Toril.pl - Gra wyobraźni
Trzeci Materialny => Alkierz => Topic started by: Eona on August 15, 2017, 06:57:47 PM
-
Prace nad systemem nowego silnika idą pełną parą, lecz wy również macie wpływ na jego ostateczny kształt. Temat ten będzie służył do konsultowania z wami mniejszych lub większych pomysłów. Będziemy również prosić o pomoc z niektórymi zagadnieniami, by Toril 1.0 był jak najbardziej intuicyjny i zbalansowany.
Jeżeli ktoś nie chce się wypowiadać publicznie, niech wyśle swoją opinię czy propozycję rozwiązania problemu przez prywatną wiadomość w grze do jednego z obserwatorów. Jednocześnie prosimy o kulturalne wyrażanie swojego zdania.
1. Poradnik dla nowych graczy, aspekty oraz przejrzystość
Ten punkt dotyczy jeszcze obecnej wersji silnika
Trwają prace nad poradnikiem dla nowych (i starych) graczy oraz poprawionymi opisami kreatora postaci. Do tego jednak jest potrzebna informacja, co sprawia wam najwięcej problemów, co jest niezrozumiałe. Im więcej różnych wad obecnych pomocy na forum czy w grze zbierzemy, tym łatwiej będzie nam poprawić te elementy.
Czy dawaliście sobie radę z tworzeniem aspektów? Wiedzieliście, co trzeba o magii? Zrozumieliście po co używać Panelu Gracza?
2. Mapa towarów
Potrzebujemy pomocy z opracowaniem mapy zasobów. Zebrane informacje o ich dostępności będą wsparciem dla postaci wytwarzających przedmioty i MG chcących umieścić w swojej sesji targ czy kopalnię. Chętni, którzy uporządkują wiedzę z podręczników oraz uzupełnią braki, niech zgłaszają do Obserwatorów.
-
Odp: 2. Mapa towarów
Zaklepuję książkę "Rasy Faerunu" do przejrzenia czy nie ma tam info o surowcach.
-
A czy przewiduje się uzupełnianie mapy towarów o nowe kopalnie? Rozumiem, że nie wszystkie żyły surowców są zlokalizowane i będzie możliwość natrafienia na nowe złoża?
-
Jasne, chodzi też o to, by np wiedzieć, jakie złoża mogą występować w danym rejonie. Wiadomo, nie wszystko wszędzie da się znaleźć :)
-
(http://www.mythopoeicpress.com/fr_faerun_traderandresources.jpg)
-
Potrzebujemy zasobów w wersji pisemnej, a nie obrazkowej (a mapa z podręcznika nie zawiera wszystkiego).
-
Nie chce mi się. O jak mi się bardzo kurwa nie chce... *jojczenie stop*
Spisu dokładnego surowców chwilowo nie zrobię, ale przynajmniej mogę wypisać cały import/eksport. Better this than nothing.
Anauroch
Import: Towary z drewna, trzoda
Eksport: Przyprawy, sól
Damara
Import: Drewno, trzoda, żywność
Eksport: Klejnoty, srebro, złoto, żelazo
Narfel:
Import: Biżuteria, ubrania
Eksport: Konie
Vaasa:
Import: Broń, żywność
Eksport: Klejnoty, skóra
Cormyr
Import: Kość słoniowa, przyprawy, szkło
Eksport: Drewno, miecze, pancerze, rzeźbiona kość słoniowa, ubrania, węgiel, żywność
Doliny
Import: Biżuteria, broń, książki, pancerze, papier, szkło, wyroby włókiennicze, wyroby z metalu
Eksport: Chleb, drewno, owoce, piwo, ser, skóry, warzywa, zboża
Cienista dolina
Import: Biżuteria, gotowe wyroby, rudy
Eksport: Piwo, płody rolne, złupione magiczne przedmioty
Cormanthor
Import: Brak
Eksport: Futra, magiczne przedmioty złupione w Myth Drannor, mięso
Dolina Archen:
Import: Egzotyczne wyroby z metalu, jedwabie, przyprawy
Eksport: Drewno, płody rolne, rudy
Dolina blizny
Import: Gotowe wyroby, nielegalne substancje, olej
