Author Topic: Sesje u Zeta  (Read 10868 times)

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Sesje u Zeta
« on: September 30, 2020, 05:15:53 PM »
Długo się wzbraniałem przed stworzeniem mojego własnego tematu na sesje, ale w sumie chyba nie ma sensu robić osobnych tematów :)
Dlatego otwieram mój nowy, własny w którym będę zamieszczał rekrutacje na sesje :)


Zanim zdecydujesz się u mnie zagrać, warto wiedzieć kilka rzeczy:

- świat u mnie jest niewybaczający, daleko mu do czerni i bieli, jest brudny i moralnie ambiwalentny
- npce kłamią, mają swoje agendy, nie są czarno-biali, są ludźmi, popełniają błędy
- lubię prowadzić low magic
- rzadko daję wielkie i epickie nagrody, nagrody pieniężne zwykle też są bardzo niskie
- lubię walki na sesjach i prawie zawsze są, ale też zwykle można ich jakoś uniknąć (różnym kosztem)
- walki są trudne, brutalne, można zginąć, staram się, by walki były wyzwaniem, którego pokonanie daje satysfakcję
- większość sesji, które prowadzę oparte jest na banalnym pomyśle
- na sesji u mnie łatwiej spotkać żebraka i bandytę, niż smoka i księżniczkę
- sesje u mnie częściej dzieją się w krętych alejkach dużych miast, niż w starożytnych grobowcach

Sesje, które prowadziłem kiedyś:
- Sól ziemi - grupa awanturników dociera do miasteczka, które zapadło się do podmroku
- Matka plonów - młoda kapłanka Chauntei ma wizję śmierci, zakon prosi grupę awanturników o zbadanie sprawy w odległych górach tethyru
- Za garść miedziaków - strażnicy miejscy w Zaz jadą odeskortować więźnia
- Zaufaj mym wrogom - para zabójców szuka ucieknierki, paląc przy tym karczmę i ścigając grupę awanturników do kanałów, w których uwolnił się transport potworów
- Zemsta - Zły Pułkownik Mendoza atakuje redę Zazesspur zabijając oficerów floty Północ. Załoga Banshee wyrusza wymierzyć sprawiedliwość
- Zaginione - grupa awanturników wchodzi do kanałów w poszukiwaniu porwanego, szlacheckiego syna
- Pewnego razu w dzielnicy dywanów - grupa paladynów zostaje wmieszana w zamieszki wywołane przez walki starego szlachcica z bohatym kupcem
- Operacja oczyszczenie - skrajeńskie wojska pod wodzą pułkownika Echkarta przeprowadzają operację mającą na celu pozbycie się starego Obserwatora z okolicy Przystani Nerimy
- Zielone przeznaczenie - grupa awanturników rusza do serca puszczy zbadać plotki o znajdującym się tam kulcie smoka
- Polowanie - część fabuły grasanta, Zadorczycy ruszyli w pola schwytać jednego z poruczników Grasanta
- Zgnilizna - w lesie przy Skraju pojawiła się wielka zgnilizna, grupa poszukiwaczy rusza zbadać sprawę
- Pomsta - kolejna część fabuły grasanta, grupa ochotników pod wodzą Zadory rusza odbić jeńców schwytanych przez jednego z bandytów
- Duch i Mrok - budowa mostu zostaje wstrzymana, bo budowniczych atakują wilki, Zadorczycy ruszają zbadać sprawę
- 180 mil do Iriaeboru - część fabuły grasanta, fatalna w skutkach zbrojna eskorta więźnia ze Skraju do Iriaeboru
- Lis w kurniku - część fabuły grasanta, trójka zwiadowców rusza na Zielone Pola zbadać plotki dotyczące Grasanta
- Ugasić płomienie - pierwsza z wielu sesji w fabule Grasanta, grupa awanturników pod wodzą Zachariasza Zadory rusza na Zielone Pola odkryć kto stoi za atakami na karawany
- Marmurowa - grupa skrajeńskich czarodzieje udaje się do innego świata, by odnaleźć duszę dziewczyny, która nagle zmieniła się w marmur
- Lament szewca Moryca - młoda córka starego szewca zostaje znaleziona martwa, grupa śmiałków próbuje odnaleźć mordercę


W nowych sesjach będę też testował moją mechanikę:

TL;DR
Test ProstyRzut 1d10 + MOD vs PT
MOD to  wartość aspektu głównego + dodatkowe modyfikatory (max +3)
Test Złożony: 1d10+MOD vs 1d10+MOD
Kto ma więcej wygrywa
Walka:
Test złożony, różnica = rany

Max ran=HPki
HPki = 3 + najwyższy, pasujący aspekt
HP=0 => koniec walki



W mechanice będą dwa rodzaje testów:
1. Test prosty - przeciwko ustalonemu przez MG poziomowi trudności (PT)
2. Test przeciwstawny - dwie postaci wykonują test i porównywane jest, kto ma wyższy wynik.

