Hejo ^^
Temat oczyszczony, posprzątany i w ogóle. Zaczynam raz jeszcze i miejmy nadzieję, że teraz to sesjowanie mi lepiej wyjdzie xP
Informacje ogólne:
1. Tematyka sesji to głównie przygodówki. Luźniejsze, poważniejsze, dramatyczniejsze, zależy co akurat mi do głowy wpadnie i jak się sesja potoczy. Kampania jako taka nie jest planowana, ale że w praktyce przygody zamierzam umieszczać przede wszystkim w Waterdeep i okolicach, więc siłą rzeczy różne NPCe z jednej sesji mogą przewinąć się także w drugiej, zaś zakończenie jednej przygody, może dać początek następnej. Pamiętajmy, że każda akcja wywołuje reakcję. :)
2. Stopień trudności mocno umowny. Wszak wiele zależy od tego, jak reagować będą gracze i co sobie umyślą. Prosta potyczka może zmienić się w walkę o przetrwanie, a potężny przeciwnik zostać łatwo przechytrzony i pokonany. ;)
3. Uszkadzanie postaci i katrupienie ich... No, o śmiertelności decydować będą głównie decyzje i zachowania graczy (+ poprawka na aspekty). Tak zwana "zabawa w bohatera" raz może się udać, innym razem niezupełnie, rzucanie się z nożem na trzech uzbrojonych i opancerzonych przeciwników zbyt bezpieczne nie jest, zaś wyskakiwanie z karczmy przez okno, to niekoniecznie upadek i skręcenie karku. Słowem, wszystko zależy od okoliczności, kalkulowanego ryzyka i postępowania w granicach rozsądku.
Gdyby miała się pojawić wyjątkowo śmiercionośna sesja, poinformuję o tym przy zapisach.
4. Kości i ogólnie pojęta losowość. Tak, wszyscy "kochamy" te małe kur... tyzańskie syny. ;)
Po pierwsze - opis sytuacyjny i działanie, jakie postać podejmuje. Po drugie - aspekty, jakie posiada i na ile ułatwiają one (lub utrudniają), wykonanie danych czynności. Wreszcie po trzecie i ostatnie - rzut. Innymi słowy, nie jest decydujący i nawet krytyczna porażka rzadko kiedy oznaczać będzie mniej lub bardziej trwałe uszkodzenie ciała. Wiecie, wystarczająco dużo razy moja postać przez to obrywała, abym się przekonał, że jednak mało to fajne ;)
5. Tempo odpisów. Wiadomo, że poza grą ma się też inne zajęcia i nie każdy jest takim noł-lajfem jak ja, co to popołudnia zwykle przed kompem spędza. Generalnie chciałbym i prosiłbym, aby w te 48 godzin od mojego odpisu ruszającego fabułę do przodu, uporać się też ze swoimi odpisami, żeby jednak te sesje nam w miarę sprawnie szły. :)
6. Zgłoszenia do sesji i co trzeba podać? Teoretycznie jako Sfinks mam dostęp do większości KP, ale praktycznie miło by było, gdyby jednak podsyłane zostało. Na pewno trzeba przedmioty "niestandardowe", czyli magiczne lub specjalne. Do tego eliksiry, maści, czy inne alchemiczne wynalazki. Krótko mówiąc wszystko to, czego nie ma bezpośrednio w KP wpisanego.
I tyle wstępnie. Ogólny spis zasad w tematach organizacyjnych poszczególnych sesji też będzie się pojawiał.