Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Hydra

Pages: 1 [2] 3 4
16
Sigil, Miasto Drzwi / Kraków 28-30.04
« on: March 12, 2017, 08:57:51 AM »
W ostatni weekend kwietnia przyjeżdża do mnie Wengiel. W planach pokazanie mu Krakowa, może wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego, na pewno spacer wzdłuż Wisły i po Kazimierzu. Gdyby było nas raptem parę osób, wieczorem możemy się spotkać u mnie na sesji Beszamelu zamiast na piwo.
Tak, to jednocześnie termin Pyrkonu.
Chcecie się z nami zobaczyć?

17
Sigil, Miasto Drzwi / Warszawa 17-19 lutego
« on: January 19, 2017, 10:35:36 PM »
wiem, że wiecie, ale co mi szkodzi powtórzyć - wpadnijcie na ZjAvę. robię w Warszawie konwent nastawiony na granie: RPGi, larpy, planszówki i karcianki, i będę przez cały czas trwania imprezy na jej terenie, więc spotkanie mnie w 100% gwarantowane. xD

strona
facebook

cheers <3

18
Strefa dzikiej magii / Poczta na czerwono - zwariowała
« on: September 06, 2016, 02:53:27 PM »
najpierw wątki mi się podświetliły na czerwono, a potem, kiedy podbiłam jeden z tematów (nieobecny na screenshocie) - przestały być podświetlone na czerwono.

pierwszy screen z 14:50, drugi z 14:52.

przeładowanie pierwszej karty (tej, w której wątki są dalej czerwone) pokazuje mi je wciąż jako czerwone, a różowy temat (offtop o Północy) jako nie-różowy. o co cho?

19
Sigil, Miasto Drzwi / Polcon 18-22 sierpnia
« on: August 16, 2016, 10:12:28 AM »
Ktos wie, ze bedzie?
Mnie latwo znalezc - przez zdecydowana wiekszosc czasu bede siedziala na stoisku ZjAvy w strefie inicjatyw fantastycznych. Zapraszam ;)

20
Ciemny Loch / Usunięcie pustej sesji
« on: July 22, 2016, 12:27:15 AM »
Cześć, jestem Hydra i zepsułam NK.

Trzeba usunąć tę sesję: http://toril.pl/m.php?c=nk&view=read&topic=69&page=0 (NK > Toril > Galeria Złamanych Dusz). z panelu się nie da, bo jest pusta.
a przy okazji Obserwatorki nie mają opcji przesuwania sesji z działu do działu, mogą je najwyraźniej tylko archiwizować - problem powstał dlatego, że przypadkiem założyłam Galerię w dziale Toril zamiast w dziale Faerun i nie dało się tego przesunąć. założyłam ją drugi raz, a potem usunęłam pierwszego posta z zalinkowanej sesji, żeby graczom się nie myliło, gdzie mają pisać. i bam, sesji nie da się usunąć.

21
Sigil, Miasto Drzwi / Kraków - wycieczka do zoo!
« on: June 29, 2016, 03:21:13 PM »
Ktoś chce iść ze mną i z Żabcią do zoo? :3
Planowany termin to 07.07 (czwartek za tydzień) w godzinach względnie-środkodniowych (od 15:00 myślę). w środku tygodnia powinno być mniej ludzi niż w weekend, ale jak będzie wola w narodzie, to można się przenieść na sobotę 09.07.
zoo jest otwarte do 19:00, a potrzeba na nie co najmniej 2h, lepiej 3+ :P

22
Strefa dzikiej magii / Zły link do tablicy ogłoszeń
« on: June 26, 2016, 12:33:22 PM »
jak na screenie - we wszystkich karczmach podpięty jest zły link do tablicy ogłoszeń, więc tą drogą nie da się do niej dostać.



nie poprawiam tego sama, bo mam jeszcze jedną wątpliwość - czy każda karczma powinna mieć oddzielną tablicę? nie lepiej będzie działać jedna wspólna?

23
Strefa dzikiej magii / Podgląd zgłoszeń w KP
« on: June 13, 2016, 06:02:45 PM »
podgląd zgłoszeń działa u mnie nieprawidłowo - po tym, jak wyświetli się plansza i "wyciemnienie" strony, nie mam jak z tego wyjść. nic nie jest aktywne ani klikalne.

sama plansza ze zgłoszeniem wyświetla się wyrównana do lewego górnego rogu, a podejrzewam, że miała być pośrodku.

