Author Topic: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?  (Read 46781 times)

Wengiel

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 432
  • Propsy: 8
  • Cycki i bekon.
    • View Profile
  • ID: 1374
  • Discord: Wengiel
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #45 on: October 09, 2016, 05:33:45 PM »
Można będzie potem prosiç o podsumowanie? :x
100 pompek, 100 brzuszków, 100 przysiadów, 10 km, codziennie bez dnia przerwy.
Trzy posiłki dziennie, na śniadanie tylko banan. Żadnej klimatyzacji, żadnego spania przy otwartym oknie.

Angie

  • Guest
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #46 on: October 09, 2016, 06:34:12 PM »
Imo umiejętności to nietrafiony pomysł - można je zawrzeć w aspektach, nawet jeżeli taki nie był zamiar Potwórców. Rozdzielanie umiejętności i masturbowanie się tym kto ma jakie, znacznie sformalizuje rozgrywkę i zepsuje dowolność. I tyle w sumie ode mnie :x

Wengiel

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 432
  • Propsy: 8
  • Cycki i bekon.
    • View Profile
  • ID: 1374
  • Discord: Wengiel
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #47 on: October 09, 2016, 08:07:34 PM »
Nie no, niby to rozumiem. Tylko skoro jest problem, że gracze robią "puste" aspekty, to chyba z tym coś trzeba zrobić.
Chyba, że tego nie traktujemy jako problem.
100 pompek, 100 brzuszków, 100 przysiadów, 10 km, codziennie bez dnia przerwy.
Trzy posiłki dziennie, na śniadanie tylko banan. Żadnej klimatyzacji, żadnego spania przy otwartym oknie.

Chromy

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 80
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 1287
  • Postać: A. Stein
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #48 on: October 09, 2016, 09:33:20 PM »
W sumie to jakby tak pomyśleć to pomiędzy czarami a aspektami jest potworny przeskok formalności. Tu w czarach wiemy dokładnie co umie postać i nie może zrobić niczego innego, a w aspektach jest to traktowane strasznie dowolnie. Mam wrażenie, że żeby rozwiązać tą dyskusje to trzeba się najpierw zdecydować w jakim kierunku ma iść gra, a nie wrzucać jakieś rozwiązania. Jakieś dodatkowe tabelki sobie można powrzucać, ale po co. Im więcej formalnych rzeczy tym więcej pracy dla kadry.


Chromy

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 80
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 1287
  • Postać: A. Stein
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #49 on: October 11, 2016, 11:59:44 AM »
Na ta chwile aspekty są rozwiązaniem, który dobrze balansuje pomiędzy sztywnością zasad i reguł a dowolnością rozgrywki. Kontrola obsow konczy się tam gdzie ich czas ;p Ja przepraszam ze tak to ujmę, ale ten czas to troche jest jak zasób, który trzeba dobrze wykorzystać do funkcjonowania gry. Mi się zdaje ze to nie chodzi o kontrole i dużo zasad nikt tak za bardzo tego nie lubi, raczej chodzi o zdobywanie jakis dóbr i rozwijanie postaci. Trzeba się po prostu zastanowić w jaki sposób rozdawać cukierki żeby nie urazić tych ludzi od dowolności.
« Last Edit: October 11, 2016, 03:16:47 PM by Chromy »

Iskierka

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 50
  • Propsy: 1
    • View Profile
  • Postać: Lyvain, Velnarei, Arn'thar
  • Discord: Iskra
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #50 on: October 11, 2016, 05:43:43 PM »
Hej. Wypowiem się jako gracz z tego co widzę wchodząc na toril.pl

1. Karta postaci.
Nie mam zastrzeżeń. Pytanie tylko moje czy edytowanie uwag dodatkowych wlicza się do zgłoszenia "Chce coś innego?". Nigdy jakoś osobiście nie mogłam tego rozgryźć i nie spytałam się żadnego z obserwatorów.

2. Ekwipunek.
Wszyscy go widzą ale nigdy nie wiem w jaki sposób edytuje się ekwipunek?
Fajnie gdyby było to w formie pokazanego ludzika ze slotami gdzie można dodać poprzez zgłoszenie lub samemu z akceptacją obserwatora jakie przedmioty posiada się w ekwipunku. Bardzo mi tego brak bo niestety zgubiłam np. zapis ekwipunku wysłany do Kass i teraz muszę to tworzyć od podstaw znowu.

3. Mapa
Nazwijcie na tej mapce co się wyświetla co jest czym bo nie wiem! To bardzo mi utrudnia działania podjęte przez postać i zniechęca do działania.

4. NPC
I chyba to co brakuje wszystkim. Przełączanie się by wyświetlało, że jestes na NPC a nie na mainie ale to sprawa na grubsze kodowanie.

