Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Shinen-san

Pages: 1 2 3 [4]
46
Plenarne ścieżki / Odp: Kess mistrzuje...
« on: November 08, 2015, 02:37:01 PM »
Zgłaszam się na jedno miejsce.

47
Plenarne ścieżki / Odp: Sesje u Koteła
« on: November 07, 2015, 04:16:47 PM »
Jak wyżej.

EDIT: Szybko wam poszły zapisy, psiakość. Jakieś szanse na listę rezerwową?

48
Strefa dzikiej magii / Odp: Błędy w czarach
« on: November 06, 2015, 03:34:36 PM »
Właśnie w tym wic. Ja też  8)
Nawiasem mówiąc: tłumaczenie "inwokacje" jakoś do mnie nie przemawia. "Wywoływanie" znacznie bardziej.

Dane za Podręcznik Gracza v.3,5 oraz Spell Compendium v. 3,5
[SC] Sieć Cieni // Web of Shadows - Iluzje
[SC] Maska Cieni // Shadow Mask - Iluzje
[SC] Uparte Ostrze // Persistent Blade - Inwokacje
[SC] Lanca Grzmotu // Sound Lance - Inwokacje
[SC] Żrący Dotyk // Corrosive Grasp - Przyzywanie
[PG] KSM - Przyzywanie
[SC] Kwasowe Zionięcie // Acid Breath - Przyzywanie
[SC] Czarne Światło // Blacklight - Inwokacje

Jedynie co do LN się pomyliłem :)
A co do Kieszeni Międzywymiarowej - samego zaklęcia nie mogę znaleźć, ale działający na identycznej zasadzie Tajemny Schowek Leoumunda to już Przyzywanie.

49
Jak dla kogo :D To było dedykowane dla postaci czarujących. Normalna postać będzie mieć z tym problem, ale czarujący - żadnego :D

EDIT: Poczytałem Bestiariusz z "Kodeksu" w grze. Ale dalej uważam, że wprowadzenie fabularyzowanej, nieco bardziej szczegółowej będzie jak najbardziej na miejscu. Takie opisy byłyby komplementarne do tych bardziej "encyklopedycznych", które już są.

50
Strefa dzikiej magii / Odp: Błędy w czarach
« on: November 06, 2015, 01:26:47 PM »
Parę czarów jest w innych szkołach magii, niż bym się spodziewał.

Quote from: Sieć Cieni
(...)cienie otaczające wybrany obiekt podnoszą się z ziemi(...)
To brzmi raczej jak transmutacja, nie jak przywoływanie. Manipulowanie cieniami jest z kolei tradycyjnie domeną magii iluzyjnej (chyba...?)
Quote from: Maska Cieni
Zaklęcie tworzy na twarzy rzucającego magiczną maskę złożoną z nieprzeniknionej ciemności, która zasłania dokładnie rysy twarzy czarującego, a także nie pozwala magicznie zobaczyć jego oblicza poprzez wróżenie lub magiczny wzrok.
Jak wyżej. To również widziałbym jako manipulowanie cieniem. Dodatkowe punkty za to, że to służy do szeroko pojętego oszustwa.

Quote from: Uparte Ostrze Shelgarna
Ostrze jest stworzone z mocy(...)
Quote from: Lanca Grzmotu
Zaklęcie tworzy z czystej mocy lancę(...)
Manipulowanie energią to raczej inwokacje?

Quote from: Żrący dotyk
Zaklęcie pokrywa dłonie rzucające czar warstwą kwasu(...)
Quote from: Kwasowa Strzała Melfa
Zaklęcie przywołuje strzałę stworzoną w całości ze żrącego kwasu.
Quote from: Kwasowe Zionięcie Mestila
Dzięki temu zaklęciu można jednokrotnie zionąć chmurą kwasu(...)
Jeśli zaklęcie tworzy kwas, ja widziałbym je jako Przywoływanie.

Quote from: Czarne Światło
Zaklęcie tworzy kilkumetrowy obszar ciemności(...)
Tworzenie światła/ciemności widziałbym jako Inwokacje, tak jak przy zaklęciu Ciemność czy Światło Dnia.

Quote from: Kieszeń Międzywymiarowa
Po rzuceniu zaklęcia dotyk dłoni przenosi niewielki obiekt (30 x 30 x 30 cm) do niewidzialnej kieszeni międzywymiarowej. Można potem przywołać go w dowolnym momencie, choć przedmiot może bezpiecznie przebywać w kieszeni najwyżej przez godzinę - później istnieje ciągle wzrastające ryzyko, że przedmiot zostanie wchłonięty przez plan astralny.
Manipulacje na poziomie planów to po mojemu stricte domena Przywołań.

