Toril.pl - Gra wyobraźni

Trzeci Materialny => Ciemny Loch => Topic started by: Spookie on June 20, 2015, 09:14:41 PM

Title: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Spookie on June 20, 2015, 09:14:41 PM
Quote
Magiczne przedmioty

Czas zająć się kwestią, która szczególnie zainteresuje postacie chcące odgrywać magicznych rzemieślników, choć nie tylko. Istnieje możliwość stworzenia magicznych przedmiotów przez postacie graczy, lecz wymagany jest odpowiednie aspekt to umożliwiający (np. Mistyczny kowal antycznej tradycji elfów,  Konstruktor mechanicznych golemów). Nie ma jednej, ściśle określonej metody tworzenia magicznych przedmiotów, każdy gracz może mieć swoją, ciekawą wizję i nie mamy zamiaru jej ograniczać. Jest jednak jedna zasada która musi być spełniona podczas tego procesu. Po pierwsze sam magiczny przedmiot musi być wykonany z jakichś niezwykłych materiałów. Czy będą to kości smoka, ruda mithrilu czy kamienne serce żywiołaka ziemi, nie ma znaczenia, lecz ta rzecz musi jakoś wiązać się z magią, jaką chce się zawrzeć w magicznym przedmiocie. Bez większego sensu jest używanie np. skóry ognistej salamandry do tworzenia magicznego przedmiotu mrozu, prawda? Wszelkie inne dodatki i sama otoczka tworzenia tych przedmiotów opisana jest w innym artykule.


Czas produkcji magicznych przedmiotów:

3-4 dni sprzęty domowe i bajery
5-7 dni proste zabawki poszukiwaczy przygód
8-14 - zaawansowane zabawki i zaklinanie rynsztunku slabymi czarami

Przy wyrobie mocniejszych przedmiotów czas ich wytworzenia będzie ustalany indywidualnie.
Oczywiście wszelkie próby stworzenia magicznych przedmiotów trzeba zgłaszać Potwórcom.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Shagarot on July 23, 2015, 06:24:53 PM
Okey, no to mam jeszcze pytanie, czy w tej tabelce znajdzie się miejsce dla jednego rodzaju przedmiotów, o którym nikt chyba wcześniej nie pomyślał. Sam przypomniałem sobie o tym, jak ważnym elementem w Faerunie one są, dopiero dzisiaj.
Mowa tu o przedmiotach jednorazowego użytku.
Przykłady: Figurka Golema, po wypowiedzeniu magicznego hasła i rzuceniu, figurka rośnie i staje się Golemem [rodzaj zależy od figurki], który po zniszczeniu lub upływie czasu trwania zaklęcia rozsypuje się w proch.
Talizman Ochrony: Talizman chroni posiadacza przed magicznymi pociskami. Po wchłonięciu x magicznych pocisków, rozpada się w proch.
Amulet Kul Ognia: Amulet posiada dziewięć czerwonych kul. Każdą z nich można zerwać z szyi i rzucić przed siebie, jak czar "Kula Ognia". Z każdej kuli można skorzystać tylko raz. Po zużyciu ostatniej, zostaje tylko zdobny łańcuszek.

Jak skategoryzować tego typu przedmioty?
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Shagarot on July 24, 2015, 12:05:06 AM
Chodzi mi bardziej o to, że zazwyczaj wartość przedmiotu przekładała się na to, ile dany przedmiot się tworzy.
Np ta figurka golema jest nawet, z któregoś podręcznika i kosztuje bodaj 2000 sztuk złota. Z kolei księga golemów, która pozwala tworzyć 1 golema dziennie, kosztuje kilkadziesiąt tysięcy. Efekt przedmiotu w walce dokładnie taki sam, a jednak chyba sama przyznasz, że te dwa przedmioty nie powinny być tworzone tyle samo czasu?
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Shagarot on July 24, 2015, 10:41:05 AM
Jest to odpowiedź wymijająca i nieprecyzyjna. Dlatego ponowię pytanie - Czy według Ciebie oba te przedmioty, które w walce mają dokładnie takie samo działanie [bo księgi też użyje się w walce tylko raz] powinny mieć taki sam czas produkcji? Bo tak można wywnioskować po tym, co napisałaś na przykładzie pierścienia trzech życzeń.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Spookie on July 24, 2015, 03:38:52 PM
Wszystkie przykładowe przedmioty, które wymieniłeś (tworzenie golema? ochrona przed zaklęciami? kula ognia?) i tak pasują raczej tu:

