Zapewne nie będzie to ani w pełni wyjaśniająca odpowiedź, ani też nazbyt zaskakująca, niemniej...
Akcja toczy się poprzez sesje, pobyty w karczmie bądź nawet informacje zasłyszane od postaci kreowanych przez innych graczy. Po stworzeniu własnej (zobacz
tutaj oraz
tutaj) możesz śmiało przystąpić do rozgrywki w wyżej wymienionych formach. Do odgrywania sesji wystarczy założony pokój (
zobacz tutaj), współgracze i chęci - w zależności od założeń, które sobie ustalicie, mogą się na niej wydarzyć rzeczy różnorakie, bowiem tak naprawdę wyobraźnia jest tym, co ustala granice. Jeśli chodzi o wplatanie tych historii w "kanon" rozgrywki, to myślę, że wszystko, co nie tyka się przesady, będzie można uznać za istniejące. A co tą przesadą jest, co zaś nie - wyjaśnić się nie da nawet na przykładach, toteż najlepiej spróbować rozgrywki z kilkoma osobami, przybyć parę razy do karczmy (są to pokoje dostępne dla wszystkich, gdzie akcja toczy się w ustalonym, opisanym miejscu) i z pewnością szybko uda się wyłapać granicę. A jeśli nie, zawsze można zapytać, czy pomysł na fabułę rozgrywki mieści się w granicach tego, co wydarzyć ma się prawo.
Jeśli chodzi o sam przebieg sesji, czy rozgrywek w karczmie, wszystko dzieje się na zasadzie turowej - każdy z uczestników po kolei, bądź w ustalonym wcześniej porządku, opisuje czynności wykonywane przez swoją postać, widoczne zmiany w jej zachowaniu i stanie oraz wypowiedzi (podpowiedzi nt. narracji są
tutaj). Formatowanie takiego tekstu jest łatwiejsze niż banalne, więc można to bezproblemowo ogarnąć na podstawie jednej wypowiedzi. O akcji dziejącej się na sesji decydują gracze biorący w niej udział i w zależności od ustaleń między nimi, każdy robi to w określonym stopniu. Generalnie ujmując, jeśli w sesji wyznaczona jest osoba, która prowadzi rozgrywkę, to właśnie ona opisuje otoczenie, dziejące się wokół wydarzenia, reakcje innych postaci, niż graczy/swojej, etc. Jeśli zaś nie - znów ogranicza tu tylko wyobraźnia. Warto jednak pamiętać o wiedzy posiadanej przez postać, jej zdolnościach, bo to właśnie one często decydują (a właściwie: powinny decydować) o tym, jak z konkretnej sytuacji wybrnąć, a także konsekwencjach swoich działań.
Co do konkretnej wiedzy - z pewnością
jakoś pomaga wiedza nt. Zapomnianych Krain, czyli uniwersum, w którym toczy się akcja gry, ale nie jest to konieczne, bo to, co wiedzieć się powinno, jest zawarte w grze. Jednak jeśli interesuje Cię zapoznanie się z tym, jak gra będzie dokładniej działać, jakie są możliwości i czym dokładnie świat się charakteryzuje, zobacz:
FAQPrzykładowa karta postaci i profilSkraj - opis regionuoraz inne tematy w tym dziale.