Toril.pl - Gra wyobraźni

Trzeci Materialny => Kto pyta, nie błądzi => Topic started by: Skaje on September 13, 2020, 12:48:46 PM

Title: Lista czarów do kasacji
Post by: Skaje on September 13, 2020, 12:48:46 PM
Stary post:
Code: [Select]
Hej!

Jak zapewne wiecie, jesteśmy z Quasitami w trakcie robienia porządków w Wieży - zebrało się tam ponad tysiąc (!) czarów na przestrzeni kilku lat.
W związku z tym, znaczna część się powtarza, jest też sporo czarów "porzuconych" (przydatnych tylko dla twórcy który od dawna nie gra) czy po prostu zaakceptowanych kilka lat temu i w związku z tym nieprzystających do zasad, jakimi kierujemy się od jakiegoś czasu.

W związku z tym Quasity przejrzały Wieżę, omówiły, a potem razem z nami sprawdziły przygotowane listy raz jeszcze, dzieląc czary na te, które są ok, te tylko do poprawki i na koniec - te, które naszym zdaniem należy skasować.

Ponieważ jednak taka kasacja to znaczna ingerencja w Wasze listy czarów, chcielibyśmy uprzedzić Was o tym - i niniejszym publikujemy listę czarów, które według nas, powinny zostać skasowane.

[b]Nie martwcie się - nie zostawimy Was z niczym![/b]
[color=Mediumturquoise]W momencie kasacji, każdy z Was będzie mógł zgłosić się do Quasitów i w miejsce danego skasowanego czaru, wskazać inny, z tego samego poziomu, by zachować piramidkę, który chce na jego miejsce. Czaru, lub czarów, jeśli komuś zniknie ich z Księgi kilka.
Damy wam znać, gdy nastąpi kasacja i od kiedy będziecie mogli przesyłać Quasitom zamienniki.[/color]


Niektóre czary są jedynie "fluffowe" i nic realnego nie wnoszą, inne są niezgodne z zasadami i tym, czym magia powinna być w świecie, jeszcze inne niepotrzebnie powielają istniejące efekty (np wiele czarów światła, które zostawimy - i rozbudujemy - jedno, wiele czarów na poziomie 0 które są po prostu obciętym Kuglarstwem (które rozbudujemy w opisie), podobnie jak pociski żywiołów czy ściany żywiołów), lub są zdecydowanie za silne na dostępne poziomy, ew. znajdują się w magii wtajemniczeń a powinny w magii objawień i na odwrót.

Część z czarów na liście nie jest jawna, więc nie martwcie się jeśli okaże się że nie możecie ich znaleźć.


[color=Hotpink][b]Od dzisiaj dajemy Wam tydzień, do soboty 19.09 do północy, na zapoznanie się z tą listą i ewentualne wrzucenie uwag lub pytań. Na pytania odpowiemy, uwagi rozpatrzymy - chociaż pamiętajcie proszę, że nie wszystkie będziemy w stanie spełnić, np czary będące dublami chcielibyśmy usunąć bezwzględnie.[/b][/color]

Uwagi i pytania prosimy o zamieszczanie w tym temacie - chcielibyśmy uniknąć chaosu informacyjnego, więc [b]prosimy przy okazji o niepisanie pojedynczo do Quasitów lub Obserwatorów z pytaniem o swój czar. Od tego jest ten temat[/b] :)


Aktualny post z dnia 5.11.2020:

Hej!

Jak zapewne wiecie, Quasitom udało się skończyć porządki w Wieży czarów - zebrało się tam ponad tysiąc (!) zaklęć na przestrzeni kilku lat.

Poniżej znajdziecie 3 listy:

1 i 2 to czary, które zostaną usunięte z Wieży. Pierwsza dzieli czary na poziomy i rodzaje, druga niestety nie - to "drugi rzut" czarów do usunięcia, po kolejnej weryfikacji Wieży.

3 lista, to lista dużych poprawek, jakie zaszły w czarach, które zostają - niektóre zmieniły poziom (nowy poziom jest juz podany w Wiezy i tam sobie mozna sprawdzic - bezpośrednio w grze), inne nazwę, niektóre przeszły z magii wtajemniczeń do objawień lub na odwrót.

Przejrzyjcie swoje księgi zaklęć na postaciach głównych i pobocznych, sprawdźcie z listami 1 i 2, które zaklęcia zostaną usunięte i wypiszcie zaklęcia zastępcze, które chcecie wziąć za te usunięte (zastępcze muszą być z tych samych poziomów).
Uporządkujcie sobie też księgi PP z listą poprawek.

Jeśli chodzi o itemy oraz tatuaże: te przedmioty, które mają usunięte czary - zróbcie jak tak z usuniętymi czarami z księgi zaklęć, czyli wypiszcie, które zaklęcie chcecie w zamian z tego samego poziomu, co czar usunięty.
Zaktualizujcie też w opisach ładunki jeżeli zmienił się poziom zgodnie z rozpiską w Poradniku Magii [klik] (https://forum.toril.pl/index.php?topic=1793.msg13044#msg13044). Nazwy też.


Wszystkie te zmiany wyślijcie quasitom poprzez zgłoszenie panelem (jako "chcę wytworzyć przedmiot/miksturę/tatuaż") , poprawią Wam je w ekwipunku lub po prostu zaakceptują, jeśli to itemy postaci pobocznych.

Napiszcie: jaka postać, który poziom, który czar w zamian za który czar.
Np:
Postać XYZ
Czary 0
Czar Z -> Czar Y
Czary 4
Czar U -> Czar W.

PS Wiemy, że z powodu zmian piramidki u niektorych wzięły w łeb - trzeba je bedzie teraz poprawiać nauką odpowiednich poziomów, by je uzupełnić. Nie poprawiamy piramidek zgłoszeniem!



