Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Łotr

Pages: [1] 2 3 4
1
Plenarne ścieżki / Re: Sesje u Zeta
« on: July 25, 2021, 04:08:21 PM »
Jak chcesz/potrzebujesz bardziej weteranowej postaci to Demetrios z Akanax (1378). Jak dla nowych na wyłączność to w pełni rozumiem i trzymam za nich kciuki. :d

2
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: March 05, 2020, 12:28:05 PM »
Celem gry na Torilu z punktu widzenia przeciętnego gracza jest zabawa, rozwijanie fabuły i postaci. Jeśli w wyniku intensywnego grania ktoś po roku czy dwóch ma mocno rozwiniętą postać... to chyba dobrze, prawda? Nie możemy wszyscy ciągle stać w miejscu i rozwój, więcej przedmiotów, czarów czy aspektów to naturalna kolej rzeczy.
Szczerze mówiąc, sama osobiście widzę inny problem - mocno rozwinięte postacie nieczęsto dostają na sesji wyzwania dopasowane do rosnącego poziomu mocy, bardzo silne postacie idą "naklepać" relatywnie słabe potworki czy przeciętnych bandytów, sesjom brak rosnącego wyzwania i myślę że nad tym należałoby pracować, rozmawiać o tym z prowadzącymi i zdać sobie sprawę, że im postacie silniejsze, tym trudniejsze wyzwania mogą stopniowo podejmować, na prywatach jak i drużynowo.

To nie jest kwestia, że ludzie mają się nie rozwijać czy nie dostawać nagród, ale bardziej kwestia jakiejś logiki, rozsądku. Mi chodzi o absurdalne przykłady, gdzie postać nosi na sobie pół skarbca smoka, bo właściwie wszystko może się przydać i na każdą ewentualność trzeba być przygotowanym. Jeżeli postać się rozwija, to powinna też wymieniać przedmioty na mocniejsze, jeżeli taką logikę stosujesz. I problem nie polega na tym, że trzeba/nie trzeba się dostroić. Jeżeli ludzie zaczną potrzebować czasu na dostrajanie to nagle w sesji będą się pojawiać odpoczynki co walka, bo "uff, regeneracja czarów i itemki zmienię, sec". A ostatecznie i tak do MG będzie należeć decyzja czy takie przerwy będą wprowadzać i dostrajanie będzie stanowić jakikolwiek problem.

3
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: March 05, 2020, 08:55:47 AM »
Quote
Mistrz miecza, mistrz... nie wiem, kowalstwa? I do tego piątki czary. To jest dalej przepak hybryda, ale teraz lepiej być głównie wojownikiem z pobocznym magiem, cała zmiana w sumie. Boost dla paladynów, nerf dla kapłanów. Gdzie w praktyce niewiele się zmienia, bo Klas per se nie ma.
A realnie jaki to jest problem? Nigdzie nie widzę tych "przepak hybryd"... bo ich zwyczajnie nie ma? Bulczenie o to, że ktoś coś takiego kiedyś może osiągnąć to trochę przesada. Może będą cyferki w zaklęciach, ale w samej wprawie ich rzucania będzie i tak w pewnym momencie sufit (bo aspekty o magii też się stopniują).

Quote
W sumie, przedmioty permanentne, bez ładunków, powinny zajmować 2 sloty na dostrajanie, bo jednak efekt jest mocniejszy na ogół.
Efekt by był taki, że wojownicy byliby w plecy względem magów. Mag sobie zawsze rzuci czar, jak ma PMy, a wojownik bezwzględnie będzie uzależniony od ładunków na rzeczach, albo będzie kombinował jak koń pod górę z slotami.
Dla maga przedmioty to oszczędzenie PMów, dla wojownika ważne wsparcie.
I po co wszystko komplikować?

