Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Hydra

Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 46
76
Przeszła fabuła / Re: [Fabuła Zaz] Okruchy ametystu
« on: April 01, 2019, 10:41:26 PM »
Dzień po wystąpieniu królowej Zarandy w Dzielnicy Ogrodów Zazesspuru, heroldowie zaczęli objeżdżać miasto i odczytywać następujące oświadczenia:

Quote
30 dnia chesa, roku 1376 wedle Rachuby Dolin, ogłasza się, co następuje!

Z woli miłościwie nam panującej królowej Zarandy Star, poprzez usta jej wiernych urzędników i lordów, wzywa się mieszkańców Zazesspuru, żeby przyłączyli się do poszukiwań smoczego leża, które znajduje się pod miastem. Kto pierwszy wskaże jego lokalizację, otrzyma część znalezionych tam skarbów, a Jej Wysokość osobiście będzie mu winna przyjaźń i wsparcie! Ponadto każdego rzemieślnika, który przekaże miastu wyposażenie lub sypnie złotem, czeka sława i wspomnienie w oficjalnych kronikach Zazesspuru!

Miasto oferuje następujące warunki:
- Wszystkie wyprawy muszą być rejestrowane!
- Dla chętnych dostępne jest publiczne finansowanie, pod warunkiem przyjęcia na siebie geasu, który nakłada dwa zobowiązania. Po pierwsze, pożyczka zostanie spłacona. Po drugie, pożyczkobiorca uda się pod ziemię!
- Jeżeli wyprawa sprzęt ma własny, wszystko, co odnajdzie na swojej drodze, przechodzi na jej rzecz!

W ratuszu sprawą zajmują się cztery osoby:
Lord Major Juan Diego Olaso, odpowiedzialny za koordynację całości!
Admirał Franco Rugga, który koordynuje działania Floty Królewskiej, kaprów i piratów chcących uzyskać królewski pardon!
Kapitan straży Olvan Kimberry, potrzebny wam, jeśli nie zamierzacie schodzić do podziemi, ale chcecie dbać o bezpieczeństwo na powierzchni!
Rycerz skarbnik Stefano Kimberry opiekuje się finansami i przyjmuje tych, którzy chcieliby dołożyć swoją część do wypraw!

Powtarzam, z woli miłościwie nam panującej królowej Zarandy, ogłasza się wielkie poszukiwania smoczego leża!

Wiele z Was jest zainteresowanych udziałem i bardzo nas to cieszy! Jak całość będzie działać od strony organizacyjnej?


Zasady kampanii Okruchy ametystu

1. W temacie, który czytasz, będę kompilować plotki, ogłoszenia i heroldów - wszystkie teksty fabularne - jakie będą dotyczyć Okruchów ametystu i postępów kolejnych wypraw albo nowych zagrożeń. Tutaj znajdziesz aktualne informacje oraz swoistą kronikę dotychczasowych wydarzeń.
2. Jednym z bazowych założeń Torilu jest to, że każdy może być Mistrzem Gry. W myśl tej zasady, każdy może poprowadzić przygodę w ramach kampanii. Dopuszczalne są tradycyjne sesje w NK, zamknięte sesje prywatne oraz szybkie Miejsca Spotkań. Warunek jest jeden: wcześniej sesja musi być bezwzględnie zgłoszona Panelem Gracza, poprzez "zgłoś konspekt sesji". Tylko to pozwoli mi koordynować działania i szukać miejsc, w których Wasze wyprawy się przecinają.
3. Pomagamy przygotować przebieg sesji oraz dobrać nagrody. Można prowadzić podziemne wyprawy, można walczyć z potworami na powierzchni, można kraść innym ich plany i skarby, można mącić i podsuwać fałszywe tropy.
4. Pomagamy także wymyślić przygodę dla tych, którzy chcą prowadzić, ale nie wiedzą, co - będziemy zlecać questy (czasami konkretnym postaciom, a czasami w formie plotek czy heroldów. Kto się zainteresuje, ten będzie grał dane zlecenie).
5. Okruchy ametystu są kampanią. Żadna pojedyncza wyprawa nie znajdzie smoczego leża od razu. Zagrajmy to wspólnie, w kilku etapach.



