Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Rawij

Pages: 1 [2] 3 4 ... 8
16
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Magiczne tarcze, zbroje itd
« on: October 19, 2017, 02:06:29 PM »
Tak jak Shag mówi. Nie można rzucić na siebie kilka razy tego samego zaklęcia. Inne - już tak.

17
Warsztat Gonda / Odp: Warsztat zaklęć
« on: September 22, 2017, 02:00:54 PM »
Ale OP nie było to, że trwa 20 minut, tylko to, że po ataku jesteś dalej te 20 minut niewidzialny. Teraz, jeżeli po ataku jesteś niewidzialny tylko X tur, to przed tym możesz być nawet i 30, tak jak w zwykłej niewiszialności.

18
Warsztat Gonda / Odp: Warsztat zaklęć
« on: September 22, 2017, 12:52:18 PM »
A w takim wypadku czemu nie może trwać tyle ile zwykła niewidzialność plus te tury? Skoro jest "większa" :V

19
Plecak Hewarda / Odp: Wyrwane z kontekstu
« on: September 15, 2017, 08:49:56 PM »
I chwilę później...

Vokun(ID 1365) - Dziś o 20:48
O i tak mi będzie najlepiej

20
@shag
I tak, i nie. Na moje problemem jest to, że:
a) Zbroja maga ma niby chronić przede wszystkim przed magią, a kiedy staje się najefektywniejszym zaklęciem obronnym przed atakami fizycznymi, trochę się to wypacza...
c) Przedmioty magiczne mogą wszystko zchrzanić. Musisz rzucić zaklęcie? Spoko, zrobię pierścień magicznej zbroi z 20 ładunkami aktywowany jakimś minimalnym ruchem. I nagle się sypie.
d) wydaje mi się, że ciekawiej będzie zaklęcia nieco odróżniać, bo w takiej wersji różnią się tylko cyferkami, a rzeczywiste różnice są bez znaczenia. Bariera mocy, bariera cienia, skóra z kamienia? Bez zmian. Dlatego tak optuję za tą nową, moją wersją kamiennej, bo jest ciekawsza niż "broni x ataków"
e) Podobnie co wyżej - jeżeli potężniejsze zaklęcia będą po prostu boostować ilość przyjmowanych ataków, to dojdzie do jakiegoś absurdu, gdy czarodziej z 6 lvl zaklęć rzuci sobie tarczę która zablokuje 20 ataków i będzie niemal niezabijalny przez woja.
f) pominąłem podpunkt b



Inne rzecz.
Skoro mamy ten nowy system a także cienisty splot - skorzystajmy. Proponował bym coś takiego, że mag korzystający z cienistego splotu używałby zaklęć z cienistych szkół tak, jakby był o poziom silniejszy (czyli miał te x wirtualnych PM na rzecz obliczania długości trwania zaklęć/ilości, czy coś) z wykroczeniem poza maksymalny poziom (czyli jeżeli mag w cienistej zbroi miał mieć te 6 maksymalnych ciosów, to adept cienia będzie miał 7), ale w zamian to samo działoby się z zaklęciami szkół przeciwnych, tylko na odwrót (czyli poziom mniej, nawet jeżeli miałoby to sprawić, że zaklęcie jest nie do użytku, bo np. postać ma 12 pm, a zaklęcie tworzy 1 pocisk plus 1 dodatkowy na każe 15 pm, czyli 1 pocisk minus 1 pocisk bo cienisty splot). I wtedy można by zdjąć ten sztywny limit, który jest imho głupi.
Przepraszam, że trochę pogmatwane, ale chyba idzie zrozumieć.

21
Hmmm
W sumie nie widzę problemu, by Rozstrzaskanie podłogi zmienić w Rozstrzaskanie.
"Zaklęcie tworzy wibrujące, dźwiękowe drgania, które oddziałują na wszystko w promieniu kilku metrów."
niemniej z jakiegoś powodu zaklęcie umie jedynie rozwalić podłogę. Sufit też (via maksyma "Co dla niektórych jest sufitem, dla innych podłogą")? Czemu nie ściany? Byłby to buff, ale dlaczego by nie?

