Trzeci Materialny > Kto pyta, nie błądzi

Funkcjonowanie Gry

(1/4) > >>

Ellnasar:
Rozumiem, że przy wejściu przykładowo na targowisko po prawej stronie menu będą różne opcje typu sklep etc. Jak tak czy będzie mógł umieścić swój ? :D

Amentis:
Ten temat wydaje się odpowiedni, by zadać parę niekoniecznie związanych ze sobą pytań...! 8)
1) Czy w grze będzie możliwość założenia własnej organizacji? Bo jednak (jeśli dobrze rozumiem) jak będziemy bawić się w persistent world - stały świat - to można wyznaczyć sobie cel postaci inny niż "chce przeżywać shitload przygód i zabijać smoki!", prawda?  ;D
Zakładam też, że będzie dużo organizacji kanonicznych do których będzie można dołączyć, aye?
2) Bo w życiu są dwie pewne rzeczy - śmierć i podatki. Mnie interesuje ta pierwsza rzecz. Kiedy dochodzi do tak zwanego perma (permanent death)? Z mego doświadczenia wynika, że Magistrowie Gry to głównie sadyści, którzy lubią poddawać psychikę gracza i jego postaci próbie. :D Dlatego też chciałbym się dowiedzieć kiedy zgon na przygodzie oznacza ten ostateczny, gdy żegnamy się z postacią.
3) Palenie karczmy to tylko pod okiem Magistra Gry? :(

Spookie:
1) Pewnie że tak! Można założyć organizację lub dołączyć do istniejącej. To oczywiście będzie się wiązało zawsze z nawiązywaniem znajomości/kontaktów, zbieraniem środków, wykazywaniem się itd.
2) Śmierć w uniwersum Zapomnianych Krain nie jest końcem drogi. W większości przypadków postać można wskrzesić (jeśli ktoś po "stronie żywych" zada sobie trud, by to zorganizować).
3) Myślę, że generalnie pod okiem kogoś, kto weźmie karczmę pod opiekę (Mistrza Gry, Obserwatora, albo Gawędziarza - to nasze trzy rangi fabularne) - zareaguje na wydarzenia NPCami, zmieni opis karczmy na spaloną itd. żeby wszystko się trzymało kupy i było realistyczne.

Amentis:
Tak sobie dumam, niecierpliwie się i ogólnie wyczekuje by móc sobie pograć to i jeszcze takie kwestie mi przyszły na myśl...
Opisaliście na forum co trzeba brać pod uwagę przy tworzeniu postaci, by była ona w pełni gotowa wkroczyć do gry. Mnie jednak zastanawia jak ma przebiegać opisywanie historii takiej postaci, czyli coś co nie jest jednak widoczne w informacjach, które zawieramy w jej profilu. Powiem wprost - ja jestem przyzwyczajony do pisania tak zwanych autorek, czyli mniej lub bardziej złożonego tworu literackiego. Jakieś opowiadanie czy nawet pieśń, która mówi o tym co się działo z postacią zanim trafiła ona do gry. Coś do wglądu tylko dla Magistrów Gry. Czy tutaj także powinno wysłać się taką historie do ekipy panującej? Jeśli tak to w jakiej formie powinna ta historia zostać przedstawiona? Z różnymi wymogami się spotkałem i to na serwerach role-playing Neverwinter Nights 2 stąd moja ciekawość.
Druga kwestia. Nie wiem na ile rozbudowana będzie sama gra i z jakimi mechanizmami będzie nam dane się spotkać dlatego zastanawiam się... będzie wbudowany jakieś małe coś do wykonywania rzutów kośćmi przez graczy? Chodzi mi głównie o hazard, grę w kości i inne takie pierdoły, które umilają czas, gdy żadnego Magistra Gry nie ma w pobliżu.
No i ogólnie to... Dawajta już tą giere!  >:(

Edit: A! Będzie krzyko-pudło na forum? :D

kulik:
WITAJCIE!

Mam kilka luźnych pytań, niepowiązanych ze sobą może, ale chyba wszystkie się nadają do działu "Funkcjonowanie gry".

I. LORE. Pierwsza sprawa to kwestia znajomosci lore. Mówiąc wprost – jesli się nigdy niew miało do czynienia z FR, to czy jest się na torilu poniekąd na straconej (lub gorszej) pozycji? Bardzo chętnie się podokształcam – to inna sprawa, ale na początek mam takie pytania, może bardzo szczegółowe, ale odpowiedzi pomogą mi tworzyć postać (a przed tym nic torila nie uratuje, jak sądzę, hyhy 8)):

1. Czy jest jakas odgórna sytuacja językowa, której należy się trzymać nadając postaci imię? Czy można sobie wymysleć co pasuje do postaci i się skojarzeniami głębszymi nie martwić? (wiadomo że nie mowimy tu jakims Linuimailiel dla krasnoluda czy Bergvorn Thriggvardh dla elfa – ale tak ogólnie).

