Trzeci Materialny > Kto pyta, nie błądzi

"standardowe rasy"

(1/11) > >>

Zet:
Mam takie pytanie. Bo Eona w ogłoszeniach napisała, że niestandardowe rasy nie mają bonusów i tak dalej.

To ja chciałbym w takim razie się dowiedziec:
1) jakie rasy są standardowe, jakie nie
2) które rasy jakie mają bonusy

Bo jak rozumiem - rasy standardowe jakieś bonusy mają?

Spookie:


Rasa niestandardowa, to rasa inna niż wymienione na liście. Na przykład diabelstwa, aasimary, drowy, etc.



Nie mają one sztywnych, ustalonych cech rasowych, bo zazwyczaj według podręczników mają ich tak wiele (lub np. w przypadku diabelstw mogą być tak różne zależnie od przodka), że gdyby ktoś miał wszystkie to najpewniej po prostu byłby za silny na "Początkującego Poszukiwacza Przygód". Dlatego wybierając rasę niestandardową sam dobierasz sobie cechy rasowe na start tak, żeby postać była zbalansowana.

No i Eonie nie chodziło o posiadanie, czy nie posiadanie bonusów w poszczególnych rasach, tylko o to, że jeśli tych cech rasowych nie wpisałeś przed akceptem, lub nie ugrałeś i nie masz ich wpisanych w Uwagach lub aspektach, to nie możesz ich inwokować podczas rozgrywki "bo ja jestem z tej rasy". Ponoć były takie próby, stąd jej sprostowanie.

Zet:
Nie pamiętałem, jakie rasy są na tej liście :)

Pytanie moje było też stąd, że jakiś czas temu się wywiązała dyskusja na forum. Zgodnie z tym system, który mamy, to ludzie są trochę w plecy.

Kiedyś padł na forum podobny pomysł, więc napiszę, co mi do głowy przyszło.

Wersja 1:
jeśli wybierasz granie czymkolwiek innym, niż ludzie, to zawsze musisz zrobić aspekt z cechami rasowymi (to dotyczy też elfów, kransoludów i tak dalek).
Z tym, że jeśli to rasa  "standardowa", to taki aspekt może być "standardowo" przygotowany i opisany. Może się nawet dodawać automatycznie.
Możesz zdecydować, że nie chcesz swoich klasycznych bonusów rasowych i np. jako jeden z niewielu elfów nie widzisz dobrze w nocy (elfia wersja kurzej ślepoty).

Wersja 2:
Tworząc postać dostajesz niejako "dodatkowy" aspekt związany z cechami rasowymi. Dostają go wszyscy przedstawiciele ras.
Tworząc rasę niestandardową samemu wybierasz, jakie to cechy rasowe. Tutaj raczej niewiele się to różni od tego, co jest teraz.
Z tą różnicą, że ludzie dostawaliby dodatkowy aspekt, jeden z kilku do wyboru (mógłby być związany z pochodzeniem, narodowością, urodzeniem, wychowaniem? Sam nie wiem. )

Bo jak mówiłem - mam wrażenie, że ludzie trochę z tej okazji dostają po dupie, a skoro się pojawił temat niejako sam, to postanowiłem pociągnąć :D

Inna rzecz, że diabelstw było już tyle, że chyba można je już wrzucić w "standardowe rasy" :D

Eona:
Ludzie mają swoje "rasowe" cechy, zależne od grupy etnicznej. Tych grup jest kilkanaście opisanych w podręcznikach, są nawet podrasy w rodzaju podziemnych imaskari. Tylko mało kto interesuje się w ogóle tym, co mogą one dać, czy jaką grupą etniczną gra. Jedyne przypadki utworzenia związanego z pochodzeniem etnicznym aspektu, o którym wiem ja, to pomroczni (gdzie to obsy wymagały) i moje diabelstwo (czyli ona miała aż dwa aspekty rasowe).

Spookie:
Może nie popadajmy w paranoję ;)
Jak bardzo czujesz się zbity po dupie z tego tytułu, że grasz człowiekiem w stosunku do elfa, który widzi w słabym świetle? Spójrz na to w ten sposób: Jedni posługują się magią, a inni nie. Jedni znają się na walce mieczem, a inni toporem. Jedni znają się na ziołach, a inni na ciesielce. Jedni mają na start szał bojowy, inni lekką odporność na magię, bo w dzieciństwie eksperymentował na nich mag, a jeszcze inni mają obszerną wiedzę na temat historii. Postacie są różne i mają różne "bonusy" jak to nazywasz. Osobiście nie sądzę, by ktoś dostawał tu po dupie.

Ad. wersja 1: Jeśli ktoś gra rasą standardową to wiadomo jakie ma dobrodziejstwo inwentarza. Te rasy są opisane w Kodeksie na pewno. Jeśli ktoś chce mieć elfa, który nie widzi dobrze w nocy... To równie dobrze może tą informację wpleść w któryś aspekt. Także nie bardzo widzę do czego prowadziłoby takie rozwiązanie.

Ad. wersja 2: Patrz dwa akapity wyżej. Nie bardzo rozumiem dlaczego człowiek miałby dostawać jeden aspekt więcej. To, że nie masz jako człowiek cech rasowych nie znaczy, że nie możesz sobie zamiast tego wziąć  innych rzeczy. Np. paktu z jakąś istotą z odległych Planów, który daje Ci jakieś korzyści.

Myślę, że właśnie dodawanie części graczy dodatkowego slota na aspekt byłoby dopiero niesprawiedliwe. W końcu wszystko sprowadza się do tego, że macie równe szanse na start i każde z Was musi zbalansować postać do poziomu Początkującego Poszukiwacza Przygód. Jak to zrobicie? Możliwości są nieskończone.

Pragnę też przypomnieć, że to nie jest nowość. Toril funkcjonuje w ten sposób od początku istnienia. Nikt do tej pory nie miał z tym problemu podczas procesu akceptacji postaci i nikt później nie narzekał, że nie zrozumiał, że nie wiedział, że ma wypisać swoje cechy rasowe podczas tworzenia postaci. Dlatego chciałabym, żebyś mi wytłumaczył co się zmieniło, że teraz masz o to wątpliwości? Może po prostu źle zrozumiałam pytanie.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version