Edit
@Panda wydaje mi się, że dłuższy czas castowania średnio ma sens, gdyż sprawi to, że:
a) mag który castuje spella dłużej niż rundę staje się od razu priorytetem, bo zaraz pierdolnie czymś na pewno silnym
b) będą głupie różnice, np zaklęcie 4 lvl które będzie się castować dwie rundy będzie znacznie słabsze od zaklęcia 3 lvl, tylko castowanego rundę, gdyż pomimo że da powiedzmy 20% potężniejszy efekt, to dużo więcej zużywa się na nie czasu
c) jeżeli zaczniemy gradacje od zaklęc np 3-4 lvl, to te naprawdę wysokich poziomów będą trwały nawet i po trzy, cztery rundy, co sprawi, że walnięcie takim zaklęciem będzie możliwe raz na walkę, bo potem się pewnie skończy. Rozpoczęcie gradacji od np 5 czy 6 lvl de facto nie robi nic, bo tych zaklęć jest znacznie mniej.

Imho lepszą decyzją byłoby, gdyby część graczy tworzących zaklęcia intencjonalnie zwiększało czas castowania o np rundę, ale wtedy pozwalałybyście by zaklęcie było nieco silniejsze, niż zazwyczaj na takim poziomie.

22
@shag wydaje mi się, że nie ma żadnej przeszkody, by dać niższym zaklęciom np 2 tury na poziom maga, co wciąż jest proste, ale też bierze pod uwagę szybszy przyrost zaklęć niskiego poziomu

23
To nie są koszty. Koszty są dalej równe poziomowi. To są wzory na wyliczenie długości trwania zaklęć.

Dłoń maga wciąż kosztuje 0

Moje propozycja natomiast dotyczą zaklęć defensywnych.

Powinno się zboostować Cienistą zbroję i kamienną skórę. Obecnie dla przykładu mag z 40 punktami otrzymuje...
4 ciosy z zbroi maga 4 za 1 pm
5 ciosów z Cienistej zbroi 2,5 ciosów za pm
8 ciosów z kamiennej skóry. 2 za 1 pm

przy maksie jest to
4 ciosy z zbroi maga 4 za 1 pm
6 ciosów z Cienistej zbroi 3 ciosy za pm
10 ciosów z kamiennej skóry. 2,5 za 1 pm


Im potężniejsze zaklęcia tym... mniej efektywne. Dodajmy, że zbroja maga jest głównie po to, by blokować magię. Cienista zbroja ma natomiast inne obostrzenie, czyli wymaga cienia.

Moje propozycja co do kamiennej skóry
Zaklęcie pokrywa skórę czarującego magicznym kamieniem, który chroni przed obrażeniami. Rodzaj skały jest indywidualny dla każdej osoby używającej tego czaru. Zaklęcie pokrywa tylko skórę, a nie ubranie czy wyposażenie. Kamień jest magiczny, więc w żaden sposób nie ogranicza ruchów, za to chroni przed ciosami. Zaklęcie ochrania przede wszystkim przed obrażeniami fizycznymi, lecz jest w stanie zmniejszyć szkody od magii. Jeżeli w jednym miejscu skała zostanie uderzona raz na każde 10 punktów (maksymalnie 5 razy) to odpada z danego obszaru, pozostając jednak na reszcie ciała. Czar utrzymuje się maksymalnie pół godziny

24
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Kontrczarowanie - z czym to się je?
« on: August 17, 2017, 10:16:23 PM »
Afain dało się też kontrczarować przy pomocy rozproszenia magii.

