Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Spookie

Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23
61
Archiwum / Odp: Tkacze opowieści - wybierz najlepszą sesję!
« on: October 13, 2016, 11:43:12 AM »
Przepraszamy za spóźnione wyniki - Potwórcy mają ostatnio wyjątkowy nadmiar życia ;)

Bez dalszej zwłoki ogłaszamy co następuje:

Zdobywczynią pierwszego miejsca w Letnim konkursie Tkacze opowieści jest Skaje. Serdecznie gratulujemy!

Zdobywczynią drugiego miejsca w Letnim konkursie Tkacze opowieści jest Hydra. Serdecznie gratulujemy!

Zdobywcą trzeciego miejsca w Letnim konkursie Tkacze opowieści jest Rawij. Serdecznie gratulujemy!

Laureatów prosimy o kontakt z nami w celu wyboru nagrody (w kolejności zależnej od zajętego miejsca) oraz podania nam adresu do wysyłki tejże :)
Wszystkim uczestnikom gorąco dziękujemy za udział i zapraszamy do uczestnictwa w kolejnych konkursach.

Przypominamy, że fundatorami nagród byli:






W przyszłości przewidujemy więcej podobnych konkursów, dlatego śledźcie uważnie forum i nasz profil facebookowy :)

62
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: October 13, 2016, 11:20:11 AM »
Quote
1. Karta postaci.
Nie mam zastrzeżeń. Pytanie tylko moje czy edytowanie uwag dodatkowych wlicza się do zgłoszenia "Chce coś innego?". Nigdy jakoś osobiście nie mogłam tego rozgryźć i nie spytałam się żadnego z obserwatorów.

W tej chwili nie mamy w ogóle takiej opcji. Ale uwagi dodatkowe to tylko informacja dla osoby sprawdzającej postaci w procesie akceptacji. Więc w zasadzie nie ma później potrzeby ich edycji.

Quote
2. Ekwipunek.
Wszyscy go widzą ale nigdy nie wiem w jaki sposób edytuje się ekwipunek?
Fajnie gdyby było to w formie pokazanego ludzika ze slotami gdzie można dodać poprzez zgłoszenie lub samemu z akceptacją obserwatora jakie przedmioty posiada się w ekwipunku. Bardzo mi tego brak bo niestety zgubiłam np. zapis ekwipunku wysłany do Kass i teraz muszę to tworzyć od podstaw znowu.

System ekwipunku nie jest jeszcze do końca zaimplementowany.

Quote
3. Mapa
Nazwijcie na tej mapce co się wyświetla co jest czym bo nie wiem! To bardzo mi utrudnia działania podjęte przez postać i zniechęca do działania.

4. NPC
I chyba to co brakuje wszystkim. Przełączanie się by wyświetlało, że jestes na NPC a nie na mainie ale to sprawa na grubsze kodowanie.

Obie te rzeczy są już w planach :)

63
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: October 09, 2016, 05:25:21 PM »
Nikt nie twierdzi, że wszystko jest w porządku. Identyfikujemy problem, pytamy dla jak wielu osób jest to problem i przede wszystkim rozmawiamy, po to żeby ustalić jak można go rozwiązać.

64
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: October 09, 2016, 03:46:12 PM »
Quote
Dlatego powtarzam - utrapienie to wrzód na dupie, który niczego nie wnosi do gry. Jeśli ktoś zechce mieć utrapienia, to sobie zrobi z nich nawet pół aspektów. Jeśli ktoś nie chce ich mieć - da sobie utrapienie w stylu: "ma słabą głowę" a potem nigdy nie napije się alkoholu albo "staje mu na widok syren i nie panuje nad sobą" i postara się by nigdy nie spotkać syreny.

Nie akceptujemy Utrapień, które nie mają w ogóle potencjału do bycia użytymi w grze, albo w ogóle nie przeszkadzają postaci. Jeśli ktoś wpisuje taki, to proponujemy zazwyczaj jak go wzmocnić, albo prosimy o zmianę.

--

Quote
Zamiast tego, można po prostu wyrzucić utrapienie z KP i zamiast tego dać dodatkowe 1-2 sloty na aspekty i po prostu w wymaganiach mieć, żeby postać iała jakieś negatywne aspekty czy cuś.