W obydwu rodzajach testów postać może użyć maksymalnie dwu aspektów opisujących to, jak podchodzi do tematu.

Aspekt Główny: To aspekt, z którego brany jest podstawowa wartość modyfikatora, to podstawowa umiejętność, jaką postać przykłada do rozwiązania zadania. Tutaj brana będzie pod uwagę główna umiejętność z tego aspektu opisana wg. zasad kwantyfikowania aspektów.
Aspekt dodatkowy: to drugi aspekt, który jest brany pod uwagę, może dodać maksymalnie +1 do rzutu. Opisuje to, jak postać pomaga sobie w wykonaniu zadania.
Do rzutu można użyć dodatkowych modyfikatorów, takich jak:
+1 za opis fabularny
+1 za efekt magiczny, magiczny przedmiot
+1 za pomoc towarzysza/postaci/chowańca
+1 za specjalny lub magiczny przedmiot
+1 za większe poświęcenie czasu

Dodatkowych modyfikatorów (w tym wynikających z dodatkowego aspektu) nie może być więcej, niż +3

Do tak powstałego Modyfikatora dodaje się rzut 1d10. Suma musi przebić Poziom Trudności (PT) ustalony przez MG wcześniej, by się udała.

Przykład 1:
“Stefan jest krzepkim krasnoludem i chce wyważyć drzwi.
Bierze aspekt główny: Inżynier: dobrze zna się na konstrukcjach.
Bierze aspekt dodatkowy: Jak na krasnoluda jest bardzo krzepki
Całkowity modyfikator do rzutu wynosi więc +3 za pierwszy i +1 za drugi aspekt, czyli łącznie +4
Co obrazuje, że Stefan wie, gdzie przyłożyć siłę do drzwi, by je wyważyć. Rzuca 6, co daje łącznie 10, drzwi stoją przed nim otworem!”

Przykład drugi:
“Stefania jest bardzo spostrzegawczą niziołką i chce otworzyć drzwi.
Bierze aspekt główny: Jest wielce spostrzegawcza, bez trudu dostrzega szczegóły.
Bierze aspekt dodatkowy: Uczy się rozbrajać zamki.
Stefania mówi, że jej się nie spieszy. Ryzykuje, że ktoś ją nakryje, ale poświęca na otwarcie drzwi więcej czasu. Ma też zestaw magicznych wytrychów doskonałej jakości.
Co obrazuje, że Stefania cierpliwie i precyzyjne szuka odpowiedniej kombinacji zamka, by otworzyć go wytrychami.
Modyfikator wynosi +4 za aspekt +1 za aspekt dodatkowy +1 za czas i +1 za wytrychy, łącznie +7, rzuca 4, łącznie 11, otworzyła drzwi!

W testach przeciwstawnych Modyfikatory buduje się identycznie, jak w przypadku testów zwykłych, choć w tym przypadku nie ma ustalonego odgórnie PT, a zamiast tego wygrywa ten, kto osiągnie wyższy wynik.

Szczególnym przykładem testów przeciwstawnych jest walka, tutaj jedyną różnicą jest, że tutaj ma znaczenie różnica pomiędzy wynikami, nie tylko to, kto wygrał. Różnica jest równa zadanym obrażeniom.


Strzelanie jest szczególnym rodzajem Testu Prostego, w którym MG ustala PT.
Bazowe PT testu strzeleckiego wynosi 5
+1 za każde 15 metrów odległości od strzelającego
+1 do +3  za osłonę lub tarczę
+ 1 do +3 za oświetlenie

Różnica między wynikiem testu a PT jest równa zadanym obrażeniom.

Obrażenia zmodyfikowane o Pancerz będą odejmowane od HPków.