24
Alkierz / Toril, quo vadis?
« on: May 20, 2016, 12:07:31 PM »
na początek chcę stanowczo podkreślić, że wypowiadam się wyłącznie w swoim imieniu - jeżeli ktoś chce się podpisać, nie zgodzić albo coś uzupełnić, bardzo proszę, natomiast piszę ze swojego punktu widzenia i postaram się nie uogólniać do "wszyscy tak myślą" albo "większość tego chce". takie stwierdzenia to bullshit. poproszę Was o zachowanie tej zasady i wypowiadanie się za siebie.
z tego samego powodu będę nawiązywać do sytuacji, które znam, a nie do sytuacji, o których mam mgliste pojęcie. chciałabym, ale to nie pomoże w dyskusji.
***

Toril, quo vadis?
od jakiegoś miesiąca (mniej więcej) obserwuję narastającą frustrację spowodowaną różnymi stylami rozgrywki, jakie prezentujemy. z jednej strony słyszę, że odgrywanie rozmów i spotkań - czyli de facto życia, tylko w innej otoczce - to "simsy", co odbieram jako sarkastyczne, czyli obraźliwe. z drugiej widzę, że próby pokazania innej rozgrywki - nastawionej na wyzwania i pokonywanie problemów - są przeprowadzane w taki sposób, że budzi to coraz większy opór, także we mnie.
mówię tutaj o dwóch eventach Pandy oraz o grze, jaką lubią i stosują Kura i Dick. mówmy wprost, będzie się łatwiej porozumieć.

dlatego chciałabym zapytać, czym w zasadzie jest Toril?
z jednej strony: najważniejsza jest opowieść. z drugiej strony: wydaje mi się, że niektóre opowieści od miesiąca mają wyraźny priorytet nad innymi - te opowieści, w których chodzi o robienie innym krzywdy. nie każde wyzwanie musi być przecież krzywdą, prawda? czasami mogłoby być po prostu wyzwaniem.
z jednej strony: Panda mówiła, że Toril nie jest d&d, więc nie jest systemem heroicznym. z drugiej strony: ilość rzeczy zapożyczonych z d&d oraz sesje, w których dotychczas brałam udział ORAZ jakie prowadziłam, były nastawione na konwencję heroic, a co najmniej adventure - żadna nie była grim/dark/jesienna gawęda. a gram i prowadzę dużo, także przyjmuję, że moje doświadczenia nie są niszowe. to oznacza, że Toril ma zbyt słabo określoną konwencję ogólną; to ważne, bo z konwencji wynikają różne zachowania czy różne prawa dla postaci graczy (rozwinę tę myśl w razie potrzeby).
z jednej strony: Toril ma być miejscem dla wszystkich, pojemnym workiem, który mieści każde historie - tak go do tej pory rozumiałam. z drugiej strony: od około miesiąca atmosfera w grze się pogarsza, w moim odbiorze. jeszcze nie jest bardzo źle, ale rozmywa się ten początkowy entuzjazm i poczucie, że wow, wreszcie mogę grać tak jak lubię. jest to zastąpione przez "muszę uważać, żeby Dick i Kura nie przyszli zepsuć nam rozgrywki", zastąpione przez "gramy w Pniu, zamiast w Chwale, bo w Pniu są odpowiedni ochroniarze na wypadek burdy", przez "boję się iść na event głównej adminki, bo jestem przekonana, że stanie się krzywda mojej postaci". (nie ma obowiązku grać u Pandy oczywiście - i ja z tego prawa korzystam; w ostatnim przykładzie chodzi mi o zastąpienie dotychczasowej ciekawości niepewnością, o pokazanie rosnącej tendencji).

sądzę, że większość tych problemów wynika z braku podstawowej - moim zdaniem - zasady, jaką jest szacunek wobec cudzych oczekiwań wobec gry. ja na przykład lubię wiedzieć, w co gram, zanim w to zagram, i dlatego oferuję moim graczom informacje, czego się mają spodziewać na danej sesji. jeżeli chcę poprowadzić sesję lolową nastawioną na głupoty, piszę to. jeżeli chcę poprowadzić sesję realistyczną, w której błędy będą kosztować, również o tym piszę wprost. dzięki temu obie strony wiedzą, czego mają się po sobie spodziewać. tak rozumiem szacunek: szanuję czas wolny drugiej osoby (niech poświęca go na to, na co ma ochotę) oraz własny (niech dopasuje się do tego, co oferuję w danej chwili).
jeżeli ktoś nie chce grać sesji grim, nie powinien być w nie wciągany mimo woli. a to z nimi jest problem. nie słyszałam jeszcze o sytuacji, w której gracz został wmanewrowany (osaczony przez inne postaci i zmuszony do udziału) w sesję typu politycznego lub dworskiego. z takich sesji zawsze można po prostu wyjść - jeżeli sesja nastawiona jest na gadanie, prawdopodobieństwo otrzymania noża w plecy bez ostrzeżenia jest nikłe. co innego w sesjach typu grim/horror, gdzie podobne prawdopodobieństwo jest wysokie, co oznacza, że najprostsze wyjście staje się trudne.