Ale co to zmieni? :) Przecież Utrapienie to właśnie JEST kolejny aspekt, który jest wymagany i jest negatywny.

--

@Wengiel Problem w tym, że spis umiejek to imho dodatkowa biurokracja, dodatkowa komplikacja i wydłużanie kreacji postaci, dodatkowa konieczność moderacji, dodatkowy powód do zazdrości/złośliwości/krzyczenia o niesprawiedliwości i konieczność wykminienia jaki limit, jaki sposób zdobywania, jaki sposób ich rozwoju......... itd.

--
Quote
Jaaa. Leif. Nie mam mocy. Nie wiem, w którym miejscu napisałam, że wszystko jest doskonale.

Ja też nie. A nawet wróciłam stronę wcześniej i przeczytałam ponownie dwa ostatnie posty Pandy -_- Nie widzę.


W zasadzie nie muszę się produkować z wypowiedzią na tematy Utrapień i ukrywania aspektów, bo Skaje bardzo ładnie wyraziła zdanie w zasadzie identyczne z moim, więc mogę się leniwie podpiąć pod jej posta ;) Mi osobiście ujawnienie aspektów zrujnowałoby całkiem grę i uważam, że sekrety postaci są po to, żeby osoby zainteresowane ich odkryciem miały możliwość i okazję to zrobić (oczywiście przy odrobinie wysiłku ;)). Utrapienia uważam za rozwiązanie świetne i bardzo "uciekawiające" postacie (i wolno mi tak powiedzieć, bo nie wymyśliłam ich sama, tylko zaczerpnęłam z Fate'a ;P), ale dopuszczam myśl o zrobieniu ich opcjonalnymi.

65
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: October 07, 2016, 04:44:52 PM »
@Leif

Chciałabym się upewnić: Czytałeś objaśnienie aspektów w kreatorze postaci (to samo można znaleźć jeszcze tutaj)? I czy czytałeś to? Może masz pomysł jak poprawić te teksty, tak żeby lepiej tłumaczyły jak tworzyć aspekty i jak zabierać się do rozwoju postaci?

Quote
Tworzyłem postać Leifa, pierwszy raz widzę taką tekstówkę błądzę po omacku próbuję napisać jakieś aspekty ale w zasadzie nie mam bladego pojęcia co one mają oznaczać i wpisuje taki kwiatek.
"Jest gargantuicznym, chodzącym workiem suchych dowcipów. Dowcipy które z zasady nikogo nie śmieszą jego śmieszą najbardziej"
Głupie ? Jak but. Ale z tego pożal się boże guida wychodziło dla mnie wtedy, że chyba tak powinienem wpisać, a nie dostałem żadnej informacji od osoby która sprawdzała mi KP, że "Ty, ale ten aspekt o suchych dowcipach. Wiesz to cecha charakteru, w żaden sposób nie przeważająca na kontaktach z innymi postaciami.

Nikt nie powiedział Ci, że ten aspekt jest niewłaściwy... bo nie jest :) Naprawdę. Aspekty mają przede wszystkim opisywać Twoją postać, mówić o cechach, które wyróżniają ją na tle innych. Aspekty NIE SĄ tylko suchym spisem umiejętności!

66
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: October 05, 2016, 01:02:28 PM »
Po raz kolejny powtarzamy: Czas ukończenia eksperymentów w laboratorium jest tylko orientacyjny (mniej więcej taki jak nauka zaklęcia w Wieży) i zmienny... właśnie dlatego, że to eksperymenty. Nie byłoby zbyt realistycznie, gdyby mag zabierając się za coś zupełnie dla niego nowego i pionierskiego wiedział dokładnie ile mu to zajmie ;) Weź też poprawkę na to, że jeśli zmieniamy wpisany przez Was poziom zaklęcia to czas ten skraca lub wydłuża się odpowiednio.