Quote from: Lodowa Nawałnica
Nawałnica powoduje rany czysto fizyczne od uderzającego gradu i odmrożenia od magicznego zimna.
Jeśli coś tworzy coś materialnego (gradziny), to powinno mieć coś wspólnego z przywołaniem. Po mojemu zimno jest tylko efektem ubocznym.

51
Oto jak ja wyobrażałbym sobie wpis w takim bestiariuszu.

Szkielet
"I pamiętajcie dzieciaki! Kręcenie się w okolicy starych nekropolii może być ciekawą zabawą, ba! Nawet łatwym zarobkiem! Ale bądźcie ostrożni. Jak usłyszycie grzechot suchych kości, albo wiejcie w te pędy, albo przynajmniej naszykujcie coś tępego a ciężkiego. W najlepszym wypadku będzie to chodzący i bijący szkielet. Może toto i kruche, ale przywalić potrafi, nie dajcie się zwieść! A że to sterta gnatów, strzała czy włócznia przez niego przeleci, a i mieczem sporo się natrudzicie, zanim go porąbiecie. Obuszkiem przez łeb dziada, albo połamać mu kulasy, żeby nie mógł was gonić. A ci co różdżkami machajo? Nie próbujcie ich oszukać, za głupie są na to. No i odmrożeń też nie dostaną, nie mają na czym, nie? Najlepiej spalcie pokrakę. Albo zawołajcie kogo z układami na górze. Nic, co kiedyś żyło, ich nie lubi."

52
To nie tyle poradnik dla wojujących, a w pełni klasyczny bestiariusz :D
Mnie osobiście pomysł nie grzeje, nie ziębi, bo sam do snu zaczytywałem się w podręcznikach do D&D (taaaa, to były czasy :D ), ale umieszczenie przynajmniej elementarnego bestiariusza z ogólnym, fabularyzowanym opisem co częściej spotykanego plugastwa... tak, ten pomysł popieram. Wręcz oferuję się do pisania, przy czym będę potrzebował wskazówek, co można jeszcze uznać za potworka "popularnego", a czego lepiej na światło dzienne nie wywlekać.

53
Strefa dzikiej magii / Odp: Wypełniony limit czarów poziomu 1
« on: November 04, 2015, 01:11:54 PM »
Podziękował.

54
Strefa dzikiej magii / Odp: Wypełniony limit czarów poziomu 1
« on: November 04, 2015, 11:31:45 AM »
Zgadza się, moja postać nie miała być magicznym koksem :D
Ale dobrze wiedzieć w tym sensie, że mogę się spodziewać fireballa w dziób od początkującej postaci.

EDIT: I btw, mógłbym prosić o link do posta w samouczku, do którego się odnosiłaś? Nie mogę go znaleźć za diabła.

55
Plenarne ścieżki / Odp: Spisane Czerwonym Młotkiem, czyli sesje u Friss
« on: November 04, 2015, 11:03:11 AM »
Proponowałbym podać jakiś wstępny i odległy np. o tydzień termin na sesję. Tak żeby każdy miał czas wtrącić swoje trzy grosze odnośnie tej pory i żeby można było bez problemu rozegrać "w międzyczasie" wstępniaki.

A, i przy doborze terminu polecałbym wziąć pod uwagę jedną rzecz. 10 osób x 12 minut (czas żeby swobodnie przemyśleć, co się chce napisać i jak) = 2h. Na jedną rundkę opisu. Sesja będzie mocno rozciągnięta w czasie i z pewnością nie do rozegrania w jeden wieczór. Myślę więc, że trzeba będzie rozplanować ją tak, jak całą kampanię.

56
Strefa dzikiej magii / Odp: Wypełniony limit czarów poziomu 1
« on: November 04, 2015, 10:49:52 AM »
 ???

...dobrze wiedzieć.

57
Strefa dzikiej magii / Odp: Wypełniony limit czarów poziomu 1
« on: November 03, 2015, 11:55:04 PM »
Wygląda na to, że samouczek jest nieaktualny. Limit początkowych czarów przy tworzeniu postaci to na chwilę obecną 4 sztuczki i 2 czary 1. poziomu.

58
Plenarne ścieżki / Odp: Spisane Czerwonym Młotkiem, czyli sesje u Friss
« on: November 03, 2015, 11:19:56 PM »
W sumie nigdy nie grałem w żaden psychodram, może być ciekawie :)

Naberi Males zgłasza się do opuszczenia tego łez padołu.

Pages: 1 2 3 [4]