Quote
Przy wyrobie mocniejszych przedmiotów czas ich wytworzenia będzie ustalany indywidualnie.

To znaczy właśnie, że nie podamy Ci teraz precyzyjnie liczby dni na wytworzenie takiego przedmiotu, tylko będziemy go rozpatrywać na bieżąco.

A jeśli będzie to przedmiot, który jednorazowo drapie Cię po plecach, to będziesz go robił 3-4 dni. A jeśli przedmiot, który otwiera jednorazowo zamek, to 5-7 dni, itd. itp.

Oczywiście są wyjątki w każdej kategorii. Przedmioty wszystkorobiące i wszystkomające (jeśli takie w ogóle przejdą :D) też będą rozpatrywane indywidualnie, nawet jeśli to sprzęt gospodarstwa domowego.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Spookie on July 24, 2015, 04:28:27 PM
^ Wszystkiego się po prostu nie da przewidzieć.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Shagarot on July 24, 2015, 06:24:42 PM
Sigh. Mam wrażenie, że cały czas się nawzajem nie rozumiemy.
Nie, nie chodziło mi o informacje na temat tego, ile dokładnie będzie robić się tego typu przedmioty, bo sam sobie zdaję doskonale sprawę z tego, że to podpada pod kategorię "ustalenia indywidualne".
Ja też nie wyraziłem się na początku precyzyjnie, więc przepraszam i rozwinę temat. Chodzi mi bardziej o coś takiego, czy będzie powiedzmy w przyszłości możliwość zaproponowania stworzenia jakiegoś przedmiotu magicznego hmmm... O, posłużmy się przykładem z Baldurs Gate 2. Pierścień Tarana - raz dziennie pozwala wytworzyć siłę uderzenia, która potrafi wyważyć solidne drzwi, lub uderzyć kogoś z dużą siłą, która przy okazji powala tę osobę na łopatki. Czy przy zaproponowaniu takiego przedmiotu, będzie można poprosić również Potwórców, aby ustalili ile dni krócej wykonywałoby się taki przedmiot w wersji jednorazowej?
Coś, jak np: Czas wykonania wersji trwałej 20 dni, czas wykonania wersji jednorazowej 5 dni (Liczby wyjęte z 4 liter, nie sugerować się).
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Savael on October 18, 2015, 08:34:10 AM
Ja z kolei mam pytanie gdzie wlasciwie odnotowuje sie tworzenie magiczny przedmiotow? Z czarami jest nadany przez gre licznik, nie znalazlem czegos takiego dla przedmiotow. Mam prowadzic wlasny dziennik czy umknela mi gdzie ta opcja?
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Spookie on October 18, 2015, 12:22:12 PM
Konkretnie zaznacz wtedy opcję "Coś innego" i w polu wpisz o jaki przedmiot chodzi itd.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Salazar on October 18, 2015, 04:01:54 PM
Mam pytanie czy jest możliwość żeby np Kowal nie władający magią mógł wytworzyć przedmiot mam na myśli tu np. współpracę z jakimś  czarodziejem/ zaklinaczem. Wliczając w to czas na wzajemne poinformowanie się osoby zaklinającej i wytwarzającej.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Kessrin on October 24, 2015, 04:32:50 PM
Ok, ja też mam w takim razie pytanie. A może nawet kilka o funkcjonowanie systemu tworzenia magicznych przedmiotów. Mamy tabelkę z czasem tworzenia i to jest jak najbardziej zrozumiałe. Kwestia jednak jest taka, czy to wszystko? Wystarczy, że znajdę postać która potrafi zaklinać przedmioty, rozegram z nią sesję zamówienia i ustalenia a potem wystarczy tylko odczekać wymaganą ilość dni?

