechce zakupić jakiś drobiazg. Przydałaby się regulacja tego, co można robić łatwo, a na co trzeba składników, bo jak wspomniałam, na razie nigdzie tu ani na grze nie widzę tego napisanego wprost.
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1060
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #21 on: October 28, 2015, 02:35:47 PM »
To fajnie, ze będzie można je kupić. ale ja pytam akurat z punktu widzenia osób, które przedmiotami chcą handlować, a kilka ich już jest(3 najmniej).

I dlatego to by było fajne rozwiązanie, bo czas potrzebny na stworzenie nadal będzie te 3-5 dni, nadal trzeba będzie siąść chwile nad opisem przedmiotu i pomysłem, poinformować was lub już potem wdrożyć to do systemu craftingu, ale jednocześnie nie będzie trzeba np. lecieć po magiczne drewno do Wysokiego Lasu, żeby komuś w 3 dni stworzyć te przykładową miotłę :D

I sama chętnie będę grać i zatrudniać ludzi do zdobywania cennych składników, już to robię, ale takie drobiazgi to są no...drobiazgi. Tym bardziej, ze można je spotkać, jak napisano w Kodeksie, w bogatych domostwach. Nie mogą być chyba więc aż tak skomplikowane w tworzeniu ;)
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

VonVelkmann

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 11
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 2799
  • Postać: Aleister Vanth
  • Discord: WujekWasyl
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #22 on: October 28, 2015, 02:43:13 PM »
Pando, to poroście o pomoc kogoś z bety aby napisał jakieś teksty do kodeksu. Zróbcie przetarg, cokolwiek. Skoro uważacie że macie za dużo pracy to się nią jakoś z Nami podzielcie. Ostatecznie wszyscy w taki czy inny sposób tworzymy tą grę. No chyba że planujecie ciągle marudzić że macie wszystko na głowie i na nic czasu. Ale wydaje mi się że to raczej nie tędy droga. Szukajcie rozwiązań a nie wymówek.

Smaug

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 35
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #23 on: October 28, 2015, 02:45:58 PM »
Czy zaklęcia, które będziemy wplatać w przedmioty, będą trwać tyle samo jakby były rzucone?
Dam przykład. Wplatam kamienna skórę w płaszcz. czy jeśli taki płaszcz przyjmie określoną ilość uderzeń to czar pryśnie? A może będzie trwał, dopóki ktoś nie rozproszy magii w tym płaszczu?

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1362
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3

VonVelkmann

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 11
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 2799
  • Postać: Aleister Vanth
  • Discord: WujekWasyl
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #25 on: October 28, 2015, 02:58:40 PM »
Może jak będzie więcej ludzi na Ircu, to by to ruszyć, albo rozesłać wiadomość do graczy na grze?

Kass

  • Grumpy Owl
  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 398
  • Propsy: 2
  • Palivec: "Wszystko to gówno warte"
    • View Profile
  • ID: 3064
  • Postać: Ranivira
  • Discord: Kartofel
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #26 on: October 28, 2015, 04:49:25 PM »
Pardon za chwilę offtopu, ale są 4 PUSTE karczmy. Just saying XD
Eona: To wiadomo co mnie obudziło - Aura autyzmu

Falco: Oficjalnie ogłaszam, że Kass otrzymuje badge`a "najsprawniej odpisującego gracz

Vesteng: Oto Kass w jej naturalnym środowisko. Spójrzcie na te oczy pełne życia, burze włosów... czyste szczęście. Stworzenia te żyją w symbiozie z kotami, które przynoszą im coś, co Kass widzi za szczęście, lecz tak naprawdę jest to pasożyt.

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #27 on: October 28, 2015, 05:10:33 PM »
@VonVelkmann:

Tak! Już nie mogę się doczekać, aby tworzyć artefakt przez najbliższe 10 lat! O ile tylko Toril wciąż będzie wtedy funkcjonował, cały ten czas oczekiwania będzie tego absolutnie... nie wart.
Osobiście bardzo lubię obecny system tworzenia przedmiotów. Dzięki niemu mam w głowie pomysł na ogromną ilość unikatowych przedmiotów, które w życiu nie przyszłyby mi do głowy, gdybym nie myślał w kategoriach wykorzystania odpowiednich materiałów.
Obecny system craftingu nie jest może idealny, ale jeśli Twoje sutki drżą ze strachu na samą myśl o nim, to po przeczytaniu Twojego pomysłu, moje zwyczajnie uciekły za granicę.
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

VonVelkmann

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 11
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 2799
  • Postać: Aleister Vanth
  • Discord: WujekWasyl
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #28 on: October 28, 2015, 05:44:54 PM »
Shag Misiu, nie chwyciłeś widać idei całego mojego posta.
Rzuciłem pomysłem a nie gotowym rozwiązaniem. Domyślam się że nikt raczej nie będzie grał 10 czy 100 lat na Torilu. Rzuciłem jakimiś tam przykładowymi czasami, bo jeżeli eliminujemy niezbędność składników to jakimś tam kosztem. Coś za coś. Nie planuje upierać się że to ma być 10 lat czy rok. Ale jakiś przykładowy czas podać musiałem. Podałem co mi przyszło pierwsze do głowy i tyle. I uznałem że w trakcie dysputy wyklaruje się jakieś rozwiązanie. Bo co do obecnych zasad zdania raczej nie zmienię.

P.S.
A przysłały Ci chociaż pocztówkę z zagranicy? :D

Savael

  • Szczur
  • *
  • Posts: 6
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #29 on: October 29, 2015, 05:59:04 PM »
Moje pięć groszy:

Powinna być kategoria przedmiotów które odpowiadają magicznie sztuczkom, jak to Skaje napisała. Drobne magiczne głupotki które mam zamiar sprzedawać, które ani nie nadają się na sesję, ani nawet nie mają potencjału bojowego. Ot magiczna zapalniczka albo wyżej wymieniona zamiatająca miotła. Takie rzeczy nie powinny wymagać komponentu.

No i dodatkowo pojawia się drugi problem. Ja na przykład jako rzemieślnik magicznych przedmiotów chciałem pióra sowoniedźwiedzia aby potworzyć kilka opasek piórkowego spadania. Poprowadziłem sesję i gracze ubili bestię - to stworzyło nieprzyjemną sytuację bo okazało się że powinienem był wspomnieć że fanty z tej sesji mają iść na magiczne przedmioty. Czy tak ma być zawsze? Każdy mistrz gry będzie musiał zgłosić bestie i metale jakie się na jego sesji pojawią i co z nich będzie można użyć do magii? To może być problematyczne, robić przed rozpoczęciem sesji indeks potencjalnych magicznych komponentów do zaautoryzowania przez władzę.