67
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: October 04, 2016, 11:37:11 AM »
Koncepcja aspektów nie zmieniła się w zasadzie od początku istnienia Torilu, więc jedyne co zmieniałam w Samouczku, to dodawałam porady na temat tego jak się ogólnie zabierać do ich wymyślania.
Quote
Obosieczność aspektów sprawia, że mimo iż zapewniają postaci jakąś przewagę w określonych sytuacjach, to w innych komplikują lub wręcz utrudniają sprawę, czyniąc historię tworzoną przez graczy bardziej interesującą. Przykładowo aspekt "Oczytany" niesie ze sobą oczywiste korzyści i nie implikuje żadnych wad. Jeśli jednak zamiast tego wybrać aspekt "Mól książkowy", implikujemy już raczej, że owszem, postać posiada dużą wiedzę wyniesioną z godzin spędzonych w bibliotece, ale za to kuleje trochę pod względem wiedzy praktycznej, zdobytej poza murami skarbnicy wiedzy.

Powiedz mi czego nie rozumiesz. Pomoże mi to lepiej przerobić tekst.

68
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: October 03, 2016, 09:29:34 PM »
Quote
albo zamiast dyktowania aspektu, zasugerowanie: słuchaj, Twoja postać jest zajebistym rzemieślnikiem, ale czy robi w życiu coś poza tym? / słuchaj, Twoja postać jest zajebistym akademikiem, czy umie się jakoś bronić? / twoja postać jest zajebistym akademikiem, czy ma jakieś kontakty w związku z tym?
i tak dalej. ze względu na formę słowną są to pytania, propozycje i sugestie, a nie narzucanie czegokolwiek. a naprawdę pomoże tym, którzy autentycznie nie mają pomysłu - bo z takimi graczami pracowałam nad postaciami. grunt to zaproponować więcej niż 1 rzecz, wtedy jest wybór.

to jak listy wad/zalet/talentów/umiejętności w podręcznikach - nie masz już sam pomysłu, sięgasz do ściągi ;)

Zaczynam mieć wrażenie, że mówisz o czymś, z czym się nigdy nie spotkałam :) Nikt mnie do tej pory nie prosił o pomoc przy takich rzeczach. Jeśli już, to właśnie bardziej coś w stylu "nie wiem jak osłabić postać, daj mi jakąś wadę, bo już chcę grać". Natomiast kiedy widzę, że ktoś np. nie wpisał sobie walki bronią, albo czegoś równie istotnego dla całego konceptu, to zawsze pytam, czy jest pewien, że tego omyłkowo nie pominął. Nie wiem, czy dobrze rozumiem Twoją wypowiedź, ale mam wrażenie, że chciałabyś, żebyśmy sami próbowali graczom "ulepszyć" postacie. Nie sądzę by było to fair wobec kogokolwiek. Na każde pytanie, czy prośbę o pomoc wprost oczywiście reaguję chętnie.
Co do listy przykładowych wad postaci - wolimy zawsze i proponujemy Wam raczej obusieczność aspektów, niż po prostu "dowalanie" ;) postaci wad. Ale da się zrobić oczywiście.  Może znajdzie się kilku ochotników do pomocy przy tworzeniu takiej listy?

Quote
@Spookie, ja niczego nie krytykuję, tylko mówię, co można by poprawić. Obecnie wypełnienie Karty Postaci nie sprawia mi większych trudności, dlatego staram się mówić z punktu widzenia początkującego gracza albo gracza, który kiedyś bywał na innych fabularkach, ale przyszedł na Toril.
Przykładowo: Ferelden. Rasa, płeć, profesja, wiek oraz imię. Zaznaczenie paru umiejętności fabularnych. Zostaje do napisania tylko profil.
A teraz Toril: Rasa, płeć, wiek, urodziny, bóstwo, aspekty, czy używa magii, utrapienie, miejsce pochodzenia, charakter, wybranie czarów itp. Nie znam uniwersum = muszę spędzić trochę czasu na czytaniu kodeksu.
Dodatkowo dochodzi opcja czytania prywatnych wiadomości dopiero po zakończeniu procesu wypełniania karty postaci. Oczywiście można wszystko pominąć, a potem do tego wrócić, ale ile osób jest tego świadomych?