Czy też może system ten będzie bardziej rozbudowany a ja po prostu nie doszukałem się informacji? Czy na przykład gdy moja postać przybędzie do zaklinacza, złoży zamówienie to w odpowiedzi usłyszy, że to będzie kosztować tyle i tyle, będzie trwać tyle i tyle oraz będą do tego potrzebne składniki takie i takie, które to Ty drogi graczu już musisz fabularnie zdobyć. Albo, które zaklinacz już ma (zdobył je fabularnie) na stanie. Wtedy mamy ładne poletko do sesjowania, zdobywania nie artefaktów w sesjach ale właśnie komponentów które dalej można wykorzystywać.

Tak samo kwestia z drugiej strony. Dajmy na to stworzę sobie postać, która będzie właścicielem sklepu "Magiczne Cacuszka Jarka" i postać zostanie klepnięta. Teraz chcę się bawić w fabularne zaklinanie. Chyba nie jest tak, że wszelkie składniki domyślnie mam na stanie, prawda? Nie mówię tu o typowych pierdołach, które można dostać z łatwością, ale o rzeczach bardziej niezwykłych. I druga rzecz, skąd mieć plany/schematy/receptury na stworzenie konkretnych artefaktów? Przecież postać nie zna wszystkich przepisów świata i chyba tak samo, domyślnie nie powinna mieć dostępu do wszystkiego co jej się zamarzy, prawda?

Jeśli już gdzieś na forum jest informacja o tym to proszę o linka, bo niestety nic nie znalazłem a kwestia mnie nurtuje :]
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Kessrin on October 24, 2015, 04:49:14 PM
No nie powiem, by mnie odpowiedź usatysfakcjonowała. Bo nadal nie wiem czy mam raczej organizować całe przedsięwzięcie zdobywania komponentu i receptury na artefakt poprzez sesje czy wystarczy jedynie złożyć zamówienie u postaci trudniącej się zaklinaniem i z głowy.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Kessrin on October 24, 2015, 05:00:11 PM
Hmmm, czyli niezależnie od tego kto będzie przedmiot zaklinał (gracz czy jego npc) sprawa sprowadza się do ustalenia z Obserwatorami czy to się powiedzie czy nie + ilość dni z tabelki potrzebna na wykonanie. Liczyłem, że usłyszę (przeczytam) coś innego i będzie to proces nieco bardziej rozbudowany i wymagający integracji fabularnej. No ale trudno ;]
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Skaje on October 24, 2015, 05:06:10 PM
Kessrin: proces jest rozbudowany, bo zasady Torilu mówią, że tutaj nie można czegoś ot tak zakląć. Musisz mieć jakiś unikalny składnik, który możesz w sumie zdobyć jedynie na sesjach.
Czyli nie wystarczy, ze przyjdziesz to do postaci(np mojej, bo się tym trudni), zamówisz i odczekasz, bo nie zrobi ona nic bez składników. albo ty je musisz zdobyć, albo wytwórca.
Plus jeśli ktoś chciałby stworzyć coś super, np artefakt, to tez przydałoby się fabularne uzasadnienie, skąd wie, jak to zrobić. Czyli też najlepiej sesja.

Przynajmniej ja to tak rozumiem i to ma sens, skoro magiczne przedmioty nie spadają z nieba :D
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Kessrin on October 24, 2015, 05:10:02 PM
Skaje i to jest właśnie coś co chciałem usłyszeć. Bo to daje spore pole do popisu pod względem rozgrywek. Jednak jeśli tak rzeczywiście jest (czyli Potwórcy potwierdzą) to chyba powinno być gdzieś jasno sformułowane, że do zaklinania potrzebne są składniki, które trzeba zdobyć w sesjach (ustalane w każdym przypadku poprzez konsultacje) i wtedy bym nie zadawał dziwnych pytań :]
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Kessrin on October 24, 2015, 05:18:08 PM
Ok, znajomość receptury również należy umotywować (czy ma ją zaklinacz czy klient, bez znaczenia) jak zakładam.

