Dobry wieczór! Czas na informację, co dalej z Torilem i według jakich zasad gramy :)
To co z tym Torilem 1.5?Wiecie co... gramy tak, jakby 2.0 miało nie być. Nie wiemy, czy będzie, więc się na niego nie oglądamy.
Co z postaciami na 2.0?Traktujemy je tak samo jak postaci na 1.5 -
można je rozwijać w czasie gry, więc nie musicie nam już deklarować, czy dana postać jest na 1.5, czy na 2.0. Ale! Jeżeli 2.0 powstanie, każdej takiej postaci będzie przysługiwała startowa pula punktów umiejętności, przedmiotów i czego tam jeszcze.
Nie przenosimy osiągnięć między grami. Dotyczy to także wpływów i reputacji, innych niż lokalne NPC niskiego szczebla i postaci innych graczy. (Jeszcze raz: to, co ugracie pomiędzy postaciami, przechodzi do 2.0 - bo wszystko jedno, czy tak zagraliście tę relację, czy się na nią umówiliście. A lokalny kupiec, krawężnik w straży miejskiej, szeregowy złodziej nigdy nie byli "reglamentowani" dla postaci i to nie ulega zmianie).
To konsekwencja tego, że gramy tak, jakby 2.0 miało nie być. Przeniesienie postaci i wyjaśnienie, jak straciła to, co miała, to będzie indywidualna broszka każdego gracza. Amnezja? Czysty start? Traktowanie tego jako "wczytania" gry od nowa? Sprawdzenie, jak jej historia wyglądałaby, gdybyśmy grali Paragonem zamiast Renegatem? Nagle odkryty bliźniak? Uczeń poprzedniej postaci? Jak chcecie. Nie będziemy się w to wtrącać, ale mówimy wyraźnie: trzeba będzie zacząć grę od początku.
Tak zupełnie od serca, jeśli ktoś z Was jest bardzo przywiązany do swojej koncepcji postaci na 2.0 i nie chce ryzykować, że będzie musiał coś cofać, zmieniać, dostosowywać - najrozsądniejszym wyjściem będzie schować postać do szafy. Może się przyda, może nie.
To nie można było tak zrobić z postaciami 1.0?Mogę powiedzieć tyle: wtedy wydawało się to właściwym rozwiązaniem, działałyśmy w odmiennych warunkach. Teraz zmieniło się na tyle dużo (i w efekcie zrobił się taki bajzel), że naszym głównym celem jest uproszczenie i wyklarowanie obecnej sytuacji. Dlatego nie cofamy zniszczenia Skraju ani decyzji o nieprzenoszeniu postaci z 1.0; wystarczy tyle zamieszania, ile zaistniało. Zostawmy to już za sobą.
Według jakich zasad teraz gramy?Według tego, co opublikowałyśmy w marcu -
Dekalogu. Dodałyśmy do niego jedną zmianę dotyczącą spójności świata (w sekcji "Jak rozumieć Świat Gry?"), którą dla wygody cytuję poniżej:
Najważniejszą zasadą, jaką rządzi się Świat Gry, jest spójność. Musimy mieć zbliżone wyobrażenie na jego temat, żeby móc się w nim płynnie poruszać. Z tego powodu upewnij się, że Twoje pomysły dla sesji bądź kampanii są zgodne z settingiem, w którym gramy, i nie wykluczają się z materiałem źródłowym - starajmy się nie wysadzać świata w posadach. Podręcznikowe pomysły i zasady zostały świadomie wybrane przez twórców Forgotten Realms, więc korzystajmy z ich pracy. Warto.
Jeśli nie jesteś pewien, czy Twój pomysł nie narusza spójności świata przedstawionego, zapytaj Obserwatorek. W razie potrzeby dokonają obowiązującej wykładni tego, co pasuje do przedstawionego świata gry, a co trzeba dopracować.
Przypomnę esencję Dekalogu: jeśli chcesz coś osiągnąć, rozegraj to, a jak rozegrasz, zgłoś do nas, że sesje się odbyły i miały takie a takie skutki. Cała filozofia.
W razie pytań oczywiście służymy pomocą, jak zawsze.PS poprawiłam pierwszy post tematu, żeby nie wprowadzał w błąd.