Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Skaje

Pages: [1] 2 3 ... 24
1
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Re: Nowa Era- nowości i ogłoszenia
« on: September 28, 2021, 09:31:56 PM »
Przykłady itemów rozwijanych:

Krabowy dzwonek

Dzwonek wykonany z dużego szczypca kraba, zawieszonego na rzemyku. Dzwoneczkiem należy zadzwonić + wypowiedzieć odpowiednie słowo, by aktywować jego moce.
1 tier, odblokowany, słowo aktywacji: Parim! Czar: Wonna para, 5 ładunków, odnowa 2/dziennie, 3 tury.
2 tier, do odblokowania przy awansowaniu na 2 poziom klasy druida; słowo aktywacji: Hadur! Czar Przywołanie roju (przywołuje rój/stado malutkich krabów), 5 ładunków, odnowa 2/dziennie. Trwa 3 tury.
3 tier, do odblokowania gdy postać pokona 10 różnych stworzeń/potworów wodnych/brzegowych w ich naturalnym środowisku. Słowo aktywacji: Aquatis! Czar Oddychanie pod wodą, 5 ładunków, odnowa 2/dzień, trwa 4 godziny
4 tier, do odblokowania gdy postać uda się na Plan Żywiołu Wody i wróci stamtąd z kosmykiem włosów marida. Słowo aktywacji: Transformix! Czar Polimorfia (tylko wodne), 4 ładunki, odnowa 2/dzień. Trwa godzinę.


Przykładowy itemek rozwijany nr 2:

1. Płomienny promień - aktywowany słowem "płoń". 5 ładunków, odnawia 2 dziennie.
2. Permanentny efekt "odporność na energię" - istota posiada permanentną, lekką odporność na ogień.
3. Błyskawica - aktywowany potarciem przedmiotu. 5 ładunków, odnawia 2 dziennie.
4. Lodowa Nawałnica - aktywowany słowem "niszcz". 4 ładunki, odnawia 2 dziennie.

Efekt 2 odblokowywany po osiągnięciu 3 poz klasy
Efekt 3 odblokowywany po rzuceniu 30 razy czaru "błyskawica" (nie może to nastąpić w trakcie jednej sesji)
Efekt 4 odblokowywany na 5 poz klasy

2
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Re: Nowa Era- nowości i ogłoszenia
« on: September 07, 2021, 09:42:03 AM »
Errata do zasad ras:

Po intensywnych dyskusjach* postanowiliśmy nieco zmienić zasady limitów aspektów, uwzględniając aspekty rasowe.
Aspekty rasowe nie są już nielimitowane - można mieć ich maksymalnie 5 + 1 startowy. Oznacza to, że jeśli będzie chcieli rozwijać bonusy rasowe z aspektu startowego lub rozwinąć inne, nieujęte w nim cechy rasowe, to poświęcacie na to po 1 aspekcie rasowym na cechę. Eonka przejrzała poderki oraz internety i przygotowała dla was przy okazji plik z podpowiedziami, co dana rasa może rozwinąć. [tutaj link do tego co Eonka robiła]

W związku z tym, żeby człowiek nie był najbardziej pokrzywdzoną rasą w historii ras, uznaliśmy, że dla równowagi, dostanie on większy limit aspektów.
I tak, oprócz jednego więcej na start, sumarycznie dostanie on:
+ 1 slot do aspektów bojowych
+ 2 sloty do aspektów magicznych
+ 3 sloty do aspektów umiejętnościowych
Co ilościowo wyrówna mu liczbę slotów w porównaniu z innymi rasami.


*czyt. napierdalaniu się wzajemnie

3
Vejne (2609) odwiesiła pióro Skryby z powodu innych zajęć - dziękujemy Ci bardzo za dotychczasową walkę z ortografią i interpunkcją!