HPki - liczenie i leczenie

Każda postać ma bazowe 3 HPki, do których dodana jest wartość jednego aspektu.
Do HPków można zgłosić maksymalnie jeden aspekt.
Aspekty, z których można dostać HPki, to: aspekty opisujące wytrzymałość, kondycję, sprawność, siłę woli, determinację, zdolność uników, lub podobne.

Postać, która w walce zejdzie do 0 HP zostaje wyłączona z walki.

Leczenie ran:

Leczenie niemagiczne: postać lecząca wykonuje Test Prosty aspektu związanego z leczeniem przeciwko ustalonemu przez MG PT. Każdy wynik powyżej PT leczy 1 HP.
Leczenie magiczne: czar leczy tyle HP ile wynosi jego poziom
Leczenie naturalne: bez magii  leczenia leczy się 1 HP na cały dzień odpoczynku

Pancerze:
Rozróżniamy trzy rodzaje pancerza:
Lekki (Pancerz 1), podnosi o 1 PT rzucania zaklęć
Średni (Pancerz 2), podnosi o 1 PT rzucanie zaklęć, może o 1 podnieść PT niektórych testów fizycznych (skradanie, wspinaczka, pływanie), może być noszony przez postaci mające aspekty związane z walką i/lub noszeniem pancerza, pancerzem średnim jest też dowolna Tarcza
Ciężki (Pancerz 3), podnosi o 1 PT wszystkich testów (w tym walki), może go nosić tylko postać posiadająca aspekt związany z noszeniem ciężkich pancerzy.

Pancerze się nie kumulują, tj. postać nosząca pancerz Ciężki i Tarczę ma wartość pancerza 3

Wygląd pancerzy: wygląd pancerzy jest wartością drugorzędną, tj, jeśli BG ma odpowiedni aspekt i akceptuje ograniczenia pancerza, to “Pancerzem Średnim” może być szczęśliwa kurtka, pancerzem Lekkim medation, a pancerzem Ciężkim tarcza. Trzeba pamiętać, że to pewna wartość abstrakcyjna.


« Last Edit: December 04, 2020, 11:30:03 AM by Zet »

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Re: Sesje u Zeta
« Reply #1 on: September 30, 2020, 05:24:25 PM »
Tytuł: Królowa Waterdeep

Słowa klucze: Horror, gore, brutalnie

Opis: Uśmiech Fortuny - handlowy bryg armatora Morell i Syn wychodzi z portu w Zaz do Athkatli, z ładunkiem calimszańskich przypraw. Któregoś dnia rejsu na pełnym morzu spotyka galerę z wywieszoną banderą z prośbą o pomoc, galera nie odpowiada na wezwania, więc kapitan nie ma wyjścia i kierowany prawem morskim - wysyła na pokład galery grupę marynarzy, by ci zbadali co się tam właściwie stało.

Dla kogo: sesja skierowana przede wszystkim do początkujących

Poziom trudności: raczej wysoki

Potencjalne nagrody: różnie, będą mocno zależały od tego, co postaci zrobią

O czym warto pamiętać: jeśli zgłosisz się na sesję, to zastanów się, co twoja postać robiła na Uśmiechu Fortuny, może być pasażerem, może być załogantem, może być pracownikiem armatora, kupcem, lub cokolwiek innego - warto mieć na uwadze, że sesja dzieje się na morzu :)
Warto pamiętać też o tym, że na tej sesji będę również najpewniej prowadził swoją postać :)

Zgłoszenia: zgłoszenia przyjmuję w tym temacie na forum, zgłaszając się - podaj mi swoje ID w grze :)

Liczba miejsc: 3-4

Można pisać do mnie też przez forum, przez pocztę w grze (ID 1442), przez Discorda [Zet)1442)], ale zgłoszenia proszę piszcie tutaj :)
Warto mieć konto na disco, po zebraniu wszystkich chętnych będę zapraszał na mój serwer na discordzie, na którym zrobimy sobie kanał organizacyjno-integracyjny :)

Mahranne

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 46
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 2023
  • Postać: Mahranne
Re: Sesje u Zeta
« Reply #2 on: September 30, 2020, 05:34:31 PM »
Zgłaszam Desari id. 2023

Thorne

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 15
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • Postać: Thorne
Re: Sesje u Zeta
« Reply #3 on: September 30, 2020, 06:16:18 PM »
Zgłaszam Thorne'a.

