Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Crowell

Pages: 1 [2] 3 4
16
O to chodzi?
"Proponowane wpisy do Kodeksu: Tworzycie sesje w lokacji, która nie ma jeszcze swojego opisu? Wprowadzacie nowego potwora, roślinę lub tworzycie NPCa, którego zamierzacie wykorzystywać w przyszłych przygodach? Świetnie, warto zatem podesłać nam teksty do Kodeksu - dzięki temu gracze w każdej chwili będą mieli dostęp do niezbędnych informacji, a Kodeks będzie się rozrastał w naturalny sposób : )"?

Nie chce mi się zgadywać, możesz proszę udzielić odpowiedzi wprost? Są jakieś limity poza zdrowym rozsądkiem, czy każdy może pisać historię wedle własnego uznania?

17
Byłem i nie czytałem dokładnie wszystkiego, a teraz posty wyparowały.

18
Źle szukałem, dzięki. Na jaką swobodę mogę sobie pozwolić w jego zmianie? Co jeśli ktoś zabije np. samego władcę danego miejsca w mojej sesji?

Tak na przyszłość, jeśli coś kompletnie nie ma źródeł: piszę część historii (trudno by się podejmować szczegółowego tworzenia lokacji) i po sesji można wam przesłać do ewentualnego wykorzystania. Zgadza się?




Wkleję tutaj by była kopia w razie w.

Ruiny zamku położone na granicy Wysokiego Wrzosowiska w Zachodnim Faerûnie. Niegdyś zamek był domem dla sławnego krasnoludzkiego poszukiwacza przygód Daerosa Smoczej Włóczni. Zawierał zarówno portal do piekielnych wymiarów i przejście do Podmroku, co uczyniło z tego miejsca bazę wypadową dla podłych bestii i bandytów. Około dziesięciu lat temu zjednoczone siły Waterdeep, Daggerford i Wrót Baldura oczyściły zamek. Obecnie jest to miejsce poświęcone Tempusowi posiadające własną armię ochraniającą zamek przed potworami.[6]

Wedle legendy, Daeros zaprzyjaźnił się z miedzianym smokiem i zbudował swą twierdzę wokół niego, aby zapewniać sobie wzajemną ochronę. Niejednokrotnie widziano Daerosa dosiadającego swego smoczego przyjaciela dzierżąc włócznię długą na 40 stóp, od czego zamek wziął swą nazwę. Twierdza rozrosła się mieszcząc w swych murach kilka siedzib i małą krasnoludzką wioskę. Niestety, smoczy skarb stał się łakomym kąskiem dla wielu obcych ludzi. Działania pewnego czarodzieja z południa doprowadziły do otwarcia portalu planarnego na terenie zamku, śmierci Daerosa i jego smoka, po czym do splądrowania zamku. Hordy potworów przejęły kontrolę nad fortecą na wiele długich lat, aż do niedawnego oczyszczenia. Przejście planarne zostało zapieczętowane, jednak wiele nieprzychylnych umysłów chciałoby ponownego otwarcia wrót.[potrzebne źródło]

Obecnie zamek nadal jest w rozsypce. Większość murów pozostaje zniszczonych, zaś szczątki smoka nadal leżą porozrzucane pod gruzami. Podziemna rzeka nadal płynie nieopodal, lecz jej wody są zdradliwe.[potrzebne źródło]

Awanturnicy stale organizują wyprawy do Zamku Smoczej Włóczni zwykle wyruszając z położonej niedaleko Przydrożnej Tawerny. Są witani z otwartymi ramionami przez lokalny garnizon, który nieustannie potrzebuje przegrupowań w celu sprawnego powstrzymywania podziemnych watah i najeźdźców z Wysokiego Wrzosowiska.[6] Wiele miast w okolicy zamierza odbudować zamek, lecz niektóre złe organizacje również interesują się zamkiem jako potencjalną bazą.[potrzebne źródło]

19
Nie wiem co wam się rozchodzi. Rozegracie sesję gdzie dostaniecie miecz zagłady i stanowisko generała, zgłosicie to i wam potworcy odpiszą: armia niespodziewanie umarła, a słuch o tych wydarzeniach zaginął / zostałeś wplątany w zdradę stanu i wrzucony do lochu / niezniszczalny miecz zagłady się złamał ucinając ci dwa palce. Ewentualnie 'to co brałeś za niezwykłą broń, okazało się iluzją która rozproszona pozostawiła cię z patykiem w ręku'.

