Author Topic: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?  (Read 46191 times)

Friss

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 152
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 1307
  • Postać: Altair Dar-Mingħajr
  • Discord: Friss
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #60 on: December 30, 2016, 05:03:53 PM »
Pomysł przebudowy reputacji jak najbardziej propsuję, ale chciałabym zwrócić uwagę na jedną, ważną rzecz, której same techniczne rozwiązania nie załatwią.

Otóż nie ominiemy czegoś takiego jak „mniemanologia stosowana” w relacji postać-postać (jakże często opartej na relacji gracz-gracz). Wpiszemy to i tamto, a te interakcje i tak pozostaną same sobie, gdzieś obok cyferek i wskaźników. Już w obecnej sytuacji jest tak, że wartości wcale nie odpowiadają temu, co jest grane.

Taka reputacja ma więc jedynie znaczenie dla NPC jako swoista siła perswazji. Graczom służy bardziej jako kalendarium wydarzeń, pamiętniczek. Jeśli to miałoby działać, to powinno być jakoś mierzalne. Samo rozdzielenie zasięgu jest niezłe, ale przydałoby się określić, co tak naprawdę oznacza bycie znanym w relacji z Niezależnymi. Bo między graczami to na nic, można respektować cokolwiek, można nie respektować niczego i żyć w szklanej bańce. Nie zapominajmy też o tym, że Internetów nie ma. Magia magią, ale bycie znanym na drugim końcu kontynentu ma się zazwyczaj nijak do wiedzy miejscowego, który nigdzie poza Skrajem i okolicą nie bywał.

Salem

  • Guest
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #61 on: December 30, 2016, 05:35:31 PM »
Podbijam, oczywiście, to co napisała Friss, gdyż mądrze prawi. Mam wrażenie dość często, że nie tylko z reputacją tak sprawa wygląda, ale też z innymi parametrami jak aspekty, że generalnie służą one bardziej w interakcjach z NPC-ami (sam się z tym prawie nie spotkałem, zresztą). Dlatego dobrze się należy zastanowić, czy gruntowne przebudowywanie systemu który służy bardziej za dziennik, coś raczej osobistego, a nie globalnego, ma jakikolwiek sens. Co tak naprawdę zmieniłoby, gdyby w zakładce z reputacją wpisywać dużo więcej szczegółów? W sumie niewiele - prowadzący sesje i tak zwracają uwagę (a przynajmniej tak mówią) na to, co w reputacji się znajduje, a gracze to zrobią albo nie, zmusić się nikogo nie da. Jeśli ktoś zwraca na to uwagę, to zrobi to też w obecnej formie reputacji.
Myślę również, że wpisanie "zasięgu" danego wpisu z reputacji może dać dodatkowe informacje tym, którzy patrzą na profil postaci dalej niż na obrazek i ewentualnie opis wyglądu (czego też za często nie zauważam, ale może to tylko ja). No i tyle.

Może po prostu zamienić "reputację" na "dziennik", albo coś w ten deseń? W karcie reputacji jest wpisane, jaką postać posiada - zła, neutralna, dobra. Może dałoby się uzewnętrznić tę informację - przy okazji może wprowadzając szerszą skalę (jeśli jest ona trzypunktowa, bo tego w sumie nie wiem) - a to mogłoby dać ogólny pogląd innym graczom, jak ich postać do takowej postaci powinna podchodzić. Stety-niestety, ale wydaje mi się, że bardzo dużo rzeczy zależy od interpretacji gracza i na pewno zdarzy się też ktoś, komu można rzucić informacją prosto w łepek, a i tak jej nie przyjmie.

Jedit: @Panda - nie bardzo ogarniam o co chodzi. Mapę ogólną, czy każdy dostałby własną?

0rez farg

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 78
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 2641
  • Postać: Narahp
  • Discord: 4373#0rez farg
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #62 on: December 31, 2016, 11:02:13 AM »
Pomysł z mapą chyba byłby zbyt problematyczny w realizacji.

Nie narzekałbym jakby w reputacji były szczegóły plus informacje jaki jest zasięg reputacji i na jakie frakcje w jaki sposób oddziałuje. Może nie jest to super potrzebne, ale myślę, że urozmaiciłoby grę.

Wspominam o tym między innymi, bo dostałem pytanie od gracza, czy wiedza o tym, że moja postać jest uczniem At'bela, jest powszechnie znana. Takie szczegóły w reputacji mogłyby by pomóc w określaniu takich rzeczy itp.
Izan Rammarg ąnanz, Ęrdyh łiwarpop 0rez farg, 09.21 anizdog, 6102.01.91

".einimezrp ein ydgin anarahP an adoM" :rangeR

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #63 on: January 01, 2017, 06:59:12 AM »
Odnośnie reputacji mam też jeden pomysł, aby była bardziej doprecyzowana bez potrzeby zastanawiania się przy zmianach jej poziomów/kategorii.