Cirda

  • Szczur
  • *
  • Posts: 4
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • Postać: Cirda
Re: Sesje u Zeta
« Reply #4 on: September 30, 2020, 06:50:49 PM »
Zgłaszam Liayrę (3109, PP) ;)

Eonka

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 159
  • Propsy: 2
    • View Profile
  • ID: 2699
  • Postać: Mara
Re: Sesje u Zeta
« Reply #5 on: September 30, 2020, 09:47:46 PM »
Zgłaszam Fridę (PP 2699), nówka, niemal nieśmigana. I ładnie śpiewa.

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Re: Sesje u Zeta
« Reply #6 on: October 01, 2020, 10:38:47 PM »
Dziękuję za zgłoszenia - do sesji biorę Fridę, Liayrę i Desari - Thorn jest zdecydowanie za bardzo doświadczony na tę historię :)

Hydra

  • Bajarz
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1064
  • Propsy: 25
    • View Profile
    • Warsztat MG
  • ID: 89
  • Postać: Meresankh
  • Discord: Hydra
Re: Sesje u Zeta
« Reply #7 on: October 02, 2020, 07:05:07 PM »
Długo się wzbraniałem przed stworzeniem mojego własnego tematu na sesje, ale w sumie chyba nie ma sensu robić osobnych tematów :)
Dlatego otwieram mój nowy, własny w którym będę zamieszczał rekrutacje na sesje :)
walnę Cię. ;p
[18:37] Pharan: Mógłbym mieć z Tobą dziecko, któremu wpajałbym same złe zasady, żeby potem słuchać, jak mu wszystko tłumaczysz

[13:22] Zet: przez ciebie mam odruch pawłowa już. Jak napiszę, że jest odpis i widzę, że coś napisałaś, to pierwsza myśl: jaki błąd popełniłem tym razem?

22:56] Melweddyn (2247): Po argumentacji Hydry każdy zamyka się w sobie.

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Re: Sesje u Zeta
« Reply #8 on: October 03, 2020, 11:54:45 AM »
Długo się wzbraniałem przed stworzeniem mojego własnego tematu na sesje, ale w sumie chyba nie ma sensu robić osobnych tematów :)
Dlatego otwieram mój nowy, własny w którym będę zamieszczał rekrutacje na sesje :)
walnę Cię. ;p

prosze nie stosowac wobec mnie przemocy fizycznej! halo! halo, administracja?! HALOOO

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Re: Sesje u Zeta
« Reply #9 on: November 17, 2020, 04:40:47 PM »
Wszem i wobec ogłasza się, co następuje!

W tę sobotę o godzinie 18:00 w karczmie zwanej Głupim Wołem odbędzie się aukcja charytatywna!

Pan Atticus Lugo-Herrera ma zaszczyt zaprosić wszystkich, którzy mają na sercu dobro mieszkańców wspaniałej naszej byłej stolicy Zezesspur, na aukcję. Wszystkie przychody z przedsięwzięcia pójdą na pomoc rodzinom rybaków dotkniętych ostatnimi klęskami. Zebrane środki zostaną również wydane na pomoc rybakom rannym w atakach bestyji morskich i nadmorskich, czy innych tałatajstw, co to z wody wyłażą i wrócić do niej same nie chcą, co jest naturalną koleją rzeczy, bo tak to sobie bogi wymyślili!

Siostry! Bracia! Zazesspurczycy i wy, nasi goście liczni i podróżnicy!
Bądźcie gośćmi naszymi w Głupim Wole i pomóżcie nam poradzić sobie z efektami gniewu Suki, która gniewa się z pewnością na Darromarczyków bardziej, bo nam stolicę zabrali, tfu! Szczury lądowe!"
_______
Co: MS w Głupim Wole
Dla kogo: Dla każdego, kto chce wydać trochę pieniędzy na bibeloty i pomóc miastu
Kiedy: Sobota 21.11 o 18:00
Gdzie: Głupi Wół[/b]
Zapisy: MS ma charakter otwarty, przyjść może każdy, nie ma potrzeby się zapisywać
Czego można się spodziewać: raczej spotkania towarzyskiego, okazji do pogadania i wymienienia się plotkami i do wydania pieniędzy. Raczej będzie spokojnie, nie spodziewa się żadnych walk, czy innych temu podobnych.