Za to Sru (1515) zgodziła się wspomóc nas w korekcie, podejmując skrybowskie pióro w dłoń - cieszymy się bardzo <3

4
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Nowa Era- nowości i ogłoszenia
« on: August 31, 2021, 10:24:07 PM »
Na Torilopedii można znaleźć pierwsze opisy ras przygotowane pod Nową Erę:

- ludzie

- elfy

- półelfy

- krasnoludy

- gnomy

- goliaci

- niziołki

- półorki

- tabaxi

- aasimarowie

- diabelstwa

- fey`ri

- genasi ognia

- genasi powietrza

- genasi wody

- genasi ziemi

- baśniokrwiści

- półbaśniowcy

- smokokrwiści

- zmiennotknięci



- dhampiry

- likantropy


Pojawiła się też pierwsza opisana klasa: Zaklinacz
Drugą klasą jest: Paladyn
Czarodziej
Wojownik
Kapłan
Mnich
Czarnoksiężnik
Barbarzyńca
Wynalazca
Łotrzyk
Bard
Medyk
Ur-kapłan
Łowca

W tym temacie znajduje się natomiast FAQ Nowej Ery, który będzie systematycznie edytowany.

Aspekty przykladowe: spis

Typy obrażeń i ich efekty: obrażenia

Tabelka efektów dzikiej magii: dzika magia

Chowańce i zwierzęcy towarzysze: chowańce

Alchemia: alchemia

Rodzaje ran i "HP": HaPeki

Podział broni i pancerzy: bronie

5
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / FAQ NE
« on: August 31, 2021, 10:20:40 PM »
NAJWAŻNIEJSZE:
Mam poczucie, że dwa lata mojej gry poprzednią postacią poszły na marne i nic nie znaczą w obliczu Nowej Ery.
Zdajemy sobie sprawę i rozumiemy te odczucia, chcemy jednak zapewnić, że nie jest tak, że stare postacie “nic nie znaczą”. Nadal żyją w świecie, odcisnęły na nim swój ślad - nic nie cofamy ani niczego nie unieważniamy. Wszystkie te miejsca, potwory, organizacje, wszystko co tylko zostało stworzone, pokonane, rozegrane - zostaje tak jak było. Postacie zaś mogą stać się NPCami do spotkania na swojej drodze, mogą żyć w anegdotkach, plotkach i opowiadaniach. Ba, możesz stworzyć kuzyna swojej postaci lub postać, dla której jest ona jakimś idolem czy wzorem do naśladowania. A może zagrasz kimś, kogo twoja postać uratowała na jednej z sesji? Możliwości jest mnóstwo.


POSTACIE

1. Czy mogę grać więcej niż jedną postacią?
Tak, jak najbardziej. Tutaj nic się nie zmienia - możesz mieć jedną główną (tę, której profil widać w grze) oraz dwie dodatkowe - akceptowane na poczcie przez Sfinksy.

2. Czy mogę mieć więcej niż jedno konto?
Nie, nie możesz - tutaj też nic się nie zmienia i nadal nie akceptujemy multikont. Przy okazji, z tego dokładnie powodu - jeśli dzielisz z kimś ip, daj nam znać!

3. Czy mogę na Nową Erę przenieść obecną postać?
Nie przewidujemy takiej możliwości. Obecne postacie kończą swoją przygodę - co się z nimi stanie, to osobna historia w waszych głowach. W Nowej Erze jednak zaczynamy z nowymi postaciami.

4. Czy mogę zrobić podobną postać do obecnej? Avek/imię/koncepcja?
Tak - dopóki postać nie będzie tą samą osobą, z tymi samymi doświadczeniami, umkami i historią 1:1 - możesz zrobić podobną, użyć ulubionego imienia czy avatara.

5. Czy moja postać może zacząć jako członek jakiejś organizacji?
Tak, jak najbardziej! W związku z tym, że takowych we Wrotach jest dużo, nawet do tego zachęcamy. Zaczynając grę, twoja postać może być kimś na mniej-więcej “średnim” szczeblu - zna już jakichś innych członków i dynamikę organizacji, nie jest zupełnym świeżakiem, ale jeszcze nie zasłużyła się/dochapała dostatecznie wysokiego miejsca, poważania i wpływów.