W takim razie chyba wszystko jest jasne, sprawdzimy w praktyce jak to wszystko zadziała za jakiś czas. Nie zawracam więc już czterech liter.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Shagarot on October 24, 2015, 05:57:06 PM
W sumie wypowiem się w temacie dodatkowo, bo robienie przedmiotów w Torilu znam już z doświadczenia :P
Nie będę poruszał dokładnej tematyki przedmiotów, ale przybliżę, jak wyglądał proces.

Moja poprzednia postać, dostała od postaci Skaje komponent pozyskany z istoty nadnaturalnej. Wpadłem na pomysł, jak można to wykorzystać do stworzenia użytkowego przedmiotu magicznego.
Zgłosiłem to do Potwórców, uzyskałem zgodę, po paru dniach przedmiot był stworzony tak, jak chciałem.

Na sesji w NK, moja obecna postać weszła w posiadanie części ciała pewnego stworzenia. Po zakończeniu sesji zaprojektowałem magiczny przedmiot, który chciałbym z niej wytworzyć. Rozpisałem projekt i zgłosiłem do Potwórców.
Przedmiot stworzyłem, choć wyszedł w słabszej wersji niż planowałem, z powodu niedostatecznie wysokiego poziomu umiejętności mojej postaci. Mimo to, przedmiot powstał i przypuszczam, iż w przyszłości próby wykonania tego samego przedmiotu [mając odpowiednie komponenty] w silniejszej wersji będą możliwe. Zważywszy na doświadczenie mojej postaci w tworzeniu takiego przedmiotu i możliwy w międzyczasie rozwój postaci.

Mam nadzieję, że nie pisałem tego na marne i też rzuci to trochę światła na niejasności, które wciąż możesz w tej sprawie odczuwać :P
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: VonVelkmann on October 28, 2015, 02:01:20 PM
Poczytałem, poczytałem i doszedłem do wniosku że obecne rozwiązanie magicznego rzemieślnictwa jest tak bardzo bez sensu że moje sutki drżą w strachu na samą myśl o tym.

Przedmiot aby go zakląć musi być wykonany z jakiegoś specjalnego materiału. Bzdura. Nie znajduję żadnego sensownego uzasadnienia dla tego. Nie wszystkie magiczne miecze są z mitrilu. Ba powiem więcej większość magicznych mieczy jest wykonana ze stali. Amulety czy pierścienie są wykonane ze złota, srebra, platyny, miedzi i ew jakiś kamieni szlachetnych. Kostury magów są wykonywane z dębu, jesionu, cisu, hebanu, nie powiedział bym aby to były jakieś super rzadkie magiczne drzewa. Nie będę zamawiał adamantytowego kociołka tylko po to aby go zakląć aby sam gotową mi wodę. Bzdura, do kosza z tym.

Do stworzenia magicznego przedmiotu niezbędny jest niezwykły magiczny komponent. Kolejna bzdura. Generalnie zrozumiałem to tak że potrzebny mi taki komponent aby wyssać z niego magię i przesłać ją do przedmiotu. Jeżeli się nie mylę, to dalej ten komponent nie jest mi niezbędny do stworzenia magicznego przedmiotu. Magowie czerpią magię ze Splotu i tą energię formują w zaklęcia które rzucają. Tak samo jest z magicznymi przedmiotami. Mag czerpię energię ze Splotu, formuje ją i zaklina w przedmiocie nadając mu specjalne właściwości. Nie musi wysysać magi z nerki smoka. Kolejna rzecz do kosza.

No dobra. Skoro tak już pomarudziłem i uznałem że aktualne pomysły są bez sensu to wypadało by zaproponować jakieś rozwiązanie na to.

