Trzeci Materialny > Ciemny Loch

Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji

(1/7) > >>

Spookie:

--- Quote ---Magiczne przedmioty

Czas zająć się kwestią, która szczególnie zainteresuje postacie chcące odgrywać magicznych rzemieślników, choć nie tylko. Istnieje możliwość stworzenia magicznych przedmiotów przez postacie graczy, lecz wymagany jest odpowiednie aspekt to umożliwiający (np. Mistyczny kowal antycznej tradycji elfów,  Konstruktor mechanicznych golemów). Nie ma jednej, ściśle określonej metody tworzenia magicznych przedmiotów, każdy gracz może mieć swoją, ciekawą wizję i nie mamy zamiaru jej ograniczać. Jest jednak jedna zasada która musi być spełniona podczas tego procesu. Po pierwsze sam magiczny przedmiot musi być wykonany z jakichś niezwykłych materiałów. Czy będą to kości smoka, ruda mithrilu czy kamienne serce żywiołaka ziemi, nie ma znaczenia, lecz ta rzecz musi jakoś wiązać się z magią, jaką chce się zawrzeć w magicznym przedmiocie. Bez większego sensu jest używanie np. skóry ognistej salamandry do tworzenia magicznego przedmiotu mrozu, prawda? Wszelkie inne dodatki i sama otoczka tworzenia tych przedmiotów opisana jest w innym artykule.

--- End quote ---


Czas produkcji magicznych przedmiotów:

3-4 dni sprzęty domowe i bajery
5-7 dni proste zabawki poszukiwaczy przygód
8-14 - zaawansowane zabawki i zaklinanie rynsztunku slabymi czarami

Przy wyrobie mocniejszych przedmiotów czas ich wytworzenia będzie ustalany indywidualnie.
Oczywiście wszelkie próby stworzenia magicznych przedmiotów trzeba zgłaszać Potwórcom.

Shagarot:
Okey, no to mam jeszcze pytanie, czy w tej tabelce znajdzie się miejsce dla jednego rodzaju przedmiotów, o którym nikt chyba wcześniej nie pomyślał. Sam przypomniałem sobie o tym, jak ważnym elementem w Faerunie one są, dopiero dzisiaj.
Mowa tu o przedmiotach jednorazowego użytku.
Przykłady: Figurka Golema, po wypowiedzeniu magicznego hasła i rzuceniu, figurka rośnie i staje się Golemem [rodzaj zależy od figurki], który po zniszczeniu lub upływie czasu trwania zaklęcia rozsypuje się w proch.
Talizman Ochrony: Talizman chroni posiadacza przed magicznymi pociskami. Po wchłonięciu x magicznych pocisków, rozpada się w proch.
Amulet Kul Ognia: Amulet posiada dziewięć czerwonych kul. Każdą z nich można zerwać z szyi i rzucić przed siebie, jak czar "Kula Ognia". Z każdej kuli można skorzystać tylko raz. Po zużyciu ostatniej, zostaje tylko zdobny łańcuszek.

Jak skategoryzować tego typu przedmioty?

Shagarot:
Chodzi mi bardziej o to, że zazwyczaj wartość przedmiotu przekładała się na to, ile dany przedmiot się tworzy.
Np ta figurka golema jest nawet, z któregoś podręcznika i kosztuje bodaj 2000 sztuk złota. Z kolei księga golemów, która pozwala tworzyć 1 golema dziennie, kosztuje kilkadziesiąt tysięcy. Efekt przedmiotu w walce dokładnie taki sam, a jednak chyba sama przyznasz, że te dwa przedmioty nie powinny być tworzone tyle samo czasu?

Shagarot:
Jest to odpowiedź wymijająca i nieprecyzyjna. Dlatego ponowię pytanie - Czy według Ciebie oba te przedmioty, które w walce mają dokładnie takie samo działanie [bo księgi też użyje się w walce tylko raz] powinny mieć taki sam czas produkcji? Bo tak można wywnioskować po tym, co napisałaś na przykładzie pierścienia trzech życzeń.

Spookie:
Wszystkie przykładowe przedmioty, które wymieniłeś (tworzenie golema? ochrona przed zaklęciami? kula ognia?) i tak pasują raczej tu:


--- Quote ---Przy wyrobie mocniejszych przedmiotów czas ich wytworzenia będzie ustalany indywidualnie.
--- End quote ---

To znaczy właśnie, że nie podamy Ci teraz precyzyjnie liczby dni na wytworzenie takiego przedmiotu, tylko będziemy go rozpatrywać na bieżąco.

A jeśli będzie to przedmiot, który jednorazowo drapie Cię po plecach, to będziesz go robił 3-4 dni. A jeśli przedmiot, który otwiera jednorazowo zamek, to 5-7 dni, itd. itp.

Oczywiście są wyjątki w każdej kategorii. Przedmioty wszystkorobiące i wszystkomające (jeśli takie w ogóle przejdą :D) też będą rozpatrywane indywidualnie, nawet jeśli to sprzęt gospodarstwa domowego.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version