albo zamiast dyktowania aspektu, zasugerowanie: słuchaj, Twoja postać jest zajebistym rzemieślnikiem, ale czy robi w życiu coś poza tym? / słuchaj, Twoja postać jest zajebistym akademikiem, czy umie się jakoś bronić? / twoja postać jest zajebistym akademikiem, czy ma jakieś kontakty w związku z tym?
i tak dalej. ze względu na formę słowną są to pytania, propozycje i sugestie, a nie narzucanie czegokolwiek. a naprawdę pomoże tym, którzy autentycznie nie mają pomysłu - bo z takimi graczami pracowałam nad postaciami. grunt to zaproponować więcej niż 1 rzecz, wtedy jest wybór.
to jak listy wad/zalet/talentów/umiejętności w podręcznikach - nie masz już sam pomysłu, sięgasz do ściągi ;)
Zaczynam mieć wrażenie, że mówisz o czymś, z czym się nigdy nie spotkałam :) Nikt mnie do tej pory nie prosił o pomoc przy takich rzeczach. Jeśli już, to właśnie bardziej coś w stylu "nie wiem jak osłabić postać, daj mi jakąś wadę, bo już chcę grać". Natomiast kiedy widzę, że ktoś np. nie wpisał sobie walki bronią, albo czegoś równie istotnego dla całego konceptu, to zawsze pytam, czy jest pewien, że tego omyłkowo nie pominął. Nie wiem, czy dobrze rozumiem Twoją wypowiedź, ale mam wrażenie, że chciałabyś, żebyśmy sami próbowali graczom "ulepszyć" postacie. Nie sądzę by było to fair wobec kogokolwiek. Na każde pytanie, czy prośbę o pomoc wprost oczywiście reaguję chętnie.
Co do listy przykładowych wad postaci - wolimy zawsze i proponujemy Wam raczej obusieczność aspektów, niż po prostu "dowalanie" ;) postaci wad. Ale da się zrobić oczywiście. Może znajdzie się kilku ochotników do pomocy przy tworzeniu takiej listy?
@Spookie, ja niczego nie krytykuję, tylko mówię, co można by poprawić. Obecnie wypełnienie Karty Postaci nie sprawia mi większych trudności, dlatego staram się mówić z punktu widzenia początkującego gracza albo gracza, który kiedyś bywał na innych fabularkach, ale przyszedł na Toril.
Przykładowo: Ferelden. Rasa, płeć, profesja, wiek oraz imię. Zaznaczenie paru umiejętności fabularnych. Zostaje do napisania tylko profil.
A teraz Toril: Rasa, płeć, wiek, urodziny, bóstwo, aspekty, czy używa magii, utrapienie, miejsce pochodzenia, charakter, wybranie czarów itp. Nie znam uniwersum = muszę spędzić trochę czasu na czytaniu kodeksu.
Dodatkowo dochodzi opcja czytania prywatnych wiadomości dopiero po zakończeniu procesu wypełniania karty postaci. Oczywiście można wszystko pominąć, a potem do tego wrócić, ale ile osób jest tego świadomych?
Nie mówiłam nic o krytykowaniu. Prosiłam po prostu o doprecyzowanie i propozycję co możnaby ewentualnie przyciąć, wyciąć, ograniczyć.
Żeby w tym pomóc, tłumaczę:
Zauważ, że na Fereldenie jest jeden bóg i wyznawanie go bądź nie, nie ma tak wielkiego wpływu na postać jak w Zapomnianych Krainach, gdzie bóstwa często ingerują bezpośrednio w życie śmiertelników. Na Fereldenie nie definiujesz też używania magii bądź nie, bo sprowadza się to do wybrania klasy postaci. My zdecydowaliśmy się na odejście od typowego podziału klasowego, żeby zachęcić graczy do własnej, że się tak wyrażę, "customizacji" postaci, do wyjścia poza klasyczne definicje :) Dodaliśmy do kreatora wybór daty urodzin, bo stwierdziliśmy, że będzie miło wybrać sobie kiedy postać ma urodziny (a nie jak na większości tekstówek, w rocznicy rejestracji), ale zauważ, że ten wybór można całkiem zignorować i data wylosuje się sama. Miejsce pochodzenia, jest faktycznie może mniej istotne, ale na Fereldenie... i tak pisałbyś je w profilu, więc co za różnica? :) U nas w profilu wystarczy zawrzeć krótki opis wyglądu postaci - po to żeby współgracze wiedzieli jak sobie Waszą postać wyobrazić. Nie trzeba się rozwodzić nad historią postaci, jej pochodzeniem, urodzeniem itp. Opcja wyboru charakteru - jest w zasadzie wskazówką jedynie dla Obserwatorów, ewentualnie czasem dla MG, który będzie prowadził Ci sesję. Pozwala lepiej zrozumieć postać i wymyślić dla niej przygodę. A jeśli chodzi o wybór zaklęć... To dotyczy tylko magów i wydaje mi się również usprawiedliwione. Powinieneś w końcu wiedzieć co Twoja postać potrafi i jak działają jej zaklęcia - dzięki temu wyborowi masz pod ręką ich opisy.
Co do pisania wiadomości prywatnych to będziemy pracować nad udostępnieniem tej opcji graczom, którzy nie ukończyli jeszcze kreatora.
Nie trzeba się niczego pozbywać, ale zebranie kilku różnych informacji w jedno pole mogłoby pomóc.
Będziemy do tego dążyć.
]Historia nie jest wymagana do akceptacji? Nie jest, to prawda. Ale co w przypadku, kiedy po jakimś czasie chciałbym uwzględnić w uwagach do MG, że moja postać jednak posiada jakąś rodzinę, z którą związana jest jakaś historia? Co, jeśli wpadnę na pomysł, że chciałbym, żeby moja postać przeżyła jakąś przygodę w dalekiej przyszłości, która rzutowałaby na jej obecny status czy zdrowie psychiczne? Czy coś takiego przejdzie czy Administracja stwierdzi: nie uwzględniłeś tego wtedy, to dlaczego robisz to teraz?
Przy odpowiednio dobrym uzasadnieniu fabularnym, nie widzę przeszkód. Ale przykłady, które podałeś nie wymagają wcale zgłaszania ani przed ani po akceptacji. Problemem są raczej potężni sojusznicy, czy wrogowie, wielkie czyny, wielkie majątki, koneksje, czy kontakty z bóstwami. Bo to ich dodanie "na ostatnią chwilę" może stworzyć niesprawiedliwą przewagę nad innymi graczami.
Kwestia czasu potrzebnego do uzyskania akceptacji: dziwnym trafem naprawdę spora liczba graczy narzekała i narzeka na to, że na akceptację trzeba trochę poczekać. I trochę nie znaczy pół dnia, ale znacznie dłużej.
Już na to odpowiedziałam. Przykro mi, że nie jesteśmy w stanie poświęcić Wam więcej czasu, ale nie jest to nasza praca etatowa i mamy poza Torilem dużo innych obowiązków. Nie mam nic więcej do dodania.
Kwestia "przyjazności": jeden znajomy usłyszał od sprawdzającej, że ma zmienić profil, bo czyta się go beznadziejnie. Żadnych wskazówek jak to zrobić, tylko tekst, że czyta się beznadziejnie i tyle.
Niestety, nie wiem o kogo chodzi i nie bardzo wyobrażam sobie, kto mógłby się u nas tak wyrazić, więc nie mogę się wypowiedzieć. Przykro mi jednak, że Twój znajomy wyniósł stąd takie wrażenie.