Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Vokun

Pages: [1] 2 3 ... 7
1
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: March 03, 2020, 08:53:00 AM »
Z miejsca dostrzegam już szereg obostrzeń które zostały wprowadzone, ale o nowych wzorze nie zostało zawarte w podsumowaniu, tak samo jak o slotach. Co z nimi?

1.Żal mi faktu zabrania pm z zerówek, oznacza to znaczne osłabienie postaci. Z piramidą,świetnie, że zostają w niej.
2,3.-Bardzo dziwny mechanizm, przyznam,że wciąż go nie rozumiem. Czy pojawi się w poradniku magi odpowiednie wyraźnienie jak on działa? Swoją drogą 7 przedmiotów, 2 pierścienie, amulet, tarcza i miecz, jakiś kirys hełm i buty. Można było po prostu zostawić coś w tym geście, niż sztywne 7. Tak erpegowo. maks 3 tatuaże i też by było fajnie, a sztywna siódemka jest jakaś taka opcja. Nawet nie parzysta O.o
4-Nie ziębi, ani nie razi.
Co do komponentów, dla niektórych .. (nekro).. profesji ciała tych stworów są naprawdę dobrym komponentem. Co z nimi?

2
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: February 22, 2020, 04:15:04 PM »
Quote
- osoba skupiająca się na magii nie może osiągnąć poziomu mistrza w walce w stopniowaniu aspektów. Analogicznie, osoby skupiające się na walce/rzemiośle/czym innym niż magia nie mogą osiągnać mistrzostwa w rzucaniu czarów, pierwsze czary z poziomów powyżej 4 muszą ugrać w sesji, nie mogą też osiągnąć wyższego niż 6 poziomu zaklęć. Tyczy się to wszystkich złodziei, łowców, tropicieli, paladynów, wojowników, etc etc.

Ten punkt to w moim odczuciu absurd, zwłaszcza w przypadku kapłanów. O pozycji w hierarchii kościoła niektórych bóstw często stanowi to, jak dobry dany kapłan jest w fachu, któremu patronuje bóstwo. Tak więc kapłani, którym patronują bogowie rzemiosła będą dążyć do mistrzostwa w danym rzemiośle i mam tutaj na myśli rzemiosło w sensie bardzo ogólnym, więc łapie się pod to tak kowalstwo jak i złodziejstwo. U magów tego typu wyjątki również nie są wcale czymś rzadkim. Więc akurat kapłanom prędzej dałbym ograniczenie, że dążyć do mistrzostwa w walce czy rzemiośle mogą, ale: W walce tylko przy użyciu ulubionej broni swojego bóstwa i żadnej innej; W rzemiośle tylko takim, któremu patronuje ich bóstwo.


Nie kapłanom. Od walki są paladyni, nie kapłani. Dlatego kapłan boga wojny wciąż nie będzie mistrzem walki. On będzie buffował paladynów.

Vokun, pozwalając na ugrywanie zapewnisz banalną drogę obejścia tego "zabezpieczenia".
Możemy równie dobrze wszystko ograniczyć i pospisywać wzory, ale czy wtedy będzie git? Nope. Musi być jakiś w tym wszystkim kompromis i trzymanie się ram. Jeśli na wszystko rozpiszemy ramy dostaniemy liniową gierkę o stałych itemkach. Granie zgłoszeniami nie jest cool, ale nie możemy też skazać rzemieślników na zapomnienie.  A zgodnie z dewizą opowieść jest najważniejsza, jeśli zdobywają przedmioty ugrywając je to gdzie tu haczyk i obchodzenie?

3
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: February 22, 2020, 03:42:24 PM »
Po pewnym namyśle, jestem na tak jeśli chodzi o wzorzec dla przedmiotów, jednak pod warunkiem,że wykluczy się z niego przedmioty znajdowane na sesjach. W ten sposób zaradzi się fakt produkowania przedmiotów zgłoszeniami i wypchnie się graczy chcących mieć coś ciekawszego do grania sesji.  Co do działania wstecz, no tu akurat nie wiem jak to uczciwie rozwiązać. Sam mam mało magicznych przedmiotów więc pozostawiam to innym.

Wrócę się też do aspektów, w skali 7 stopniowej mistrzostwo to 6, może jednak 5 była by lepsza? To i tak dość wysoko. Graczom co już ugrali te aspekty jednak ich nie odbierajmy, niech już mają to, co im się udało zdobyć.