Wtajemniczenia
Poziom 0
Cienisty Przedmiot
Cnota Eyvie
Dotyk Eyvie
Drobne przekleństwo
Iskra
Iskrząca Fajerwerka Elyn
Jabłuszko Szakrana
Kapuśniaczek
Kaszlnięcie Horizikaula
Marzenie Fiskusa
Naprawa pajęczyny
Nierzeczywisty dotyk
Ochłodzenie
Ogień sygnalizacyjny
Ogniste pismo
Ogrzanie
Pełgający płomień
Pobudzenie Evelyn
Proste spsucie
Przyzwanie Cygara
Przyzwanie Lampionów Panny Kiki
Przyzwanie lizaka
Raadivara Tkanie Światła
Radivaara Świetlny Fayerwerk
Rekonstrukcja nieumarłego
Spochmurnienie
Stworzenie siniaka
Stworzenie wody
Szarpnięcie
Szybkie odświeżenie
Teatrzyk Błyskawic
Teatrzyk płomyków
Umilenie
Wygaszenie
Zaczepka
Zamglenie
Zamroczenie

Poziom 1
Anihilacja procentów
Czarna krew Vaenthfade
Dar piromana
Druga połowa Krwi
Duchowy czerw
Duplikat Ezry Tunna
Eskalacja Substancji
Grill w Sekundę
Interwencja Andora
Lament piorunujących motyli Elyn
Mag Pociskiem Ard`ela
Pocisk znieczulającyu
Potykacz
Radivaara Światło Odrzucenia
Sukurs Szakrana
Tarcza
Taumaturgia
Umilenie
Zmiana gry
Wizaż Arinelli

Poziom 2
Przenikający wzrok At`bela
Burzum
Całun cienia Inanny
Fajkowa mgła
Klątwa Trefnisia
Klejenie Korpki
Muzyka Duszy Arinelli
Nieświęte Ozdrowienie
Nogi węża
Odebranie mowy
Ogniste pociski
Ogniokształt Ezry Tunna: wierzchowiec
Ostrze wichru
Osłabienie łuski
Palczaste dziryty Złego
Piekielny pocisk
Pierwsza bariera Zaira
Pieśń żalu
Pogrom Sharghara
Postać cienia
Potężniejszy wstrząs elektryczny
Powietrzne kroki At`bela
Przypływ mocy
Przywołanie dzika
Przywołanie fali
Rozkosz dla podniebienia Arinelli
Rozpoznanie
Rozpoznanie zwłok
Senne wizje
Strzała mocy At`bela
Stworzenie Alkoholu
Szampański nastrój Arinelli
Słowo runiczne: zamknięcie
Taniec Eyvie
Tchnienie
Tovenaar`a Butelka Płynnego Szczęścia...
Unieruchomienie
Wichry Flegetos
Wznoszący podmuch
Zatrzaśnięcie
Zębata Macka Desmodusa
Zgliszczenie
Zlepienie
Znikający sztylet
Złamanie Łamigłówki

Poziom 3
Czapka-niewidka Izaretty
Czarne światło
Czarne Pociski Altaira Dar-Minghajr
Kula wichrowa
Magizbroja Clair
Metaliczny Nakaz Aldrica
Mniejszy rozprysk Novii
Mroczny ogień
Namiot Wspaniałości Fattina
Nieżycie Desmodusa
Opoka Cienia
Osłona magiczna
Percepcja ognia
Piasek w złoto
Pieszczora Inanny
Puls
Reanimacja Zwierząt
Rezonans
Rozbicie
Splendor Arinelli
Stabilizacja śmierci
Szczurza robota
Słoneczny Płaszcz Fattina
Tęczowa wiązka
Trans ogników
Unieruchomienie
Wiatrowe ostrze
Wiążący znak Fennetha
Większa hipnoza Adary
Witki zatrucie wyziewów
Wybuch światła
Wybuchowa runa
Wytrysk Anzara
Zbroja Sharghara
Zjawiskowy Styl Arinelli
Zryw mocy
Złudne Więzy

Poziom 4
Blok skalny
Ściana ciemności
Większa Petryfikacja Altaira Dar-Mingħajr
Złudna istota
Kształtowanie ziemi Arinelli
Aura antysmocza
Marzenie Andora
Ochrona przed materią Ezry Tunna
Przesmyk między wymiarami
Trzepot tysiąca skrzydełek
Udoskonalona Osłona Monroe
Wymiarowe Rozdzielenie Inanny

Poziom 5
Martwy Ogień Desmodusa
Pełzająca Ciemność
Żelazna skóra


Rytuały
Odnalezienie osoby
Kopuła A-Magii Lécuyer
Lokalizacja metalowego przedmiotu
Krwista peleryna
Stronnicze Więzi Altaira Dar-Mingħajr



Objawienia

Poziom 0
Nacięcie języka
Natychmiastowa nagość
Ochłodzenie
Olbrzymi spoczynek
Troskliwy dotyk

Poziom 1
Trująca posoka
Atak duchów
Ekstrakcja narkotyku
Gaszenie niemagicznych płomieni
Kac morderca
Miękkokroki Witki
Naelektryzowanie
Podtopienie
Pomniejsza przemiana siebie
Pomocna dłoń
Potwierdzenie
Przebranie oszusta
Przywołanie łańcucha
Rozdzianie
Rozgrzane Żelazko
Strzała miłości
Szybki wzrost
Słaba pieczęć odnowy Ulryka
Tarcza pecha
Wysycenie powietrzem
Zamiana wody w wino
Zbiórka
Zwierzęcy cień
Złagodzenie Ostrza Ivo
Złodziej sekretów

Poziom 2
Błogosławieństwo Ciężkozbrojnego
Duchowa forma
Kolczaste oplątanie
Korzenie storczyka
Mniejsze wszczepienie ducha
Niedźwiedzie wsparcie
Odszukanie szlaku
Pyłek urodzaju Lyvain
Sieć cierni
Strzała z lodu
Stworzenie gleby
Sutek Heidrun
Tchnienie Tempusa
Ugodzenie niewiernego
Ulepszona natychmiastowa nagość
Wiatr
Wnyki
Wywołanie płodności
Zliszczenie
Zwęglenie drewna
Łaska upojenia Wenty

Poziom 3
Gniew boski
Mroczny ogień
Odchylenie czaru
Przytwierdzenie do tronu Witki
Sfera Negacji Helma
Szczelność
Słuszny gniew
Tnący podmuch
Wymiana zmysłów