FAQ kampanii

1. Co można kupić "na ulicy" z magicznych przedmiotów i alchemii? O co muszę się starać?
Obowiązują te same zasady, jak na co dzień. Odpowiedzią służą Przewodnik po magii (sekcja 6. "Magia wokół nas") oraz Poradnik alchemiczny. Cytuję fragmenty:
Quote
- proste przedmioty magiczne oraz alchemiczne mikstury można zakupić – nie ma potrzeby grania sesji, jeśli potrzebny Ci jest świecący patyczek, mikstura lecząca średnie rany czy pierścionek, który raz dziennie wykrywa truciznę. Tego typu drobiazgi i podstawowe rzeczy są relatywnie łatwo dostępne i nie musisz ich zgłaszać. Pamiętaj jednak, że choć łatwo je dostać, wciąż są kosztowne i większości postaci nie będzie stać na stosy fiolek albo kolekcję pierścieni. Jeśli masz wątpliwości, czy coś jest na tyle proste, by to dostać od ręki - spytaj Obserwatorki;
Quote
Przykładowe eliksiry i substancje zaliczane do „prostych”:
- mikstura na kaca
- łzawiący proszek
- eliksir leczniczy analogiczny do leczenia lekkich ran
- maść przyspieszająca gojenie ran i oparzeń
- perfumy
- łagodny środek nasenny
- mikstura pobudzająca(w typie mocnej kawy/energetyka)

To tylko fragmenty - pełne teksty poradników dadzą Wam więcej informacji. (Można od ręki kupić mikstury leczenia średnich ran, będą po prostu bardzo drogie).

2. Czy będzie jakaś oficjalna wyprawa?
Nie na tym etapie - być może będzie taka na finał kampanii, jeżeli odkrywcy lokalizacji powiadomią miasto. Chociaż Bajarze będą prowadzić wyprawy czy MSy związane z Okruchami, to miasto Zazesspur nie tworzy jednej "autoryzowanej" ekspedycji. Wszyscy kopią na równych prawach, na własne ryzyko.

3. To jak mam znaleźć innych chętnych do gry? Skąd wziąć Mistrza Gry?
Tak, jak szukasz ich normalnie do dowolnej sesji. Pisz plotkę, zagaduj w karczmie, dogadaj się z innymi graczami na Discordzie. W grupie łatwiej będzie Wam wybrać Mistrza Gry, który przygotuje konspekt i dostanie od nas wsparcie w wymyślaniu sesji czy rozwiązywaniu sytuacji spornych.

4. A to smocze leże to w ogóle istnieje?
Istnieje. :P I będą w nim skarby, takie przydatne.

5. Dobra. Co z tym geasem, który trzeba mieć, żeby dostać hajs od miasta? A jeśli nie chcę?
Geas jest formą magicznego zabezpieczenia przed nieuczciwymi kopaczami, którzy chcieliby zaciągnąć nieoprocentowany kredyt i zniknąć. Zmusza postać (pod groźbą losu gorszego niż śmierć) do tego, żeby 1/ zeszła do podziemi pod Zaz 2/ zwróciła zaciągnięty hajs miastu. Żeby geas działał, postać musi przyjąć go na siebie dobrowolnie - finansowanie od miasta jest opcjonalne i nieobowiązkowe. Jest teoretycznie możliwe zdjęcie/złamanie go, ale tak szczerze mówiąc znacznie prościej jest go wypełnić, zwłaszcza, że nie nakłada obowiązku znalezienia skarbów ani w ogóle przejścia całej wyprawy.
Nie będziemy się bardzo czepiać geasów ani uprzykrzać postaciom życia. To wyjaśnienie fabularne, jak miasto się zabezpiecza, a nie narzędzie dla mnie do nękania graczy.