1. To trochę tak, jak stwierdzenie, że nie ma koronavirusa, bo Ty jesteś zdrowa. I aspekty o magii się stopniują? Ja z kolei tego jeszcze nigdy nie widziałem. ;)
2. To po co w ogóle jakieś dostrajanie o ograniczać ludzi z przedmiotami? Żeby nie nosili siedemnastu przedmiotów i kolejne dwadzieścia w worku przechowywania na wypadek, gdyby potrzebowali jeszcze amunicji. I powiesz mi, że nie widzisz takich przypadków, więc tak nie jest, ale tak jest. Polecam poprosić o KP osoby, które mają postaci dłużej, intensywniej grają. Raz dostałem KP, gdzie postać miała sześć amuletów.

4
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: March 04, 2020, 05:58:12 PM »
Tak. Ograniczmy ilość przedmiotów, które można nosić. 7 przedmiotów maksymalnie, tak.
Ale pozwólmy, aby każdy z tych 7 przedmiotów miał X mocy, Y ładunków dla każdej.

W ten sposób nie osłabiamy niczego. W ten sposób tworzymy nową "metę". I jedyna zmiana będzie taka, że jeden przedmiot będzie rozpisany na stronę A4 z wszystkimi mocami. ¯\_(ツ)_/¯

I nie. To nie jest logiczne wynikanie. To jest Twoja interpretacja, a w tym wypadku nadinterpretacja. Nie mówię o wzrastającym wedle jakiegoś wzorze kosztu przedmiotów, ale zdecydowanie powinno to być ograniczane w ten czy inny sposób, aby uniknąć absurdalnych sytuacji, gdy od jednego uszkodzonego systemu przechodzimy płynnie w drugi.

5
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: March 04, 2020, 01:56:36 PM »
W sumie, przedmioty permanentne, bez ładunków, powinny zajmować 2 sloty na dostrajanie, bo jednak efekt jest mocniejszy na ogół.

6
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: March 03, 2020, 09:00:22 AM »
Magia/rzemiosło/walka to dalej jest uh, problematyczny temat.
Mistrz miecza, mistrz... nie wiem, kowalstwa? I do tego piątki czary. To jest dalej przepak hybryda, ale teraz lepiej być głównie wojownikiem z pobocznym magiem, cała zmiana w sumie. Boost dla paladynów, nerf dla kapłanów. Gdzie w praktyce niewiele się zmienia, bo Klas per se nie ma.
Wiem, że mechanicznie to nie byłoby zbyt łatwe/proste/przyjemne do zrobienia, ale nie-magowie powinni czarów uczyć się 1,5x - 2x dłużej. Ogólnie według mnie powinno być tak, że postać aspirująca do bycia mistrzem/arcymistrzem danej dziedziny powinna mieć mniej czasu na naukę innych rzeczy, tym samym rozwijać je wolniej. Bycie wojownikiem wymaga treningów, wymaga brania udziału w wyprawach, pojedynkach, bojach. To nie tak, że w wolnej chwili pomacha się mieczem, a potem wracam bić kolejne 4 napierśniki, aby podbić umiejki.

7
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: February 24, 2020, 11:07:53 AM »
Jeżeli pozwolić na osiąganie mistrzostwa w domenach/wybranych rzeczach bóstwa, to wystarczy brać elfich bogów, którzy są dość wszechstronni i można się specjalizować w prawie wszystkim. Według mnie powinno to być rozgraniczane na zasadzie posiadanego przez postać czasu. Jeżeli kapłan/paladyn musi służyć bóstwu, społeczności wyznawców i jeszcze mieć 'jakieś' życie, to raczej ciężko oczekiwać, że do tego będzie wszechstronnie rozwinięty na równi. Według mnie to byłaby dobra zmiana, że trzeba wybierać coś, kosztem czegoś. Nie mamy niby klas postaci, ale na logikę powinny być jakieś minusy multiklasowości. Na chwilę obecną postać posiadająca 24 godzinną dobę może rozwijać się równomiernie w rzemiośle wszelakiego rodzaju, złodziejstwie, walce i magii. Zwłaszcza, że magia to głównie naciskanie "Ucz się!". Osobiście byłbym nawet za jeszcze większą restrykcją, ale nawet takie ograniczenie to już krok w dobrą stronę.
I według mnie powinno to dotyczyć każdego rodzaju czarujących. Magia nigdy nie powinna być "czymś, czego się uczy postać w tle". Wtajemniczeń wymaga studiów, medytacji, a uczenie się nowych zaklęć to wynik pracy, a nie przeczytania opisu i "e, dobra, umiem". Tak samo u objawionych nowe zaklęcia to raczej wynik pracy kapłana/paladyna na rzecz bóstwa.