6. Czy moja postać może zacząć z jakimś majątkiem?
Tak, oczywiście. Jesteśmy w trakcie ustalania konkretów, ale tak jak do tej pory, na start na pewno będzie można grać osobą, która coś już ma - dom, mieszkanie, dostęp do niektórych udogodnień swojej szlacheckiej rodziny, etc.


RASY


1. Czy mogę wybrać rasę spoza listy?
Nie - nie przewidujemy ras spoza listy. Zrobiliśmy ją rozbudowaną i, mamy nadzieję, na tyle różnorodną, że każdy znajdzie coś dla siebie. Rasy spoza niej są albo trudne do zbalansowania, albo niemożliwe, z doświadczenia wiemy też, że im bardziej skomplikowana rasa, tym dłużej trwa etap akceptacji i tym częściej okazuje się ona mało grywalna.
W przyszłości istnieje opcja dodania kolejnych ras (np paragenasi), będą one jednak dostępne dopiero gdy zostaną przez nas opisane i zaakceptowane.

2. Czy mogę wziąć inną umiejętność czaropodobną na start niż ta rasowa?
Nie przewidujemy takiej opcji. Umiejętności czaropodobne można zdobyć i rozwinąć poprzez grę, te rasowe na start są przemyślane oraz traktowane jako obowiązujące. Możesz jej nie wykorzystywać, jeśli ci nie pasuje, ale nie przewidujemy opcji zamiany na własną.

3. Czy mogę jako człowiek mieć umiejętność czaropodobną na start?
Nie - jako człowiek twoim bonusem jest jeden dodatkowy aspekt. Umiejętności czaropodobne na start zarezerwowane są dla innych ras. Możesz zdobyć czaropodobną w toku gry.
4. Czy wybierając diablę/aasimara/genasi mogę zrobić postać o wyglądzie człowieka, bez żadnych dziwnych cech?
Nie bardzo - specjalnie opisaliśmy przy tych rasach, że mają one przynajmniej dwie widoczne cechy do wyboru, by odróżnić je od człowieka. Jest to znacznie bardziej zgodne z lore i zamysłem istnienia takich ras, niż “człowiek, tylko z kolorowymi włosami” - powinny się one odróżniać od ludzi, bo to, co dla tych ras jest charakterystyczne, to pewien ostracyzm, którego mogą doświadczać, poczucie bycia innym. Twoja postać może oczywiście ukrywać swoje nietypowe cechy czy to magią czy przebraniami, jednak bazowo - powinna mieć przynajmniej dwie takie, które pozwolą odróżnić go od zwykłego człowieka.

5. Czy początkową umiejętność rasową mogę dalej rozwijać?
Tak, jak najbardziej! To tylko baza - czy zostanie rozwinięta zależy od ciebie. Jeśli szukasz podpowiedzi, jak ją rozwinąć, zajrzyj do [tu będzie link] - zgodnie z nowymi zasadami czaropodobnych, rozpisaliśmy kolejne możliwe kroki rozwoju. Dlaczego tak? Czaropodobne rasowe są jedynymi, które mogą powtarzać się kilka, kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt razy wśród graczy. Z tego powodu ważne jest, żeby były zunifikowane - o ile czaropodobne ugrane na sesji będą najpewniej tylko twoje, tak czaropodobna umiejętność elfa czy krasnoluda powtórzy się - i będzie rozwijana - przez wiele osób w różnym czasie.



KLASY

1. Czy muszę wybrać którąś z dostępnych klas?
Nie, nie musisz- nie jest to wymóg, jedynie opcja. Pamiętaj jednak, że pewnych rzeczy postać nie będzie mogła mieć czy umieć bez odpowiedniej klasy (np. magii), poza tym klasy zawsze dają, nigdy nie zabierają - dlatego po prostu korzystnie jest jakąś wybrać.