25
Kto pyta, nie błądzi / Odp: PMy i Magia Patch - pytania
« on: August 17, 2017, 03:21:51 PM »
c) wydana zostanie połowa punktów (czy tam inny ułamek)

26
Kto pyta, nie błądzi / Odp: "standardowe rasy"
« on: August 05, 2017, 06:04:00 PM »
Quote from: Wygh
Jak ma to zrobić? Gdzie to wpisać, aby było to brane pod uwagę i jednocześnie nie było aspektem? Czy wiedza o tym, jak to zrobić jest ogólnodostępna? Gracze wiedzą, że sobie mogą gdzieś tam wpisać, że ludzka postać widzi w ciemności bo XYZ (oczywiście przy tworzeniu postaci) nie zużywając na to aspektu? W kreatorze postaci jest wspomniane o czymś takim? Ja nie zauważyłem, ale to ja. Elf natomiast ma wyłożone czarno na białym i to też jest kwestia balansu. Jeden ma wyłożone, drugi musi kombinować, szperać po forum, pytać, dopominać się i coś tam jeszcze.

W uwagach dodatkowych. Ja tak mam wpisane,  a uzasadnieniem jest aspekt o czarowaniu oraz pochodzenie.

I to chyba oczywiste, że jeżeli rasa X nie widzi w ciemnościach, to ktoś kto chce mieć tę umiejkę będzie musiał się nieco nagimnastykować.

A ogólnie co do ras - na torilu standardowe są dobrze wybalansowane. Na prawdę, to nie takie hop siup sprawić, by rasa która fabularnie jest zwinna jak kot, medytuje 4h dziennie, jest niepodatna na część magii, żyje 300+ lat, widzi lepiej w słabym świetle i ma magię we krwi była równie zbalansowana co ludzie, których głównym atutem jest to, że ruchają się jak króliki.
Ale jakoś jak ktoś weźmie dwie postacie, elfa i człowieka to nie ma wielkich różnic. Był turniej szermierczy - pierwsze miejsce człowiek, drugie i (bodaj też) trzecie to elfy. A człowiek miał chyba najmłodszą postać.
Da się? Da.

27
Kto pyta, nie błądzi / Odp: "standardowe rasy"
« on: August 05, 2017, 04:15:42 PM »
Jaki poziom mocy? Przecież już ustaliliśmy, że po pierwsze gracze nie wiedzą o istnieniu czegoś takiego, a po drugie ten "POZIOM MOCY" jeżeli nie zostanie wyczerpany, to obserwatorzy nie zaproponują czegoś, by go wypełnić, a zostawią niedopełnioną postać.

Poziom początkującego poszukiwacza przygód, który jest w FAQ chyba od zawsze.
"Niedopełnioną". Postać "słabsza" nie musi być niedopełniona, skoro gramy storytelling i fabułę, takie tam, a nie każda postać musi mieć "moc" by być pełnoprawną postacią.
Jak ktoś robi czarodzieja który dopiero zaczyna i ma pięć zaklęć zamiast dziesięciu, to jego postać nie jest niedopełniona, choć jest słabsza od pełnoprawnego maga.


Co ma odwaga do wartości wypowiedzi? To, że ktoś się boi zostać skrytykowany (lub nie wypowiada się z innego powodu) świadczy o tym, że jego słowa nie mają wartości? No nieźle.

1. To, że jeżeli ktoś sam się nie wypowiada, to jego opinie Mogą zostać zmanipulowane, bo nie sądzę by Leif przyklejał czyjeś wiadomości.
2. "Nieobecni nie mają prawa głosu". Nikt nie zrobił z Leifa swojego pełnomocnika, jeżeli obie strony mają zostać wysłuchane to niech będą - tylko musza chcieć mówić.

Dlaczego ma tak nie robić? Dlaczego mu tego zabraniasz? Może jest taką osobą, taki ma charakter, a Ty próbujesz na siłę zmienić jego zachowanie. Czy raz używając Hydry jako pośrednika, a raz pisząc samodzielnie krzywdzi kogoś? Jeżeli nie, to dlaczego ma się w ogóle nie odzywać? Tylko dlatego, że Ci się to nie podoba?
Dokładnie dlatego. Jeżeli coś mi się nie podoba, to mówię innym żeby tego nie robili. Kiedy sąsiad puszcza muzykę na cały regulator o 3 w nocy to idę do niego i mówię że ma ja ściszyć, a nie mam to gdzieś "bo on taki jest".