Generalnie zaklinanie przedmiotu tym różni się od rzucania czarów iż magia w przedmiocie ma tam pozostać. A nie pojawić się, wywołać dany efekt i zniknąć. Ergo, zaklinanie przedmiotu zabiera czas. Duuużo czasu. Zatem warto by było zacząć od wydłużenia czasu robienia magicznych przedmiotów. Dajmy na to tydzień dla kociołka który po wypowiedzeniu słowa rozkazu sam gotuję wodę, półtora do dwóch miesiący na najprostszy pierścień regeneracji (opisze w przykładzie za moment) po lata czy nawet dziesięciolecia dla artefaktów.

Kiedy to już wydłużyliśmy czas tworzenia przedmiotów, wróćmy do tych nieszczęsnych nerek smoka i innych paskudztw tego typu.
W tym momencie takie komponenty (choć nie niezbędne) mogą okazać się bardzo przydatne i użyteczne. Można by je zastosować na dwa sposoby. Pierwszy to wykorzystanie ich do skrócenia czasu zaklinania przedmiotu, drugi to wzmocnienie właściwości jaka ma być zaklęta w przedmiocie. Weźmy za przykład wspomniany wcześniej "pierścień regeneracji" (w wersji podstawowej) aby go zrobi potrzebujemy dajmy na to te dwa miesiące. Działać ma tak iż po założeniu na palec, w ciągu kilku dni (5 - 7) jest w stanie uleczyć nawet nawet najpoważniejsze rany. A jeśli noszący pierścień stracił nogę, ta zostanie zregenerowana w ciągu kilku tygodni (5 -7). Powiedzmy że jesteśmy mało cierpliwym magiem i nie bardzo chcemy ślęczeć tyle czasu nad takim cackiem. I tu z pomocą przychodzi nam jakiś poszukiwacz przygód który akurat ma do sprzedania "krew trolla" (nie internetowego oczywiście). Torlle jak każdy zapewne wie mają niesamowitą zdolność do regenerowania obrażeń jakie im się zada. Zatem będzie to idealny komponent do przyśpieszenia prac nad naszym pierścieniem. Można by tą krew też np wykorzystać aby np wzmocnić moc naszego pierścienia (regeneracja trwała by 3 - 5 dni)

Podsumowując.
- wydłużamy znacznie czas tworzenia magicznych świecidełek
- komponenty jako skrócenie czasu robienia świecidełka lub wzmocnienie jego zdolności.

P.S.
Nie podałem wielu innych przykładów jakie chodziły mi pogłowie odnośnie tego co jeszcze jest złe i bezsensowne w aktualnym systemie craftingu, gdyż z tego posta wyszła by krótka książka. Zatem ująłem to dość ogólnikowo i mam nadzieję że ogólna idea zostanie zrozumiana.

P.S. 2
Kochani Potwórcy. Rozumiem że nie chcecie aby gracze biegali obwieszeni magicznymi świecidełkami. Ale powiedzmy sobie szczerze. Świat Zapomnianych Krain jest pełen magii i magicznych świecidełek. Wspomnijcie Baldury czy Icewind'y. Tam potykaliśmy się o magiczne przedmioty. Zatem proces tworzenia magicznych przedmiotów nie jest aż tak wielce skomplikowany. :D

Pozdrawiam
Wasz ukochany WujekWasyl aka Walkman
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Skaje on October 28, 2015, 02:14:45 PM
Skoro magowie(w tym ja) marudzą na dłuuuugi czas uczenia się zaklęć, to nie sądzę żeby ktoś przystał ochoczo na 1,5 miesiąca robienia pierścienia.

Jedyne co, to ewentualnie popieram fakt, żeby do bardzo prostych rzeczy, np samosprzątających mioteł nie musieć używać cennych składników, bo to nie jest na razie nigdzie określone albo ja nie widzę, czy do tego też są potrzebne takie komponenty .
Czyli jeśli chcę taką miotłę, garnek albo coś, to wystarczy zgłosić i zakląć prostą magią, czekać te kilka dni i już, bez konieczności zdobywania np pazura gryfa ;d
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: VonVelkmann on October 28, 2015, 02:17:53 PM
Ale wiesz Pando. Nie każdemu chce się robić sesje tylko po to aby zdobyć jakieś tam komponent. A nawet jeśli nawet, to były by to dość krótkie sesje oparte o schemat "tropimy potwora, ubijamy, zbieramy fanty, wracamy do domu". A to strata czasu. Rozumiem epickie sesje po serce smoka, róg jednorożca czy coś innego cholernie rzadkiego i trudnego do zdobycia. Ale rozpisywać całą sesję tylko pa jakieś pióra czy inne wnętrzności? No jakoś tego nie czuję.