2. Czy klasę mogę wybrać w trakcie gry?
Tak i nie. Tak, bo w przypadku multiklasowania kolejne klasy należy ugrać. Swoją pierwszą, w przypadku nie wybrania jej na start, także. Jeśli jednak żadna klasa na początek cię nie skusiła, bo brakowało ci pewności, decyzja była za trudna na start, etc.  - niestety, opcja “wyboru” rozumianego jako dodanie sobie aspektu klasowego od ręki nie będzie już dostępna.  Jeśli chcesz zostać kapłanem, to najpierw idziesz do świątyni i odbywasz szkolenie akolity, trwające kilka tygodni lub miesięcy - dopiero po tym czasie i aktywnym graniu postać zasłuży na miano kapłana. Podobnie z wszystkimi innymi klasami - nikt nie staje się nawet początkującym czarodziejem/mnichem/łotrzykiem, etc w wyniku jednej sesji.

3. Czy mogę mieć więcej niż jedną klasę?
Tak, jak najbardziej - maksymalnie możesz grać postacią o trzech klasach! Pamiętaj tylko, że wtedy żadnej z nich nie rozwiniesz do maksimum jej zdolności - suma poziomów klas musi równać się 7. Oznacza to, że, przykładowo,  jeśli będziesz łotrzykiem na 2 poziomie i wynalazcą na 3, trzecią klasę możesz rozwinąć tylko do 2 poziomu.
4. Czy aspekty i atuty z klas muszę wpisywać gdzieś w KP?
Nie - w twojej KP masz odnośnik do opisu klasy, dostępny dla każdego gracza i prowadzącego i taki sam dla każdego. Wystarczy, że w aspekcie klasowym masz zaznaczoną ścieżkę rozwoju i poziom aspektu klasowego, a resztę wystarczy odczytać z opisu klasy.

5. Czy mogę dodać coś do istniejącej klasy, swoją własną ścieżkę rozwoju albo umiejętność lub zmodyfikować już istniejącą?
Nie - nie przewidujemy modyfikacji klas pod jedną czy dwie osoby. To, co jest w nich opisane jest już dostatecznie szczegółowe, jest też z czego wybierać - i siłą klas oraz ich celem jest ich unifikacja i to, że dana umiejętność u każdego mnicha, barbarzyńcy ścieżki Niedźwiedzia czy czarnoksiężnika będzie wyglądała tak samo. W ten sposób chcemy uniknąć poważnych nierówności między podobnymi postaciami.

6. Czy mogę otrzymać “flagową” umiejętność/cechę jednej z klas bez konieczności wybierania jej? Chcę szał barbarzyńcy/manewr wojownika/Widmowe uderzenie czarnoksiężnika, etc.
Niestety, nie możesz - chcemy zachować zasadność i przydatność klas, ustaliliśmy więc, że te “flagowe” umiejętności nie powinny być możliwe do nauczenia się/zdobycia bez wzięcia danej klasy. Byłoby to nie fair w stosunku do osób, które specjalnie wybrały daną klasę, żeby mieć dane umiejętności, klasy straciłyby wtedy cały sens. Chcesz mieć szał barbarzyńcy? Musisz stać się barbarzyńcą ;)

6
Robin (3253) odłożyła na bok odznakę Bajarza - dziękujemy za wspólne sesjowanie i do zobaczenia w grze <3

Jednocześnie Hyphericule (3597) zdecydowała się wejść do jaskini Skrybów - życzymy (nie)wielu wyłapanych błędów!

7
Sigil, Miasto Drzwi / Re: Piąty letni zlot Torilu - 12-15.08
« on: May 01, 2021, 06:49:37 PM »
Jeśli ktoś będzie chciał, mam tradycyjnie miejsce w aucie z Łodzi.

8
Eldad (2001) zrezygnował ze Sfinksa i udał się na urlop. Dziękujemy za czas poświęcony grze - i pamiętajmy, że Eldad powróci, gdy Gotham będzie go najbardziej potrzebował ;)

9
Miło nam poinformować, że Livka (2206) zdecydowała się wrócić na rangę Obserwatora!
Od teraz dodawajcie ją do poczty/konferencji discordowych z Obsami.