28
Przeszła fabuła / Odp: [Główna Fabuła] Jezioro Krwi
« on: August 04, 2017, 01:22:20 PM »
Quote
Krwawe Śródlecie



Środlecie było uświęconym okresem przejścia między dwoma miesiącami, świętem miłości i muzyki. Winno być radosne i niezakłócone - rok temu takoż było i wielu wspominało magiczne obchody wespół z baśniowymi stworzeniami.
Tym razem jednak świętowanie i zabawę przy muzyce przerwało i zakłóciło zjawisko, o którym, jak się wkrótce okazało, mówił cały Faerun.
Na niebie pojawił się krwawy księżyc, wielki i czerwony, złowróżbnie łypiący na wszystkie ogniska i tańce. Pojawił się raptem na kilka chwil, a zamieszanie jakie wywołał, groza, jaką zasiał starczyły, by zepsuć świętującym zabawę na resztę nocy. Prócz niego zresztą niektórzy zaobserwowali, jak zgasła na chwilę Błyszcząca Mystryl - wieszcze upatrują w tym już zwiastunów nieszczęść i końca świata lub magii.
Tak czy inaczej, czymkolwiek zjawisko by nie było, od ust do ust plotkuje się, że to zły omen, a jeszcze w Śródlecie! Bogowie, dopomóżcie Skrajowi, który nawet na jedną noc nie może zapomnieć o troskach i cieniach.

29
Przeszła fabuła / [Główna Fabuła] Jezioro Krwi
« on: July 23, 2017, 01:14:59 PM »
Temat związany z fabułą Jeziora Krwi w Amn.

Sesje powiązane z wątkiem będą toczyć się w MS'ach, prywatach i NK. Zgłoszenia mile widziane. Zapraszam wszystkich do gry :>



Dies Irae
Quote
Maria udała się wraz z matką nad brzeg Jeziora Esmel, by nabrać wody na dzisiejszy gulasz z głowy krowy. Wielkie święto - nie mogli pozwolić sobie na mięso każdego dnia, jak to każda rodzina biednych parobków z Amn.
Młoda dziewczynka wzięła dzban i podeszła do krańca lądu. Pochyliła się, dostrzegła jednak coś dziwnego. Gdzieś dalej, w głębinach jeziora.
Coś jakby czerwona sfera...
- Mamo... Tam coś jest...
Nie musiały długo czekać... Czerwień roznosiła się po wodzie. Po chwili dotarła do nich.
Maria sięgnęła po nią...
- To jest...
- Krew



Wielu Skrajan martwiło się, że Amn może najechać ich wolny, acz niewielki kraj. Teraz jednak mogli chyba odetchnąć z ulgą - kupieckie państwo zdawało się mieć swój własny, wielki problem. Jezioro Esmel całe spłynęło krwią.
Niektórzy mówią, że to posoka Załamanego Boga, który w końcu wybuchł gniewem widząc biedę tak wielu mieszkańców Ziemi Intryg, kiedy oligarchowie pławią się w bogactwie. Inni doszukują się tutaj diabelskich konotacji, zwłaszcza w świetle rządzącego nie tak dawno w Nerimie Levistusa...

Dziwaczne sny...
Quote
Wraz z nocą przyszedł sen. Piękna kobieta w jedwabnych, biało niebieskich sztach tkała białą tkaninę na krośnie. Jej skóra jaśniała delikatnym światłem, a włosy mieniły się wszystkimi kolorami tęczy. Kobieta skończyła, ułożyła tkaninę na swoich kolanach i zasnęła. Do pokoju wbiegł chłopiec. Pociągnął za tkaninę. Ta pękła. Kobieta obudziła się, spróbowała krzyknąć, lecz nie zdążyła. Zniknęła...


30
Plecak Hewarda / Discordowe twórczości
« on: July 19, 2017, 12:44:46 PM »
Brakowało w sumie trochę takiego kanału, bo nie wszystko pasowało do "Wyjętych z kontekstu". A więc wszystkie historyjki, opowieści, gagi i memy mogą lądować tutaj ;)

Bo wiecie, nowy Patch nie podoba się wszystkim.

Wielka walka się rozpoczyna

Pages: 1 [2] 3 4 ... 8