8
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: February 22, 2020, 04:37:29 PM »
Przyznam szczerze, że wydłużenie jeszcze czasu nauki to dla mnie jest...no nie jestem za tym do końca. Nie podoba mi się to. Ja już teraz jestem, według niektórych bardzo do tyłu, więc będę jeszcze bardziej. Bo dobrze rozumiem, że teraz będzie jeszcze dłuższy ten czas nauki? W sensie mamy czar 4 poziomu * 10 to daje 40 dni nauki, 5 to 50? Poprawcie mnie, jak źle pojmuję.
Z tymi czarami 0 to faktycznie niech nie dają PMek, ale niech zostaną w piramidzie.

Obecnie masz poziom * 10 + 10, bodajże. Czyli jeszcze dłużej się uczysz. I wobec niektórych jesteś do tyłu, bo są postaci istniejące 5 lat +/-?

9
Warsztat Gonda / Re: Zmiany w magii - propozycje i wątek dyskusyjny
« on: February 22, 2020, 03:21:14 PM »
Albo template powinien obowiązywać wstecz i naprzód, albo nieszczególnie ma to sens. Część graczy jest automatycznie poszkodowana przez to, a część "nagrodzona" w postaci unikatowych, silniejszych itemków. Na dobrą sprawę jest to nagradzanie podejścia w stylu "Zgłoszę najmocniejsze jakie jestem w stanie wymyślić", gdzie poprawki sprowadzały go do górnej granicy. Zaś w przypadku poprawnych nie było nigdy informacji, że można mocniejszy efekt.
Jeżeli o to chodziło, aby nagrodzić osoby celowo przesadzające efekty, to wyszło. ;d

Dodatkowo zmiany w osiąganiu mistrzostwa, według mnie, są nieadekwatne. W mojej opinii nie redukuje to wcale problemu zbyt silnych hybryd. Dalej można być na podobnym, niewiele słabszym poziomie i rozwijać się równomiernie we wszystkim na raz, a jedynie jest granica na poziomie, którego znaczna większość postaci i tak nie osiąga. Jak dodać, że aspekty są oceniane arbitralnie w postaci wpływu na efekty w sesjach to, według mnie, nie ma to większego wpływu, przynajmniej na teraz.

10
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Re: Nabór na Bajarza
« on: January 03, 2020, 11:58:52 PM »
Pheon

Pomysł:

Na ziemiach granicznych pomiędzy Calimshanem, a Tethyrem w jednej z kopalni górnicy odkrywają pokłady metali rzadkich. Od razu roszczenia wysuwają tak lordowie po stronie Tethyru, jak i lokalny sułtan po stronie Calimshanu. Oczywiście obie strony przedstawiają pełne prawo do ziem aż do kopalni i z nią włącznie. Seria pomniejszych potyczek zamienia się w wykorzystywanie wszystkich przysług i ściąganie sojuszników, a konflikt na granicy zaostrza się. Oficjalnie pozostaje to konfliktem dwóch lordów. Nieoficjalnie coraz więcej osób mówi o wojnie.

11
Warsztat Gonda / Re: Mapa z lokacjami biznesów postaci
« on: October 16, 2019, 02:06:53 PM »
https://i.imgur.com/pgz42Bu.png

Kosmaty Zadeczek
Prowadzący: Pheon Pheoński

12
Warsztat Gonda / Re: Kolory
« on: October 15, 2019, 09:50:34 PM »
W sumie to jest banalna sprawa.
Robisz tekst. Wstawiasz obojętnie jaki kolor. Przeklejasz do edytora tekstu, jakiegokolwiek, ale preferencyjnie Notepad++ (reklama). Zastąp , wklejasz kolor ustawiony, na, wklejasz kolor jaki chcesz mieć, zastąp wszystkie.
Kiedy się ogarnie co i jak to jest kwestia 3-4 kliknięć na dobrą sprawę.