Nie mówiłam nic o krytykowaniu. Prosiłam po prostu o doprecyzowanie i propozycję co możnaby ewentualnie przyciąć, wyciąć, ograniczyć.
Żeby w tym pomóc, tłumaczę:
Zauważ, że na Fereldenie jest jeden bóg i wyznawanie go bądź nie, nie ma tak wielkiego wpływu na postać jak w Zapomnianych Krainach, gdzie bóstwa często ingerują bezpośrednio w życie śmiertelników. Na Fereldenie nie definiujesz też używania magii bądź nie, bo sprowadza się to do wybrania klasy postaci. My zdecydowaliśmy się na odejście od typowego podziału klasowego, żeby zachęcić graczy do własnej, że się tak wyrażę, "customizacji" postaci, do wyjścia poza klasyczne definicje :)  Dodaliśmy do kreatora wybór daty urodzin, bo stwierdziliśmy, że będzie miło wybrać sobie kiedy postać ma urodziny (a nie jak na większości tekstówek, w rocznicy rejestracji), ale zauważ, że ten wybór można całkiem zignorować i data wylosuje się sama. Miejsce pochodzenia, jest faktycznie może mniej istotne, ale na Fereldenie... i tak pisałbyś je w profilu, więc co za różnica? :) U nas w profilu wystarczy zawrzeć krótki opis wyglądu postaci - po to żeby współgracze wiedzieli jak sobie Waszą postać wyobrazić. Nie trzeba się rozwodzić nad historią postaci, jej pochodzeniem, urodzeniem itp. Opcja wyboru charakteru - jest w zasadzie wskazówką jedynie dla Obserwatorów, ewentualnie czasem dla MG, który będzie prowadził Ci sesję. Pozwala lepiej zrozumieć postać i wymyślić dla niej przygodę. A jeśli chodzi o wybór zaklęć... To dotyczy tylko magów i wydaje mi się również usprawiedliwione. Powinieneś w końcu wiedzieć co Twoja postać potrafi i jak działają jej zaklęcia - dzięki temu wyborowi masz pod ręką ich opisy.

Co do pisania wiadomości prywatnych to będziemy pracować nad udostępnieniem tej opcji graczom, którzy nie ukończyli jeszcze kreatora.

Quote
Nie trzeba się niczego pozbywać, ale zebranie kilku różnych informacji w jedno pole mogłoby pomóc.

Będziemy do tego dążyć.
Quote
]Historia nie jest wymagana do akceptacji? Nie jest, to prawda. Ale co w przypadku, kiedy po jakimś czasie chciałbym uwzględnić w uwagach do MG, że moja postać jednak posiada jakąś rodzinę, z którą związana jest jakaś historia? Co, jeśli wpadnę na pomysł, że chciałbym, żeby moja postać przeżyła jakąś przygodę w dalekiej przyszłości, która rzutowałaby na jej obecny status czy zdrowie psychiczne? Czy coś takiego przejdzie czy Administracja stwierdzi: nie uwzględniłeś tego wtedy, to dlaczego robisz to teraz?

Przy odpowiednio dobrym uzasadnieniu fabularnym, nie widzę przeszkód. Ale przykłady, które podałeś nie wymagają wcale zgłaszania ani przed ani po akceptacji. Problemem są raczej potężni sojusznicy, czy wrogowie, wielkie czyny, wielkie majątki, koneksje, czy kontakty z bóstwami. Bo to ich dodanie "na ostatnią chwilę" może stworzyć niesprawiedliwą przewagę nad innymi graczami.

Quote
Kwestia czasu potrzebnego do uzyskania akceptacji: dziwnym trafem naprawdę spora liczba graczy narzekała i narzeka na to, że na akceptację trzeba trochę poczekać. I trochę nie znaczy pół dnia, ale znacznie dłużej.

Już na to odpowiedziałam. Przykro mi, że nie jesteśmy w stanie poświęcić Wam więcej czasu, ale nie jest to nasza praca etatowa i mamy poza Torilem dużo innych obowiązków. Nie mam nic więcej do dodania.

