Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Shagarot

Pages: 1 [2] 3 4 ... 18
16
Plenarne ścieżki / Odp: Wyspa Piratów. Część II: Krzyk w mroku
« on: February 01, 2018, 10:16:12 PM »
"Sposób aplikacji: PM w grze (ID 1815)"

Just saying :p

17
Plecak Hewarda / Odp: Wyrwane z kontekstu
« on: January 31, 2018, 07:56:55 PM »
Wesoła Kózka Szatana (227) - Dziś o 19:53
Wiesz co robić mruga bardzo wymownie
Ina. (1958) - Dziś o 19:55
Wiem....Podaje mu cennik po ukraińsku.

18
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: January 26, 2018, 06:05:27 AM »
W teorii - dałoby się.
W praktyce - nie bardzo.

Zmniejszenie czasu nauki odpada, więc trzeba by go podbić zaklinaczom, dajmy na to o dodatkowe 10 czy nawet 20 dni, na każdy poziom zaklęcia.
I okey, mamy zaklinacza, który grał już długo, ma nawet sporo zaklęć i teraz dostaje duży bonus do ilości PMów... i informację, że przez następne 200-300 dni ma zakaz uczenia się jakichkolwiek czarów.

Dla przykładu dałbym tutaj At'bela. Załóżmy, że nie byłby czarodziejem tylko zaklinaczem, w tej chwili ma w księdze 49 zaklęć. Osobiście nie ucieszyłbym się dostając informację, że dostaje nagle 1,5 albo i 2 razy więcej PMów niż miał do tej pory, ale haczyk jest taki, że przez następne 490 dni (ponad 16 miesięcy!) ma bana na naukę zaklęć :p

19
Plenarne ścieżki / Odp: Ugasić Płomienie Część VI
« on: January 17, 2018, 07:34:19 PM »
Związek może w razie potrzeby teleportować kogoś odważnego do środka zamku (ryzyko, bo teleport na ślepo ale jeśli będzie dobry zwiad ryzyko spadnie) i mogą też wyczuć czy ktoś próbuje się teleportować do lub z twierdzy.
Członkowie kleru Azutha prócz magii objawień z reguły znają też magię wtajemniczeń, bo zazwyczaj są również magami, którym dogmat należy uczyć się wszystkich czarów jakie tylko wpadną im w ręce, więc z reguły mają szeroki zakres umiejętności, od medyków, przez support po magów bojowych.
No i Bel ma latającego, niewidzialnego chowańca, z którym ma więź telepatyczną - to całkiem obiecująca forma zwiadu, czyż nie?

20
Plenarne ścieżki / Odp: Ugasić Płomienie Część VI
« on: January 17, 2018, 06:25:21 PM »
Hmmm... W sumie zainteresowałbym się tym Belem. Mógłbym razem z nim wnieść do tego kilku magów ze Związku Podróżników i kilku akolitów lub młodych kapłanów z kultu Azutha, którzy chętni byliby przetestować swoją wiedzę i umiejętności w praktyce.

21
Warsztat Gonda / Odp: Hajsy
« on: January 12, 2018, 01:05:23 PM »
Chwilowo nie mam chyba żadnych więcej pytań. Tak jak już mówiłem, pomysł mi się podoba, ale nie deklaruję pomocy przy nim, bo zwyczajnie nie wiem czy znajdę czas x)

22
Warsztat Gonda / Odp: Hajsy
« on: January 12, 2018, 12:40:10 PM »
Tylko w tym wypadku i tak i tak trzeba by przygotowac dla wszystkiego ceny i w progach zamożności i w sz, a to już głupiego robota. Trzeba by się zastanowić w jaki sposób wszystko podpiąć pod zamożność, bo nie ukrywam, że to by było turbo wygodne. Można też się zastanowić czy na potrzeby Torilu 5 stopniowa skala majątku będzie optymalna, czy lepiej to rozciągnąć na więcej stopni żeby łatwiej było odczuć poprawę stanu życia postaci [bądź pogorszenia] w skutek wydarzeń na sesji.
Np Bel by się klasyfikował na 4, ale nawet gdyby w jakimś wypadku spłonęły mu oba biznesy w Skraju, nie byłby to tak dotkliwy uszczerbek żeby spadł do kat 3, bo dalej jest magicznym rzemieślnikiem i zostałyby mu jeszcze 3 inne biznesy, z których czerpałby dochody. Dlatego przydałoby się coś pomiędzy.

