Toril.pl - Gra wyobraźni

Trzeci Materialny => Kto pyta, nie błądzi => Klasy postaci => Topic started by: Nazwa on October 28, 2020, 02:31:15 PM

Title: Mnich
Post by: Nazwa on October 28, 2020, 02:31:15 PM
Po 1. Serdeczne podziękowania dla tych co dali w ankiecie mnicha i nie przeczytali, że on już jest gotowy.
Po 2. Nie ma drugiego, łapcie mnicha:



Zacznijmy od wymagań które postać musi spełnić żeby być mnichem(bo może ktoś będzie chciał zostać po drodze):

Bronie mnicha: Ćwierćkij/ćwierćpałka (quarterstaff), pałka, sztylety, proca, kama, toporek(nie topór, toporek) lub sai.

Ograniczenia klasy:

Co otrzymują mnisi na kolejnych „poziomach” swojej klasy:

Poziom aspektu Co mnich otrzymuje Ilość punktów Ki
1 Nawałnica ataków 4
2 Niska odporność na efekty wpływające na umysł3 Piórkospadanie(6m) 5
3 Niewrażliwość na wszystkie niemagiczne choroby, Unik, Lekkie stopy(+6m), Ataki wręcz wyprowadzane przez mnicha liczą się jako magiczne 6
4 Jedność z ciałem, Zręczność bojowa, Piórkospadanie(12m), Lekkie stopy (+12m), Większa nawałnica ataków, Unieruchamiające trafienie 8
5 Niewrażliwość na wszystkie trucizny, Piórkospadanie (25m), Krok wiatru, Drzwi poprzez wymiary3, Adamantowe pięści 10
6 Lepszy unik, Piórkospadanie(35m), Ciało ponad czasem 15
7 Perfekcyjne ja, Puste ciało, Piórkospadanie(nieskończone) , Lekkie stopy(+30m), Język słońca i księżyca 30

Opisy tych umiejętności:

Nawałnica ataków

Mnich poświęca precyzję na rzecz prędkości. Mnich może wykonać jeden dodatkowy atak wręcz w turze. Nawet jeśli mnich trzyma w rękach broń to atak wykonywany jest pięścią lub poprzez kopnięcie. Umiejętność kosztuje punkt Ki.

Piórkospadanie

Umiejętność chroni przed skutkami upadków z dużych wysokości. Mnicha otacza powłoka powietrza, która spowalnia lot do prędkości bezpieczniej, przy której można wylądować bez żadnego uszczerbku na zdrowiu. Efekt następuje zawsze jeśli mnich spada z odległości podanej w nawiasie. Jeśli mnich spada z odległości większej niż podana efekt nie następuje a mnich powinien zacząć szukać medyka jeszcze przed uderzeniem w ziemię.

Unik

Refleks i zwinność mnicha pozwalają mu lepiej unikać zaklęć. Zarówno magicznych pocisków, czarów obszarowych jak i wszelkich magicznych efektów których można uniknąć.

Lekkie stopy

Mnich porusza się szybciej niż przecięty poszukiwacz przygód. Mnich może przebyć tę samą odległość co każdy standardowy poszukiwacz przygód podniesioną o ilość metrów podaną w nawiasie.  Umiejętność działa zawsze.

Jedność z ciałem

Mnich może wyleczyć jedną, swoją, lekką ranę dziennie. Umiejętność kosztuje punkt Ki. Umiejętność  można rozwijać, a kolejne poziomy to:


Zręczność bojowa

Mnich może złapać jeden lecący w jego kierunku pocisk. Umiejętność można rozwijać, a kolejne poziomy to:


Większa nawałnica ataków

Mnich poświęca precyzję na rzecz prędkości. Mnich może wykonać dwa dodatkowe ataki wręcz w turze. Nawet jeśli mnich trzyma w rękach broń to ataki wykonywane są pięściami lub poprzez kopnięcia. Umiejętność kosztuje punkt Ki.