Poziom 4
Obniżenie odporności magicznej

Poziom 5
Hodowla pnączy Witki

Rytuały

Rytuał Niewielkiego Szkodnika
Identyfikacja demona
Przejście
Symbol Kongregacji Żelaznego Płomienia
Przyzwanie sojusznika Natury Witki
Stworzenie pola warzyw Lyvain
Niepokalane kroki Witki
Róża Wiatrów
Regeneracja blizn opiekunki żywych
Przeniesienie


Dodatkowe czary do usunięcia:
1.    Opończa pająka (nekromancja)
2.    Poruszanie piaskiem (transmutacja)
3.    Stworzenie drobiazgu (uniwersalne)
4.    Mniejszy trans (poznanie)
5.    Przeczucie (poznanie)
6.    Troska Ilmatera (odrzucanie)
7.    Grill w Sekundę
8.    Piękny uśmiech Arinelli (transmutacja)
9.    Radivaara Palące Światło (inwokacje)
10.    Strzała Cienia (inwokacje)
11.    Tarcza (odrzucanie)
12.    Ukrycie słów (uniwersalne)
13.    Ukrycie słów (uniwersalne)
14.    Żelazny splot (transmutacja)
15.    Mniejsza hipnoza Adary (zaklinanie)
16.    Niezbędnik kłamcy (przywolywanie)
17.    Oczy w ciemności (inwokacje)
18.    Sztuczka (iluzje)
19.    Trujące pociski (inwokacje)
20.    Ekstrakcja
21.    Objęcia matki (zaklinanie)
22.    Porozumienie (zaklinanie)
23.    Piwny podstęp (iluzje)
24.    Śpiew słowika Witki
25.    Elegancki podwieczorek Arinelli
26.    Ognista aura ochronna (inwokacje)
27.    Osłona Monroe (odrzucanie)
28.    Poranne pobudzenie At`bela (przywolywanie)
29.    Radivaara Świetlna Baryera (przywolywanie)
30.    Radivaara Świetlna Nova (inwokacje)
31.    Rój śnieżek Snilloka (inwokacje)
32.    Sanktuarium Izaretty (odrzucanie)
33.    Zmiana temperatury (transmutacja)
34.    Widmowe motyle (iluzje)
35.    Zamrożenie istoty lub zwierzęcia
36.    Boska moc
37.    Rozkazywanie roślinom
38.    Wykrycie kłamstwa
39.    Komfortowe schronienie At`bela
40.    Blok Skalny
41.    Fizyczne Katusze
42.    Magiczne pociski At`bela
43.       Zlokalizowanie przedmiotu
44.       Tarcza odbicia Monroe
45.       Radivaara Ufizycznienie Światła
46.       Pożeracz
47.       Ogniste ogony
48.       Zmrożenie krwii Sulinae
49.      Bicz energetyczny Szakrana
50.      Rycerskie wyzwanie
51.      Dusza świętujących Fey
52.      Odwaga głupców
53.      Pochodnia z dłoni
54.      Stworzenie drobiazgu
55.      Telekineza
56.      Telekinetyczny atak Szakrana
57.      Śmierdząca chmura
58.      Grajek Szakrana
59.      Ożywienie liny
60.      Rozmawianie ze zwierzętami (wtajemniczeń)
61.      Bohaterskie lądowanie Nixa
62.      Zionięcie pijanego smoka
63.      Słoneczny rozbłysk
64.      Świetlisty pancerz
65.      Paraliż
66.      Delikatny Nacisk Izaretty
67.      Drugie oczy
68.      Długotrwałe światło Darkstone’a
69.      (nice) Elektryczne Tornadno
70.      Fałszywe ręce
71.      Kszatałowanie drewna (wtajemniczeń)
72.      Lot kruka
73.      Objęcia zmarłych
74.      Oblodzenie Sulinae
75.      Pierwotna siła
76.      Pieśń piór
77.      Postać przyjaciela
78.      Pajęczy rozkaz (wtajemniczeń)
79.      Przypalenie
80.      Schowanie przedmiotu
81.      Świeży Powiew Izaretty
82.      Tąpnięcie Asherona
83.      Wykrycie myśli
84.      Wyziewy Igedrazaara
85.      Zmory
86.      Zwierzęcy posłaniec
87.      Ogniokształt Ezry Tunna: Wierzchowiec
88.      Pajęczyna (1 poziom)
89.      Oddech Ognistego Smoka
90.      Przeklęte uzdrowienie
91.      Okrutne Łaskotki Szakrana
92.      Swobodnty Izaretta
93.      Klejnoty z krasnoludzkiego skarbca
94.      Wigor Demona
95.      Marionetka Seirye
96.      Oberwanie chmury
97.      Żelazny róg Balagarna
98.      Profanacja
99.      Szepty w ciemnościach
100.    Trujący kwiat
101.    Ulepszona zbroja piorunów
102.    Cienista Zbroja
103.    Tirumaela kule energii
104.     Zlokalizowanie przedmiotu (2 poziom)
105.     Przywołanie szkieletu
106.     Trująca posoka
107.     Cieniste łańcuchy Mota
108.     Wchłonięcie umysłu
109.     Dar życia
110.     Wampirzy Dotyk


Rytuały
1.    Życiodajna fontanna Lyvain (przywolywanie) (3)
2.    Cierpienie Nas Udoskonali (zaklinanie) (3)
3.         Kradzież życia(nekromancja) (5)
4.         Czerpanie Demona (zaklinanie) (5)



Poprawki do czarów:

Czary, które zmieniły nazwę:

