Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Lao

Pages: [1]
1
Sigil, Miasto Drzwi / Re: Szósty letni zlot Torilu - 12-16.08
« on: April 02, 2022, 10:43:17 PM »
Będę! ;D

2
Plenarne ścieżki / Re: Sesje u Zeta
« on: May 08, 2021, 01:16:39 PM »
Zgłaszam Orina(2093)

3
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: February 27, 2020, 10:07:53 PM »
przypadkowy dubel posta

4
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: February 27, 2020, 10:06:48 PM »
Właśnie też jestem ciekawa czy zostawiacie dalej podział magia wtajemniczeń i objawień, czy będziecie to zmieniać. Jakby nie patrzeć, nie raz słyszałam, że nawet mając magię objawień mogę się uczyć wtajemniczeń i na odwrót. Więc jaki to jest sens na dobrą sprawę, ten podział jeśli coś takiego ma miejsce?

Dobra Fenriska... Wyjaśnię to tak łopatologicznie jak się tylko da...
Magia objawień to takie magiczne coś co daje tobie takie magiczne stworzenie, tam tam wysoko. Tylko że jeżeli coś mu się nie spodoba, to może ją tobie całkowicie zabrać.
Magia wtajemniczeń z kolei tak nie działa, uczysz się jej sama od początku. Albo masz to w sobie, odziedziczone po przodku, typu dżin, smok itd. ale w tym wypadku i tak musisz umieć sięgać po tą magię siedzącą w tobie. Ją (tą nauczoną jak i odziedziczoną) może zabrać tylko taka magiczna pani Mystra, lub usunięcie pamięci.
Ale tak można uczyć się tego i tego. To taka tajemna klasa Teurg, tylko wtedy potrzebujesz jednego aspektu naagię wtajemniczeń i jednego na objawień. + tak jak Eona pisała, obie magie wszystko mają oddzielne poza slotami nauki

5
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: February 25, 2020, 01:01:07 AM »
Dobra, no to tak... Taki tutaj spam że aż się pogubiłem i przepraszam za wszystkie powtórki, oraz brak odniesień ale no... za dużo tego na moje warunki. Z mojej strony padnie tylko kilka pytań i stwierdzeń, ewentualnie parę propozycji.
Zaczynając... Chyba najłatwiej będzie powypytywać...

1) Permanentne magiczne tatuaże, jak je zdefiniować, czyt. czy np. świecenie tatuaży Orina to już perma i blok na tatuaż z takim zaklęciem? Bo z mojej strony czysto fabularnie wszędzie jasno stwierdzam że to jedynie tusz wykazuje reakcję na magię (świecąc pod jej wpływem)
2) Dostrajanie przedmiotów... Jak to się ma do itemów w których ładunków jako tako nie ma, i to użytkownik musi go naładować (tutaj rozchodzi się o kryształ który może zmagazynować do 6PM przez 24h... musi być uprzednio naładowany PMami użytkownika dzień wcześniej) bo jak mówiłem ładunki się w nim nie odnawiają... jeżeli wogóle PM można nazwać ładunkami.

I to chyba z pytaniami na ten moment tyle...  Teraz może do stwierdzeń.

-Primo- Restrykcje dotyczące mistrzostwa w danych dziedzinach... Tak! Tak! I jeszcze raz TAK! Na moje jest to jak najbardziej logiczne, że Mag raczej nie będzie nie wiadomo jak sprawny w walce bronią... I odwotnie, typowy wojownik nie będzie osiągał mistrzostwa w magii, bo gdzie na to czas? Tak samo jak postacie magiczne uczą się/medytują/modlą, tak wojownicy ćwiczą fizycznie.

-Secundo- Kwestia zerówek... Jak sporo osób wcześniej pisało, wywalenie ich z piramidy wiele nie zmieni, a nawet więcej, ludzie właśnie będą klepali jedynki jak to było z zerówkami, a cały niższy poziom pewnie przejdzie w zapomnienie, bo "po co brać 0 które nie dość że zbędne, to jeszcze nie są tak użytkowe jak jedyni oraz nie dają PM".

-Tertio- Tatuaże, ich umagicznianie, usuwanie oraz permanentne zaklęcia... Tbh. Istnieje banalna metoda która pozwoli pozbyć się tatuażu po niskich kosztach... Wystarczy usunąć z ciała skórę na której on jest. A tak serio, Odnośnie dostrajania. Stałe ustawienie tatuaży jako dostrojone, oraz to do wyciszenia ich potrzebny jest rytuał na ten moment najbardziej uderza w istniejące, wytatuowane już postacie. Dajmy na to postać niemagiczna która ma nawalone magicznych tatuaży, i przez to praktycznie brak miejsca na inne magiczne przedmioty. Nie każdy tatuaż jest tak użyteczny jak magiczne przedmioty, a taka postać ma dodatkowy problem bo by musiała latać za magiem który takowy rytuał zna... A później w trakcie sesji miała by kłopot gdyby chciała owy tatuaż na powrót aktywować, bo znowu, gdzie w srodku lasu znajdzie maga znającego taki rytuał?