10
Kieszonkowy Wymiar Administracyjny / Nabór na Sfinksa - 25.11
« on: November 18, 2020, 09:16:32 PM »
Hej!

Tym razem otwieramy nabór na Sfinksa - osobę, która sprawdza zarówno nowe postacie na nowych kontach, jak i podsyłane pocztą PPki, NPce czy chowańce.

Szukamy kogoś, kto:
- zna zasady tworzenia postaci na Torilu i wie gdzie szukać informacji o tym (poradniki)
- jest dobry w komunikacji z innymi, umie zachować kulturę osobistą wypowiedzi
- jest chętny do pomocy i tłumaczenia oraz cierpliwy
- jest stosunkowo często dostępny
- umie dogadywać się z innymi

Rola Sfinksa to rola polegająca na komunikacji - nowym graczom trzeba często, oprócz sprawdzenia im suchej KP, coś wyjaśnić, pomóc znaleźć, podpowiedzieć. Sfinks to zwykle pierwsza osoba z jaką nowy gracz ma styczność na grze.

Odnajdujesz się w tym opisie? Zgłaszaj się śmiało pod tym postem. Czekamy do 25.11, a wyniki ogłosimy nie później niż 29.11.
W zgłoszeniu podaj swoje ID.

11
Kto pyta, nie błądzi / Re: Lista czarów do kasacji
« on: November 05, 2020, 10:47:29 PM »
Hej, hej!

W końcu, po nieco dłuższym niż pierwotnie czasie zakładaliśmy,  możemy to ogłosić - poprawki czarów zostały zakończone! W pierwszym komentarzu zaktualizowaną listę czarów do usunięcia. Przejrzyjcie proszę swoje księgi zaklęć na postaciach głównych i pobocznych i wypiszcie zaklęcia zastępcze, za te usunięte (z tych samych poziomów).
Dodatkowo listę poprawek zaklęć (nazwy, poziomy, rodzaje magii) macie poniżej listy czarów usuniętych. Uporządkujcie także pod tym kątem swoje karty postaci.

Jeśli chodzi o itemy oraz tatuaże: te przedmioty, które mają usunięte czary - zróbcie jak tak z usuniętymi czarami z księgi zaklęć, czyli napiszcie nam, które zaklęcie chcecie w zamian z tego samego poziomu, co czar usunięty. Zaktualizujcie ładunki jeżeli zmienił się poziom i wyślijcie quasitom, poprawią Wam je w ekwipunku lub po prostu zaakceptują, jeśli to itemy postaci pobocznych.
W przypadku zmian poziomów - aktualizujcie ładunki zgodnie z tą rozpiską. Nazwy też.

UWAGA! Zgłoszenia wysyłajcie panelem, jako "chcę wytworzyć przedmiot/miksturę/tatuaż".  Napiszcie: jaka postać, który poziom, który czar w zamian za który czar.
Np:
Postać XYZ
Czary 0
Czar Z -> Czar Y
Czary 4
Czar U -> Czar W.

Quasity bardzo ładnie proszą też o nie pisanie pojedynczo do nich na priw, żeby nie robić im większego chaosu.

12
Z przyjemnością ogłaszamy, że wszyscy kandydaci na Bajarzy dołączają do grona rangowych! Gratulacje!

Przy okazji oficjalnie informujemy, że Hydra (89) zostaje opiekunką Bajarzy - to ona koordynuję ich pracę i spina Fabułę Główną :)

13
Jak mogliście zauważyć, Livka (2206) ma przerwę w Bajarzowaniu i zrezygnowała z rangi na czas nieokreślony, natomiast nadal pełni obowiązki Quasita <3

Z kolei WujekWasyl (2799) odchodzi na quasitową emeryturę - dziękujemy za cały wysiłek włożony w dotychczasowe czuwanie nad magią i do zobaczenia w grze i na discordzie!

14
Kto pyta, nie błądzi / Re: Lista czarów do kasacji
« on: September 16, 2020, 12:04:23 AM »
Zacytuję samą siebie :D
"Zmiany będą w miarę na bieżąco teraz, póki Serdze nie wraca na studia, chcemy to wszystko ogarnąć jednocześnie w miarę."