Unieruchamiające trafienie

Mnich celuje w splot nerwowy istoty. Jeśli trafi to unieruchamia średnią lub mniejszą niż średnia istotę do końca swojej następnej tury. Unieruchomiona istota zastyga w miejscu i nie może się poruszać ani mówić. Zaklęcie nie działa na śluzy, konstrukty, nieumarłych, rośliny, istoty niematerialne ani żadne inne istoty nie posiadające żadnego układu nerwowego. Kosztuje punkt Ki.
Umiejętność można rozwijać a kolejne poziomy to:

Krok wiatru
Mnich może przebyć w turze dwa razy taką odległość jaką przebywa normalnie. Ewentualnie zamiast tego może przebyć swoją standardową odległość ruchu po pionowej ścianie, nawet jeśli nie ma niej punktów oparcia. Kosztuje punkt Ki.

Drzwi poprzez wymiary
Umiejętność pozwala na szybką teleportację na stosunkowo niewielkie odległości. Maksymalna odległość na jaką można się teleportować wynosi sto metrów. Umiejętność wymaga dużej koncentracji, przez co bardzo trudno ją stosować w walce, do tego wysiłek na utrzymanie skupienia wzrasta wraz z odległością, na którą chce się teleportować użytkownik umiejętności. Umiejętność może przenieść jedynie osobę która jej używa. Można ją stosować, by przenieść się przez przeszkody (np. do pomieszczenia za zamkniętymi drzwiami), ale istnieje ryzyko utknięcia w ścianie lub jakimś przedmiocie, jeśli użytkownik umiejętnośći nie umie sobie wyobrazić tego, co po drugiej stronie. Raz dziennie. Kosztuje punkt Ki.

Adamantowe pięści

Dłonie mnicha stają się twarde niczym adamant. Uderzają niczym buzdygany, nie można złamać w nich kości ani zranić mnicha w dłonie niemagiczną bronią.

Lepszy unik

Refleks i zwinność mnicha pozwalają mu lepiej unikać zaklęć. Zarówno magicznych pocisków, czarów obszarowych jak i wszelkich magicznych efektów których można uniknąć. Na tym etapie mnich jest już tak zwinny, że nawet jeśli nie uda mu się uniknąć zaklęcia obszarowego to otrzymuje tylko połowę obrażeń które zaklęcie zadaje.

Ciało ponad czasem

Ciało mnicha przestaje się starzeć. Staje się również niewrażliwe na wszystkie efekty magicznego odmładzania i postarzania. Jednakże mnich umiera z przyczyn naturalnych kiedy nadejdzie kres jego życia.

Perfekcyjne Ja

Mnich zostaje istotą magiczną. Od tego momentu traktowany jest jako  przybysz zamiast jako humanoid. Otrzymuje również bardzo wysoką odporność na magię. Mnich ignoruje pierwsze trzy dowolne niemagiczne ataki. W przeciwieństwie do innych przybyszy, mnicha wciąż można wskrzesić jak zwykłego humanoida.



Puste Ciało

Mnich może trzy razy dziennie stać się na minutę istotą bezcielesną. Kosztuje dwa punkty Ki.

Język słońca i księżyca

Mnich może porozumieć się z każdą żyjącą istotą.




Odnawianie punktów Ki:

Mnich odnawia połowę swoich punktów Ki(zaokrągloną w górę) po każdym, przynajmniej, dwugodzinnym odpoczynku. Jeśli chce odzyskać wszystkie to musi odbyć pełne osiem godzin snu.





Odnośniki:

1 Jeśli mnich przestaje być praworządny to nie może dalej uczyć się i zdobywać umiejętności mnicha ponieważ traci samodyscyplinę

2 Dowolny, nawet najlżejszy pancerz ogranicza ruchy mnicha. Mnich noszący pancerz traci możliwość korzystania ze wszystkich umiejętność które związane są z prędkością (Lekkie stopy, Unik, Nawałnica ataków, Większa nawałnica ataków, Lepszy unik, Zręczność bojowa, Krok wiatru)

3 Tych umiejętności nie można rozwijać.