na koniec mam takie pytania:
- jaką konwencję przyjmujemy na Torilu? heroiczną, realistyczną, dark, metafizyczną, zależną od prowadzenia tego konkretnego MG? czy można raz ustaloną wersję zapisać gdzieś, gdzie trafiają wszyscy gracze, żeby nie było wątpliwości, czego się można spodziewać?
- jakie są metody obrony przed sesjami, w których nie chce się brać udziału? mam tu na myśli zostanie zaatakowanym przez innego gracza w karczmie lub w Miejscu Spotkań oraz prywaty. zakładam, że w sesjach w NK za metody obrony odpowiada osoba prowadząca.
- czy sesje prywatne muszą być bezwzględnie obowiązujące dla wszystkich stron? do tej pory sądziłam, że jest to kwestia porozumienia między grającymi. pytam o to, bo skoro już pytam o wiele rzeczy, to czemu nie.

zaczynam ten temat na wyraźną prośbę Pandy, żeby porozmawiać w sposób uporządkowany na forum, a nie w formie przerywanej na czacie.

25
Warsztat Gonda / Panel gracza - reputacja
« on: May 17, 2016, 12:35:20 AM »
brakuje mi w panelu gracza jednej opcji: "zgłosić zmianę reputacji" :v

26
Ciemny Loch / Zgłaszanie magicznych przedmiotów przez KP
« on: April 07, 2016, 06:13:57 PM »
a może by tak zrobić dodatkową opcję w Panelu Gracza, czyli Zgłoś Magiczny Przedmiot? od razu dorzucić wewnątrz szablon opisu. w zamian dostaję potwierdzenie do dziennika, że przedmiot jest rozpatrywany, a za X dni jego tworzenia - że się udał. analogicznie do czarów.
jasne, można to robić przez pocztę i przez "Coś innego", podrzucam jako luźną myśl :)

27
Strefa dzikiej magii / Mapa
« on: March 21, 2016, 01:52:49 PM »
widzę zalinkowaną nową mapę Faerunu i widzę, że nie ma na niej zaznaczonej Przystani Nerimy.
trochę się poza tym krzywo poskanowała na zgięciach i nie widać do końca nazw :c z tym sobie poradzę, ale każdemu, kto nie pamięta, gdzie leży Przystań (czyt. nowym graczom), będzie tej wiedzy brakować.

28
Warsztat Gonda / Kości w NK
« on: March 13, 2016, 04:03:05 PM »
bardzo bym ściała, żeby rzut kością zapisywał się przy danym poście - tak jak w karczmie.
wyobrażam sobie, że komendy odpowiadające wynikom wyglądałyby mniej więcej tak: [k4] [k6] [k8] [k10] [k12] [k20] [k100] , a dla fudge'a coś prostego na tę samą modłę (ktoś używa fudge'y na Torilu?). taka komenda wstawiona w danym miejscu w poście zamieniałaby się na wynik z danego przedziału.

w tej chwili wszystkie rzuty musi wykonać MG i jeszcze na dodatek trzeba mu wierzyć na słowo :P

29
Kto pyta, nie błądzi / Fabularna nauka magii
« on: March 01, 2016, 11:23:36 PM »
czeeeeeeeeść, ja z pytaniem.

jak wygląda nauczanie magii w świecie gry?
mam teraz sytuację: gram zaklinaczem, naturalnym talentem, którego kiedyś tam trochę podszkalał ojciec, ale zasadniczo postać nie ma przeszła przeszkolenia w magii "akademickiej", takiej bazującej na dokładnych opisach czarów.
mam też troje chętnych na naukę magii. jedno z nich ma talent oraz umiejętności i potrzebuje bardziej mentorstwa, jedno ma ukryty potencjał magiczny (niewyzwolony), jedno będzie próbować robić magię po raz pierwszy w życiu.

mój problem brzmi: czy zaklinacz jest w stanie nauczyć kogoś magii tak, jak uczy się robić zupę na podstawie przepisu? czy takie nauczanie przez zaklinacza będzie wystarczające, żeby podopieczni mogli za jakiś czas wrzucić sobie aspekty o tym, że uczą się czarować?

30
Strefa dzikiej magii / Wysyłanie poczty masowej
« on: February 29, 2016, 04:36:02 PM »
nie działa mi (jako Bajarzowi) ani wysyłanie poczty masowej do wszystkich graczy, ani do graczy online. po wybraniu dowolnej z tych opcji, widzę Pustkę.

Pages: 1 [2] 3 4