Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Sokolnik

Pages: [1]
1
Organizacje / Gildia Kupiecka
« on: November 24, 2015, 01:13:56 PM »
Witajcie Podróżnicy,

Zgodnie z plotką, która pojawiła się ostatnio, chcielibyśmy wam przedstawić pomysł, jaki wytworzył się w naszych głowach. Ja oraz Skaje, uknuliśmy plan Gildii Kupieckiej. Do wspólnej zabawy zapraszamy przede wszystkim postacie parające się handlem, ale i wszelkiej maści najemników, oficjeli, czy innych, którzy odnajdą się w merkantylistycznej fabule. Powoli tworzymy stronę organizacji, której jeszcze daleko do finalnego wyglądu, ale myślę, że można załapać ogólny zarys kierunku, w którym zmierzamy. Oferujemy sesje, powiązania, zapewne jakieś intrygi, możliwość działań politycznych z innymi organizacjami, a przede wszystkim możliwość rozwoju postaci i dobrą zabawę  Akceptujemy zarówno zwycięstwa, jak i porażki. Nasza organizacja ma wpisywać się w życie miasta, co oznacza, że "los jak gówno na kole - raz na górze, raz na dole". Realizujemy cele naszych postaci, owszem, ale pamiętamy, że najważniejsza jest opowieść. Jeżeli czujecie się zachęceni, to wszelkie zgłoszenia, dotyczące czy to dołączenia, czy współpracy prosimy kierować do ID 80 i 57. Zapraszamy!

Tworzymy też powoli naszą stronę, na której będą się pojawiać wszelkie ogłosznia, zmiany, obecne trendy kupieckie, bezpieczne/niebezpieczne szlaki i różne inne rzeczy potrzebne do fabularnego umiejscowienia swojej postaci handlarza w Faerunie ;) Przepraszam za jej jakość, ale to pierwsza strona, jaką robię w życiu. Wszelkie uwagi bardzo mile widziane! Najlepiej jeszcze konstruktywne, bo sam mogę nie ogarnąć jak coś zmienić :P

https://kupcynerimy.wordpress.com/


2
Plenarne ścieżki / Polowanie na Opowieść: Sesje u Sokolnika
« on: October 20, 2015, 07:47:18 PM »
Witajcie Podróżnicy!

Ruszając w ślady moich poprzedników i ja ogłoszę się ze swoimi pomysłami w swoim własnym temacie. Nie zmieniam żadnej konwencji, nie lecę w oryginalność, czyli wszystko zostaje tak, jak już to znacie. Ja podaję do waszej informacji jakie sesje planuję, a wy zgłaszacie swój udział i gramy. Zgłoszenia bardzo proszę za pośrednictwem gry (ID 80), a nie tutaj, bo wątek chciałbym zachować czysty, jasny i przejrzysty. Tak będzie lepiej, bo za rok np. trzeba będzie się i tak przekopać przez sporo postów.

I. Na start kilka słów i zasad ogólnych dotyczących moich sesji:

1. Gram na poważnie. To nie znaczy, że w sesjach nie ma elementów humorystycznych, żartów i chwil rozluźnienia. Znaczy to, że nie lubię "śmieszków", postaci stricte komediowych i rozbijania klimatu żartami o dupie maryni, w momencie, w którym staje się przed trudnym wyborem, czy sytuacją pełną napięcia. Po prostu nie. Doceniam to, że ktoś chce prowadzić swoją postać w ten sposób, ale prosiłbym o robienie tego gdzie indziej.

2. Oczekuję odgrywania postaci zgodnie z jej założeniami i świadomości konsekwencji wyborów. Nie lubię postaci "parówek", które znają sie na wszystkim, albo na wszystko zawsze mają odpowiedź. Napotykane przez was NPC będa miały własne historie, własne wady i zalety. Każdy z nich może umrzeć i choć czasami trudno mi pożegnać istotę, w którą włożyłem mnóstwo serca, to jestem konsekwentny w tym co mówię. Wy też bądźcie. Grajmy i piszmy wspólnie opowieść, a nie gońmy za "wygraną i ekspami".

3. Jestem sprawiedliwy. To znaczy, że staram się ocenić sytuacje jak najbardziej obiektywnie. Nie dążę do "pokazania wam", do napawania się potęgą moich NPCów, czy śmiania z waszych prób. Nie rzucam kłód pod nogi na siłę i jeżeli rozwiążecie moją zagadkę już po pierwszych kilku opisach, to trudno - chwała wam, a ja poimprowizuję. Nie jestem Deux Ex Machina, a moim jedynym celem jako tworzącego sesję jest to, żebyście się dobrze bawili. Poważnie. Nic tak nie cieszy jak "Dobra sesja, świetnie się bawiłem Sokół :) " na koniec.