Kilka nowych czarów/poprawek w istniejących już wprowadzono i te największe poprawki (wiążące się np ze zmianami poziomów) oraz dodawanie czarów w miejsce usuwanych/poprawa tych zastępujących je idą na pierwszy rzut :)

15
Kto pyta, nie błądzi / Re: Lista czarów do kasacji
« on: September 15, 2020, 08:26:31 PM »
Postaram się odpowiedzieć na wszystko po kolei, jakbym coś pominęła, to krzyczcie :)

A jak z metamagią na usuwanych czarach? Będzie można ją przerzucić na dowolne pozostałe spelle, na "podmienione", czy po prostu tracimy daną mete?

Metamagię będzie można przenieść na inny czar z tego samego poziomu, więc nastąpi tylko edycja aspektu z nazwą czaru :)

Możliwość wysyłania zamienników na czary będzie dotyczyć również rozpisanych NPC?
Edit: Ogrzanie z objawień nie wypada, choć wypada z wtajemniczeń?

To pierwsze - tak. To drugie - objawienia nie mają Kuglarstwa, które u wtajemniczeń może robić to co i Ogrzanie i Ochłodzenie.

Osobiście, czar Pyłek urodzaju Lyvain był stworzony pod koniec zeszłego roku, zgodnie z zasadami magii, które wówczas obowiązywały i wykorzystuje go w kilku sesjach. Owszem, czar jest dość mało użytkowy aczkolwiek nie widziałam by łamał zasady magii. Zgodzę się jako autor na jego kasację aczkolwiek proszę w takim przypadku o informację jaki zamiennik mam stosować w sesjach na masowe zapylanie lub na wsparcie małych producentów miodu w lecie. :)
Pozdrawiam ciepło.

Z tego co pamiętamy, Pyłek był zgłoszony chyba jeszcze w 2018 roku :)
Zaklęcie nie to, że jest "mało użytkowe", ale chcielibyśmy, by nie wszystkie naturalne procesy dało się zastąpić magią.

1. Czym zastąpić Odnalezienie osoby (rytuał wtajemniczeń poziomu 3)?
2. Ulepszona natychmiastowa nagość (objawień, poziom 2) była superprzydatnym czarem debuffującym, czy możemy go zostawić, tylko na wyższym poziomie?
3. Czy jeśli już wiem, jak chcę zastąpić swoje czary, mogę wysłać zgłoszenie wcześniej niż przed kasacją?

1. Jest drugi podobny rytuał, też wtajemniczeń - Odnalezienie zaginionego. Zostawiamy jeden i go poprawimy po prostu.
2. Quasity wstępnie szacują, ze z niezbędnymi poprawkami (czyli np. na dotyk) byłby to minium 5 poziom, a bez dotyku jeszcze wyżej, bo czar obecnie jest niezbalansowany i potrzebowałby solidnych poprawek.
3. Na razie nie - zgłoszenia będą wysyłane do Quasitów i żeby był porządek, to lepiej zrobić to od jednego konkretnego terminu.

1. Jak będzie wyglądała sprawa modyfikacji zaklęć i zmieniania ich stopni? Teraz wymieniamy zaklęcia wywalane, żeby zachować piramidkę, a później będziemy modyfikować na nowych zasadach jeszcze raz, żeby dopasować piramidkę do przestopniowanych zaklęć?

2. Skoro są likwidowane zaklecie dublujące się z tymi prywatnymi, to czy wszystkie prywatne zostaną teraz ujawnione?

Edit: skoro pozostałe czary będą modyfikowane, nie lepiej zaczekać z zamienianiem zaklęć aż bedzie wiadomo na co je zamienić? Np nie mam pojecia czemu wyleciał szybki wzrost - dzięki niemu można sobie wyhodować szybciej potrzebne ziółka, jako druid i jako medyk, zadbać o ogród, no czar jest bardzo użytkowy dla takich postaci jak moje. Czym to w ogóle można zamienić?
I jeszcze jedno. Klimatyczne rzeczy są ważne. Mam nadzieję, że te "fluffowe" czary będą możliwe do wykonania poprzez  modyfikacje dające wiecej opcji personalizacji rzucanych zaklęć.