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1362
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #51 on: October 13, 2016, 11:20:11 AM »
Quote
1. Karta postaci.
Nie mam zastrzeżeń. Pytanie tylko moje czy edytowanie uwag dodatkowych wlicza się do zgłoszenia "Chce coś innego?". Nigdy jakoś osobiście nie mogłam tego rozgryźć i nie spytałam się żadnego z obserwatorów.

W tej chwili nie mamy w ogóle takiej opcji. Ale uwagi dodatkowe to tylko informacja dla osoby sprawdzającej postaci w procesie akceptacji. Więc w zasadzie nie ma później potrzeby ich edycji.

Quote
2. Ekwipunek.
Wszyscy go widzą ale nigdy nie wiem w jaki sposób edytuje się ekwipunek?
Fajnie gdyby było to w formie pokazanego ludzika ze slotami gdzie można dodać poprzez zgłoszenie lub samemu z akceptacją obserwatora jakie przedmioty posiada się w ekwipunku. Bardzo mi tego brak bo niestety zgubiłam np. zapis ekwipunku wysłany do Kass i teraz muszę to tworzyć od podstaw znowu.

System ekwipunku nie jest jeszcze do końca zaimplementowany.

Quote
3. Mapa
Nazwijcie na tej mapce co się wyświetla co jest czym bo nie wiem! To bardzo mi utrudnia działania podjęte przez postać i zniechęca do działania.

4. NPC
I chyba to co brakuje wszystkim. Przełączanie się by wyświetlało, że jestes na NPC a nie na mainie ale to sprawa na grubsze kodowanie.

Obie te rzeczy są już w planach :)

Iskierka

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 50
  • Propsy: 1
    • View Profile
  • Postać: Lyvain, Velnarei, Arn'thar
  • Discord: Iskra
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #52 on: October 14, 2016, 10:59:14 PM »
Propsuję! Bo nie chciało mi się czytać reszty :D

Angie

  • Guest
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #53 on: November 05, 2016, 09:50:20 AM »
Nieco ożywiając temat i dodając nowy wątek:
- Wykrzyknik po dodaniu tekstu do biblioteki, tak samo jak teraz jest przy plotkach czy heroldzie. Teksty nie wpadają często, a jak już wpadają to nikt ich nie zauważa, bo trzeba specjalnie wejść w biblio i tam szukać.

Vokun

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 135
  • Propsy: 2
  • Nieumarli to takie szczeniaczki
    • View Profile
  • ID: 1365
  • Postać: Vokun
  • Discord: Vokun/gacek
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #54 on: November 05, 2016, 05:36:00 PM »
A może opcja dodania wszystkich obserwatorów do wiadomości za jednym zamachem?Mała rzecz a cieszy

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1362
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #55 on: November 05, 2016, 10:40:01 PM »
@Rifu @Vokun

Bardzo chętnie :)

0rez farg

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 78
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 2641
  • Postać: Narahp
  • Discord: 4373#0rez farg
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #56 on: December 29, 2016, 10:17:04 PM »
Rzucę coś od siebie, skoro poruszyłem już taki temat na Discordzie.

Reputacja:

Obecna jest moim zdaniem zbyt ogólna. Moim zdaniem przydałby się podział na przynajmniej cztery kategorie:

1. Najbardziej ogólna, czyli określenie, czy postać jest w jakimkolwiek stopniu znana na całym Faerunie.

2. Bardziej szczegółowa, ale jeszcze nie aż tak bardzo, czyli ograniczenie się do kraju.

3. Jeszcze bardziej szczegółowa określająca to, jak bardzo postać znana jest w jakimś regionie.

4. Najbardziej szczegółowa, skupiająca się na mieście.

Dlaczego proponowałbym aż tak bardzo skomplikowany system? Żeby nie było niedomówień. Czasem spojrzę na czyjś profil, zobaczę, że, przykładowo, jest "znany gdzieniegdzie", a w wpisach widzę głównie wzmianki o tym, że zrobił to i owo w Przystani Nerimy. I teraz nie mam tej pewności, czy postać jest znana gdzieniegdzie na terenie całego Faerunu czy tylko na terenie Skraju/Przystani Nerimy.

Oczywiście to tylko luźna koncepcja i jak najbardziej chciałbym zobaczyć, jakie zdanie mają o tym inni gracze i inne graczki.

