Reputacja już w grze istnieje, ale niekoniecznie jest brana pod uwagę. Z doświadczenia wiem, że gracze uwielbiają być "źli", ale mniejszym uwielbieniem darzą konsekwencje jakie w normalnym społeczeństwie wiążą się z pewnymi zachowaniami. Jestem przekonany, że w tej grze będzie analogicznie.
Gdybym jednak się mylił i "mam na imię Legion bo jest nas wielu" dobrze gdyby w końcu powstała ta mordownia gdzie wszelkiej maści przestępcy będą mogli wpaść na piwo. Bić, pić i lżyć wedle uznania oraz na własną odpowiedzialność. Zawsze gdzieś funkcjonuje taka speluna (no chyba, że już jest tylko nie zauważyłem ;])
Z kolei od strony "drugiej" czyli MGowej, mam pewne obawy co do wykorzystania takiej wiedzy. Aktualnie widziałem tylko jeden przypadek zainteresowania straży i dotyczył on nieuregulowanego rachunku za wino, czego nawet w obecnej dobie żaden restaurator nie leci zgłosić na policję. W efekcie mam ambiwalentne odczucia. Konsekwencje - tak, naciąganie sprawy jak gaci pod pachy byle się przypierdolić - nie.
Mimo to, jestem za pomysłem. A raczej - za aktywnym jego wykorzystaniem bo mechanizmy, o ile można to tak nazwać, już są dostępne. Gra postacią złą czy chaotyczną nabierze dzięki temu realizmu i sprawi, że wielu "złych" z opisu nagle dojdzie do wniosku, że wolą być dobrzy albo neutralni. Z kolei tych, którzy zostaną przy swojej wizji, zmusi do rozwagi w działaniach. Sam prowadzę postać o "poszlakowanej" opinii i wiem z czym się to może wiązać, dlatego gra jest bardziej skomplikowana i wymaga ode mnie więcej uwagi i lepszego planowania co robię i co pokazuję innym.
DO BOJU POLSKOOO.