Quote
Kwestia "przyjazności": jeden znajomy usłyszał od sprawdzającej, że ma zmienić profil, bo czyta się go beznadziejnie. Żadnych wskazówek jak to zrobić, tylko tekst, że czyta się beznadziejnie i tyle.

Niestety, nie wiem o kogo chodzi i nie bardzo wyobrażam sobie, kto mógłby się u nas tak wyrazić, więc nie mogę się wypowiedzieć. Przykro mi jednak, że Twój znajomy wyniósł stąd takie wrażenie.

69
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: October 03, 2016, 02:42:51 PM »
Quote
Mnogość funkcji. Dla początkującego gracza, który nie miał z fabularkami wcześniej styczności albo ma znikome doświadczenie, tyle różnych pól do wyboru też może być odstraszające.

Niestety nie bardzo widzę czego mielibyśmy się pozbyć. Takie informacje jak imię postaci, rasa, płeć, jej pochodzenie, czy wyznanie są nam po prostu niezbędne. Które pola w Kreatorze moglibyśmy według Ciebie wyrzucić?

Edit: A może pomogłoby podkreślenie w ich opisach dlaczego są istotne?
Planujemy też skondensowanie opcji w kilku grupach (np. podstawowa metryczka razem, potem aspekty, potem uwagi etc.) - mamy nadzieję, że pozwoli to skrócić proces wypełniania formularza.

Quote
To, że postać w chwili wysłania Karty musi być kompletna. Wątpię, żeby każdy gracz myślał o wszystkich cechach postaci, o jej wyglądzie, historii, znanych językach czy ogółem koncepcie. Raz zaakceptowana postać = brak możliwości zmiany aspektu/koncepcji, chyba że to się uzasadni. A powód "zmienił mi się pomysł na bohatera" jest najwidoczniej za słaby.

Być może wydaje Ci się, że takie sprawy jak przykładowo znajomość dodatkowego języka, czy wiedza na temat smoków to detale, których dodanie lub usunięcie po akceptacji postaci powinno być dostępne... Ale gdzie wtedy postawisz granicę? Jak długo po akceptacji chcesz mieć taką możliwość? Tydzień, miesiąc, dwa? Do jakiego stopnia inwazyjne byłyby takie zmiany? My widzimy tu pole do ogromnych niesprawiedliwości. Co jeśli ktoś wykorzysta tą możliwość, bo zaczął z kimś sesję i nagle widzi, że przydałaby mu się na niej jakaś wiedza lub umiejętność, której postać nie posiada. Uważasz to za sprawiedliwe? My nie. Dlatego właśnie (poza ekstremalnymi przypadkami lub naprawdę kosmetycznymi detalami) nie pozwalamy na zmiany w postaci nie wynikające z fabuły.
I pragnę sprostować: NIE jest tak, że aspekty postaci, ani jej Koncepcja Ogólna nie mogą się zmieniać w trakcie gry. Właśnie do takich zmian cały czas dążymy. Muszą jednak one wynikać z tego co Wasze postacie osiągnęły fabularnie.
PS. Historia postaci nie jest wymaga do akceptacji.

Quote
Czas na zaakceptowanie Karty Postaci też mógłby być krótszy. Wiadomo, że Obserwatorzy mają własne życie, nie zawsze mają wystarczająco dużo wolnego czasu, ale zawsze można postarać się przyspieszyć ten proces.

Cały czas staramy się udoskonalić ten proces. Zwróć jednak uwagę, że zależy on jednak od dwóch rzeczy: jak sam powiedziałeś, od ilości wolnego czasu Obserwatora, oraz od tego jak szybko Obsowi odpowiada i wprowadza poprawki sam gracz. Często jedno i drugie nie jest ze sobą zgrane, bo np. te osoby są online w innych porach. Jeśli zaś Obserwator jest niedostępny przez dłuższy czas, to jego podopieczni są zawsze przejmowani przez kogoś innego. Nie widzę za bardzo co jeszcze moglibyśmy w tej sprawie zrobić. Może masz jakąś propozycję? Proces akceptacji wygląda bardzo różnie w różnych przypadkach. Niektóre postacie wymagają więcej pomyślunku, pomocy lub poprawek, inne przechodzą od razu (bo nie wymagają poprawek), nawet nie wymagając rozmowy z graczem.