77
Nie zabraknie :) pomieścimy się wszyscy.

78
Sigil, Miasto Drzwi / Czwarty letni zlot Torilu - Zbąszyń, 15-18.08
« on: April 01, 2019, 02:49:18 PM »

Czwarty rok z rzędu jedziemy do Zbąszynia (to pod Poznaniem). To największy oficjalny zlot Torilu, o którym potem gada się przez cały rok. Cytuję Spoo:
Kto nie był rok i dwa lata temu, niech wie, że miejscówka jest fajna, sprawdzona, do sklepu jest blisko, ognisko można palić cały dzień, domki stoją kilka kroków od jeziorka, są piłkarzyki, boisko do siaty, wiewiórki itd... ;) Można umówić się na zabranie z kimś albo dojechać pociągiem - od dworca idzie się jakieś 20-30 minut.

Camping Przy Baszcie
ul. Garczyńskich 5A
64-360 Zbąszyń
woj. wielkopolskie

w terminie 15-18.08 (czwartek-niedziela). Osoby pracujące muszą wziąć jeden dzień wolnego, na piątek 16.08.

Mamy zarezerwowane:
- trzy domki czteroosobowe bez łazienek (cztery łóżka jednoosobowe) -> 12 miejsc
- trzy domki 4+2 z łazienką (cztery łóżka jednoosobowe + tapczan na dwie osoby) -> 15 miejsc


Podział domków: klik

W sprawie płatności: patrz niżej, pod listę.



Kto się wybiera?

  • Hydra
  • Skaje
  • Zet
  • Lao
  • Eldad
  • Lama
  • Las
  • Eona
  • Shagarot
  • Sarus
  • Piękny Przemek
  • Kebs
  • Wygh
  • Skirra
  • Skirrowe +1
  • Duży Wasyl
  • Spookie
  • Bubuś
  • Moskier
  • Panda
  • Kura
  • Mały Wasyl
  • Sarninka
  • Fenris
  • Re
  • Gnoll
  • Żifal
  • Vi
  • Melweddyn
  • Asia

MAMY FULL. KOLEJNYCH CHĘTNYCH ZAPRASZAMY POD NAMIOT - choć namiot we własnym zakresie, to wspólne ognisko i towarzystwo zapewnione ;)




PŁATNOŚCI
Do końca lipca zbieram zaliczki w sugerowanej wysokości 40 zł na konto:
Weronika Rędziniak
57 1140 2004 0000 3202 4186 1464

To subkonto dedykowane na potrzeby zlotu, więc Wasz hajs nie zginie.

Można zapłacić całość zlotu od razu - odnotuję to w pliku. W takim wypadku proszę o wpłatę:
-> za domek z łazienką: 84 zł
-> za domek bez łazienki: 68 zł


Dodatkowo trzeba mieć ze sobą 10 zł w gotówce, bo tyle wynosi opłata za pościel, płacona na miejscu.

79
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: March 26, 2019, 01:40:43 PM »
O tym, że będę w najbliższą niedzielę prowadzić MSa, który może być wstępem do wielu różnych przygód, już wiecie? Po szczegóły zapraszam tutaj: Okruchy ametystu.
Zapisy nie są wymagane :)

80
Plenarne ścieżki / Re: Sesje w Miejscach Spotkań
« on: March 26, 2019, 01:39:37 PM »
W niedzielę 31.03 od 19:30 do około północy zapraszam na otwartego MSa, który otwiera nową kampanię w ramach Fabuły Zaz. Więcej informacji tutaj: klik.

