Trzeci Materialny > Warsztat Gonda

Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny

<< < (2/12) > >>

Vokun:
Po pewnym namyśle, jestem na tak jeśli chodzi o wzorzec dla przedmiotów, jednak pod warunkiem,że wykluczy się z niego przedmioty znajdowane na sesjach. W ten sposób zaradzi się fakt produkowania przedmiotów zgłoszeniami i wypchnie się graczy chcących mieć coś ciekawszego do grania sesji.  Co do działania wstecz, no tu akurat nie wiem jak to uczciwie rozwiązać. Sam mam mało magicznych przedmiotów więc pozostawiam to innym.

Wrócę się też do aspektów, w skali 7 stopniowej mistrzostwo to 6, może jednak 5 była by lepsza? To i tak dość wysoko. Graczom co już ugrali te aspekty jednak ich nie odbierajmy, niech już mają to, co im się udało zdobyć.

I coby wreszcie zakończyć bzdurny argument,że magowie są op prosiłbym o przypomnienie w poradniku magi o istnieniu czegoś takiego jak wytrzymałość postaci i siłą woli, które pozwalają na opieranie się efektom zaklęć.

(Nie)Cny Rycerzyk:
Vokun, pozwalając na ugrywanie zapewnisz banalną drogę obejścia tego "zabezpieczenia".

Shagarot:

--- Quote ---- osoba skupiająca się na magii nie może osiągnąć poziomu mistrza w walce w stopniowaniu aspektów. Analogicznie, osoby skupiające się na walce/rzemiośle/czym innym niż magia nie mogą osiągnać mistrzostwa w rzucaniu czarów, pierwsze czary z poziomów powyżej 4 muszą ugrać w sesji, nie mogą też osiągnąć wyższego niż 6 poziomu zaklęć. Tyczy się to wszystkich złodziei, łowców, tropicieli, paladynów, wojowników, etc etc.
--- End quote ---

Ten punkt to w moim odczuciu absurd, zwłaszcza w przypadku kapłanów. O pozycji w hierarchii kościoła niektórych bóstw często stanowi to, jak dobry dany kapłan jest w fachu, któremu patronuje bóstwo. Tak więc kapłani, którym patronują bogowie rzemiosła będą dążyć do mistrzostwa w danym rzemiośle i mam tutaj na myśli rzemiosło w sensie bardzo ogólnym, więc łapie się pod to tak kowalstwo jak i złodziejstwo. U magów tego typu wyjątki również nie są wcale czymś rzadkim. Więc akurat kapłanom prędzej dałbym ograniczenie, że dążyć do mistrzostwa w walce czy rzemiośle mogą, ale: W walce tylko przy użyciu ulubionej broni swojego bóstwa i żadnej innej; W rzemiośle tylko takim, któremu patronuje ich bóstwo.


--- Quote ---Każda metamagia to miesiąc nauki, z wyjątkiem nauki czaru od razu bez gestów, z pominięciem rzucania 1 ręką, co trwa 2 miesiące.
--- End quote ---

Instrukcje odrobinę niejasne, Tzn niejasne tylko w tym względzie, że wiem już jak się zgłasza naukę metamagii na bazie żywiołu, ale nie wiem jak zgłaszać nauke dowolnej innej metamagii. Też zamiast zaklęcia w labie? Zgłoszeniem przez panel? Gołębiem pocztowym niosącym paczkę żelko-łapówek?


--- Quote ---naraz można mieć dostrojone 10 przedmiotów
--- End quote ---

Dużo, powiedziałbym nawet, że w chuj dużo. I mówię to jako gracz z historią chodzenia na sesje, obwieszony magicznymi przedmiotami niczym choinka. Szczerze powiedziawszy tak jak w 5 educji, dałbym możliwość bycia dostrojonym jednocześnie do max 3 itemów.

Grrreta:
Nie wiem jak reszta, ale ja po przeczytaniu tego uznałam, że te zmiany będą miały sens tylko i wyłącznie wtedy, gdy zrobimy reset. Inaczej albo gracze uciekną, albo będą z tego same awantury. Zmiany maja swoje podstawy i z pewnością się sprawdzą, ale ja tego jakoś nie widzę w tym momencie, gdy już są tak rozwinięte postaci w grze.

Kass:
Mnie tam się podoba.

Co do PMów - proponuję dać za aktualnie posiadane zerówki 1 PM za każde 2 zaklęcia. Ale tylko za już posiadane. To chyba dobry konsensus.

1 uwaga - 10 przedmiotów to bardzo dużo, zwłaszcza jak mają po kilka ładunków.

Odnoście uwagi Shaga o mistrzostwach - ma sens , ale TYLKO jeśli bóg jest rzemiosła lub walki. Każdy bóg ma swoją ulubioną broń, więc bez ograniczenia do bogólw walki się nie obędzie.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version