Quote
Nie wiem, skad wynika ta niechec do podsuwania konkretnych propozycji dla konkretnych postaci - za to wiem, jakie wrazenie tworzy: po pierwsze "nie obchodzi nas to", po drugie "musisz radzic sobie sam". Pomoc przy tworzeniu daje wrazenie odwrotne - "jestesmy Toba zainteresowani", "chcemy, zebys tu gral(a)". I to by juz wplynelo pozytywnie na proces tworzenia postaci, bo ci zagubieni nie czuliby sie sami :)

Szczerze mówiąc, zaskakuje mnie i bardzo smuci takie spojrzenie. Nigdy nie odmawiamy graczom pomocy przy kreacji postaci. Zawsze staramy się pomóc jeśli gracz ma jakiś pomysł, a nie potrafi go do końca ubrać w słowa, lub potrzebuje rozwinąć jakiś motyw. Pomagamy też wybrać miejsce pochodzenia, czy boskiego patrona, jeśli gracz nie porusza się jeszcze wygodnie w uniwersum, podpowiadamy motywy, by wypełnić ewentualne luki w historii. Ze słowami "to Twoja postać, spróbuj coś wymyśleć", gracz spotyka się tylko wtedy, gdy nie ma całkiem pomysłu na aspekt lub motyw postaci. Czasem faktycznie zdarza nam się np. słyszeć "nie wiem jak osłabić postać, wymyślcie mi jakąś wadę". W takiej sytuacji sama chyba rozumiesz, że nie jesteśmy w stanie pomóc z prostej przyczyny: nie chcemy później słyszeć skarg typu "Obserwator kazał mi zrobić moją postać tak" :) Ostatecznie to Wy będziecie grać Waszymi postaciami i to Wam ma ta zabawa sprawiać przyjemność. Wydaje mi się, że dopiero dawanie Wam aspektów "na odwal się", bo "ja chcę już grać, wpisz mi cokolwiek" byłoby krzywdzące, nie sądzisz?

70
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: September 30, 2016, 11:44:49 PM »
No i przydałoby nam się trochę więcej info niż "zbyt zawiły" :) Z czym konkretnie miałeś problem?

71
Archiwum / Tkacze opowieści - wybierz najlepszą sesję!
« on: September 28, 2016, 09:51:24 PM »


Letni konkurs Tkacze opowieści (zobacz szczegóły tutaj) dobiega końca. Teraz nadszedł czas, by wybrać sesje, które podobały Wam się najbardziej.

Zadanie konkursowe polegało na zorganizowaniu i przeprowadzeniu eventu w jakimś (także nieistniejącym wcześniej) Miejscu Spotkań. Przez następny tydzień będziecie głosować na event, przy którym najlepiej się bawiliście. W ankiecie bierze udział każdy event przeprowadzony w Miejscu Spotkań, więc jeden prowadzący może się w niej pojawić kilkukrotnie. Każdy uczestnik może wygrać tylko jedną nagrodę, ale... Głosy zdobyte za wszystkie przeprowadzone eventy sumują się!

Uczestnikom życzymy powodzenia :)




Chcesz przypomnieć sobie, na czym polegały konkursowe eventy?

Galeria Złamanych Dusz [Hydra, ID 89]
W Murann znajduje się prywatna galeria obrazów. Mówiło się, że jej właściciel jest tak bogaty, że stać go na najpiękniejsze dzieła świata. Mówiło się, że furda obrazy, bo są tam też inne dzieła sztuki. Mówiło się, że owy nieznany z nazwiska mężczyzna na pewno nie zauważy, jeśli tu i ówdzie zabraknie mu kilku złoconych klamek... Wreszcie mówiło się, że Kurator wyjechał z miasta na długo.
Grupa włamywaczy wykorzystała tę jedyną w swoim rodzaju okazję i dostała się do Galerii Złamanych Dusz. Odkryli, że każdy wiszący w Galerii obraz jest tak naprawdę przejściem do miniaturowego świata po drugiej stronie; że ci, którzy zostali namalowani, uzyskali życie w tajemniczym procesie zwanym "łamaniem dusz". Włamywacze ostrzeżeni przez szlachcica - mieszkańca jednego z portretów - zdążyli uciec, nim odnalazł ich Wyj i wyssał ich dusze. Pozostawili po sobie wiele śladów. Zbyt wiele, by Kurator puścił tę zniewagę płazem...