Całus czarnej Bess - zmiana nazwy na Klątwa osłabienia
Odległy szept - zmiana nazwy na Wysyłanie.
Nieumarła pochodnia - zmiana nazwy na Wzmocnienie nieumarłego.
Przemiana Blanninga - zmiana nazwy na Polimorfia.
Domowe ognisko - zmiana nazwy na Przywołanie ogniska.
Oszustwo - zmiana nazwy na Uśmiech Pani Fortuny.
Rozmycie Seire - zmiana nazwy na Rozmycie.
Zalążek grzechu - zmiana nazwy na Wzbudzenie pożądania.
Serafeima nazwanie pana - zmiana nazwy na Ujawnienie właściciela przedmiotu.
Celowe ogłuszenie/wygłuszenie Seire - zmiana nazwy na Kakofonia dźwięków.
Strefa ciszy zmiana nazwy na Prywatna rozmowa.
Elektryczna pętla geedla - zmiana nazwy na Wyładowanie elektryczne.
Miecz piekieł - zmiana nazwy na Ognisty miecz.
Otumanienie potwora - zmiana nazwy na Ogłupienie potwora.
potężniejszy pajęczy rozkaz - zmiana nazwy na pajęczy rozkaz (objawień).
Miętowa świeżość - Oczyszczanie powietrza.
Porażające dłonie Xanthara - zmiana nazwy na Porażające dłonie.
przywołanie złowieszczego wilka zmieniło nazwę na przywołanie złowieszczego zwierzęcia.
Odporność na czary zmieniła nazwę na Mniejsza osłona Antymagiczna.
planarna kieszeń maski zmieniła nazwę na Kieszeń w nadgarstku.
Płomień Tempusa zmienił nazwę na Ogniste ostrze.
Efekty specjalne - zmiana na oślepiający wybuch ognia.
Vertigo - zmiana nazwy na Uczucie spadania
Wsadzenie gniewu - zmiana nazwy na Przemienienie rośliny
Miecz Maga - zmiana nazwy na Przyzwanie miecza
Święta tarcza Tyra - zmiana nazwy na Święta tarcza
Pieśń piór - zmiana na Przywołanie kruków
Kule energii Sulinae - zmiana nazwy na Kula energii Sulinae
Zlokalizowanie metalowego przedmiotu - zmiana nazwy na zlokalizowanie przedmiotu
Zgroza strażnika życia - zmiana nazwy na Grupowe przerażenie
Konsekracja - zmiana nazwy na Pole pozytywnej energii
Zapomnienie (5 poziom, objawień) - zmiana nazwy na Usunięcie wspomnień



Czary, które zmieniły poziom:
Klątwa osłabienia (całus czarnej Bess)
Zgroza strażnika życia
Wysyłanie (odległy szept)
Pocałunek kurtyzany I
Pocałunek kurtyzany II
Kwasowy sztylet Clair
Kociołapki
Całun Maski
Grająca broń
Wzmocnienie nieumarłego (Nieumarła pochodnia)
Ektoplazmatyczna zbroja
Rozpoznanie Fałszerstwa Ezry Tunna
Usuwanie tatuażu
Odczytanie magii
Zauroczenie zwierzęcia
Strefa ciszy
Iluzoryczna ściana
Spowodowanie krwotoku wewnętrznego
Polimorfia (Przemiana Blanninga)
Okowy Panny Bólu
Przywołanie ogniska (domowe ognisko)
Efekt stanu
Koordynator czasu
Uśmiech Pani Fortuny (oszustwo)
Zauroczenie potwora
Prawdziwe uderzenie
Nieumarła bomba
Męczeństwo Ilmatera
Psalm Natury
Błogosławione widzenie
Łagodny pocałunek pani
Rozdarcie ran ochoczego bicza
Włosy meduzy
Rozmowa z duchami
Przywoływanie wody
Głęboki sen
Wartownik
Dotyk sennego marzenia
Magiczna Garda Gavdaina
Melodia duszy
Widmowy Oręż
Przemienienie rośliny (wsadzenie gniewu)
Wywołanie strachu
Zbroja piorunów
Pieśń o Zmysłach
Magiczna aura Nystula
Diagnoza
Stworzenie pola warzyw Lyvain
Opanowanie powietrza
Pole pozytywnej energii (Konsekracja)
Usypiająca Chmura Clair
Łaska Słońca
Trująca pajęczyna
Koszmarna maska At’Bela
Gęsta mgła
Wywołanie strachu (oba - wtajemniczeń i objawień



Czary, które zmieniły rodzaj magii:
Uśmiech Pani Fortuny (oszustwo)
Zwierzęce widzenie
Nieziemska rozkosz
Radosne świętowanie
Swędzenie
Kula wrzątku
Pieczęć antyśmierci
Przemienienie rośliny (Wsadzenie gniewu)





Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: (Nie)Cny Rycerzyk on September 13, 2020, 01:31:41 PM
Halo.
A jak z metamagią na usuwanych czarach? Będzie można ją przerzucić na dowolne pozostałe spelle, na "podmienione", czy po prostu tracimy daną mete?
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Eonka on September 13, 2020, 01:38:12 PM
Możliwość wysyłania zamienników na czary będzie dotyczyć również rozpisanych NPC?
Edit: Ogrzanie z objawień nie wypada, choć wypada z wtajemniczeń?
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Iskierka on September 13, 2020, 01:40:05 PM
Osobiście, czar Pyłek urodzaju Lyvain był stworzony pod koniec zeszłego roku, zgodnie z zasadami magii, które wówczas obowiązywały i wykorzystuje go w kilku sesjach. Owszem, czar jest dość mało użytkowy aczkolwiek nie widziałam by łamał zasady magii. Zgodzę się jako autor na jego kasację aczkolwiek proszę w takim przypadku o informację jaki zamiennik mam stosować w sesjach na masowe zapylanie lub na wsparcie małych producentów miodu w lecie. :)
Pozdrawiam ciepło.
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Hydra on September 13, 2020, 02:04:41 PM
1. Czym zastąpić Odnalezienie osoby (rytuał wtajemniczeń poziomu 3)?
2. Ulepszona natychmiastowa nagość (objawień, poziom 2) była superprzydatnym czarem debuffującym, czy możemy go zostawić, tylko na wyższym poziomie?
3. Czy jeśli już wiem, jak chcę zastąpić swoje czary, mogę wysłać zgłoszenie wcześniej niż przed kasacją?
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Luna on September 13, 2020, 03:19:40 PM
1. Jak będzie wyglądała sprawa modyfikacji zaklęć i zmieniania ich stopni? Teraz wymieniamy zaklęcia wywalane, żeby zachować piramidkę, a później będziemy modyfikować na nowych zasadach jeszcze raz, żeby dopasować piramidkę do przestopniowanych zaklęć?