81
Przeszła fabuła / [Fabuła Zaz] Okruchy ametystu
« on: March 26, 2019, 01:35:58 PM »


Królowa Zaranda wysłuchała posłańca. Dyplomata, przebywający w pałacu w Darromarze na polecenie Franco Ruggi zwanego Smoczym Grzbietem, zakończył referowanie obecnej sytuacji w Zazesspurze, skłonił się z szacunkiem i wyprostował. Zaufany admirała Floty Królowej był jednocześnie zaufanym Zarandy i mógł zachowywać się swobodnie.
- Rozumiem.
Królowa skinęła głową i nawinęła na palec ten pojedynczy biały kosmyk, wyróżniający się w grzywie ciemnych włosów. Choć siedziała na tronie, i tak dorównywała stojącemu przed nią szczupłemu mężczyźnie wzrostem. Pomimo wszystkich starań krawców aksamitna suknia nie była w stanie zamaskować jej awanturniczej przeszłości. Koronki, zamiast dodawać kobiecości, podkreślały mięśnie.
- Zaz samo nie zajrzy pod łóżko, to już pewne. Czyli będę musiała przyjechać i pokazać im, jak się żyje w Tethyrze, bo mają za blisko do calishyckich leni... Uprzedźcie Lorda Majora. Przybywam z wizytą.
Wstała z tronu z zadowoleniem, które przejawiło się w ruchach ciała, odzyskujących żywość i gibkość. Król małżonek, Haedrak, patrzył na nią i uśmiechał się pod nosem.
- Zarando, a dzieci?
- Ja rządzę całym królestwem, a ty się boisz trzech kilkulatków? Dasz radę, kochanie.




29 chesa 1376 Rachuby Dolin królowa przybędzie ze świtą do Zazesspuru. Oprócz spotkania z możnymi, zobaczy się także z ludem - orszak królewski przejedzie ulicami miasta. Zaranda wieczorem wygłosi przemówienie na placu w Dzielnicy Ogrodów, w którym zwróci się do Zazesspuru o pomoc. Tego dnia wszyscy, którym miłe jest dobro Tethyru, będą mogli wejść do przepięknych, dekadenckich przestrzeni tej najbogatszej dzielnicy.

Widzimy się w specjalnie do tego celu postawionym Miejscu Spotkań w niedzielę 31.03. Zabawa potrwa od 19:30 do około północy i będzie można dołączać (oraz wychodzić) w trakcie. Sesja otwiera wątek Fabuły Zazesspuru pod nazwą Okruchy ametystu - chcę, żeby poszła sprawnie, więc nie przewiduję bójek ani prób skrytobójstwa na kimkolwiek. Będzie można porozmawiać z królową, poznać najważniejsze NPCe w Zaz i dostać indywidualne zadanie do wypełnienia przez postać.

W razie pytań złapiecie mnie na poczcie pod ID 89.

82
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Nabór na Bajarzy - do 31.03
« on: March 25, 2019, 01:22:42 PM »
Hello!
Zgodnie z zapowiedzią i z jednodniowym poślizgiem ogłaszamy nabór na Bajarzy. Dla przypomnienia, o co chodzi w tej randze i czego oczekujemy:

Bajarz zajmuje się fabułą Torilu. Ma dwa główne zadania: pierwszym jest animowanie karczm i Miejsc Spotkań; drugim jest zapewnianie punktów startowych do gry. Bardzo zależy nam na tym, żeby Bajarze dbali o inkluzję w rozrywce (czyli o to, żeby każdy mógł bez problemu grać).
- W animowaniu karczm chodzi o to, żeby wchodzić do nich i pisać NPCem nawet, kiedy nikogo nie ma - w ten sposób zachęca się do dołączenia; chodzi o wykazanie inicjatywy.
- Przez punkt startowy rozumiem z kolei tworzenie sytuacji fabularnych, w których może się znaleźć niemalże dowolna postać: wziąć udział w scenie czy w minisesji i dostać questa, który popchnie ją w dalszą drogę. Takim questem są wszelkiego rodzaju zlecenia i zamówienia, ale też klątwy, przypadkowe przedmioty, tajemnicze przepowiednie. Można w tym celu wykorzystywać wpisy do dziennika.