-Quatro- Na moje cała reszta jest cacy, redukcja liczby slotów nauki powinna (mam nadzieję) uciszyć jojczenie ludzi na to że magowie mają za łatwo, bo u nich to tylko kwestia czekania... Nie wspomnę tutaj że inne klasy mogą rozwijać się szybciej klepiąc sesje w szybkim tempie. Co u magicznych postaci nie sprawdzi się, no bo czas nauki to czas nauki. Ograniczenie liczby itemków na raz na postaci zapobiegnie w końcu zjawisku "postaci choinek" u których każdy jeden guzik jest zaklęty innym zaklęciem. Metamagia z koleii... Ja tam jestem z niej zadowolony, i cieszę się że w końcu została usystematyzowan.

Iiii teraz pora na sugestie... Ku zapewne uldze ludzi czytających moje wypociny ;D

-Ad. Primo- Osobiście, obniżył bym jeszcze trochę maksymalny poziom "opozycyjnej specjalizacji". Czyt. Magom podciął bym ciut poziom na którym mogą mieć walkę innymi brońmi, A innym broniom magię... ewentualnie można podzielić to czysto rpgowo. Magia-łucznictwo-walka w zwarciu. Jak jeszcze dwie ostatnie można jakoś ze sobą powiązać, i aż tak bardzo im wzajemnie maksymalnych poziomów nie zniżać, tak przy magi to by już raczej nie wypaliło. Oczywiście inna kwestia dotyczy paladynów oraz kapłanów. Ale u tych pozostawił bym jedynie możliwość lepszego posługiwania się bronią preferowaną przez patronów. Na moje warto by było również ciut "podciąć" maksima specjalizacji, postacią idącym fest w hybrydę, bo taka nie powinna mieć jak opanować mistrzostwa w żadnej z dziedzin. To samo by się tyczyło kaplanów/paladynów bogów "hybrydowych" jak ktoś tutaj podał np. elfickich.

-Ad. Secundo- Pozostawił bym te zerówki w piramidzie jako takie "fundamenty" mocy. Miłym gestem w stronę graczy byłoby również pozostawienie PMów z zerówek tym którzy już je mają, i dopiero przypisania nowo nauczonym O bonusu do PMów, bo jeżeli dotyczy to wszystkich, nawet tych już w księdze zaklęć, to starsi gracze mający już ich po kilkanaście, właśnie oberwią najmocniej... bo tak przekładając... załużmy że postać zna 13 zaklęć poziomu 0 ->13 PMów dodatkowych od maksymalnego zasobu. Przyjmijmy że postać na start znała 4, nadal pozostaje 9, a przy uwczesnym tempie nauki to całe trzy miesiące stracone.

-Ad. Tertio- Z tym wyciszaniem oraz odciszaniem tatuaży, zamiast rytuału proponował bym dajmy na po godzinie/dwóch medytacji na wyłaczenie/włączenie jednego. Czyli wymiana jednego tatuażu na drugi, zajęła by postaci od dwóch do czterech godzin, to by mogło zależeć od siły zaklęcia w tatuażu.

-Ad. Quatro... Nic! Jak mówiłem wszystko cacuś plastuś.

No i to chyba na ten moment tyle, jeżeli coś jeszcze mi do głowy przyjdzie to dodam.

6
Plenarne ścieżki / Re: [FG] Chętni: wyprawa po zioło
« on: February 18, 2020, 09:54:08 AM »
Postać:Orin
Drużyna: Ełonki
Forma: MS

7
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Re: Nabór na Quasita
« on: October 27, 2019, 12:38:54 PM »
A co mi tam.
Zgłaszam się ^-^

8
No raczej że się wybieram \o/ całe wakacje pod ten wyjazd planuje xd

9
Plenarne ścieżki / Odp: Pewnego razu na Zielonych Polach
« on: April 15, 2018, 04:35:44 PM »
Conall też by z chęcią pojeździł

10
2093- Las to coś co do mojej postaci przemawia ^^ może trafi się nowy pupilek (Conall)

11
Archiwum / Odp: Nabór na funkcje pomocnicze
« on: March 12, 2018, 10:58:37 AM »
ID: 2093
Ranga: Quasit

Pages: [1]