Każdy wpis do reputacji miałby dwie kategorie punktowe:
Rozpoznawalność 1-10
Sława 0-10 Dobra/Zła

I dam dwa przykłady, jak to widzę, na podstawie reputacji własnej postaci:
Z powodu wężowych oczu krążą plotki, iż należy do rasy Yuan-ti. Wiele osób spogląda na niego podejrzliwie.
Rozpoznawalność: 2
Sława: 1 Zła

Został zwycięzcą konkursu na najprzystojniejszego mężczyznę Skraju w nocalu 1373 RD i od teraz może z dumą nosić tytuł „Najwspanialszego Gieroja Przystani”. Nagrody rozdał niektórym mieszkańcom Skraju w ramach podziękowania za wsparcie. Tego samego wieczoru świętował zwycięstwo w Ubitym Interesie, gdzie wykazał się szczodrością stawiając każdemu wino. Podobno szczególnie szczodry był za pieśni ku czci Sharess.
Rozpoznawalność: 6
Sława: 0

Ustalić jakieś wartości progów np zmiana z "Nikt o nim nigdy nie słyszał" na "Niektórzy kojarzą jego imię" przy 10 ptk rozpoznawalność, następny próg to przykładowo 50 ptk i tak dalej.i
Zmiana Sławy z neutralnej na dobrą/złą przy 30 ptk, później przy np 80 następny próg etc.

Cyferki tutaj podane tylko dla przykładu żeby pokazać lepiej, o co mi chodzi. Ofc cyferki byłyby tylko dla Obsów i gracze nie mieliby do nich wglądu.

Ewentualnie jeszcze prościej, ukraść *ahem ahem* pożyczyć pomysł z Neuroshimy i go zmodyfikować.
Podzielić Farun na x stref reputacji np 20/50/100 [ważne żeby dobrze się przekładało na rzut kością], na potrzeby przykładu założę, że będzie ich 50.
Każdy wpis do reputacji w danej strefie wpływów dodaje 1-3 reputacji. Po osiągnięciu jej np 20 ptk postać nie może już zyskać więcej reputacji w danym rejonie, kolejne wpisy nic już nie dają, bo i tak każdy o niej tutaj słyszał. Zyskuje w ten sposób sławę 1. Przy 10 reputacji MG może rzucić w danym regionie kostką k20 i wynik 1-10 oznacza, że NPC słyszał o postaci 11-20, nie ma pojęcia kim ten pacan jest.

Jak działa Sława? Gdy postać jest w miejscu, gdzie nie posiada reputacji starczy zrobić rzut k100 i np postać mająca Sławę na 5 zostanie rozpoznana przy wyniku 1-10 na kostce. Reputację i Sławy się nie łączy, ale MG może wykonać dwa rzuty. Np postać jest w Thay i ma tam reputację 5, a ponad to posiada Sławę 2. Rzut k20 na reputację i rzut k100 na sławę. Takie rzuty pozwolą ustalić czy NPC kojarzy postać z powodu lokalnych dokonań czy też słyszał o jego wyczynach w dalekich stronach.
« Last Edit: January 01, 2017, 07:33:39 AM by Shagarot »
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

0rez farg

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 78
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 2641
  • Postać: Narahp
  • Discord: 4373#0rez farg
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #64 on: January 01, 2017, 12:27:19 PM »
@Shagarot Jeszcze jakby dodać zasięg i frakcje, na które oddziałuje reputacja... To byłoby idealne : )
Izan Rammarg ąnanz, Ęrdyh łiwarpop 0rez farg, 09.21 anizdog, 6102.01.91

".einimezrp ein ydgin anarahP an adoM" :rangeR

0rez farg

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 78
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 2641
  • Postać: Narahp
  • Discord: 4373#0rez farg
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #65 on: January 09, 2017, 06:03:54 PM »
Ja to bym chciał jeszcze nieco usprawnić laboratorium. Żeby było chociaż jakieś powiadomienie, że można rozpocząć prace nad nowym zaklęciem.
Izan Rammarg ąnanz, Ęrdyh łiwarpop 0rez farg, 09.21 anizdog, 6102.01.91

".einimezrp ein ydgin anarahP an adoM" :rangeR

Angie

  • Guest
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #66 on: January 09, 2017, 06:08:38 PM »
Propsuję.

