Cześć!
Jak wiecie, Potwórcy pracują teraz nad Torilem 2.0. Obecnie planują otworzyć go dla wszystkich chętnych wiosną 2019 roku. Do tego czasu chcemy Wam zaproponować przejściowe, luźniejsze zasady gry na Torilu, które żartobliwie nazywamy wersją 1.5 - tak będę się do nich odnosić w dalszej części posta.Najważniejsze zmiany:- rezygnujemy ze Skraju jako głównego miejsca rozgrywki (o jego losach - poniżej);
- zluzujemy zasady akceptowania nowych postaci;
- pozwolimy wprowadzić i przetestować postaci, którymi chcielibyście grać na 2.0.
Co z tym Skrajem?Otóż... Porzućmy go.
Mamy poczucie, że Skraj przestał być interesującym miejscem rozgrywki - rozegraliśmy w nim dużo opowieści, pewnie byłoby miejsce na kilkanaście nowych, ale ze wszystkim trzeba się kiedyś rozstać :) Żeby jednak nie pozostawiać Skraju i zapowiadanego Końca Świata w zawieszeniu, przygotujemy (no dobra, głównie Skaje - dziękujemy!) wyjaśnienie fabularne tego, co się stało, że Skraj wziął i umarł. Chcemy je rozesłać w formie krótkiej do dzienników, w formie długiej umieścić w Plotkach i na forum w temacie fabuły głównej w Skraju - we wtorek/środę. Decydujemy się na to rozwiązanie dlatego, że zależy nam, żeby domknąć opowieść - ale nie chcemy nikogo zmuszać do rozgrywania epilogu, jeżeli nie będzie zainteresowany.
Powtórzę jeszcze raz: ci, którzy będą chcieli, mogą grać konsekwencje zniszczenia Skraju i skorzystać z zaproponowanego przez nas wyjaśnienia, dlaczego ich postać umarła. Ci, którzy nie chcą, mogą los Skraju zignorować, a życie postaci zakończyć według własnego pomysłu.Wiemy, że nie każdemu zaproponowane wyjaśnienie fabularne przypadnie do gustu. Trudno. Ale właśnie z tego względu nie będziemy na Was wymuszać, żebyście je aktywnie rozgrywali. A jeśli ktoś z Was będzie chciał coś badać lub przeprowadzić sesję w zrujnowanym Skraju, prosimy o uprzedni kontakt z nami.
To teraz mięso, czyli postaciZajrzyj do nowych-nowych zasad - są tutaj:
klik.
Poniższe propozycje wykreślam, ale zostawiam dla porównania i na wszelki wypadek.
Widzimy miejsce i sensowność prowadzenia trzech "kategorii" postaci równolegle. Pierwszeństwo przy sprawdzaniu będą miały nowe postaci główne, nie postaci poboczne.
1. Postaci z 1.0
Czyli te, które już istnieją i którymi gracie.
+ mogą się normalnie rozwijać - dotyczą ich wszystkie dotychczasowe zasady zdobywania aspektów, umiejętności, przedmiotów itd.
+ mogą dodawać znaczniki do Kronikarium
+ kto chce, ten sięga po zaproponowane konsekwencje zniszczenia Skraju i gra efekty, kto nie, ten zabija sobie postać po swojemu
- nie przechodzą na 2.0
2. Postaci z Torilu 1.5
+ mogą się normalnie rozwijać - dotyczą ich wszystkie dotychczasowe zasady
+ mogą dodawać znaczniki do Kronikarium
+ są robione według łagodniejszych zasad - nie będziemy wymagać pełnego balansu ani oczekiwać mocnych utrapień. Wciąż jednak postaci muszą mieć jakieś wady!
- nie przechodzą na 2.0 (czyli trzeba je jakoś załatwić przed końcem gry)
- nie można w trakcie gry zadeklarować, że to jednak będzie postać na 2.0, i tę zasadę będziemy egzekwować bezwzględnie
Wszystkie nowe postaci stworzone od tego momentu, które nie są zadeklarowane jako postaci na 2.0, traktujemy jako tworzone na 1.5.
3. Postaci na Toril 2.0
Postać na 2.0 zakładasz na własną odpowiedzialność.
+ przechodzą na 2.0
+ mogą grać dowolnego rodzaju relacje ze wszystkimi postaciami graczy (niezależnie od kategorii); mogą też grać relacje z NPC niskiego szczebla, jak szef pomniejszej bandy, lokalny kupiec i tym podobne. Tego typu relacje będą obowiązujące w 2.0
+ można w trakcie gry zadeklarować, że tej postaci nie chcesz przenosić na 2.0, i wtedy grasz nią dalej według zasad 1.5; od tej decyzji nie ma odwrotu!
- nie mogą się rozwijać (zdobywać nowych czarów, nowych przedmiotów, umiejętności)
- nie gwarantujemy, że przejdą w wymarzonym kształcie na 2.0 - zwyczajnie nie wiemy, co przejdzie, a co nie. Im zwyklejsza postać, tym większe szanse, że uda się ją przełożyć. Dlatego nie będziemy akceptować myślących przedmiotów, inteligentnych zwierząt, świadomych potworów i tym podobne.
- postaci nie będą sztucznie chronione przed negatywnymi konsekwencjami. To znaczy, że jeśli MG będzie chciał zrobić epicką sesję, lepiej nie iść na nią postacią na 2.0: i tak nie uzyska się rozwoju, a można umrzeć. Ale proste NK i karczmy można grać swobodnie, dla przyjemności opowiadania.
Będziemy ze Skaje prowadziły ewidencję postaci, które zgłosicie jako te na 2.0. Dla Waszej wzajemnej graczowskiej wygody poprosimy Was też, żebyście w zakładce z profilem danej postaci zaznaczyli, jeżeli chcecie przenieść ją na 2.0.
Wiemy, że brak rozwoju i ugrywania przedmiotów czy wpływów to nie jest ideał - natomiast nie chcemy doprowadzić do sytuacji, w której Wy się namęczycie, a my potem będziemy musiały Wasz wysiłek skasować, bo na przykład nie wystarczy Wam punktów na wykupienie wymarzonych umiejętności. A przecież założeniem Kalejdoskopu i całego 2.0 jest to, żebyśmy mieli świeży, równy start.
Okej, a gdzie chcemy grać?Proponujemy trzy potencjalne lokacje, które łączą w sobie wygodne do gry cechy, to znaczy są jakoś opisane, ale jednocześnie nie są "przeładowane" informacjami i można dołożyć sporo od siebie:
Wrota Baldura,
Suzail i
Zazesspur. Skreśliłyśmy Amn ze względu na powszechny zakaz czarowania i konieczność zdobywania pozwoleń - już graliśmy ten motyw, wystarczy.
Głosujcie na wybrane miejsce w ankiecie. Pod to miasto dostosuję opisy w samej grze (np. w Wieży Magii i podobne). Oczywiście bez zmian pozostaje możliwość grania w dowolnym innym miejscu Faerunu, Torilu i znakomitej większości Planów.
Ankieta ma dość krótki czas trwania, bo chcę, żebyśmy ruszyli w ciągu kilku dni, najdalej w tydzień :) Po wyborze miasta poproszę Bajarzy o przygotowanie nowych karczm (@Bajarze - wiem, wiem, nikt Was nie uprzedził :* ).
Dajcie znać, co o tym myślicie; proszę o wypowiedzi na forum, bo tutaj nie zginą, w przeciwieństwie do Discorda. I w razie pytań - oczywiście pozostajemy do Waszej dyspozycji.