Pozdrawiam. :)
Izan Rammarg ąnanz, Ęrdyh łiwarpop 0rez farg, 09.21 anizdog, 6102.01.91

".einimezrp ein ydgin anarahP an adoM" :rangeR

Angie

  • Guest
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #57 on: December 30, 2016, 01:07:33 AM »
Przy wpisach do reputacji wpisywać po prostu też w nawiasie kwadratowym w jakich miejscach postać została dzięki temu poznana, przez jakie grupy społeczne i czy pozytywnie, negatywnie czy neutralnie. Przykład na podstawie paru wpisów z mojej reputacji:

Niegdyś pomogła ocalić umierającego mężczyznę w Chwale Poranka. Pomagała też w odbudowie spalonej karczmy, a właścicielom przybytku sprezentowała piękne, eleganckie stroje. [+Skraj, +Chwała Poranka i jej bywalcy]

Zorganizowała Dzień Zakochanych (1372 RD) w kaplicy Sune na który sprowadziła magiczny artefakt z Sembii - Lustro Swata. Niestety, zostało ono zniszczone, a całe przyjęcie okazało się wielką klapą. [-Skraj, -kult Sune]

Zwyciężczyni konkursu rzemieślniczego podczas Tehennteahan (1372 RD). Zatryumfowała dzięki eleganckiej, ślubnej sukni - Jaśminowej Pannie Młodej. Strój został potem przekazany najpiękniejszej kobiecie w Skraju, Yazgash. [=kult Waukeen, =handlarze, +Skraj, +kult Sune, -Yazgash]

Wraz z innymi kapłankami Ognistowłosej Pani wystawiła stragan na targu podczas obchodów Wysokiej Monety. Gdy podczas bazaru doszło do zamieszek i ataku na stoiska amnijskich kupców, osłoniła ich własną piersią. [+zwolennicy Amn, -przeciwnicy Amn, =Skraj]

Z kiepskim skutkiem usiłowała stworzyć trwały sojusz między lokalnym duchowieństwem. [=kulty w Skraju, =Skraj]

Byłoby dużo bólu dupy co prawda z tym, czy dane wydarzenie można uznać za pozytywnie odebrane czy za negatywnie, ale ostatecznie i tak Obserwatorzy zawsze mają rację bo to oni zarządzają "populacją", a narzekających mogą spławić reputacją "neutralną".

Bo taka reputacja pod avkiem, jednosłowna, nawet jakby ją podzielić na cztery inne to i tak gówno będzie mówić. Lepiej jakoś rozwinąć tę reputację przyznawaną w zakładce tak, aby określała od razu gdzie postać znają za dany wyczyn i kto zna. Albo zostawić wsio ryba, bo to i tak ozdobnik.

0rez farg

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 78
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 2641
  • Postać: Narahp
  • Discord: 4373#0rez farg
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #58 on: December 30, 2016, 09:55:28 AM »
Ale ja o tym właśnie mówię, Angie. Żeby pod profilem była ta określająca jak bardzo postać jest znana na świecie (co pewnie zajmie sporo czasu), a w zakładce "reputacja" był podział na kilka kategorii, od najmniej do najbardziej szczegółowych, czyli państwo, region, miasto.

Przykład:

Reputacja w Faeurun: nieznany, nikt o nim nigdy nie słyszał.  = Chociaż nawet nie wiem, czy takie coś jest potrzebne.

Potem w zakładce "reputacja":

Reputacja w Skraj: znany gdzieniegdzie

I rozpiska na miasta/wioski:
Przystań Nerimy: znany - trzecie miejsce w konkursie, ludzie wiedzą, że jest uczniem At'bela, zwycięzcy.

I tak dalej. Takie coś mi się widzi, że byłoby bardziej dokładne niż obecny system. I powtarzam, to tylko luźna propozycja i chciałbym, żeby Obserwatorzy wypowiedzieli się, co o tym sądzą.
Izan Rammarg ąnanz, Ęrdyh łiwarpop 0rez farg, 09.21 anizdog, 6102.01.91

".einimezrp ein ydgin anarahP an adoM" :rangeR

Salem

  • Guest
Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« Reply #59 on: December 30, 2016, 03:09:08 PM »
Myślę, że wiele problemów (i sporą kwestię przebudowy, być może) zaoszczędziłoby dopisywanie do określonych wydarzeń w reputacji, jak daleko sięgała o nich informacja, bo zapewne często nie wychodziłaby ona poza Przystań/Skraj. Wtedy nie trzeba by było robić nowych kategorii, ani bawić się w dużo szczegółów, a jednocześnie byłoby wiadomo, kto mógł się o czym dowiedzieć.

Chwilowo jest dla mnie jasne, że jeśli ktoś ma coś w jawnej reputacji, to dowolna postać znajdująca się w Przystani mogła się o tym dowiedzieć, a jeśli przebywała ona w innym miejscu, to mogła też dowiedzieć się o tym, co było wiadome i tam - a niektórzy mają wpisane, że w miejscu X ten i ten jest znany.