2. Skoro są likwidowane zaklecie dublujące się z tymi prywatnymi, to czy wszystkie prywatne zostaną teraz ujawnione?

Edit: skoro pozostałe czary będą modyfikowane, nie lepiej zaczekać z zamienianiem zaklęć aż bedzie wiadomo na co je zamienić? Np nie mam pojecia czemu wyleciał szybki wzrost - dzięki niemu można sobie wyhodować szybciej potrzebne ziółka, jako druid i jako medyk, zadbać o ogród, no czar jest bardzo użytkowy dla takich postaci jak moje. Czym to w ogóle można zamienić?
I jeszcze jedno. Klimatyczne rzeczy są ważne. Mam nadzieję, że te "fluffowe" czary będą możliwe do wykonania poprzez  modyfikacje dające wiecej opcji personalizacji rzucanych zaklęć.
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Waltzmark on September 13, 2020, 03:29:48 PM
Proponowana lista jest, niestety, niekompletna i po prostu pozbawiona logiki - zwłaszcza dla magii objawień; przy całej otwartości umysłu nie potrafię zrozumieć, jakim kluczem kierowano się w doborze wyrzucanych zaklęć, do tego stopnia, że wygląda to na czystą arbitralność - bo na pewno nie jest to klucz deklarowany w pierwszym poście.

Żeby nie być gołosłownym, szybka analiza zaklęć czwartego poziomu objawień, gdzie odpowiedzialni dopatrzyli się tylko jednego czaru wymagającego usunięcia:

- Drzewny krok - fluffowa, gorsza kopia zaklęcia na tym samym poziomie - Drzwi przez wymiary

- Kara Matki Magii - niezgodne z aktualnymi zasadami magii, w których takie czasy trwania powinny być wyrażone w turach.

- Przeklęte uzdrowienie - fluffowy duplikat Leczenia krytycznych ran.

- Lodowa nawałnica - brak czasu trwania, brak zasięgu, brak obszaru, potencjalnie śmiertelne zaklęcie na czwartym poziomie. 

- Spętanie - czar związany z Ilmaterem, który nie ma absolutnie żadnych podstaw - mechanicznych ani fabularnych - żeby takim być, plus jest to kopia innych czarów unieruchamiających.

- Wykrycie kłamstwa - w swojej użyteczności kopia Sfery prawdy z drugiego poziomu.

- Ulepszona ciemność - kopia Głębszej ciemności z trzeciego poziomu - z dodanym pojedynczym zdaniem.

Mamy też takie kwiatki jak Głęboki sen i Dotyk sennego marzenia na drugim poziomie objawień, Rycerskie wyzwanie i Wyzwanie Tempusa będące praktycznie tym samym zaklęciem na innych poziomach, identyczna w działaniu Aura Rycerza Poranka i Krąg cierpienia nieumarłych, kompletnie absurdalne Cieniste łańcuchy Mota czy Zmniejszenie i powiększenie bestii, napisany przez Google Translate Paraliż, niewyobrażalnie zbyt potężna Kamienna pięść z pierwszego poziomu, która pozwala przebijać pół metra litego kamienia i pozbawić przytomności pojedynczmy ciosem - i tak dalej, i tak dalej, a to wszystko do stwierdzenia po kwadransie, nie miesiącach przeglądania. Nie wspominam o tym, że nie został w ogóle zaadresowany problem inflacji zaklęć leczniczych, który jest plagą magii objawień - do tego stopnia, że brakuje tam już tylko 'Leczenia hemoroidów w nieparzyste dni miesiąca, o ile są środą lub piątkiem'.

Powiem to brutalnie, ale powiem to w imię twardej miłości - ta lista jest po prostu spartaczona, jeśli widać w niej zionące luki po ledwie pobieżnej weryfikacji. W takiej formie przejść nie może, bo zwyczajnie jest błędna, niekompletna i - co najważniejsze - nieskuteczna w adresowaniu zaistniałych problemów.


Oprócz tego - co, jeśli nie ma interesującego mnie zaklęcia do wymiany na danym poziomie? Co, jeśli zupełnie inaczej ułożyłbym sobie całą piramidę zaklęć, gdybym wiedział, że zajdą takie zmiany? Moim zdaniem każda osoba dotknięta tymi redukcjami powinna otrzymać możliwość całkowitego przeorganizowania swojej listy czarów, od zera, byle tylko zgadzała się suma poziomów, nie ich konkretne rozłożenie.

Dalej - co z przedmiotami, które odnoszą się do kasowanych zaklęć? Zostają zniszczone? Wymienione na inne przedmioty z zaklęciami z korespondującym poziomem?

EDIT: Czemu wyrzucane jest Przywołanie łańcucha? To przydatne zaklęcie - nie tylko dla kapłanów Loviatar, ale również paladynów bóstw sprawiedliwości, no i generalnie wszystkich.
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Esti on September 13, 2020, 03:36:33 PM
Mam pytanie odnośnie magii zaklętej w tatuażach, choć to poniekąd powielenie pytania Waltza odnośnie przedmiotów. Czy będzie można sobie 'wymienić' czar w tatuażu, jeśli ten pierwotny jest na liście do usunięcia?
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Ren on September 13, 2020, 06:47:32 PM
Dołączam się do pytania poprzedników - co w momencie, gdy posiada się tatuaż/przedmiot/zwój z kasowanym zaklęciem? Wymiana zaklęcia nie zawsze będzie miała sens, ponieważ przedmioty i tatuaże robi się zwykle z powodu konkretnych potrzeb.

Ponadto chciałam zapytać, jako że to moje autorskie zaklęcie i robiłam je według wszelkich wytycznych - dlaczego czar Tęczowa wiązka znalazł się na liście do usunięcia, skoro został zaakceptowany przez quasitów wcale nie jakoś dawno temu?
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Skaje on September 15, 2020, 08:26:31 PM
Postaram się odpowiedzieć na wszystko po kolei, jakbym coś pominęła, to krzyczcie :)

A jak z metamagią na usuwanych czarach? Będzie można ją przerzucić na dowolne pozostałe spelle, na "podmienione", czy po prostu tracimy daną mete?

Metamagię będzie można przenieść na inny czar z tego samego poziomu, więc nastąpi tylko edycja aspektu z nazwą czaru :)

Możliwość wysyłania zamienników na czary będzie dotyczyć również rozpisanych NPC?
Edit: Ogrzanie z objawień nie wypada, choć wypada z wtajemniczeń?

To pierwsze - tak. To drugie - objawienia nie mają Kuglarstwa, które u wtajemniczeń może robić to co i Ogrzanie i Ochłodzenie.