Eksport: Piwo, warzywa, ziarna
Dolina radła
Import: Broń, jedwab, koronki, narzędzia, papier, przyprawy, ruda, wyroby ze szkła
Eksport: Baranina, drewno, futra, owoce, piwo, sery, wełna, wołowina
Dolina sztyletu
Import: Biżuteria, broń, książki, pancerze, papier, szkło, wyroby włókiennicze, wyroby z metalu
Eksport: Futra, mięso, ruda
Dolina tassel
Import: Cyna, klejnoty, srebro, złoto
Eksport: Gotowe wyroby dobrej jakości, wyroby garncarskie, wyroby włókiennicze
Głęboka dolina
Import: Bawełna, gotowe wyroby dobrej jakości, jedwab, wełna, wyroby włókiennicze
Eksport: Drewno, futra, mięso
Mglista dolina
Import: Gotowe wyroby, olej, rudy, wyroby włókiennicze
Eksport: Buraki, mięso, piwo, ser, siano, warzywa, zboże, ziemniaki
Pierzasta dolina
Import: Broń, gotowe wyroby dobrej jakości, olej, pancerze
Eksport: Kukurydza, ser, solone mięso, warzywa, zboże
Wysoka dolina
Import: Broń, książki, pancerze, papier, wyroby włókiennicze, wyroby z metalu
Eksport: Miedź
Jezioro pary
Import: Drewno, kamień, konie, małe statki, trzoda, zboże, żołnierze (zależy od regionu)
Eksport: Atrament, barwnik, broń, farbowana wełna, klejnoty, kożuchy, księgi czarów, łańcuchy, magiczne przedmioty, najemnicy, odlewy z mosiądzu i brązu, owoce morza, owoce, perły, solidne książki, warzywa, wino, wozy, zwierciadła (zależy od regionu)
Halruaa
Import: Egzotyczne magiczne przedmioty, metale szlachetne
Eksport: Elektrum, wino Haerlu
Luiren
Import: Trzoda, wyroby z metalu
Eksport: owoce, piwo, płody rolne, zboże
Shaar
Import: Broń, pancerze, wino
Eksport: Biżuteria, kość słoniowa, niewolnicy
Wielka rozpadlina
Import: Owoce, płody rolne, trzoda, zboże
Eksport: Biżuteria, klejnoty, magiczne przedmioty, srebro, złoto
Morze Księżycowe
Import: Wyroby włókiennicze, żywność
Eksport: Drewno, futra, klejnoty, niewolnicy, surowe minerały, wykuty metal
Aglarond
Import: Szkło, wyroby włókiennicze, żelazo
Eksport: Drewno, klejnoty, miedź, wino, zboże
Impiltur
Import: Egzotyczne towary, herbata, owoce, szkutnicy, warzywa, wyroby z drewna
Eksport: Klejnoty, srebro, towary pochodzące z Chłodnych Ziem, złoto, żelazo
Rashemen
Import: Sukno, wyroby z drewna, żywność
Eksport: Futra, ogniste wino, rzeźby, sery, wełna
Thay
Import: Czary, magiczne przedmioty, niewolnicy, potwory, żelazo
Eksport: Biżuteria, drewno, dzieła sztuki, magiczne przedmioty, owoce, rzeźby, zboże
Thesk
Import: Konie, towary handlowe, złoto
Eksport: Towary gnomów, towary z Kara-Tur, żelazo, żywność
Wielka dolina
Import: Narzędzia z żelaza, srebro, złoto
Eksport: Łuki, magiczne przedmioty, produkty alchemiczne, rzeźby z drewna, strzały, zioła
Podmrok
Import: Broń, drewno, niewolnicy, pancerze, żywność
Eksport: Broń, egzotyczne towary, magia, pancerze
Dzikie pogranicze
Import: Gotowe wyroby, górnicy, książki, magiczne przedmioty, przyprawy, wyroby garncarskie
Eksport: Drewno, futra, klejnoty, metale szlachetne, najemnicy, wyroby ze skóry
Północ wybrzeża mieczy
Import: Gotowe wyroby, górnicy, książki, magiczne przedmioty, przyprawy, wyroby garncarskie
Eksport: Drewno, klejnoty, metale szlachetne, najemnicy, wyroby rzemieślnicze z Neverwinter, wyroby ze skóry
Srebrne Marchie
Import: Gotowe wyroby, książki, pancerze, przyprawy, wino, wyroby garncarskie
