Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Hydra

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 46
46
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: August 01, 2019, 11:05:09 PM »
Ishellal (2446) dobrał sobie Zeta (1442), Kanarka (1836) i Naczelnego Złośnika (2534). niniejszym zamykamy rekrutację!

47
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: July 31, 2019, 01:39:29 PM »
koncepcja #24 - O świcie
co?

Ogłoszenie!

Tajemnicze, ale niewątpliwie śmiertelne niebezpieczeństwo zawisło nad Zaazesspur! Wszyscy ci, którym nie jest obojętne dobro miasta, a w sercu gorzeje płomień sprawiedliwości, niech stawią się na wezwanie Świętego Ramedara i zaprzęgną swój umysł oraz silne ramię w służbie dobru, ku chwale Ilmatera! Śmiałków czeka cześć i chwała, a ponieważ słusznym jest, by dobre uczynki spotykały się z odpowiednią nagrodą, prócz wszelkich zaszczytów, jakie czekają na przyszłych bohaterów, zostaną oni również odpowiednio wynagrodzeni. Twardą monetą.
Pytać o Ishellala lub zostawić wiadomość w karczmie Pod Kosmatym Zadkiem.

Mile widziany silny kapłan Ilmatera.
Nie strzelać do drowów.

Sesję prowadzę ja. To będzie real time (MS) w godzinach 19:00-24:00, w środę 7.08. Waszym zadaniem będzie rozwikłać zagadkę w zadanym czasie (czyli w trakcie trwania MSa); jeśli zdążycie, wszystko się dobrze skończy, jeśli nie, to... będą konsekwencje.
Z sesji nie przewiduje się lootu - będą natomiast przysługi, wiedza, aspekty, zdolności, motywy do samodzielnej dalszej gry; "miękkie" nagrody.

dla kogo? dla wszystkich, którzy chcą współpracować z kościołem Ilmatera w Tethyrze i równocześnie z drowem Ishellalem.
gdzie? w specjalnie stworzonym Miejscu Spotkań
poziom zagrożeń? niski
sesja przyjazna początkującym? tak
zgłoszenia na pocztę do Ishellala - ID 2446. Zgłoszenia wysłane do mnie nie będą ważne. O składzie drużyny zdecyduje Ishellal.

48
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: July 28, 2019, 08:50:37 PM »
W księżycową, jasną noc zagrają (według kolejności ID):

Szakran 1442
Lola 2445
Saynea Neerie 2502
Alden 2658
Luna 2666
Shallahai 2699

Zespół roboczo zwany "Szakran i jego harem, i oj, co tu robi Alden?". Wyślę Wam wkrótce link do discorda, na którym omówimy kwestie organizacyjne.

Dziękuję za duże zainteresowanie rekrutacją :) W przyszłości będą kolejne!

49
Plenarne ścieżki / Re: Gracz szuka sesji
« on: July 25, 2019, 08:27:08 PM »
^ powyższy gracz wzięty. będę prowadziła MSa 7.08 - ogłoszenia wkrótce :)

50
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: July 25, 2019, 07:50:56 AM »
Pytacie mnie w listach, czy chaotyczny neutralny sie liczy. Krotka odpowiedz brzmi: NIE.

Dluzsza brzmi: true neutral to "neutralny neutralny". Szukam postaci, ktore beda moralnie dobre, nie beda ciagnac w swoja strone, nie beda kombinowac na boku i tak dalej - chce opowiedziec o grupie smialkow o czystych sercach. Stad ten wymog. Chaotic neutral to inaczej kaprysny samolubny.

***
Nadal mozna sie zglaszac na sesje! Wyboru dokonam w niedziele. Cieszy mnie tak duze zainteresowanie :)

51
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: July 24, 2019, 06:28:21 PM »
koncepcja #23 - W księżycową jasną noc
co? Malar Selune zmiennokształtni Wealdath klątwa kara szlachta córka garniec złota trzy próby

Wybierzmy się do hrabstwa Uluran, na samą granicę z puszczą Wealdath. To tam znajduje się człowiek w potrzebie - pan Fabio Arrazola de Mondragone, lokalny szlachcic, który znalazł się pod wpływem klątwy grożącej jego życiu. Przedziwna rzecz, bo zagraża mu... on sam. Już kilkukrotnie służba udaremniła panu Arrazoli targnięcie się na własne życie, czego wcale nie planował. Wezwani do tej sprawy kapłani niczego nie wskórali, uzdrowiciele, lekarze i medycy rozłożyli ręce. Arrazola puścił więc wici po całym Tethyrze, szukając tego, kto wybawi go od strasznego losu. W zamian ofiaruje dozgonną wdzięczność, rękę swojej jedynej córki oraz garnek złota.