Jak można wziąć udział:
- można wziąć udział jako bierny widz, nie uczestniczyć w samej aukcji, a tylko być w wole by posłuchać, pospotykać się, napić i tak dalej.
---- warto tylko pamiętać, że na czas aukcji karczma zmieni kolor na zielony, dla upłynnienia rozgrywki wszelkie bójki i tym podobne będa duszone w zarodku
- można wziąć udział jako licytujący
---- warto pamiętać, że będziemy licytować przedmioty w grze za pieniądze w grze, po emesie będę prosił, byście wysłali te pieniądze z przeznaczeniem na aukcję :)
- można jako dawca przedmiotów na aukcję
---- możecie być darczyńcami, możecie dać jakieś przedmioty, które chcecie sprzedać. To nie muszą być przedmioty magiczne (nawet nie powinny, a jeśli już, to nie jakieś potężne)
- środki na aukcję można będzie też wpłacać po prostu jako darowiznę :)

Wszelkie pytania przyjmuję tutaj :)

Eonka

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 159
  • Propsy: 2
    • View Profile
  • ID: 2699
  • Postać: Mara
Re: Sesje u Zeta
« Reply #10 on: November 17, 2020, 04:46:25 PM »
Jaką drogą zgłaszać ci przedmioty darowane na aukcję?

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Re: Sesje u Zeta
« Reply #11 on: November 17, 2020, 04:55:30 PM »
To jest bardzo dobre pytanie - myślę, że możesz napisać do mnie priwatną wiadomość w grze.
Po emesie będę ogarniał wszystko

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Re: Sesje u Zeta
« Reply #12 on: November 21, 2020, 08:33:23 PM »
Tytuł: Bestia z Bardshyr

Słowa klucze: Mroczna baśń, nastrojowa opowieść, horror

Opis: Ziemie Don Eduardo Onaty, gdzieś w Bandshyr nawiedza Bestia. Bestia nie zna litości. Morduje mężczyzn, kobiety i dzieci. Morduje starych i młodych. Atakuje prawie co noc i ponoć nikt jeszcze nie uszedł z życiem!
Don Onata prosi o pomoc, szuka poszukiwaczy przygód, którzy są gotowi nadstawić karku za garść bicentów, rozwiązać sprawę i pozbyć się bestii z jego ziem.

Dla kogo: Sesja skierowana przede wszystkim do początkujących postaci, oraz dla nowych graczy. Priorytetem będą ci, którzy jeszcze nie grają w żadnej prowadzonej przeze mnie sesji :) Preferowane postaci dobre, których nie będą motywowały li tylko zyski. Na sesji będę grał moją postacią - Ruizem Navarro

Poziom trudności: wysoki

Potencjalne nagrody: nagrodami w sesjach u mnie rzadko są magiczne przedmioty, należy liczyć się z tym, że nagrody materialne nie będą ogromne.

O czym warto pamiętać: ta sesja to dużo bardziej będzie nastrojowa opowieść w klimacie mrocznych baśni, dużo bardziej personal horror, dużo bardziej zmagań moralnych, niż walki na fireballe z mobkami. Warto też pamietać, że zależy mi na tempie odpisów i będę o nie cisnął :)

Zgłoszenia: przyjmuję je tutaj, na forum w tym temacie. W zgłoszeniu podaj swoje ID oraz postać, którą chcesz się na sesję wybrać

Liczba miejsc: 2-3

Można pisać do mnie też przez forum, przez pocztę w grze (ID 1442), przez Discorda [Zet)1442)], ale zgłoszenia proszę piszcie tutaj :)
Warto mieć konto na disco, po zebraniu wszystkich chętnych będę zapraszał na mój serwer na discordzie, na którym zrobimy sobie kanał organizacyjno-integracyjny :)

Można się jeszcze zapoznać z tym jak prowadzę
« Last Edit: November 21, 2020, 08:39:23 PM by Zet »

Baba Jaga

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 75
  • Propsy: 1
  • Ciastkożerca
    • View Profile
  • ID: 101
  • Discord: Baba Jaga
Re: Sesje u Zeta
« Reply #13 on: November 21, 2020, 08:37:54 PM »
Ja! Weź mnie! (id 3337)
« Last Edit: November 21, 2020, 08:43:21 PM by Baba Jaga »

Kebs

  • Kult Helma
  • Szczur
  • *
  • Posts: 4
  • Propsy: 0
    • View Profile
Re: Sesje u Zeta
« Reply #14 on: November 21, 2020, 08:39:45 PM »
"Sesja skierowana przede wszystkim do początkujących postaci, oraz dla nowych graczy." Czyli nie?

Ale jeżeli tak to mogę iść Morganem ;)