Trzeci Materialny > Kto pyta, nie błądzi

Umiejętności złodziejskie

(1/1)

Tori:
Umiejki złodziejskie, jak to będzie rozpatrywane w praktyce? Zwykle testuje się określone umiejętności rzutem kością, tu jak rozumiem rzutów kostkami nie ma, więc...
W przypadku wykrywania i rozbrajania pułapek, jak stwierdzić, czy postać gracza faktycznie znalazła wszystkie pułapki i jak ustalić, czy udało się jej wszystkie rozbroić?
To samo z otwieraniem zamków. Wiadomo że prosty zamek to i amator przy odrobinie szczęścia otworzy, ale te bardziej skomplikowane? I gdy zabiera się za to postać z mniejszym lub większym wyszkoleniem?
I kwestia najważniejsza, gdy postać gracza A zamierza posłużyć się kradzieżą kieszonkową i pozbawić postać gracza B sakiewki pełnej złotych monet. Jasne jest, że A będzie chciał sukcesu, a B porażki. Co w takiej sytuacji?

Va5syl:
Co do kwestii technicznych, nie mam kompetencji by się wypowiadać, ale dodam coś bo Panda pominęła ten fragment.

--- Quote from: Tori on June 06, 2015, 03:51:11 PM ---W przypadku wykrywania i rozbrajania pułapek, jak stwierdzić, czy postać gracza faktycznie znalazła wszystkie pułapki i jak ustalić, czy udało się jej wszystkie rozbroić?
--- End quote ---

Jak stwierdzić czy udało się wszystkie rozbroić? Zwyczajnie - próbujesz uruchomić i wiesz :D Myślę, że MG poinformuje gracza w takim wypadku, czy rozbroił pułapkę, ale podejrzewam, że może kiedyś dojść do sytuacji, że psotaci, będzie się wydawać, że rozbroiła, a w rzeczywistości zostanie zraniona/zabita, bo jednak tylko jej się wydawało.
Jak stwierdzić czy wykryła wszystkie pułapki? Wg mnie, MG nigdy nie powinien podawać takiego info. NIGDYPRZENIGDY. To od gracza zależy, jak długo będzie szukać pułapek, MG powinien podać jedynie które znalazł, a nie ile znalazł, a ile zostało.
Gdyby to było "realne" życie, to też nie miałbyś informacji od Boga, że udało Ci się wszystko znaleźć :]

Tori:
No fakt, nie za dobrze tą kwestię sformułowałem. ^^"
(Albo za bardzo myślę kategoriami cRPGów, gdzie łotrzyk wykrywa automatycznie wszystko)
Dzięki za naprostowanie i za wyjaśnienia.  :)

Navigation

[0] Message Index

Go to full version