I coby wreszcie zakończyć bzdurny argument,że magowie są op prosiłbym o przypomnienie w poradniku magi o istnieniu czegoś takiego jak wytrzymałość postaci i siłą woli, które pozwalają na opieranie się efektom zaklęć.

4
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: February 22, 2020, 03:16:02 PM »
Jeśli chodzi o tak zwaną szybkość nauki czarów, może i mam krótki czas gry magiem ale zdecydowanie bym nie powiedział że jest to proces prędki. Ręką i nogą podpisuje się za krótszą nauką czarów, czyli nowym wzorem. Co do zmniejszenia slotów/ uczucia mam mieszane, może ktoś to bardziej dostrzega, moim zdaniem dobrze jest jak jest jak to śpiewa pewna narodowa wieszczka.

Odjęcie 0 z puli pm na pewno zabierze lwią część pm od osób. Osobiście mogę powiedzieć,że to będzie oznaczało dla mojej postaci stratę 7 pm, co sprowadzi do poziomu spod startowych 10. Dlatego niestety, ale jestem przeciwny i to bardzo. Wszystkie zaklęcia 0 poziomu są wybierane przeze mnie jako przydatne, i nie widzę w tym żadnej zapchajdziury.

Ograniczenie mistrzostwa jestem na tak, ograniczy się w ten sposób niekończące się hybrydy ni to maga ni wojownika

O rodzajach metamagii,, z tego co kojarzę było ich więcej. Wygląda jednak na to,że te co są najważniejsze zostały ujęte.  Tutaj jestem bezstronny.

Jestem za za wprowadzeniem limitu ilości tatuaży, brzmi logicznie. Przeciwny natomiast do sztywnego wzorca. Rozumiem,że to ułatwia pracę rangowym jednak nie tędy droga.

O tym dostrajaniu, nie rozumiem do końca procesu. Ilość założonych magicznych przedmiotów jednak wziąłbym jak z erpegów coś na zasadzie 2 amulety, po pierścień na palec itd. takim mykiem mielibyśmy chodzący mural (tatuaże) Nie mogący przykładowo korzystać z dobrodziejstw magicznego pancerza.


5
Plenarne ścieżki / Re: [FG] Chętni: wyprawa po zioło
« on: February 18, 2020, 01:07:01 PM »
Postać: Ressur Regem
Drużyna: Nie z Shall, zagryzą się
Forma: obojętne

6
Plenarne ścieżki / Re: U diabła za piecem, czyli sesje Vokuna
« on: September 27, 2019, 08:29:59 PM »
Zamykam

7
Plenarne ścieżki / Re: U diabła za piecem, czyli sesje Vokuna
« on: September 26, 2019, 04:37:42 PM »
Tańczmy więc aż do utraty tchu!

A więc zaczynajmy kolejną z opowieści dziwnych treści. W tej sesji, mam zamiar pokazać wam jak bawi się szlachta w Myratmie, zabrać do tajemniczego świata pełnego intryg na najwyższym szczeblu, skomplikowanych układach balu i kielichów pełnych drogiego szampana o cenach takich,że mało który nawet wiedział o istnieniu takich kwot. Świata która wyciąga swoje dłonie w waszą stroną, i jest w stanie zaoferować całe swoje bogactwo wam w tej jedynej, niepowtarzalnej szansie. Dołącz do świty Hizeryny, szlachcianki z Myratmy która miała tajemniczy sen o wydarzeniach jakie mają pojawić się na balu i pomóż jej rozwiązać zagadkę jaka niedługo owinie się wokół jej gości.

Serdecznie zapraszam
Vokun

Kilka informacji
Zagrożenie: Średnie
Typ: krótka/średnia
Nagrody: będą
Zgłoszenia: Na pw Discorda (Vokun) i pw gry. Preferuję jednak Discorda, a przyjmuję postacie na zasadzie pasowania do fabuły i " mojego widzimisie" niż szybkości. Planuje zabrać trzy osoby, jedna już sobie zaklepała miejsce więc pozostają dwa.

8
Plenarne ścieżki / Re: U diabła za piecem, czyli sesje Vokuna
« on: September 22, 2019, 01:51:20 PM »
Konspekt się mieli, ale już teraz badam opinię, maksymalnie trzy osoby mogę zabrać na niezwykły bal jakiego zdecydowanie goście długo nie zapomną.  Także już niedługo, ale przedwstępnie można się określić.