W przeciwieństwie do poprzednich naborów, tym razem nie weźmiemy wszystkich chętnych. To dlatego, że potrzebujemy osób do tworzenia razem z nami fabuły Zazesspuru.
Jeżeli masz:
- czas do gry wieczorami (żeby prowadzić minimum 1 MS w miesiącu)
- doświadczenie w prowadzeniu sesji tekstowych (rozumiesz ich specyfikę, czyli przede wszystkim tempo)
- lubisz i potrafisz wpiąć się w cudzy pomysł, dopowiadając własne szczegóły; i odwrotnie - lubisz i potrafisz przyjąć cudze detale do autorskiego wątku
- znasz bądź poznasz podręcznikowy opis Zazesspur i Tethyru
...zgłaszaj się śmiało!

Zadanie rekrutacyjne:
Pod Zazesspur według miejskiej legendy znajduje się smocze leże, prawdopodobnie dawno opuszczone. Jego dokładna lokalizacja przepadła razem z ludźmi, którzy odeszli z tego świata, świećcie bogowie nad ich duszami. Jest jednak sposób na znalezienie go: największe szanse daje odzyskanie krasnoludzkich tuneli biegnących pod miastem, łączących Zaz z innymi ośrodkami Tethyru. To cel ambitny, wymagający czasu i środków, i dlatego dla większości nieopłacalny. Chodzą jednak słuchy, że sama królowa Zaranda ma przyjechać do Zaz i ogłosić publiczny wyścig do leża...

Twoim zadaniem jest zaproponowanie przygody, która wpasuje się w zarysowany wyżej główny wątek. Chcemy go zacząć grać już teraz, zaraz - więc Twój pomysł może wejść do gry w każdej chwili :)
Uwaga: nie oczekujemy pełnych konspektów sesji, chodzi o ogólny pomysł. Będziemy oceniać trzy rzeczy: czas potrzebny na realizację (pamiętaj o tym, co napisałam wyżej - o roli Bajarza); sam pomysł, jego ciekawość, spójność, wpasowanie w świat; elastyczność pomysłu, czyli w jaki sposób można go połączyć z innymi sesjami.

Zgłoszenia przyjmujemy tutaj, poniżej, do końca marca.

Code: [Select]
[b]ID:[/b]
[b]Czas, który mogę poświęcić grze:[/b] (wyliczony tak, jak Tobie jest wygodnie - ale uczciwie)
[b]Pomysł na sesję wpiętą w wątek główny:[/b]

83
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: January 18, 2019, 09:29:26 AM »
Mam miejsce na poprowadzenie sesji na zamowienie. Najchetniej kilka osob, najchetniej NK, najchetniej w Zazesspur - a najbardziej najchetniej, to jesli ktos ma pomysl, co chcialby grac. Rekrutacje reszty druzyny moge zorganizowac.
Anyway, moje moce przerobowe sa do dyspozycji :)


są już chętni i na bazie ich pomysłów przygotuję sesję otwartą - będą jeszcze trzy miejsca (łącznie pięcioro graczy). stay tuned!

84
Warsztat Gonda / Re: Propozycja odsłony mobilnej do obecnej wersji gry
« on: January 16, 2019, 06:10:31 PM »
Dez, zrobisz upgrade kodu? po przenosinach i upgradzie gry do wyższej wersji PHP (szczegółów i tak nie rozumiem) nakładka przestała działać :)

85
Fabularne sprawy / [Fabuła Zaz] Jak brać udział w fabule głównej?
« on: January 08, 2019, 11:25:08 PM »
Fabuła Zazesspur

Zazesspur jest miejscem, które może zainspirować wiele historii. Wśród nich dominują te o konflikcie, który rozgrywa się nie tylko w mieście, ale w całym Tethyrze. To opowieść o tym, jak stary porządek, ten sprzed wojny, ściera się z nowym. O dwóch światach, które zmuszone są istnieć obok siebie, choć wcale tego nie chcą.