Osobiście, czar Pyłek urodzaju Lyvain był stworzony pod koniec zeszłego roku, zgodnie z zasadami magii, które wówczas obowiązywały i wykorzystuje go w kilku sesjach. Owszem, czar jest dość mało użytkowy aczkolwiek nie widziałam by łamał zasady magii. Zgodzę się jako autor na jego kasację aczkolwiek proszę w takim przypadku o informację jaki zamiennik mam stosować w sesjach na masowe zapylanie lub na wsparcie małych producentów miodu w lecie. :)
Pozdrawiam ciepło.

Z tego co pamiętamy, Pyłek był zgłoszony chyba jeszcze w 2018 roku :)
Zaklęcie nie to, że jest "mało użytkowe", ale chcielibyśmy, by nie wszystkie naturalne procesy dało się zastąpić magią.

1. Czym zastąpić Odnalezienie osoby (rytuał wtajemniczeń poziomu 3)?
2. Ulepszona natychmiastowa nagość (objawień, poziom 2) była superprzydatnym czarem debuffującym, czy możemy go zostawić, tylko na wyższym poziomie?
3. Czy jeśli już wiem, jak chcę zastąpić swoje czary, mogę wysłać zgłoszenie wcześniej niż przed kasacją?

1. Jest drugi podobny rytuał, też wtajemniczeń - Odnalezienie zaginionego. Zostawiamy jeden i go poprawimy po prostu.
2. Quasity wstępnie szacują, ze z niezbędnymi poprawkami (czyli np. na dotyk) byłby to minium 5 poziom, a bez dotyku jeszcze wyżej, bo czar obecnie jest niezbalansowany i potrzebowałby solidnych poprawek.
3. Na razie nie - zgłoszenia będą wysyłane do Quasitów i żeby był porządek, to lepiej zrobić to od jednego konkretnego terminu.

1. Jak będzie wyglądała sprawa modyfikacji zaklęć i zmieniania ich stopni? Teraz wymieniamy zaklęcia wywalane, żeby zachować piramidkę, a później będziemy modyfikować na nowych zasadach jeszcze raz, żeby dopasować piramidkę do przestopniowanych zaklęć?

2. Skoro są likwidowane zaklecie dublujące się z tymi prywatnymi, to czy wszystkie prywatne zostaną teraz ujawnione?

Edit: skoro pozostałe czary będą modyfikowane, nie lepiej zaczekać z zamienianiem zaklęć aż bedzie wiadomo na co je zamienić? Np nie mam pojecia czemu wyleciał szybki wzrost - dzięki niemu można sobie wyhodować szybciej potrzebne ziółka, jako druid i jako medyk, zadbać o ogród, no czar jest bardzo użytkowy dla takich postaci jak moje. Czym to w ogóle można zamienić?
I jeszcze jedno. Klimatyczne rzeczy są ważne. Mam nadzieję, że te "fluffowe" czary będą możliwe do wykonania poprzez  modyfikacje dające wiecej opcji personalizacji rzucanych zaklęć.

1. Modyfikacje jakie na razie rozpisaliśmy dotycząc głownie brakujących opisów (np zasięgu czy czasu trwania); przypadków gdy zmienią się poziomy zaklęć nie będzie na tyle dużo, by wymieniać wam całą piramidkę :)
2. Większość już jest, ale dążymy do tego by prywatne były tylko te które absolutnie muszą (np magia krwi)
3. Zmiany będą w miarę na bieżąco teraz, póki Serdze nie wraca na studia, chcemy to wszystko ogarnąć jednocześnie w miarę.
Kilka tego typu czarów możemy rozważyć ponownie, ew. pomyślimy nad czyms co zastąpi takie, ale będzie jedynie wspomaganiem -  ale nie wszystko po prostu powinno się jednak zastępować magią.


Oprócz tego - co, jeśli nie ma interesującego mnie zaklęcia do wymiany na danym poziomie? Co, jeśli zupełnie inaczej ułożyłbym sobie całą piramidę zaklęć, gdybym wiedział, że zajdą takie zmiany? Moim zdaniem każda osoba dotknięta tymi redukcjami powinna otrzymać możliwość całkowitego przeorganizowania swojej listy czarów, od zera, byle tylko zgadzała się suma poziomów, nie ich konkretne rozłożenie.

Dalej - co z przedmiotami, które odnoszą się do kasowanych zaklęć? Zostają zniszczone? Wymienione na inne przedmioty z zaklęciami z korespondującym poziomem?

EDIT: Czemu wyrzucane jest Przywołanie łańcucha? To przydatne zaklęcie - nie tylko dla kapłanów Loviatar, ale również paladynów bóstw sprawiedliwości, no i generalnie wszystkich.

1. Przejrzymy to, co tu podsunąłeś, dzięki za wysiłek.
Lista jednak jest robiona przez kilka osób, Obserwatorów z Quasitami; szkoda, że uważasz ją za spartaczoną, możesz mieć jednak pewność, że nie została zrobiona pobieżnie i po łebkach.

2. Dla nas kasacja czarów i uzupełnianie ich w tej wybranej formie jest już dostatecznym obciążeniem, niestety nie przewidujemy więc opcji przemodelowania całych piramidek, bo nigdy byśmy tego nie skończyli - nie da się tego zrobić w pełni automatycznie.

3. W przedmiotach tak samo jak w metamagii - będzie można wybrać zaklęcie z tego amego poziomu, by zastąpiło to usuwane.

4. Wyrzucamy je, bo powstanie inne, bardziej uniwersalne w typie Minor Creation, by nie robić osobnych przywołań do każdej rzeczy.

Mam pytanie odnośnie magii zaklętej w tatuażach, choć to poniekąd powielenie pytania Waltza odnośnie przedmiotów. Czy będzie można sobie 'wymienić' czar w tatuażu, jeśli ten pierwotny jest na liście do usunięcia?

Tak, tak samo jak w itemkach :)

Dołączam się do pytania poprzedników - co w momencie, gdy posiada się tatuaż/przedmiot/zwój z kasowanym zaklęciem? Wymiana zaklęcia nie zawsze będzie miała sens, ponieważ przedmioty i tatuaże robi się zwykle z powodu konkretnych potrzeb.