Eksport: Bohaterowie, futra, metale szlachetne, rzemieślnicze wyroby krasnoludów i elfów
Waterdeep
Import: Drewno, egzotyczne towary ze wszystkich krajów, rudy, skóry, trzoda, zboże
Eksport: Broń, meble, piwo, sukno, wszelkiego rodzaju gotowe towary, wyroby garncarskie, wyroby ze skóry, wytopy z metalu
Wysoki Las
Import: Broń, pancerze, poszukiwacze przygód, żywność
Eksport: Pradawne artefakty
Chult
Import: Biżuteria, broń, żywność
Eksport: Futra, klejnoty, kość słoniowa, perfumy
Tashalar
Import: Niewolnicy, owoce, srebro, wołowina
Eksport: Farbowane tkaniny, olej, oliwa, oliwki, owoce morza, przyprawy, ser, szkło, wino
Przesmyk vilhon
Import: Metal
Eksport: Kamień, konie, niewolnicy, ryby, wino
Chondath
Import: Metal
Eksport: Drewno, najemnicy, przyprawy, sól
Sespech
Import: Metal
Eksport: Konie, najemnicy, sól
Turmish
Import: Metal, towary luksusowe
Eksport: Drewno, najemnicy, sól, szkło, żelazo
Sembia
Import: Wszystko co można sprzedać
Eksport: Wszystko co można kupić, broń, jedwab, książki, ostre kiełbasy, trzoda, wino, wyroby garncarskie, żywność
Smocze Wybrzeże
Import: Metale szlachetne, niewolnicy, towary na eksport, żywność
Eksport: Statki, towary z innych państw
Chessenta
Import: Konie, magiczna broń, najemnicy, niewolnicy, perfumy, sery, szkło, wieprzowina
Eksport: Broń, bydło, dzieła sztuki, niewolnicy (do Thay), oliwa z oliwek, posągi, srebro, wino, winogrona, wysokiej jakości żelazo, złoto
Mulhorand
Import: Dobre drewno, kadzidła, niewolnicy (z Thay), perfumy, przyprawy, żelazo
Eksport: Czyste księgi czarów, granit, kamienie szlachetne, papier, piwo (jasne i ciemne), złoto
Unther
Import: Broń, najemnicy, niewolnicy, żywność
Eksport: Minerały, olej tłoczony z nasion, rzeźby, sukna, wyroby ceramiczne, żelazo, złoto
Vast
Import: Sól, szkło, towary luksusowe
Eksport: Miedź, nikiel, pergamin, srebro, trzoda, wyroby włókiennicze, zboża, żelazo
Evermeet
Import: Elfie przedmioty odzyskane z Faerunu, poza tym jest samowystarczalne
Eksport: Biżuteria, elfi poszukiwacze przygód, pewne egzotyczne lub magiczne przedmioty będące darami
Wyspy Moonshae
Import: Jedwab, konie, pergamin, pomniejsze magiczne przedmioty, ruda, węgiel
Eksport: broń, drewno, pancerze
Wyspy Nelanther
Import: Wszystko co miejscowi zdołają ukraść, złupić lub ocalić
Eksport: Niewolnicy, wszelkie skradzione lub złupione towary
Zachodnie ziemie centralne
Import: Dywany, piwo, ryby, żelazo, zioła
Eksport: Garncarstwo, srebro, wełna, złoto
Ziemie hordy
Import: Cukier, herbata, kawa, metale, papier, ryż
Eksport: Klejnoty, skóry, trzoda, wełna
Amn
Import: egzotyczne towary (z Maztiki), machiny oblężnicze, magiczne przedmioty, najemnicy, perły
Eksport: Biżuteria, broń, klejnoty, konie, pancerze, piwo (jasne i ciemne), wyposażenie dla karawan (wozy czy koła), zboża, żelazo, złoto
Calimshan
Import: Czarodzieje, niewolnicy, żywność
Eksport: Biżuteria, broń, jedwab, klejnoty, książki, liny, najemnicy, pancerze, perły, przyprawy, rzadkie zioła, słabe magiczne przedmioty, statki, wino, wyroby garncarskie, wyroby skórzane
Tethyr
Import: Broń, magiczne przedmioty, najemnicy, przyprawy
Eksport: Ambra, dywaniki, dywany, fajkowe ziele, herbata, jedwab, orzechy, owoce, perły, ryby, sery, sukna, tran, trzoda, warzywa, wina
-
Dziękujemy :)