Prosty system w którym kilkoro adminów może kontrolować system jak gdyby było ich 20. Zamiast się zastanawiać czy ktoś inny nie nadużyje gry, zostawcie to im i się bawcie :)

20
Sulinae jeśli to czytasz to przerwij i oszczędź sobie spojlerów :D




Gramy sesję i wybrałem Zamek Smocza Włócznia na jej miejsce, jednak nie mogę się doszukać ani opisu miejsca, ani tym bardziej szczegółów o władcy, ekonomii itd.
Czy ktoś posiada takie informacje? Czy powinienem sam napisać część tej historii (nazwać władcę/ród, nadać im jakieś charaktery) i wysłać to do Potworców? Czy to nie ma znaczenia dla świata i mamy wolną rękę?

Proszę mnie nie odsyłać do kodeksu, byłem i dalej jestem lekko skołowany :P

21
Plenarne ścieżki / Odp: Wiele głów, wiele historii: sesje u Hydry
« on: October 20, 2015, 10:45:03 PM »
a więc i ja chętnie się zapiszę na sesję nr 2 :)

22
Ciemny Loch / Odp: Możliwości: Tajne Karczmy
« on: October 14, 2015, 09:39:05 PM »
ale nie rozumiem po co ukryty pokój. Nie widzę jednej różnicy między ukrytym pokojem a prywatną sesją na kilka osób :o

23
Plecak Hewarda / Najciekawsze systemy magii
« on: October 14, 2015, 09:30:28 PM »
Sporo czytam ostatnio o systemach magii i jestem ciekawy waszej opinii jako miłośników lub przynajmniej zainteresowanych fantastyką. :) Które systemy w książkach lub rpg najbardziej wam się podobały i dlaczego? Może macie jakieś autorskie systemy którymi chcecie się podzielić?

Osobiście podobał mi się ten od Canavan z czarnego maga za ciekawy opis odczuć oraz wyobrażenia sobie magii, chociaż nie był zbyt oryginalny, co muszę przyznać. Ten z cyklu demonicznego był również dobrze opisany, podobały mi się ograniczenia tych run. Ostatni wpadła mi w ręce archiwum burzowego światła które samo w sobie najwyżej dobre, wprowadzało w moim odczuciu sporo innowacyjności. Pomieszanie kilku systemów, dużo ograniczeń i słabości. Co wy sądzicie?

Zamierzam przeczytać wkrótce Malazan'a, podobno system jest świetny, może ktoś to potwierdzić? :)

24
Ciemny Loch / Odp: Możliwości: Tajne Karczmy
« on: October 14, 2015, 06:51:03 PM »
Rozumiem pomysł i popieram ale może w innej formie? Zamiast karczmy, niech to będzie miejsce na sesję w czasie rzeczywistym. Może to być speluna, pokój w jakimś budynku lub zatłoczony targ w ciągu dnia. Gracze mają możliwość zmiany nazwy pokoju na pasujący do aktualnej sesji i wio :) Jeden taki pokój mógł by się sprawdzić, także na eventy które nie muszą koniecznie odbywać się zawsze w karczmach, co sądzicie?

25
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Kompletny nowicjusz potrzebuje pomocy.
« on: July 20, 2015, 07:43:03 PM »
Ja od siebie dodam że świat Zapomnianych Krain jest bardzo logiczny i większość 'typowej' wiedzy fantasy będzie miała zastosowanie w grze :) Postać można także restartować, ja zaczynałem grać prostym Krasnoludem wojownikiem i pomalutku toczyłem pierwszą sesję idąc przez las do miasta. Jestem pewny że niejeden gracz zagra z nowicjuszem :) Powodzenia!

26
Ciemny Loch / Odp: Ankietka do magisterki dla mua
« on: July 14, 2015, 12:27:23 AM »
gotowe ;)

27
Plecak Hewarda / Odp: Forgotten Realms - książki
« on: June 25, 2015, 10:29:55 PM »
Moje pytanie bez echa, no trudno :(

Co do Drizzta to zrobiłem pierwszą część, taka lekka książka gdy się nie chce myśleć, można z nią jednak w bardzo łatwy sposób zapoznać się z drowami :)


** spoiler? **

Nie wiem co się dzieje dalej, ale sądząc po tempie wydarzeń on się w końcu zakocha w jakimś stworzonku i z tego się zrobi zmierzch, ja przynajmniej tak odebrałem tą historię, poprawcie mnie jeśli się mylę :P

28
Plecak Hewarda / Odp: Forgotten Realms - książki
« on: June 22, 2015, 02:10:28 PM »
Możecie polecić coś o krasnoludach lub ludziach napisanego niezbyt skomplikowanym językiem? Próbowałem ruszyć Gotreka po angielsku ale było zbyt wyczerpujące sprawdzanie kilku słów na stronę :(

29
Plecak Hewarda / Czy wy też spędzacie dużo czasu na targu?
« on: June 15, 2015, 09:20:49 PM »

30
Plecak Hewarda / Odp: Motyw muzyczny Przystani
« on: June 09, 2015, 09:29:46 PM »
Skeleton Of A Town

ale poprzedni tez swietny!

Pages: 1 [2] 3 4