9
Plenarne ścieżki / Re: U diabła za piecem, czyli sesje Vokuna
« on: August 27, 2019, 09:09:54 PM »
zamykam

10
Plenarne ścieżki / Re: U diabła za piecem, czyli sesje Vokuna
« on: August 25, 2019, 10:53:35 AM »
I znów powracam z dziewięciu piekieł Batoru, aby przynieść wam kolejną opowieść. Dzisiaj chce zabrać wa do Rashemenu w ramach pewnej..


Niedźwiedzia przysługa
W mroźnych wiatrach Rashemnu i prastarych lasach, oraz twardej i nieprzyjaznej ziemi płynęła potężna magia, wypełniając całą krainę i napędzając jej niezwykłe cuda. Sprawdźmy czy niezwykłości tej krainy i jej niecodzienność porwą serca bohaterów, i sprawdzą ich umiejętności w płatkach śniegu i lodowych taflach. Poprzez ludzi twardych jak sam lód i wspaniałe jeziora Mulsantiru, wieść niesie,że duchy poraz kolejny przebudzają się, a w swoim gniewie cierpią zwykli śmiertelni ludzie. Och, słodka fortuno czy znajdzie się ktoś, kto ukoi rozwścieczone duchy i przywróci spokój mieszkańcom? Przekonajmy się!

Zagrożenie: Średnie do wysokiego
Typ: krótka/średnia
Nagrody: będą
Zgłoszenia: Na pw Discorda (Vokun) i pw gry. Preferuję jednak Discorda, a przyjmuję postacie na zasadzie pasowania do fabuły i " mojego widzimisie" niż szybkości. Planuje zabrać trzy osoby.

11
Plenarne ścieżki / Re: U diabła za piecem, czyli sesje Vokuna
« on: August 07, 2019, 09:14:21 PM »
Zamykam

12
Plenarne ścieżki / U diabła za piecem, czyli sesje Vokuna
« on: August 07, 2019, 07:22:09 PM »
Hello, jak dawno nie zajmowałem się tym zajęciem, a z racji nowej zupełnie postaci postanowiłem też odświeżyć swoje dawne umiejętności prowadzenia, i zobaczyć czy wciąż mam to coś. Proponuję więc na rozruszanie prostą, ale myślę przyjemną gierkę:

Polowanie
Ressur spojrzał znad grzbietu swego konia na to nowe, niezwykłe miejsce podczas swej podróży. Uśmiechnął się, i skierował się do miasta by spocząć na noc. Z samego jednak ranka już wiedział,że nie potrafi wysiedzieć na miejscu ani przez chwilę. Szuka więc ludzi odważnych, którzy wraz z nim wyruszą na polowanie.

Zagrożenie: Raczej niskie, maksymalnie średnie
Typ: Krótka prywatna/MS
Nagrody: To, co upolujemy
Zgłoszenia: Na pw Discorda (Vokun) i pw gry. Preferuję jednak Discorda, a przyjmuję postacie na zasadzie pasowania do fabuły i " mojego widzimisie" niż szybkości. Planuje zabrać 2 może trzy osoby.

Zbiorę sobie małą tabelkę i wylosujemy na co będziemy polować. Raczej będą to zwierzęta, trochę bestii i myślę,że jeśli dopisze wyjątkowo szczęście coś ciekawszego.

13
Plenarne ścieżki / Re: Gracz szuka sesji
« on: February 05, 2019, 09:04:06 PM »
Poszukuję mistrza gry do poprowadzenia sesji ataku na karawanę. Więcej informacji na pw, za pomoc odwdzięczę się poprowadzeniem sesji

14
Plenarne ścieżki / Re: Sesje w Miejscach Spotkań
« on: February 03, 2019, 11:56:02 AM »
Hej hej, proponuję dość nietypowego msa jak na ogólnie przyjęte standardy, gdyż będziemy plądrować, łupić i grabić. W planach jest napad na karawanę, bądź na wioskę celem ogołocenia jej z wszystkiego i przejęcia kosztowności. Ryzyko jak podczas każdego napadu, a szansa na zdobycie pokaźnej sumy pieniędzy.

15
Plenarne ścieżki / Odp: Gracz szuka sesji
« on: January 04, 2019, 08:19:13 PM »
Poszukuję Mg do poprowadzenia jednej sesji dla Vokuna. Sesja polegająca na spełnieniu dawno zawartej przez niego umowy i czyś specjalnym. Odwdzięczę się poprowadzeniem sesji w wybranym przez was klimacie.

Pages: [1] 2 3 ... 7