Ponadto chciałam zapytać, jako że to moje autorskie zaklęcie i robiłam je według wszelkich wytycznych - dlaczego czar Tęczowa wiązka znalazł się na liście do usunięcia, skoro został zaakceptowany przez quasitów wcale nie jakoś dawno temu?

1. Pacz wyżej
2. W obecnej formie zaklęcie jest za mocne na swój poziom, a gdyby je poprawić, będzie dublem - kuli tirumalea, pocisków energetycznych lub pryzmatycznej wiązki.Poza tym było robione trochę ponad rok temu, czyli nie aż tak niedawno.
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Waltzmark on September 15, 2020, 10:43:36 PM

4. Wyrzucamy je, bo powstanie inne, bardziej uniwersalne w typie Minor Creation, by nie robić osobnych przywołań do każdej rzeczy.


Może więc z usuwaniem zaklęć warto wstrzymać się do czasu, aż utworzone zostaną te 'nowe' zaklęcia (np. nowe Kuglarstwo, konsolidacja dziesięciu zaklęć światła z objawień, to wspomniane Minor Creation, itd.), plus zostaną wprowadzone ostateczne zmiany do zaklęć już istniejących? Bo chwilowo jesteśmy stawiani w sytuacji, w której mamy wybierać zamienniki dla kasowanych czarów, chociaż zamienniki docelowe... jeszcze nie powstały. To samo tyczy się zaklęć, które mają być dopiero dostosowywane - dziś wybiorę taki czar nieopatrznie jako zamiennik, a jutro jego treść zostanie zmodyfikowana do poziomu, który sprawi, że nigdy bym go nawet nie rozważał.

Rozumiem poziom komplikacji związany z tymi zmianami (które jako samą ideę w stu procentach popieram, żeby była jasność), rozumiem też chęć wprowadzania ich stopniowo - ale mam wrażenie, że zaczynanie od kasowania i wybierania nowych czarów to niejako zabieranie się za to zupełnie od tyłu, bo to powinien być etap ostatni, nie pierwszy.
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Skaje on September 16, 2020, 12:04:23 AM
Zacytuję samą siebie :D
"Zmiany będą w miarę na bieżąco teraz, póki Serdze nie wraca na studia, chcemy to wszystko ogarnąć jednocześnie w miarę."

Kilka nowych czarów/poprawek w istniejących już wprowadzono i te największe poprawki (wiążące się np ze zmianami poziomów) oraz dodawanie czarów w miejsce usuwanych/poprawa tych zastępujących je idą na pierwszy rzut :)
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Luna on September 16, 2020, 04:50:45 PM
1. Czy kuglarstwem będzie można nie tylko podgrzać, ale i zagotować płyn, tak jak to ma miejsce w przypadku usuwanego czaru ogrzania?
2. Na co można zamienić ochłodzenie z objawień? Z pokrewnych zaklęć widzę promień mrozu, ale ja nie chcę nikogo ugodzić tylko np zbijać gorączkę, studzić napary itp. Kuglarstwa w objawieniach nie ma.
3. Zgaduję, że zastępstwem dla zaklęcia "troskliwy dotyk" jest "uspokajający dotyk". Posiadam oba zaklęcia. W takim wypadku mam dogadać z quasitem jakiś inny względnie odpowiadający temu czar czy wybrać sobie jakikolwiek z objawień na tym samym poziomie?

4. "Kilka tego typu czarów możemy rozważyć ponownie, ew. pomyślimy nad czymś co zastąpi takie, ale będzie jedynie wspomaganiem -  ale nie wszystko po prostu powinno się jednak zastępować magią." To znaczy jakie rzeczy nie powinny być zastępowane magią? Możemy wpływać na żywioły i umysły, wyrywać z objęć śmierci, wyczarowywać sobie z niczego jakieś rzeczy, ale druid nie może przyspieszyć wzrostu roślin np. na spalonych lub wyciętych fragmentów lasu? Medyk z pomocą boskiego patrona nie może sprawić, że zioła w jego ogrodzie są dostępne cały rok, przez co może skuteczniej leczyć? Gorąco proszę o pochylenie się jeszcze raz nad tym tematem. W końcu to jest high fantasy, magia jest wszechobecna, czemu kapłan związany z przyrodą miałby być ograniczony w zaklęciach bardziej niż inni? Ponad to zaklęcia związane z przyrodą są niezwykle klimatyczne. Szkoda by było gdyby np Sunici nie mogli upiększać ogrodów czy elewacji szybko rosnącym bluszczem :P Przy czym forma wspomagania jest jak najbardziej ok, to nie musi być instant las na zawołanie. Mi chodzi o to, żeby rośliny, które normalnie potrzebują lat albo dziesięcioleci mogły się rozwinąć w tygodnie i miesiące, czyli w sensownym dla gry czasie.
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Va5syl on September 16, 2020, 06:00:01 PM
3. Zgaduję, że zastępstwem dla zaklęcia "troskliwy dotyk" jest "uspokajający dotyk". Posiadam oba zaklęcia. W takim wypadku mam dogadać z quasitem jakiś inny względnie odpowiadający temu czar czy wybrać sobie jakikolwiek z objawień na tym samym poziomie?

W momencie kasacji, każdy z Was będzie mógł zgłosić się do Quasitów i w miejsce danego skasowanego czaru, wskazać inny, z tego samego poziomu, by zachować piramidkę, który chce na jego miejsce.
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Eonka on September 16, 2020, 08:57:28 PM
2. Na co można zamienić ochłodzenie z objawień? Z pokrewnych zaklęć widzę promień mrozu, ale ja nie chcę nikogo ugodzić tylko np zbijać gorączkę, studzić napary itp. Kuglarstwa w objawieniach nie ma.
Jest Mroźny dotyk. Potencjalnie można zaproponować, by dało się chłód z dotyku dawkować.

To pytanie ode mnie przy okazji: Czary iluzyjnego wyglądu z objawień wylatują na amen i będą niedopuszczane? Nie kojarzę akurat, by były inne niż "Pomniejsza przemiana siebie" i "Przebranie oszusta".
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Skaje on November 05, 2020, 10:47:29 PM
Hej, hej!

