Author Topic: Lista czarów do kasacji  (Read 3732 times)

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1055
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Re: Lista czarów do kasacji
« Reply #15 on: November 05, 2020, 10:47:29 PM »
Hej, hej!

W końcu, po nieco dłuższym niż pierwotnie czasie zakładaliśmy,  możemy to ogłosić - poprawki czarów zostały zakończone! W pierwszym komentarzu zaktualizowaną listę czarów do usunięcia. Przejrzyjcie proszę swoje księgi zaklęć na postaciach głównych i pobocznych i wypiszcie zaklęcia zastępcze, za te usunięte (z tych samych poziomów).
Dodatkowo listę poprawek zaklęć (nazwy, poziomy, rodzaje magii) macie poniżej listy czarów usuniętych. Uporządkujcie także pod tym kątem swoje karty postaci.

Jeśli chodzi o itemy oraz tatuaże: te przedmioty, które mają usunięte czary - zróbcie jak tak z usuniętymi czarami z księgi zaklęć, czyli napiszcie nam, które zaklęcie chcecie w zamian z tego samego poziomu, co czar usunięty. Zaktualizujcie ładunki jeżeli zmienił się poziom i wyślijcie quasitom, poprawią Wam je w ekwipunku lub po prostu zaakceptują, jeśli to itemy postaci pobocznych.
W przypadku zmian poziomów - aktualizujcie ładunki zgodnie z tą rozpiską. Nazwy też.

UWAGA! Zgłoszenia wysyłajcie panelem, jako "chcę wytworzyć przedmiot/miksturę/tatuaż".  Napiszcie: jaka postać, który poziom, który czar w zamian za który czar.
Np:
Postać XYZ
Czary 0
Czar Z -> Czar Y
Czary 4
Czar U -> Czar W.

Quasity bardzo ładnie proszą też o nie pisanie pojedynczo do nich na priw, żeby nie robić im większego chaosu.
« Last Edit: November 07, 2020, 03:23:09 PM by Skaje »
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Waltzmark

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 17
  • Propsy: 1
    • View Profile
  • ID: 2518
  • Postać: Donatien Hagard
Re: Lista czarów do kasacji
« Reply #16 on: November 08, 2020, 03:08:48 PM »
Miałem tu napisać długą tyradę, ale ponieważ 'zmiany' zostały wprowadzone na żywym organizmie gry, zgodnie z moim rozumieniem bez żadnego backupu, to ich odwrócenie jest w praktyce niemożliwe - daruję więc wszystkim moje wypociny, bo niczego nie przyniosą.

Chcę jedynie nadmienić, że zmiany wciąż pozostają niekompletne. Wciąż mamy namnożone byty ponad potrzebę (ok. tuzina różnych zaklęć około-leczniczych), wciąż mamy zwyczajne duble (np. Dotyk sennego marzenia i Głęboki sen), wciąż nie zostały zaadresowane zaklęcia notorycznie sprawiające problemy w sesjach (np. Niewidzialność, Osłona z mocy i pokrewne), wciąż mamy pełno czarów, które nie posiadają czasu trwania, zasięgi wyrażone są jako 'kilka' bądź 'kilkanaście' metrów, a sformułowania w nich zawarte są tak niekonkretne, że mogą znaczyć cokolwiek (zbyt dużo, by wyliczać, ale koronnym przykładem jest tutaj Rozproszenie magii - bardzo ważne zaklęcie, które wciąż nie ma zasięgu i wciąż nie konkretyzuje, czy działa na wszystkie efekty i wszystkie przedmioty, czy może na pojedyncze, czy może na jakiś mikx wymienionych).

Gorzej, zmiany są nie tylko niekompletne, ale również niekonsekwentne i nielogiczne. Wiele 'poprawionych' zaklęć ma zasięgi niewspółmierne niskie do innych zaklęć tego samego poziomu, to samo tyczy się zadawanych obrażeń (np. Tnąca ciemność i Kula boskiej energii), a co najważniejsze - 'poprawki' nie stosują ogólnie przyjętego progresu czasów trwania opartego na puli Punktów Magii, zamiast tego otrzymały czasy nieskalowalne i kompletnie arbitralne, jakby ktoś w celu ich ustalenia rzucał kostką - to zaklęcie działa trzy tury, to pięć, to cztery, a tamto dwa - nie ma to żadnego związku z ich poziomem, siłą, z niczym; tak samo przypadkowe wydają się ograniczenia ponakładane na skalowalne czasy trwania.

Nie wspominam też o zmianowych absurdach - o zaklęciach, których czas trwania został skrócony o 99% (sic! - z godziny do trzydziestu sześciu sekund), o sytuacjach, gdzie nagle zaklęcia pierwszego poziomu stają się lepsze niż te z trzeciego i czwartego (np. Kamienna pięść), o przebłyskach geniuszu, które klarowne zaklęcie zamieniają w kompletne bagno niedomówień (np. bardzo konkretne Przywołanie złowieszczego wilka zamienione w Przywołanie złowieszczego zwierzęcia; moja prośba o ustalenie hierarchii sił w królestwie zwierząt wciąż jest ignorowana przez quasitów w momencie pisania tego posta). Można tak wymieniać bez końca.

Nie jestem przeciwny zmianom - jestem ich największym zwolennikiem, bo wiem doskonale, że magia tych zmian wymaga.

Ale nie takich - i nie zrobionych w ten sposób. Jeśli wywracamy system do góry nogami, to róbmy to z sensem, róbmy to w jakimś celu i róbmy to dobrze - funkcjonalnie; tego wymaga choćby elementarny szacunek dla graczy, dla ich rozgrywki i dla ich kreacji.   

Uprzejmie proszę więc o kolejną serię zmian - te są po prostu niewystarczające, oprócz tego ich jakość pozostawia wiele do życzenia, co wszyscy przecież widzimy; zarówno pod względem samej treści, jak i sposobu ich wprowadzenia. Zmiany muszą mieć dokumentację, muszą być opisane changelogiem, muszą mieć backup - nie wrzucone z dnia na dzień, zgodnie z przypływem sił i inspiracji, bo to zwyczajnie niepoważne, to jest robienie rzeczy na kolanie. Te zmiany muszą wreszcie mieć jakąś logikę, muszą chcieć osiągnąć jakiś efekt - autentycznie nie wiem, jaki efekt miały osiągnąć teraz.

Jeśli w tym celu potrzeba większych sił przerobowych - polecam ogłoszenie naboru na nowych quasitów. Bardzo chętnie na takie wezwanie odpowiem, bo wbrew temu, co wielu chciałoby pewnie sądzić - moje 'zażalenia' to nie przejaw malkontenctwa, tylko prostej umiejętności czytania ze zrozumieniem.
« Last Edit: November 08, 2020, 08:05:26 PM by Waltzmark »