Udział w Fabule Zazesspur - w skrócie FZ -  jest możliwy na kilka sposobów:
1. Graj w oficjalnych sesjach Fabuły Zazesspur w Niezapomnianych Krainach i Miejscach Spotkań. Bezpośrednio odkrywaj nowe fakty oraz wpływaj na wydarzenia.
2. Reaguj na wpisy do dziennika, dzięki czemu Twoje decyzje i działania będą pośrednio wpływać na przebieg wydarzeń (w mniejszym stopniu, ale zawsze). Jeżeli chcesz je otrzymywać częściej, zgłoś się do prowadzącego wybrany przez Ciebie wątek. Wszystkie znajdziesz w tym dziale - będą oznaczone tagiem [Fabuła Zaz].
3. Wypełniaj zadania od kluczowych postaci niezależnych i graj je we własnym zakresie, na własnych zasadach. To, co ugrasz, po akceptacji podsumowania wpłynie na przebieg wydarzeń w sesjach publicznych. W każdym wątku fabularnym będą działać NPC-zleceniodawcy, dający gotowe pomysły na sesje - swoiste questy.

Chcesz się wykazać, przeżyć przygody, a przy tym współkształtować świat przedstawiony? Do dzieła!

Pierwszy temat pojawi się na dniach :)

86
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Tworzenie postaci - przewodnik
« on: December 17, 2018, 01:57:39 PM »
Nie, oczywiście nie. Machnęłyśmy się - już poprawiłam. Dzięki za czujność :)

87
Fabularne sprawy / Zazesspur - opis miasta
« on: December 03, 2018, 01:03:33 PM »
Opis miasta, wraz z mapą, znajduje się na >wiki<.

88
Archiwum / Odp: Nabór na Bajarzy
« on: December 03, 2018, 11:27:44 AM »
serdecznie gratulujemy nowym Bajarzom! cieszymy się, że chcecie z nami współtworzyć grę dla wszystkich, i mamy nadzieję, że spodoba się Wam nowa funkcja :)

89
Fabularne sprawy / Diabeł Morski (Zazesspur)
« on: November 27, 2018, 03:02:20 PM »
Przystawki
Szczur lądowy 2sm
Kawałki dorsza w zalewie octowej 4sm
Krabowe szczypce 6sm
Paluszki z flądry 3sm
Małże 1ss

Zupy
Zupa rybna 4sm
Wywar z krabów 1ss
Zupa rybna z kremlikami 5sm
Wywar z dorsza z Wybrzeża Mieczy 1ss

Dania główne
Wieczne sucharki 2sm
Pieczony karp z glonami 9sm
Łosoś ze smoczym zębem 1ss
Macka człowieka ośmiornicy 2ss
Gotowane kalmary 1ss
Mięso lwa morskiego 2ss
Solone palce wieloryba 6sm
Krewetki w sosie w wydrążonym pancerzyku homara 4ss
Zawijana Delibiyr 5sm

Desery
Ośmiorniczki maczane w rumie 3ss
Budyń sztormowy 2sm
Kakao z morskiej kąpieli 1sz
Kandyzowane języczki morskich węży 2ss

Napoje porcja/dzbanek
Rum biały 4sm/2ss
Bimber z morskich mgieł 4sm/2ss
Wódka pędzona z skorupy wielkiego żółwia 2sm/1ss
Wódka czysta 4sm/2ss
Nalewka z morskich oczek 2sm/1ss
Piwo pędzone z sznurka 1sm/6sm
Diabeł morski 1ss/2sz
Powrót na ląd 4sm/2ss

Ceny pokojów:
Hamaki na dolnym pokładzie (20) 4sm
Kajuty wilków morskich (10) 1ss
Szpony diabła (2) 5ss

90
Archiwum / Odp: Nabór na Bajarzy
« on: November 26, 2018, 09:38:40 PM »
Pssst, przyda się nam ID :)

Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 46