Co do kolejnego akapitu, nie będę cytował, bo nie mam co, ale odpowiem. Wytrenowany wojownik walczący w zwarciu i bezbronny mag stoją naprzeciw siebie. Wydawać by się mogło, że wojownik wygra, jednak mag rzuca zaklęcie i walka staje się choć trochę wyrównana. A tym czasem, miecz mieczem, a zaklęcia i magowie coraz słabsi. Tak samo z osobą walczącą, która wspiera się magią. Walczy lepiej, ale czaruje gorzej. Nadal wszystko zachowuje równowagę. W przełożeniu na punkty. Wojownik ma 9 siły, a mag 9 mocy. Osoba wspierająca się magią może mieć 4 siły i 5 mocy. Zwycięży ten który ma większy spryt.
To ja rzucę inaczej. Wytrenowany wojownik i łucznik stoją na przeciwko siebie... I łucznik nie rzucił żadnego zaklęcia, a zanim sięgnął po strzałę i napiął łuk było już po walce.
Każda postać, zwłaszcza gdy odchodzimy od schematu klas, sprawdzać się będzie w innych sytuacjach. I nie, nie zgodzę się z tym, że magowie są coraz słabsi. Gram magiem i nie mam zapędów masochistycznych do tego, aby celowo sobie grę utrudniać. Więc tak, początkujący magowie i osoby ze słabo rozwiniętymi mocami magicznymi są słabsi, owszem.
Ale nie widzę powodu, dla którego początkująca postać maga lub postać tylko wspierająca się magią miałaby rzucać zaklęcie przyspieszenia mające równie silny efekt, co mag zaawansowany mag. I tak, te zmiany miały na celu wyraźne wykazanie zależności między tym, jak bardzo postać magiczna jest rozwinięta i jak efektywne są rzucane przez nią zaklęcia.
To również nie ulegnie zmianie.
Spora. Nie cała. Mnie się nie tyczy żadne z tych ulepszonych zaklęć.
Co poradzisz? Pech. Gra w dalszym ciągu jest w otwartej becie. Od tego ona jest żeby wprowadzać zmiany w systemie rozgrywki.
Z drugiej i według mnie bardziej racjonalnej strony tak sobie myślę i w sumie jakiekolwiek zmienianie zaklęć mija się z celem. Ludzie wybrali sobie dane zaklęcia, bo im się spodobały. Gdy się je zmienia, chociaż troszeczkę, przestają już być tymi zaklęciami, którymi były wcześniej. Wprowadzenie mocy magicznej było dobre. Zmienianie zaklęć jest złe.
To samo co wyżej. Gra jest w becie, od tego jest beta żeby wprowadzać zmiany.
System miał zmienić działanie zaklęć tak, aby ich efektywność była zależna od punktów mocy postaci czarującej i spełnia te założenia. Nie miał osłabiać ani wzmacniać postaci magów czy całego systemu magii. Miały być zmienione zaklęcia, zaklęcia zostały zmienione.
Jeśli masz jakiś pomysł to przedstaw go tutaj, a nie na priva - w ten sposób inni ludzie będą mogli się do niego również odnieść. Tak jak Tobie nie podobają się obecne zmiany, innym mogą nie podobać się zmiany proponowane przez Ciebie.