13
Warsztat Gonda / Re: Poprawki w czarach - mechaniczne
« on: September 25, 2019, 02:44:29 PM »
Osłona (odrzucanie)
Wykonując symbol w powietrzu mag przywołuje wokół siebie osłonę chroniącą go przed najbliższym ciosem. Silna magiczna broń przebija osłonę, zaś zaklęcie utrzymuje się dwie tury i jedną dodatkową na każde trzy punkty mocy czarującego, maksymalnie osiem.

Zerówka, wtajemniczenia.
Jak na zerówkę ma trochę zbyt... szeroką definicję. Nie jest zaznaczone, czy osłoni mnie przed lecącym bełtem, pociskiem z balisty lub ciosem giganta/smoka. Ciosy giganta i smoka na pewno łapią się pod definicję, ale nie wiem czy słusznie. Ja bym dodał zapis, że "W przypadku ciosów o większej sile jedynie osłabia ich impet." lub coś podobnego, bo w obecnym brzmieniu rodzi mnóstwo pytań odnośnie działania. Jak na czar zerowego poziomu, oczywiście.

14
Warsztat Gonda / Re: Charaktery
« on: September 20, 2019, 09:32:50 AM »
Ja bym bardziej optował za całkowitym wyrzuceniem charakteru z Karty Postaci i zostawił to jako przypominajkę dla gracza jaką gra postać.

Czemu? Charakter niczego nie zmienia, niczego nie wnosi. Nie oszukujmy się, dla 9 na 10 postaci charakter jest ustawiony i tyle. Raczej nie stosuje się tutaj zaklęć ochrony przed charakterem, więc ten aspekt odpada. Nie mamy raczej przedmiotów przypisanych do danego charakteru (lub nie widziałem jeszcze, po prostu). Wiele osób (w tym ja i na tej podstawie oceniam) odgrywa postać w konkretny, zaplanowany sposób realizujący wyobrażenie postaci, ale niekoniecznie spędza mi sen z powiek wizja, że niektóre/część/wszystkie akcje by mnie przesunęły w tabelce charakterów w górę/lewo/prawo/dół. Jak mówię, nie zmieniłoby to prawie niczego ani dla mnie, ani dla mojej postaci.

Wyjątkiem są tutaj paladyni, ale też tylko w teorii. W D&D paladyn był klasą, która musiała być PD, aby zachować swoje moce. Owszem, można się kłócić, że mogą być rycerze innych bóstw, nie PD i są odpowiednikami paladynów, bla, bla. Całkiem słusznie. Dlatego na Torilu też nie jest to pilnowane nawet i obstawiam, że paladyni też mogą z pewnym marginesem błędu orbitować w okolicy swojego charakteru bez konieczności wybierania zawsze opcji z "pasuje do charakteru".

Jeżeli charakter by miał jakiekolwiek znaczenie poza byciem smaczkiem - propozycja jak najbardziej na plus i widziałbym korzyść z wprowadzenia. W obecnym systemie charakteru? Na dobrą sprawę wprowadzenie rzeczy do pilnowania, która i tak ostatecznie nie miałaby wpływu na nic. A przynajmniej ja bym nie miał problemu, gdyby w ciągu X sesji moja postać pływała między charakterami, bo podejmuje takie, a nie inne wybory, a potem jednak kieruje się czymś innym w innej sytuacji i znowu leci w drugą stronę.

15
Kto pyta, nie błądzi / Re: Tworzenie postaci - przewodnik
« on: July 10, 2019, 05:01:20 PM »
Nie mam więcej pytań

Pages: [1] 2 3 4