4. Przyjmuję krytykę i uwagi, ale nie przyjmuję kłótni i "pocisków" w opisach. Jeżeli macie jakiś problem z którymś z graczy, to rozwiążcie to zgłąszając go mnie, albo w rozmowie prywatnej. Nikt nie chce wyczytywać obelg, na dodatek schowanych w opisie, żeby nie można było się do nich odnieść. Potem sesja zmienia się w tandetną rap bitwę, zamiast interesujący ciąg fabularny. Sam wciąż się uczę i z chęcią usłyszę co mógłbym rozwiązać lepiej, a gdzie kogoś skrzywdziłem. Jeżeli uznam, że popełniłem błąd, to go naprawię. Wynagrodzę w kolejnym opisie, albo wezmę pod uwagę swój błąd przy następnym starciu. Raczej nie cofam akcji, chyba, że pomyłka drastycznie wpływałby na jej wynik. Pamiętajcie też, że skoro zgłaszacie się do mojej sesji, to akceptujecie mnie jako MG i moje decyzje uznajecie za wiążące dla postaci.

5. Fabuła nigdy nie jest liniowa. Co znaczy, że zawsze możecie zrobić wszystko. Jedyne o czym musicie pamiętać, to konsekwencje swoich decyzji. Nikt nie zabroni wam zwyzywać kapitana statku, ale raczej nie liczcie wtedy na rejs. Możecie wybić wioskę, ale jeżeli ktoś przeżyje, z pewnością w danej krainie będziecie poszukiwani. Staram się tworzyć takie sesje, które będą miały wpływ na fabułę waszych postaci. Dodadzą reputacji, rozwiną ich poglądy, albo wpłyną na status majątkowy. Czasami pewne rozwiązania będą oczywiste, droga w krypcie będzie prosta, ale finalny wynik sesji zawsze przewiduje więcej niż jedno jedyne słuszne zakończenie. Nie chcę, żebyście mieli poczucie, że właściwie czegokolwiek nie zrobicie to i tak sesja skończy się tak, jak zaplanowałem. Otóż nie planuję. Większość sesji improwizuję, mając za mapę jedynie cele i charaktery NPCów.


II. Sesje mogą mieć jeden z czterech statusów. Oto mała legenda:

TRWAJĄ ROZMOWY - Oznacza to, że ja mam plan na sesję, ale nie wiem, czy Potwórcy się na nią zgodzą. Zapisywać się już mozna, bo kształt i koncept sesji zostanie najprawdopodobniej zachowany. Musicie jednak dopuszczać do siebie myśl, że mogłem wpaść na coś, co nie przypadnie Obserwatorom do gustu i ostatecznie sesja się nie odbędzie.

TRWAJĄ ZAPISY - Myślę, że to jasne. Sesja wystartuje NA 100% i można się zapisywać bez strachu, że coś ugrzęźnie. Sesje doprowadzam do końca, więc nawet jak zostanie tylko jedna postać, to i tak w ten czy inny sposób zobaczy zakończenie.

W TRAKCIE - Sesja trwa, jest prowadzona i grają w niech ludzie. To nie znaczy, że nie można dołączyć, ale należy to przedyskutować ze mną. Być może wystarczy Ci tylko rola epizodyczna? Może chcesz się pokazać z jakiejś strony? A może dołączysz się w najmniej oczekiwanym przez grupę momencie, bo nie wyczerpano jeszcze limitu graczy?

ZAKOŃCZONA - Sesja zostałą skończona, tak czy inaczej. Nie da się już na nią wpłynąć, a jej efekty zostały przekazane Obserwatorom do zaktualizowania/zapisania/wprowadzenia do gry.

III. Sesje zawsze mają limit osób, bo niestety nie mam już tyle czasu w życiu, żeby prowadzić dla 15 graczy naraz. Będzie on zaznaczony białym pochylonym numerem. Jeżeli jest zawarty zakres graczy, oznacza to, że bez określonej ilości sesja nie ruszy.

IV. Sesje zawsze będą miały podany stopień ryzyka. To oznacza, że zgłaszając się na sesję, przyjmujecie do wiadomości, że może się jej stać coś złego. Od urazów, przez szkody psychiczne, utratę majątku, czy śmierć włącznie. Nie liczę tutaj złej reputacji, bo tej nie uważam za jakąś szkodę - bardziej jako napęd dla fabuły, ale patrz. punkt dotyczący konsekwencji wyborów. Stopień trudności sesji będę oznaczał różnymi kolorami (ryzyko niskie, ryzyko średnie, ryzyko wysokie)

Pages: [1]