Cześć.
I. Nieznajomość Forgotten Realms nie powinna nikomu przeszkadzać w odgrywaniu postaci. To, co trzeba wiedzieć, żeby móc dobrze w uniwersum funkcjonować, to jakie występują w nim rasy (grywalne) i bardzo ogólnikowe informacje nt. rozwoju technologicznego, tego, jak działa magia (jeśli jest się zainteresowanym odgrywaniem postaci, która się nią posługuje/zna się na niej), jak funkcjonują bóstwa/panteony (i czy w ogóle istnieją) i inne rzeczy, które są pierwszymi, na które patrzymy próbując poznać jakiś świat. Po to, żeby nie w prehistorii nie znalazły się miecze świetlne i tego typu przypadki.
http://forgottenrealms.wikia.com/wiki/Main_PageTo jest strona, która może Ci pomóc w podstawach, jeśli czujesz, że są Ci potrzebne informacje z zewnątrz. W rzeczywistości na forum Torilu oraz w samej grze znajdziesz wystarczająco dużo treści, ażeby spokojnie móc się po świecie przemieszczać. To zaś, jakie masz możliwości na samym początku gry, jest kwestią ustaleń w samej grze, a nie uniwersum, więc tutaj pozostaje Kodeks (regulamin).
No i, najważniejsze, dużo uczymy się od innych graczy, nawet patrząc na ich profile, rozgrywkę, wysyłane przez nich treści. Przewija się przez nie na tyle informacji o świecie, że można się o nim co nieco w taki sposób nauczyć.
http://forum.toril.org/index.php?topic=171.0http://forum.toril.org/index.php?topic=140.0http://forum.toril.org/index.php?topic=291.0http://forum.toril.org/index.php?topic=288.0http://forum.toril.org/index.php?topic=207.0Tu masz kilka przykładowych tematów dotykających różnych zagadnień w grze.
Jest osobny punkt Kodeksu mówiący o imionach. Generalnie chodzi o to, żeby ich nie zżynać ze źródeł medialnych i innych graczy. W tym momencie przypomina mi się krasnoludka-NPC z gry w uniwersum DnD, a która to nazywała się "Flower". Kwestia gustu rodziców postaci oraz jej samej, wszakże sama może nazywać się jak chce.
Odnośnie historii - jeśli chcesz wybierać konkretne lokalizacje i wpisywać się w istniejące już zdarzenia - to wiadomą sprawą jest, że musisz mieć o nich dobre pojęcie, żeby nie kłócić się z historią. Ta na pewno się nie ugnie. Za to Ty, jako gracz, możesz dopasowywać swoją historię do różnych miejsc, a czym mniej jest ono określone, tym łatwiej o różnorodne wydarzenia, bo nie ogranicza się (aż w tak dużym stopniu) historia zapisana już w oficjalnych źródłach, czy w samym Torilu.
II. Ciężko zrobić tak, aby czas realny był równy czasowi w grze. Przypuścmy, że piszemy w karczmie o piciu piwa i napisanie jednej wiadomości zajmuje nam trzy minuty. W rzeczywistości postać nie podnoi kufla przez trzy minuty. Analogicznie pisanie sesji przez miesiąc nie sprawia, że fabuła faktycznie zajmuje tyle samo czasu. Pogodzenie obu czasów jest dość trudne i gry tekstowe, w których panuje swoboda pisania, nie pozwalają na całkowicie satysfakcjonujące ustalenie chronologii. Ważne jest to, że jak ktoś Ci urwie rękę w karczmie, to jest to wydarzenie wiążące. Sesje prywatne, bez żadnego udziału Siły Wyższej, to już kwestia dogadania się z graczami, z którymi się je odgrywa.
Jeden dzień realny to jeden dzień w Torilu.
III. Śmierć była, jest i będzie, taki kolej rzeczy. W przypadku uśmiercenia jakiejś postaci musisz się liczyć z potencjalnymi reperkusjami ze strony władzy, prawa i innych postaci. Wymienioną przez Ciebie postawą charakteryzowali się już kiedyś jacyś ludzie, więc jak najbardziej jest to postać możliwa do odgrywania, ale z sympatią prawych postaci chyba trzeba się będzie pożegnać.
No i jest jeszcze sprawa tego, że w DnD śmierć to nie zawsze koniec. Da się tu wskrzeszać.
IV. To, czy wpiszesz sobie rozbój w preferowane zajęcia i widoczną część profilu jest kwestią, czy inne postaci mają o tym wiedzieć, czy nie. Jeśli nie kryjesz się ze swoją morderczą naturą - wpisuj w widoczną część profilu. Jeśli zaś jest to tajemnicą i nie wychodzisz z tym na światło dzienne - wpisuj w aspekty ukryte. To, co ma się znaleźć w profilu jest już Twoją preferencją. Gracze generalnie nie powinni korzystać z tych informacji w celu zmiany podejścia swoich postaci do Twojej, ale różnie to bywa, więc trzeba się trochę zastanowić nad tym, o czym graczom mówić.
Każda postać ma też swoją reputację, która jest widoczna dla innych i jest zależna od poczynań postaci w grze.
V. Proponuję tutaj wymienioną wyżej Wiki Forgotten Realms. Są tam wypisane daty, więc można czytać historię do wspomnianego roku.