Wieczór z eliksirami Arfessa Hoelliuma [Nikt, ID 457]
Arfess Hoellium, właściciel pracowni alchemicznej "Opar" przybył pewnego wieczoru do karczmy, uraczyć swymi specyfikami gości. Każdy z zainteresowanych mógł wypróbować losowy eliksir i na własnej skórze przekonać się, jak działa. Kolorowe substancje wprawiały gości Chwały Poranka w podziw i zdumienie. Cały wieczór upłynął na przyjemnej zabawie, przy której zawarto wiele nowych znajomości i dano porządnie zarobić karczmarzom.

Śródlecie [Skaje, ID 57]
Najbardziej magiczna noc roku w Skraju wymagała odpowiedniej oprawy. Zabawa na polanie, pod czujnym okiem przyjaciół natury, druidów i kapłanów zapowiadała się na radosne, ale względnie spokojne święto - wróżby, pyszne jadło, muzyka i tańce. Szybko jednak magia unosząca się w powietrzu musiała zadziałać, popychając wszystkich do zrzucenia na tę jedną noc okowów poprawności i przyzwoitości. Malowanie ciał przez pewną iluzjonistkę było tylko wstępem do nagiej, tanecznej celebracji miłości i płodności, a potem było już tylko ciekawiej. Do zabawy dołączyły baśniowe istoty, a kulminacyjnym punktem wieczoru był wypadek, a może celowe działanie? W powietrzu zaczęły unosić się opary magicznego eliksiru, budzącego najbardziej pierwotne, hedonistyczne pragnienia. Tej nocy wielu uczestników zabawy padło w swe ramiona, by do rana świętować Śródlecie poza wzrokiem wścibskich, na miękkim poszyciu z paproci i mchu, dokładnie tak, jak powinno być świętowane.

Na papierze wyglądało to inaczej... [Rawij, ID 463]
Czasem papier nie wystarcza. Przekonał się o tym Amic - młody czarodziej który uzbrojony w testament  od swego dziada ruszył do jego posiadłości. Nie udało mu się to, toteż wynajął poszukiwaczy przygód, by zajęli się golemami nieżyjącego już staruszka.
Ale to golemy zajęły się poszukiwaczami.
Posiadłość spłonęła do cna, podpalona przez śmiałków, z których większość ledwie cudem uniknęła śmierci z rąk konstruktów lub języków ognia. Większość, bowiem jeden z nich wyszedł bez szwanku, a co ważniejsze - z łupem.

Impreeeeeeeeza! [Rawij, ID 463]
Lubisz łasicie? To dobrze że Cie nie było. Albo w sumie szkoda. Dowiedziałbyś się, że to one za wszystkim stoją. Właśnie Ci powiedziałem? Wspaniale. Ale i tak powinieneś wpaść. Mogłeś zagrać na przykład w rzucanie rzutkami do tarczy. Powiedziałem rzutki? Chodziło mi o włócznie. Tarcza? W sensie wisząca na ścianie łasica? Tak.
Nie wiesz co się jeszcze działo? Byłeś tam w końcu? A, nie byłeś, no tak, zapomniałem. To mogłeś wygrać DIAMENT. Tak, taki prawdziwy diament. Nikt nie wygrał, bo się bali. Wystarczyło włożyć tylko rączkę do skrzyni... Skrzyni pełnej łasic! Mogłeś jeszcze sobie zrobić tatuaż, albo wypić piwo? Nie lubisz piwa? Zawsze mogłeś też pić coś innego... Na przykład krew trolla. Co się dziwnie patrzysz? Smaczna była. A, że komponent magiczny... to tak, jeszcze je sprzedawali.
Ogólnie fajnie było. Nikt nie umarł.