1. Modyfikacje jakie na razie rozpisaliśmy dotycząc głownie brakujących opisów (np zasięgu czy czasu trwania); przypadków gdy zmienią się poziomy zaklęć nie będzie na tyle dużo, by wymieniać wam całą piramidkę :)
2. Większość już jest, ale dążymy do tego by prywatne były tylko te które absolutnie muszą (np magia krwi)
3. Zmiany będą w miarę na bieżąco teraz, póki Serdze nie wraca na studia, chcemy to wszystko ogarnąć jednocześnie w miarę.
Kilka tego typu czarów możemy rozważyć ponownie, ew. pomyślimy nad czyms co zastąpi takie, ale będzie jedynie wspomaganiem -  ale nie wszystko po prostu powinno się jednak zastępować magią.


Oprócz tego - co, jeśli nie ma interesującego mnie zaklęcia do wymiany na danym poziomie? Co, jeśli zupełnie inaczej ułożyłbym sobie całą piramidę zaklęć, gdybym wiedział, że zajdą takie zmiany? Moim zdaniem każda osoba dotknięta tymi redukcjami powinna otrzymać możliwość całkowitego przeorganizowania swojej listy czarów, od zera, byle tylko zgadzała się suma poziomów, nie ich konkretne rozłożenie.

Dalej - co z przedmiotami, które odnoszą się do kasowanych zaklęć? Zostają zniszczone? Wymienione na inne przedmioty z zaklęciami z korespondującym poziomem?

EDIT: Czemu wyrzucane jest Przywołanie łańcucha? To przydatne zaklęcie - nie tylko dla kapłanów Loviatar, ale również paladynów bóstw sprawiedliwości, no i generalnie wszystkich.

1. Przejrzymy to, co tu podsunąłeś, dzięki za wysiłek.
Lista jednak jest robiona przez kilka osób, Obserwatorów z Quasitami; szkoda, że uważasz ją za spartaczoną, możesz mieć jednak pewność, że nie została zrobiona pobieżnie i po łebkach.

2. Dla nas kasacja czarów i uzupełnianie ich w tej wybranej formie jest już dostatecznym obciążeniem, niestety nie przewidujemy więc opcji przemodelowania całych piramidek, bo nigdy byśmy tego nie skończyli - nie da się tego zrobić w pełni automatycznie.

3. W przedmiotach tak samo jak w metamagii - będzie można wybrać zaklęcie z tego amego poziomu, by zastąpiło to usuwane.

4. Wyrzucamy je, bo powstanie inne, bardziej uniwersalne w typie Minor Creation, by nie robić osobnych przywołań do każdej rzeczy.

Mam pytanie odnośnie magii zaklętej w tatuażach, choć to poniekąd powielenie pytania Waltza odnośnie przedmiotów. Czy będzie można sobie 'wymienić' czar w tatuażu, jeśli ten pierwotny jest na liście do usunięcia?

Tak, tak samo jak w itemkach :)

Dołączam się do pytania poprzedników - co w momencie, gdy posiada się tatuaż/przedmiot/zwój z kasowanym zaklęciem? Wymiana zaklęcia nie zawsze będzie miała sens, ponieważ przedmioty i tatuaże robi się zwykle z powodu konkretnych potrzeb.

Ponadto chciałam zapytać, jako że to moje autorskie zaklęcie i robiłam je według wszelkich wytycznych - dlaczego czar Tęczowa wiązka znalazł się na liście do usunięcia, skoro został zaakceptowany przez quasitów wcale nie jakoś dawno temu?

1. Pacz wyżej
2. W obecnej formie zaklęcie jest za mocne na swój poziom, a gdyby je poprawić, będzie dublem - kuli tirumalea, pocisków energetycznych lub pryzmatycznej wiązki.Poza tym było robione trochę ponad rok temu, czyli nie aż tak niedawno.

Pages: [1] 2 3 ... 24