46
Plenarne ścieżki / Re: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: August 01, 2019, 11:05:09 PM »
Ishellal (2446) dobrał sobie Zeta (1442), Kanarka (1836) i Naczelnego Złośnika (2534). niniejszym zamykamy rekrutację!
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
(...)Siłą rzeczy nie da się wtedy "dać znać". (...)Mi się zdarza, że dostaję czyjąś kartę już do sesji i się łapię za głowę, ale co... mam wtedy iść i zgłaszać, że postać zrobiona X czasu temu nie ma wady albo wada jest sprzeczna z adnotacją?
I to nie są sytuacje pojedyncze, dlatego pytam o to, bo, biorąc z głowy teraz, postać w pełni marinistyczna, gdzie z każdego aspektu wynika tendencja do gry na statkach/morzu, a potem wada o niemożności odnalezienia się w dziczy. W przykładach jakie nie powinny być wady jest to opisane, tyle, że odwrócone.
I jeżeli jest problem z weryfikowaniem tego, to może przydałby się ktoś jeszcze, kto by sprawdzał już po fakcie akceptacji, czy aby na pewno wszystko gra?
Ad. 4 (Aspekty)
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to w końcu jest? Ja rozumiem, że sprawiedliwości nie ma i nie należy oczekiwać, bo świat sprawiedliwy nie jest, ale jeżeli stoi, że powinna być chociaż jedna wada to czemu co chwila widuje się postaci, które wad praktycznie nie mają? Albo są to wady, które przeczą temu co jest w adnotacji odnośnie wad.
Tak samo odnośnie podziału broni, to jest on zdecydowanie zbyt szeroki i dające przesadne bonusy tym, którzy zechcą to wykorzystać. Miecze jednoręczne to bardzo szeroka kategoria, a kiedy możemy wziąć trzy rodzaje to jesteśmy w stanie pokryć niemal każdą dostępną broń w ramach tych kategorii. Zwłaszcza, że niektórzy tych kategorii się nie trzymają i dają np: broń sieczną, co jest jeszcze szerszą kategorią.
(...) jeżeli “wydasz” jeden aspekt na jedną konkretną rzecz, powinien on być przez MG traktowany jako pozwalający na więcej niż aspekt ogólny, bo oznacza, że postać jest wyspecjalizowana. Czyli aspekt “dobrze walczy nożem” pozwoli Ci na więcej niż “opanował walkę nożem, mieczem i maczugą”. Analogicznie: jedna postać “kształciła się na uniwersytecie”, druga “ukończyła wydział historyczny” - ta druga będzie lepszym historykiem. To są jednak wskazówki, nie bezwzględne wytyczne - przed startem sesji dobrze jest zapytać Mistrza Gry, jak on będzie rozumiał Twoje aspekty.