Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Hydra

Pages: 1 ... 42 43 [44] 45 46
646
...ojej. Ale tak publicznie, Xall?  <tu ten emot, który się rumieni, a którego Hydra nie widzi na pasku>

647
Alkierz / Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« on: October 24, 2015, 10:52:33 PM »
ograć to fabularnie - w wypadku, który opisujesz, Spookie, dwa wyjścia:
1. zrobić z tej postaci NPCa, który jest podstawiony. bardzo przypomina tamtą żywą, ale tak naprawdę to demon, trwała iluzja, upiór zza grobu, oszust, specjalnie znaleziony sobowtór (celowo unikam zaginionego bliźniaka, ale to też wchodzi w grę) - i taki wątek dorzucić do prowadzonej sesji.
2. usunąć postać nagle. z dnia na dzień. odeszła w nocy, opuszczając wartę; porwano ją; dostała pomieszania zmysłów; zniknęła bez śladu; zniknęła, zostawiając ślad naprowadzający postaci na trop w sesji; rozsypała się w pył na oczach zszokowanej drużyny. również wzbogaca to historię przygody o nowy interesujący wątek.

rozwiązania 1 i 2 można łączyć. ;)

648
Alkierz / Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« on: October 24, 2015, 09:52:24 PM »
aaaa, Ty mówiłaś o tej drugiej części mojego posta :D dlatego nie zrozumiałam, myślałam, że o pierwszej.

mnie na razie urządzi zgoda na puszczenie w ruch kampanii Fausta ;p a potem możemy myśleć :D

649
Strefa dzikiej magii / Odp: Poczta chce mnie zbanować :(
« on: October 24, 2015, 09:50:58 PM »
działa, dziękuję. <3

Panda, udaję, że tego nie słyszę ;D

650
Alkierz / Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« on: October 24, 2015, 09:43:10 PM »
to rozwiązanie się już sprawdzało - podkreślam jeszcze raz, że nie tworzę hipotez, przytaczam sytuacje z życia ;)
nie jest oczywiście idealne, ale gracze się nie nudzą i nie czują się przymusowo ograniczeni.

ilość problemów, jakie tworzy ograniczenie sesji do 1, jest mała (1 problem), ale bardzo powszechna  i trwała (nieszczęśliwi użyszkodnicy).
ilość problemów, jakie tworzy dopuszczenie iluś sesji, jest większa (kilka problemów), ale rzadkich i jednorazowych (kilka wypadków w roku, tops).

prosiiiiiimyyyyyy <3

651
Strefa dzikiej magii / Poczta chce mnie zbanować :(
« on: October 24, 2015, 09:39:58 PM »
oto jest treść wiadomości: http://i.imgur.com/QGk6h6U.png
a oto jest rezultat, kiedy próbuję ją wysłać: http://i.imgur.com/b0sTcgc.png

co się stało? :(

652
Alkierz / Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« on: October 24, 2015, 09:25:45 PM »
to są jednocześnie problemy, które zdarzają się najrzadziej. mówię z doświadczenia - w tekstówki zaczęłam grać ponad 10 lat temu i zwiedziłam ileś gier, pełniąc na nich różne funkcje porządkowe, w tym twórcy regulaminów dotyczących fabuły. piszę to dlatego, że po prostu rozwiązywałam omawiane problemy w przeszłości :) także nie rozważam hipotetycznie, przytaczam to, co mnie do tej pory spotkało.

pamiętam jedną sytuację, w której postać umarła dwa razy w ciągu tygodnia w dwóch sesjach. wtedy rozwiązaliśmy to tak, że rzut krytyczny ją zabił w sesji A, rzut pechowy w B mocno poranił - umarła raz, ale została wyłączona z obu w tym samym momencie samych sesji.
jedną sytuację. jedną.
bywały oczywiście takie, że postaci się poznawały w miejscu A szybciej niż w miejscu B - tak miałam z Shagarotem na Fereldenie. ograliśmy to fabularnie, wprowadzając bezpośrednio w życie postaci wątek podwójnego poznania, pierwszego nieoficjalnego (prywatnego w karczmie), drugiego oficjalnego (relacja pracodawca-pracownik); razem ze wszystkimi konsekwencjami bycia oficjalnie podwładną i pracodawcą, nieoficjalnie parą. w innych wypadkach bywało tak, że postaci zapominały o tym, że kiedyś już kogoś poznały - to się przecież w realu często gęsto zdarza.
przytaczam te konkretne przykłady, bo osobiście jestem zwolenniczką pochylania się nad poszczególnymi wypadkami. dlatego, że wcale nie ma ich tak dużo - gdybym miała podać widełki, powiedziałabym, że najczęściej raz w roku jakiś supełek plątał się tak bardzo, że potrzebował oficjalnych (administratorskich) rozstrzygnięć. w zdecydowanej większości wypadków ogółem nie zachodzi problem, a w większości wypadków problematycznych kłopot rozwiązują sami gracze.
wiesz, zgodnie z zaufaniem, którym chcecie nas obdarzać: myśmy się wpakowali w kabałę, to my postaramy się ją bez szkody rozwiązać.