Sesja będzie prowadzona w klimacie baśniowym. Mówimy tu bardziej o Andersenie niż o Grimmach.

dla kogo? dla postaci o dobrym charakterze, dobrych w sercu. Mogę rozważyć kandydaturę postaci neutralnej (tzw. true neutral) przy przemyślanym uzasadnieniu. Szukam graczy, którzy będą ze sobą współpracować i będą grać drużynowo.
gdzie? NK
poziom zagrożeń? średni - nie musi dojść do żadnej walki, z każdego zagrożenia można się wydostać w inny sposób
sesja przyjazna początkującym? tak
zgłoszenia tutaj lub na pocztę, ID 89. mam do pięciu miejsc i chętnych zbieram do niedzieli 28.07, do godz. 18:00. wieczorem założę nam temat organizacyjny i w poniedziałek ruszymy z sesją.

52
Plenarne ścieżki / Re: Gracz szuka sesji
« on: July 22, 2019, 11:00:59 AM »
gracz Hydra szuka sesji grupowej. chciałabym zagrać w jakiejś ekipie na 4+ postaci.
zwolniło Ci się gdzieś miejsce i szukasz uzupełnienia? zbierasz ekipę na wyprawę? daj Hydrałke znać.

minusy: odpisuję wolno; moja bojowa postać jest przykuta do morza, moja lądowa postać jest niebojowa.
plusy: gram drużynowo, popycham sesję do przodu, naprawdę fajnie piszę i możesz na mnie liczyć.

53
Plenarne ścieżki / Re: Róg Trzech Braci
« on: July 13, 2019, 06:56:56 PM »
napisz więcej o sesji (o czym będzie, gdzie będzie, jaki będzie miała klimat) - będzie łatwiej się zdecydować niż zupełnie w ciemno :)

54
Słuchajcie, mamy dalej dwa miejsca w domkach - jedno dla dziewczyny i jedno dla faceta. Obłożenie sprawdzicie na bieżąco tutaj: klik

55
Kto pyta, nie błądzi / Re: Tworzenie postaci - przewodnik
« on: July 10, 2019, 02:02:42 PM »
Raz jeszcze: Toril nie jest symulacją rycerstwa/historyczności/opisową rekonstrukcją wybranego okresu; nie jest i nie będzie grą stawiającą na realizm, tylko na przygodowość i grywalność. Dopóki nie przyjmiesz tego do wiadomości, dopóty nie będziesz umiał się pogodzić z decyzją - choć masz oczywiście prawo uważać ją za błędną z punktu widzenia realizmu. Natomiast na koniec dnia grupy broni nie będą zmieniane.

Jeżeli będziemy czuły potrzebę wzięcia dodatkowej osoby do kontroli, to poszukamy jej w społeczności. Na razie tej potrzeby nie mamy, choć dziękuję za troskę o stan gry.

Tak, został poprawiony i jest okej. Kiedy będziesz tworzył kolejną postać, możesz go traktować jako odnośnik.

56
Kto pyta, nie błądzi / Re: Tworzenie postaci - przewodnik
« on: July 09, 2019, 09:20:44 PM »
(...)Siłą rzeczy nie da się wtedy "dać znać". (...)Mi się zdarza, że dostaję czyjąś kartę już do sesji i się łapię za głowę, ale co... mam wtedy iść i zgłaszać, że postać zrobiona X czasu temu nie ma wady albo wada jest sprzeczna z adnotacją?

Da się dać znać. I yep, jak najbardziej warto nam o tym powiedzieć.

Quote
I to nie są sytuacje pojedyncze, dlatego pytam o to, bo, biorąc z głowy teraz, postać w pełni marinistyczna, gdzie z każdego aspektu wynika tendencja do gry na statkach/morzu, a potem wada o niemożności odnalezienia się w dziczy. W przykładach jakie nie powinny być wady jest to opisane, tyle, że odwrócone.
I jeżeli jest problem z weryfikowaniem tego, to może przydałby się ktoś jeszcze, kto by sprawdzał już po fakcie akceptacji, czy aby na pewno wszystko gra?

1. Mówisz o Clydzie Morganie, który został poprawiony przy okazji przenoszenia z PP na główną, ładnych kilka miesięcy po akceptacji :) Więc jak najbardziej się da.
2. Nie ma problemu z weryfikowaniem, są zwykłe ludzkie błędy. Nigdy ich do końca nie wyeliminujesz, a tworzenie dodatkowej kontroli to tworzenie wąskiego gardła (czas, opóźnienia) - oraz (ponieważ podwójna kontrola > dwa razy więcej wątpliwości > zaczynasz przycinać "dla świętego spokoju") powrót do takiego Torilu, w którym nie dało się podrapać po dupie bez zgłoszenia z uzasadnieniem. Nie chcę go. Ty go chcesz?

W kwestii realności broni - myślę, że nie ma sensu, żebym się powtarzała. Nie będziemy tych grup zmieniać, bo z punktu widzenia grywalności nie ma takiej potrzeby.

57
Kto pyta, nie błądzi / Re: Tworzenie postaci - przewodnik
« on: July 08, 2019, 10:26:09 PM »
Ad. 4 (Aspekty)

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to w końcu jest? Ja rozumiem, że sprawiedliwości nie ma i nie należy oczekiwać, bo świat sprawiedliwy nie jest, ale jeżeli stoi, że powinna być chociaż jedna wada to czemu co chwila widuje się postaci, które wad praktycznie nie mają? Albo są to wady, które przeczą temu co jest w adnotacji odnośnie wad.