Straszny dwór [Rawij, ID 463]
Drużyna dzielnych, światłych paladynów wyrusza do wioski na krańcu świata, by odkryć tajemnicę mrocznego, nawiedzonego dworu.
Na miejscu okazuje się, że rzeczy mają się inaczej. Po drodze napotkali gigantów, na środku wsi stał posąg nekromanty, a straszne duchy okazały się iluzjami dwójki magów-śmieszków.
Nie znaczy to, że spotkania z potężnym nekromantą nie było.
Śmiałkami zainteresował się sam Larloch. Jednego z nich, butnego paladyna Tyra zamknął w krysztale i zabrał do swojej krypty, a resztę posłał by pokonali klątwę kopalni.
Śmiałkom udało się to, ale jak tego dokonali? Zapytajcie sami.

Świeca skryby [Kura, ID 1108]
To miał być zwykły wieczór dla bywalców Świecy Skryby, zajazdu przy trakcie Uldoon, na wschód od Nashkel. Pieczeń tego dnia udała się świetnie, a gospodarz miał doskonały humor i z uśmiechem na ustach witał kolejnych gości. Nikt się nie spodziewał, jak tragiczne wydarzenia będą miały miejsce tuż po zmroku. Zapowiedzią wszystkiego stały się martwe niemowlaki z poderżniętymi gardłami, rzucone przez okno jak zabawki. Potem ogień, który pozostawił trwałe ślady na ciałach wielu gości, a potem strawił całą izbę i zajął część piętra. W starciu z Algardem i jego poplecznikami życie straciła grupa paladynów Helma, choć nie obyło się bez ofiar po stronie atakujących. Rol Bhammei, właściciel gospody, długo jeszcze rozpaczał za utraconymi księgami. Jego wnuczka natomiast rozpaczała za utraconą urodą, a kilka dni później zabiła się, wieszając na sznurze uczepionym klamki - na to nikt nie mógł niczego zaradzić, trauma po widoku martwych dzieci była zbyt silna. Noc ta zapisała się w historii Zachodnich Ziem Centralnych także przez wzgląd na niecodzienne zjawisko pogodowe. Nieoczekiwane, jak na tę porę roku, opady śniegu i gradu miały miejsce też później, w kilku innych miejscach świata.

72
Sigil, Miasto Drzwi / Odp: TORILOWY SYLWESTER
« on: September 02, 2016, 12:25:48 PM »
Tak, raczej wynajmowanie czegoś. Jeśli będzie dużo chętnych. Jaeśli tylko kilka osób, to można zrobić domówkę :)

73
Sigil, Miasto Drzwi / TORILOWY SYLWESTER
« on: September 02, 2016, 11:30:59 AM »


Chodzi nam od jakiegoś czasu po głowie taki pomysł, żeby wspólnie z Wami spędzić Sylwestrową noc. Ponieważ takie imprezy/noclegi trzeba rezerwować z wyprzedzeniem, chciałybyśmy wybadać, czy byłoby w ogóle zainteresowanie takim zlotem. Na razie niezobowiązujące deklaracje, ale prosimy o odzew :)

Aktualna lista uczestników:
- Spookie
- Pandora
- Koźlak
- Kura
- Dick
- Iskierka
- Kass
- Friss?
- Ruda
- Moskier
- Charlotte
- Va5syl?

- Bubuś
- Baran

UPDATE: IMPREZA ODBĘDZIE SIĘ W OPOLU. PO SZCZEGÓŁY ZAPRASZAM DO MNIE - Spookie

74
Strefa dzikiej magii / Odp: Brak możliwości dodawania obrazków
« on: August 25, 2016, 10:05:24 AM »
Yup. Ja polecam imgura. Sama korzystam i nie miałam problemów.

75
Strefa dzikiej magii / Odp: Brak możliwości dodawania obrazków
« on: August 24, 2016, 10:40:29 PM »
Pamiętajcie, że jeśli korzystacie z Imgura interesuje Was nie "image link", tylko "direct link". Image link prowadzi do strony z obrazkiem, a nie do samego obrazka. Stąd mogą być problemy z wyświetlaniem na Torilu.

Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23