W końcu, po nieco dłuższym niż pierwotnie czasie zakładaliśmy,  możemy to ogłosić - poprawki czarów zostały zakończone! W pierwszym komentarzu zaktualizowaną listę czarów do usunięcia. Przejrzyjcie proszę swoje księgi zaklęć na postaciach głównych i pobocznych i wypiszcie zaklęcia zastępcze, za te usunięte (z tych samych poziomów).
Dodatkowo listę poprawek zaklęć (nazwy, poziomy, rodzaje magii) macie poniżej listy czarów usuniętych. Uporządkujcie także pod tym kątem swoje karty postaci.

Jeśli chodzi o itemy oraz tatuaże: te przedmioty, które mają usunięte czary - zróbcie jak tak z usuniętymi czarami z księgi zaklęć, czyli napiszcie nam, które zaklęcie chcecie w zamian z tego samego poziomu, co czar usunięty. Zaktualizujcie ładunki jeżeli zmienił się poziom i wyślijcie quasitom, poprawią Wam je w ekwipunku lub po prostu zaakceptują, jeśli to itemy postaci pobocznych.
W przypadku zmian poziomów - aktualizujcie ładunki zgodnie z tą rozpiską. Nazwy też.

UWAGA! Zgłoszenia wysyłajcie panelem, jako "chcę wytworzyć przedmiot/miksturę/tatuaż".  Napiszcie: jaka postać, który poziom, który czar w zamian za który czar.
Np:
Postać XYZ
Czary 0
Czar Z -> Czar Y
Czary 4
Czar U -> Czar W.

Quasity bardzo ładnie proszą też o nie pisanie pojedynczo do nich na priw, żeby nie robić im większego chaosu.
Title: Re: Lista czarów do kasacji
Post by: Waltzmark on November 08, 2020, 03:08:48 PM
Miałem tu napisać długą tyradę, ale ponieważ 'zmiany' zostały wprowadzone na żywym organizmie gry, zgodnie z moim rozumieniem bez żadnego backupu, to ich odwrócenie jest w praktyce niemożliwe - daruję więc wszystkim moje wypociny, bo niczego nie przyniosą.

Chcę jedynie nadmienić, że zmiany wciąż pozostają niekompletne. Wciąż mamy namnożone byty ponad potrzebę (ok. tuzina różnych zaklęć około-leczniczych), wciąż mamy zwyczajne duble (np. Dotyk sennego marzenia i Głęboki sen), wciąż nie zostały zaadresowane zaklęcia notorycznie sprawiające problemy w sesjach (np. Niewidzialność, Osłona z mocy i pokrewne), wciąż mamy pełno czarów, które nie posiadają czasu trwania, zasięgi wyrażone są jako 'kilka' bądź 'kilkanaście' metrów, a sformułowania w nich zawarte są tak niekonkretne, że mogą znaczyć cokolwiek (zbyt dużo, by wyliczać, ale koronnym przykładem jest tutaj Rozproszenie magii - bardzo ważne zaklęcie, które wciąż nie ma zasięgu i wciąż nie konkretyzuje, czy działa na wszystkie efekty i wszystkie przedmioty, czy może na pojedyncze, czy może na jakiś mikx wymienionych).

Gorzej, zmiany są nie tylko niekompletne, ale również niekonsekwentne i nielogiczne. Wiele 'poprawionych' zaklęć ma zasięgi niewspółmierne niskie do innych zaklęć tego samego poziomu, to samo tyczy się zadawanych obrażeń (np. Tnąca ciemność i Kula boskiej energii), a co najważniejsze - 'poprawki' nie stosują ogólnie przyjętego progresu czasów trwania opartego na puli Punktów Magii, zamiast tego otrzymały czasy nieskalowalne i kompletnie arbitralne, jakby ktoś w celu ich ustalenia rzucał kostką - to zaklęcie działa trzy tury, to pięć, to cztery, a tamto dwa - nie ma to żadnego związku z ich poziomem, siłą, z niczym; tak samo przypadkowe wydają się ograniczenia ponakładane na skalowalne czasy trwania.

Nie wspominam też o zmianowych absurdach - o zaklęciach, których czas trwania został skrócony o 99% (sic! - z godziny do trzydziestu sześciu sekund), o sytuacjach, gdzie nagle zaklęcia pierwszego poziomu stają się lepsze niż te z trzeciego i czwartego (np. Kamienna pięść), o przebłyskach geniuszu, które klarowne zaklęcie zamieniają w kompletne bagno niedomówień (np. bardzo konkretne Przywołanie złowieszczego wilka zamienione w Przywołanie złowieszczego zwierzęcia; moja prośba o ustalenie hierarchii sił w królestwie zwierząt wciąż jest ignorowana przez quasitów w momencie pisania tego posta). Można tak wymieniać bez końca.

Nie jestem przeciwny zmianom - jestem ich największym zwolennikiem, bo wiem doskonale, że magia tych zmian wymaga.

Ale nie takich - i nie zrobionych w ten sposób. Jeśli wywracamy system do góry nogami, to róbmy to z sensem, róbmy to w jakimś celu i róbmy to dobrze - funkcjonalnie; tego wymaga choćby elementarny szacunek dla graczy, dla ich rozgrywki i dla ich kreacji.   

Uprzejmie proszę więc o kolejną serię zmian - te są po prostu niewystarczające, oprócz tego ich jakość pozostawia wiele do życzenia, co wszyscy przecież widzimy; zarówno pod względem samej treści, jak i sposobu ich wprowadzenia. Zmiany muszą mieć dokumentację, muszą być opisane changelogiem, muszą mieć backup - nie wrzucone z dnia na dzień, zgodnie z przypływem sił i inspiracji, bo to zwyczajnie niepoważne, to jest robienie rzeczy na kolanie. Te zmiany muszą wreszcie mieć jakąś logikę, muszą chcieć osiągnąć jakiś efekt - autentycznie nie wiem, jaki efekt miały osiągnąć teraz.

Jeśli w tym celu potrzeba większych sił przerobowych - polecam ogłoszenie naboru na nowych quasitów. Bardzo chętnie na takie wezwanie odpowiem, bo wbrew temu, co wielu chciałoby pewnie sądzić - moje 'zażalenia' to nie przejaw malkontenctwa, tylko prostej umiejętności czytania ze zrozumieniem.