Poza tym, kiedy będzie to"niebawem"? Bo z tego co pamiętam to "niebawem" miała być 3cia karczma w mieście. A to było chyba z miesiąc temu :D

Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Skaje on October 28, 2015, 02:23:53 PM
No tu się zgodzę, tym bardziej, że zielarze, wiedźmy(a mamy co najmniej 2), medycy czy alchemicy niejednokrotnie mają na stanie takie drobniejsze składniki.
Bo też nie widzi mi się iść ubijać np gigantycznego pająka czy węża do Puszczy, jeśli ktoś zechce zakupić jakiś drobiazg. Przydałaby się regulacja tego, co można robić łatwo, a na co trzeba składników, bo jak wspomniałam, na razie nigdzie tu ani na grze nie widzę tego napisanego wprost.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Skaje on October 28, 2015, 02:35:47 PM
To fajnie, ze będzie można je kupić. ale ja pytam akurat z punktu widzenia osób, które przedmiotami chcą handlować, a kilka ich już jest(3 najmniej).

I dlatego to by było fajne rozwiązanie, bo czas potrzebny na stworzenie nadal będzie te 3-5 dni, nadal trzeba będzie siąść chwile nad opisem przedmiotu i pomysłem, poinformować was lub już potem wdrożyć to do systemu craftingu, ale jednocześnie nie będzie trzeba np. lecieć po magiczne drewno do Wysokiego Lasu, żeby komuś w 3 dni stworzyć te przykładową miotłę :D

I sama chętnie będę grać i zatrudniać ludzi do zdobywania cennych składników, już to robię, ale takie drobiazgi to są no...drobiazgi. Tym bardziej, ze można je spotkać, jak napisano w Kodeksie, w bogatych domostwach. Nie mogą być chyba więc aż tak skomplikowane w tworzeniu ;)
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: VonVelkmann on October 28, 2015, 02:43:13 PM
Pando, to poroście o pomoc kogoś z bety aby napisał jakieś teksty do kodeksu. Zróbcie przetarg, cokolwiek. Skoro uważacie że macie za dużo pracy to się nią jakoś z Nami podzielcie. Ostatecznie wszyscy w taki czy inny sposób tworzymy tą grę. No chyba że planujecie ciągle marudzić że macie wszystko na głowie i na nic czasu. Ale wydaje mi się że to raczej nie tędy droga. Szukajcie rozwiązań a nie wymówek.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Smaug on October 28, 2015, 02:45:58 PM
Czy zaklęcia, które będziemy wplatać w przedmioty, będą trwać tyle samo jakby były rzucone?
Dam przykład. Wplatam kamienna skórę w płaszcz. czy jeśli taki płaszcz przyjmie określoną ilość uderzeń to czar pryśnie? A może będzie trwał, dopóki ktoś nie rozproszy magii w tym płaszczu?
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Spookie on October 28, 2015, 02:48:14 PM
http://forum.toril.org/index.php?topic=334.0

Halo, halo?