Odniosę się do ostatniej części, nie do Twojej opinii (bo przyznam, że nie za bardzo widzę tutaj pytanie): zdarzają się nam błędy, tak zwyczajnie, po ludzku. Staramy się je naprawiać i poprawiać postaci nawet po akceptacji, kiedy wyłapiemy jakiś brak w KP (w tym kontekście brak wady). Najlepiej jest po prostu dać znać.

Quote
Tak samo odnośnie podziału broni, to jest on zdecydowanie zbyt szeroki i dające przesadne bonusy tym, którzy zechcą to wykorzystać. Miecze jednoręczne to bardzo szeroka kategoria, a kiedy możemy wziąć trzy rodzaje to jesteśmy w stanie pokryć niemal każdą dostępną broń w ramach tych kategorii. Zwłaszcza, że niektórzy tych kategorii się nie trzymają i dają np: broń sieczną, co jest jeszcze szerszą kategorią.

Broń sieczna jest błędem przy akceptacji - patrz wyżej. Zdarzyło nam się też puścić "broń białą" albo "broń dystansową", co, jak wspomniałam, poprawiamy w chwili wyłapania.

Co do samego podziału: tworząc go, kierowałyśmy się grywalnością, a nie realizmem. W Torilu nie chodziło i nie chodzi o realizm, tylko o przygodowość. Z tego punktu widzenia nie robi Ci żadnej różnicy, czy postać walczy szablą, czy kordelasem, więc niech walczy oboma rodzajami broni na tym samym poziomie (wspólna grupa). To tylko fluff, który nijak nie wpływa na przebieg sesji - jeśli dany potwór jest wrażliwy na obrażenia cięte, to wszystko mu jedno, od czego umrze. A jeśli jest niewrażliwy i trzeba go załatwić magią, to tym bardziej wszystko mu jedno.

Ukłonem w stronę bardziej realistycznych podejść jest zaznaczenie, że aspekt wyróżniający konkretną broń powinien dawać więcej bonusu w sesji niż aspekt ogólny:
Quote
(...) jeżeli “wydasz” jeden aspekt na jedną konkretną rzecz, powinien on być przez MG traktowany jako pozwalający na więcej niż aspekt ogólny, bo oznacza, że postać jest wyspecjalizowana. Czyli aspekt “dobrze walczy nożem” pozwoli Ci na więcej niż “opanował walkę nożem, mieczem i maczugą”. Analogicznie: jedna postać “kształciła się na uniwersytecie”, druga “ukończyła wydział historyczny” - ta druga będzie lepszym historykiem. To są jednak wskazówki, nie bezwzględne wytyczne - przed startem sesji dobrze jest zapytać Mistrza Gry, jak on będzie rozumiał Twoje aspekty.

58
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: July 08, 2019, 01:21:40 PM »
dziękuję za zgłoszenia, widzimy się w kolejną sobotę :)

59
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: July 08, 2019, 11:43:04 AM »
koncepcja #22 - Całkiem przypadkiem!
co? więzienie lochy skarby niesmoki ale-inne-zagrożenia turlanie kostkami mało czasu

Nieopodal Zazesspuru, na wybrzeżu, zawalisko wywołane kopaniem w ziemi odsłoniło na chwilę czyjeś... prywatne więzienie. A może gabinet osobliwości? Dość powiedzieć, że na jego zbadanie jest mało czasu: macie tylko kilka godzin, zanim zostanie zalane przez morze lub zanim właściciel przyjdzie połatać wybitą dziurę.

Sesja będzie polegać na eksploracji pomieszczeń, w których poziom zagrożeń będzie różny i skarby też będą różne, a w większości cel-gabinetów kryją się plot twisty. Nie ma gwarantowanej nagrody - można wyjść z niczym, można z kalectwem na całe życie; uprzedzam o tym od razu. Gwarantuję za to fajny klimat, docenianie pomysłów i współpracy, a także wspomnienia do końca życia postaci.

dla kogo? dla postaci, które nie boją się ryzyka i które czerpią fun z eksploracji; dla graczy, którzy NIE są motywowani hajsem i lootem
gdzie? Miejsce Spotkań: 20.07 (sobota) w godz. 19:00-24:00. Nie ma możliwości przedłużenia MSa ani kontynuowania go po północy - kto nie wyjdzie na czas, ten kaput.
poziom zagrożeń? wysoki
sesja przyjazna początkującym? nie

zgłoszenia w tym temacie. kto pierwszy, ten lepszy. mam pięć miejsc.

60
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Re: Nabór na Skrybę
« on: July 08, 2019, 10:41:13 AM »
Dziękujemy za zgłoszenia i zapraszamy Was obie na dedykowany kanał na discordzie :)
Dostępy do wiki dostaniecie w ciągu dnia, a teraz idę Wam powlepiać rangi :)

Owocnej pracy!

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 46