Rawij

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 135
  • Propsy: 2
    • View Profile
  • ID: 463
  • Postać: Rawija/Esh/Andor/Ilirith
  • Discord: Rawij
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #67 on: January 09, 2017, 10:29:27 PM »
Za Eoną:
Można by zmienić opcję w Panelu Gracza z "Zgłoś konspekt sesji w Niezapomnianych Krainach" na "Zgłoś konspekt sesji" czy coś w ten deseń. Zgłasza się tak też MS.  Niektóre zgłaszane konspekty są potem grane na prywacie.
W sumie niewielka zmiana, but it's something
Ireneusz, 42 lata. Pracownik oczyszczalni ścieków, z zamiłowania działkowiec.


hehe

0rez farg

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 78
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 2641
  • Postać: Narahp
  • Discord: 4373#0rez farg
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #68 on: January 11, 2017, 06:05:56 PM »
Albo podzielić na trzy kategorie.
Sesja prywatna
NK
MS
Izan Rammarg ąnanz, Ęrdyh łiwarpop 0rez farg, 09.21 anizdog, 6102.01.91

".einimezrp ein ydgin anarahP an adoM" :rangeR

Angie

  • Guest
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #69 on: April 01, 2017, 10:18:56 AM »
Fajna była by możliwość dodania do karczmy powiadomienia dźwiękowego o nowym poście. Najlepiej z opcją aby można było włączyć powiadomienia dźwiękowe i wyłączyć, aby nie denerwować tych, którzy nie lubią pikania w tle.

Pan_Wiking

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 15
  • Propsy: 1
    • View Profile
  • ID: 2894
  • Postać: Olo Trollbane
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #70 on: April 01, 2017, 10:30:54 AM »
Nie wiem czy to już było wcześniej rzucane - wchodzenie do karczmy inną postacią niż główna. Mam na myśli pozostałe PP.
Bo jakoś tak się skłąda że zazwyczaj mam ich parę w zanadrzu i szkoda resetować konto przed każdym wejściem ;)

Choćby poprzez zaznaczenie w Aktualnym Wyglądzie o którą postać chodzi.

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #71 on: April 01, 2017, 11:50:39 AM »
z tego co wiem, to będzie to możliwe na torilu 1.0 :D

Ref

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 181
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 822
  • Postać: Carret
  • Discord: Ref
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #72 on: April 01, 2017, 11:59:29 AM »
Zdajemy sobie sprawę z problemu gry Postaciami Pierwszoplanowymi.
W FAQ jest ten temat poruszony, chociaż nieco od innej storny.
Jeśli zaś idzie o grę w karczmie:
Gdy chce się grać PP w karczmie trzeba poprosić Obserwatora o nadanie panelu Gawędziarza. W wiadomości wystarczy dodać jeszcze, czy chodzi o pojedyncze wejście do karczmy, czy może o zagranie kilkudniowej rozgrywki w Miejscach Spotkań prowadzonej przez Bajarzy lub innych graczy. Obserwator będzie dzięki temu wiedział, kiedy może panel zdjąć (najczęściej idzie o karczmę, wtedy po jednym dniu).
W Torilu 1.0 tego problemu nie będzie. :)
nie
zawód? Design wzorów obić w komunikacji miejskiej

Nikt

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 101
  • Propsy: 1
    • View Profile
  • ID: 457
  • Postać: Lyraet
  • Discord: Nikt
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #73 on: April 01, 2017, 08:05:37 PM »
W sumie zgadzam się z Rifu. Pomysł z dźwiękowym powiadomieniem w karczmie mnie też by bardzo odpowiadał.

Angie

  • Guest
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #74 on: April 13, 2017, 07:45:28 PM »
Mega luźna propozycja - dać gdzieś na górze strony/wpasować jakoś w nowy layout jaki będzie, pasek z informacjami jakie sesje akurat trwają/co się dzieje na grze. Taki, żeby wiadomości się na nim przesuwały, np. w stylu:

"Trwa sesja w NK: xxxx", "Jutro MS w: xxxx", "Trwa konkurs xxxx", "Wejdź na naszego Discorda: xxxx", "<informacyjne coś ogólnie o świecie>", "Wejdź na naszego facebooka: xxxx". Coś co już mamy po wejściu w sumie na panel w mieście ale:
1. Bardziej dynamiczne (np. powoli przesuwające się informacje, jak na crawlu w stacjach informacyjnych).
2. Z aktualnymi informacjami.
3. Może z wyszczególnieniem z pomocą wykrzyknika przy takim pasku informacyjnym, że pojawiło się coś nowego?
4. I może z rozwijaną listą aktualnych rzeczy?

Coś takiego, aby nie były info stricte fabularne, aby nadać dynamiki i spróbować dotrzeć do graczy z tym co się dzieje akurat.