@VonVelkmann

Las rąk, nie? ;)
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: VonVelkmann on October 28, 2015, 02:58:40 PM
Może jak będzie więcej ludzi na Ircu, to by to ruszyć, albo rozesłać wiadomość do graczy na grze?
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Kass on October 28, 2015, 04:49:25 PM
Pardon za chwilę offtopu, ale są 4 PUSTE karczmy. Just saying XD
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Shagarot on October 28, 2015, 05:10:33 PM
@VonVelkmann:

Tak! Już nie mogę się doczekać, aby tworzyć artefakt przez najbliższe 10 lat! O ile tylko Toril wciąż będzie wtedy funkcjonował, cały ten czas oczekiwania będzie tego absolutnie... nie wart.
Osobiście bardzo lubię obecny system tworzenia przedmiotów. Dzięki niemu mam w głowie pomysł na ogromną ilość unikatowych przedmiotów, które w życiu nie przyszłyby mi do głowy, gdybym nie myślał w kategoriach wykorzystania odpowiednich materiałów.
Obecny system craftingu nie jest może idealny, ale jeśli Twoje sutki drżą ze strachu na samą myśl o nim, to po przeczytaniu Twojego pomysłu, moje zwyczajnie uciekły za granicę.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: VonVelkmann on October 28, 2015, 05:44:54 PM
Shag Misiu, nie chwyciłeś widać idei całego mojego posta.
Rzuciłem pomysłem a nie gotowym rozwiązaniem. Domyślam się że nikt raczej nie będzie grał 10 czy 100 lat na Torilu. Rzuciłem jakimiś tam przykładowymi czasami, bo jeżeli eliminujemy niezbędność składników to jakimś tam kosztem. Coś za coś. Nie planuje upierać się że to ma być 10 lat czy rok. Ale jakiś przykładowy czas podać musiałem. Podałem co mi przyszło pierwsze do głowy i tyle. I uznałem że w trakcie dysputy wyklaruje się jakieś rozwiązanie. Bo co do obecnych zasad zdania raczej nie zmienię.

P.S.
A przysłały Ci chociaż pocztówkę z zagranicy? :D
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Savael on October 29, 2015, 05:59:04 PM
Moje pięć groszy:

Powinna być kategoria przedmiotów które odpowiadają magicznie sztuczkom, jak to Skaje napisała. Drobne magiczne głupotki które mam zamiar sprzedawać, które ani nie nadają się na sesję, ani nawet nie mają potencjału bojowego. Ot magiczna zapalniczka albo wyżej wymieniona zamiatająca miotła. Takie rzeczy nie powinny wymagać komponentu.

No i dodatkowo pojawia się drugi problem. Ja na przykład jako rzemieślnik magicznych przedmiotów chciałem pióra sowoniedźwiedzia aby potworzyć kilka opasek piórkowego spadania. Poprowadziłem sesję i gracze ubili bestię - to stworzyło nieprzyjemną sytuację bo okazało się że powinienem był wspomnieć że fanty z tej sesji mają iść na magiczne przedmioty. Czy tak ma być zawsze? Każdy mistrz gry będzie musiał zgłosić bestie i metale jakie się na jego sesji pojawią i co z nich będzie można użyć do magii? To może być problematyczne, robić przed rozpoczęciem sesji indeks potencjalnych magicznych komponentów do zaautoryzowania przez władzę.



Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Skaje on October 29, 2015, 10:56:16 PM
Właśnie, jeszcze pytanie co do zasad.
Czy możemy nadawać przedmiotowi moce związane tylko z zaklęciami znanymi przez postać na stałe(w księdze), czy można np przyjąć, że podczas tworzenia, "zużywając" energię komponentu nadajemy przedmiotowi właściwości z nim zgodne? Ewentualnie tłumaczymy to wykorzystaniem dodatkowo jednorazowo zwoju z zaklęciem, zaklinając je w przedmiocie, ale nie ucząc się go? :D
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Smaug on October 30, 2015, 05:17:00 PM
Podbija pytanie, bo jestem również ciekaw.
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Savael on December 13, 2015, 10:26:38 PM
Nie wiem czy to jeszcze aktualne, ale piszę bo mam 4 osoby które chcą magiczne przedmioty, ale sesję grzęzną albo ludzie się zniechęcają przez zdobywanie komponentów. Jest już jakiś poradnik?
Title: Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
Post by: Hydra on December 13, 2015, 10:38:42 PM
Savaelu:
http://forum.toril.org/index.php?topic=680.0
:)