2. Czy trzeba znać ogólną historię "sprzed" powstania Skraju jako lokacji tej gry (i okolic) – żeby np. nie wtopić zakładając dla postaci wydarzenia z przeszłosci sytuacji niemozliwych z punktu widzenia ogólnej jakiejs historii (np.  – o ile taka opcja będzie – gdy sie opisuje hisotirę postaci w profilu, to pisać że np. ur. się w roku dajmy na to 34 w miescie XY będzie błędem, bo w "ogólnej historii" w tym roku np miasto XY nie istniało, czy cos).

II. CHRONOLOGIA.

1. Jak będą wyglądać takie sprawy, jak pogodzoenie w powszechnej historii Skraju różnych czasów postaci w sesjach i karczmach?, Chodzi mi np. o pogodzenie fabularne czasu postaci w sesji z faktami spoza sesji (gdy np. siedzi w karczmie): w najprostszym przykładzie jesli w sesji trafiła do lochów z urwaną ręką, to jak to się ma do siedzenia w tym samym momencie w karczmie ze wszystkimi kończynami? Bo sytuacje z sesji wpływają rozumiem, na postać.

2. Jak wygląda czas wspólny dla wszystkich: czy będzie mierzony w jakims pop-upie, czy jest umowny i jeden dzień realny to po prostu jeden dzień życia w torilu?
Tutaj wychodzi kwestia podróżowania (nie znalazłam na to odpowiedzi w innych wątkach) (w tym – w wątku o podróżach): czy/jak wpływają na siebe czas w podróży, jednoczesna obecnosć postaci w sesji w zupełnie innym miejscu i do tego np. ochota aby sobie w tej chwili pokarczmić jeszcze gdzies indziej?
Brutalnie mówiąc: czy MG czuwają nad spójnoscią chronologiczną wydarzeń zarowno postaci jednej konkretnej, jak i całego swiata i wszystkich postaci? Jak to będzie rozwiązane?

3. A już zupełnie na boku – co z informacją o pogodzie; będzie jakas, obowiązująca wszystkich w krainie?

III. SMIERĆ. Rozgrywka robi się "na poważnie" kiedy można "umrzeć postać". Jak to będzie rozwiązane? (mam nadzieję że bardzo na serio :D –ale wówczas co dalej? Czy należy zapewnić sobie potomka fabularnego, żeby móc nim potem grać po smierci, czy od razu wskakuje się w nową postać? I – co równie ważńe – jaki "nastrój" społeczny będzie, kiedy się zabije komus postać? Czy to w sesji, czy w karczmie, czy w jakichs innych sytuacjach ew.? Dla mnie to istotne, bo planuję postać powiedzmy (tak wstępnie) rozbójniczki, słabo przystosowanej społecznie, natural-born wyrzutka z zachwianą moralnoscią i brakiem szacunku zarówno dla swojego życia, jak i innego – czy mam szansę funkcjonować, czy taka postawa odpada z powodów ekonomicznych :D w tym sensie, że "nie zabijamy sobie postaci, bo jak tu grać"?

IV. PROFIL. Przeczytałam co sie dało n/t profilu, utrapień itp. – ale mam pytanka dwa:

1. czy pewne sprawy, np. preferowane zajęcie (np. p/w, rozbój, bandyctwo) i związane z tym zachowania i nawet wydarzenia są czyms do wpisania w profil – czy wychodzą np. dopiero po sesjach, zachowaniach itp.?

2. Czy przewiduje się opcję, że MG dopisują postaci do [profilu] skrótowo wydarzenia, z których może być w swiecie rozpoznawalna (np. "Uczestniczyła w ataku na karawanę przewożącą dobra luksusowa, zabiła dwóch najmitów, lecz w walce straciła oko; czesc skarbu uniosła wraz z towarzyszami w góry"; cos w tym stylu) – czy sami musimy pamiętać nasze historie, że tak powiem? :)

V. PODRĘCZNiK. Na fejsie znalazłam: "Toril bazuje na historii Zapomnianych Krain do ok. 1372 RD (edycja 3.0 i 3.5), natomiast wiele stron w Internecie czerpie z nowszych edycji systemu, gdzie świat zmienia się pod wieloma aspektami.
Najpewniejszym źródłem będą więc podręczniki, a w razie wątpliwości zawsze można podpytać Obserwatorów, osoby odpowiedzialne za całokształt fabuły w grze". Jako osobie kt. nie grała w FR nic mi niemówi ani rok 1372, ani nawet mgliste pojęcie "podręcznik" – dopóki nie zapytam, czy:

1. przewidywana jest jakas toril.wiki powiedzmy w zakładce w grze

2. gdzie można w sieci znaleźć obowiązujący podręcznik; proszę w miarę możliwosci jeden konkretny adresior;)

Wybaczcie, drodzy Potwórcy, taki zmasowany ogień pytań, ale moja wola wskoczenia w Skraj jest na tyle przemożna, że jakos tak muszę wiedzieć. Ale jak już się podowiaduję, to obiecuję nie być taka upierdliwa:D

Aaaaa – zapomniałabym: pytanie podstawowe (nie możecie odmówić prawa do tego pytania): KIEDY RUSZAMY??? :D

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version