a jeszcze co do różnic NK/priv: ja w NK widzę sesje, które potencjalnie wpływają na losy świata i które gram dla innych, gram jako trybik w maszynie (prowadzę je albo robię coś dla kogoś, jak Vasara w wyprawie Faustusa). na privie gram sesje "swoje": ukierunkowane pod moją postać, prywatne w tym sensie, że to ona jest ich głównym (współgłównym) bohaterem.
i dlatego ja też wolę grać takie Duże Sesje w NK, a nie na privie. to oczywiście osobiste przyzwyczajenie, nie uniwersalne podejście - opowiadam o nim, bo może coś wytłumaczy :)

653
Alkierz / Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« on: October 24, 2015, 08:26:16 PM »
A zamiast odwoływać sesję możesz ją po prostu wstrzymać na dzień lub dwa :)
Faustus gra u mnie w karawanie. karawana ma przejść długi szlak w Zakharze, od Halwy do Hafayi. sesja będzie trwała co najmniej 2 miesiące czasu realnego.
Wygh gra u mnie w Kręgu Życia. to akurat można rozwiązać w kilka dni czasu fabularnego, ale nie wiem, ile czasu zajmie graczom opracowanie rozwiązania - muszą to zrobić sami, ja im daję pewną sytuację początkową i potem animuję ten kawałek świata, na który patrzą. może skończymy za tydzień, a może za półtora miesiąca.
ja gram u Tima w zmarłych na polu buraków - sesja jeszcze nawet nie ruszyła, ale się do niej zapisałam i chcę rozegrać, bo wzbogaca życie fabularne mojej postaci.

w ten sposób 3/5 wyprawy Treveila jest uziemione.

moje sesje - a także, o ile mi wiadomo, sesja Tima - to przygody, których konsekwencji nie będę kontynuować. to jednoczęściowe filmy fabularne. kampania Faustusa to serial z sezonami o różnych zabarwieniach, różnych tematach głównych, jednak postaci z 1 sezonu mogą wyskoczyć z pudełka w 5, a strzelba Czechowa będzie na pewno.
ogarniamy przecież jako ludzie oglądanie jednocześnie Avengersów (przygoda) i Agents of SHIELD (kampania), to czemu naszych postaci mamy nie ogarnąć? :P

654
Alkierz / Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« on: October 24, 2015, 07:28:53 PM »
oznaczanie zakończenia sesji się nie sprawdzi, za wyjątkiem bardzo konkretnych sesji "konkursowych", w rodzaju "macie tydzień na upolowanie największego jelenia w puszczy". w reszcie przypadków po prostu nie wiadomo, ile fabularnego czasu zajmie dana rzecz.

z drugiej strony daty startowe da się określić i część prowadzących tak robi - tyle że to zupełnie nie rozwiązuje pozostałych problemów.

655
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Mikstury leczenia
« on: October 24, 2015, 02:21:15 PM »
zajrzyj do podręcznika od d&d, tam znajdziesz mikstury uzdrawiające w ekwipunku albo w magii leczniczej. ja je przynajmniej traktuję jako te podręcznikowe.

656
Alkierz / Ilość sesji w NK na gracza
« on: October 24, 2015, 01:54:21 PM »
kilka dni temu pojawiła się zasada 6:
Można brać udział w tylko jednej sesji w Niezapomnianych Krainach jednocześnie, by nie blokować miejsca innym graczom i nie powodować nieścisłości czasoprzestrzennych.

czy moglibyśmy rozszerzyć limit na 1 przygodę i 1 kampanię?
zgłosiłam się do przygody Tima - tej ze zmarłymi na polu buraków. jednocześnie Faustus chce zabrać Vasarę na wyprawę do umarłego boga. z mojej perspektywy obie te sesje nie wchodzą sobie w paradę i bardzo postaram się nie umrzeć w żadnej z nich. jako gracz mam w nieumieraniu postacią wysoką skuteczność :P

moja prośba wynika stąd, że limit 1 sesji w NK na osobę sprawia, że przez kilka miesięcy będziemy przykuci do tylko jednego wątku, podczas gdy większość z nich wcale nie będzie przeszkadzała sobie wzajemnie. zróbmy z tego dwa :c


PS właśnie doczytałam, że wyżej, w opisach Kampanii/Przygód/Wprowadzeń, jest napisane, że 1 kampania, ale nieskończona ilość przygód. czyli występuje niejednolite ustawodawstwo :P

657
Ciemny Loch / Odp: Reklama na "Panie i Panowie, zagrajmy w RPG".
« on: October 24, 2015, 11:02:33 AM »
co jakiś czas się zgadzają, jak się ich o to poprosi wcześniej. masa reklam już była, z prośbami o opinie i testy :)

658
Plecak Hewarda / Odp: Najpiękniejsze avatary
« on: October 23, 2015, 10:08:05 PM »
purr.
104.

659
Ciemny Loch / Odp: Reklama na "Panie i Panowie, zagrajmy w RPG".
« on: October 23, 2015, 07:40:51 PM »
myślę, że powinnaś się przypomnieć chłopakom - pewnie zapomnieli ;)

660
Plecak Hewarda / Odp: Poszukiwania muzyki pod profil
« on: October 22, 2015, 10:45:52 PM »
popraw pierwszy i ostatni URL, bo popsułeś :<

Pages: 1 ... 42 43 [44] 45 46