23
Warsztat Gonda / Odp: Hajsy
« on: January 12, 2018, 06:34:42 AM »
Hmmm, ogólnie nie wygląda to źle, choć zastanawiam się jak miałoby to wyglądać w przypadku nagłych zastrzyków gotówki? Skoro mielibyśmy pozbyć się opisywania tego w złocie, to np: 5 osobowa drużyna zabiła jakiegoś młodego smoka i zabrała jego skarb. I jak to teraz uwzględnić? +1 do bogactwa na stałe bądź x miesięcy? No i jeśli postacie miały różny próg zamożności to dla takiego nędzarza to taki skarb wniesie w życie o wiele więcej niż dla bogacza.

24
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: January 10, 2018, 06:29:59 PM »
<3

25
Warsztat Gonda / Odp: Co chciałbym poprawić w funkcjonowaniu gry?
« on: January 09, 2018, 03:40:45 PM »
Tak, tu też się zgodzę. Zawsze kiedy szukam prac Przystani muszę zrobić jedną z dwóch rzeczy:
1) Przekopać się przez całą bibliotekę szukając tego na ślepo
2) Zapytać Skaje, gdzie do cholery jest prawo Przystani, bo znowu nie mogę go znaleźć

26
Plecak Hewarda / Odp: Wyrwane z kontekstu
« on: November 17, 2017, 12:34:49 AM »
Mordercza Moira (1991) - Dziś o 00:23
PHEO.
Pheon (1378) - Dziś o 00:25
??
Mordercza Moira (1991) - Dziś o 00:25
Krzyczałam Twoje imię.
Czasem mi się zdarza.

27
Plenarne ścieżki / Odp: Skraj High
« on: November 10, 2017, 05:17:23 PM »
Nie wiem czy bym to grał, ale At'bela widzę jako dyrektora albo vice dyrektora... Bisujący jako nauczyciel ekonomii.
Przed innymi nauczycielami i radą rodzicielską wygląda na bardzo w porządku gościa. Miły, sympatyczny, otwarty na dialog. W praktyce to socjopatyczny seryjny morderca [ups, spoilers!] i Ci wszyscy zbuntowani uczniowie, którzy uciekli z domu?
No właśnie...

28
Warsztat Gonda / Odp: Zafrasowanego gracza wypociny nocne
« on: October 29, 2017, 02:32:16 AM »
1. Pozwolenie jest potrzebne na produkcję i sprzedaż danego rodzaju przedmiotów w Skraju, a nie poza nim.
2. Do mnie też piszą ludzie na priv z pytaniami, zakładając, że wszystko co związane z magią na Torilu przechodzi przez moje ręce [no it's not]. Mogę udzielić informacji czy instrukcji, ale zdarza mi się pomylić, a też nie zawsze online jest ktoś z obserwatorów, albo większa ich grupa żeby ustalić definitywną odpowiedź na pytanie. Też nie chciałbym później usłyszeć, że komuś coś powiedziałem, a ponieważ jest inaczej to celowo wprowadzałem w błąd, albo jeszcze gorzej, że jest adminofaszyzm i obsy robią dodatkowe ograniczenia z dupy (a tego typu teksty leciały na discordxzie nie raz, nie dwa i nawet nie dwadzieścia razy).
3. Różnorodność sesji, świata, klimatów i przygód. Skraj jest miejscem, gdzie dzieje się niejako "fabuła główna", ale to nie znaczy, że reszta Faerunu jest martwa i działania postaci graczy nie mają nań żadnego wpływu. Nie mogę mówić za wszystkich, wiadomo, ale przynajmniej z perspektywy mojej postaci po ok 1,5 roku jej istnienia, jakieś 80% rozegranych nią sesji miało miejsce poza Skrajem. Przez pierwsze trzy miesiące istnienia postaci ta w ogóle była w Skraju bodaj szaleńcze 2-3 razy. Bądźmy szczerzy, Skraj jest mały, młody, raczej biedny i prócz teleportów ma niewiele do zaoferowania. Wężowa Puszcza też jest dokładnie opisana pod względem występujących w niej istot. Więc jeśli chcesz polować na egzotyczne bestie dla komponentów - musisz się ruszyć gdzie indziej. Masz ochotę na typowego dungeon crawlera i przeczesać jakiś opuszczony loch czy ruiny twierdzy? - też musisz się ruszyć gdzie indziej. Sesja ze statkami? - Chyba powietrznymi, albo takimi puszczanymi w kałuży.

29
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Magiczne tarcze, zbroje itd
« on: October 20, 2017, 10:41:48 PM »
Różnica jest właśnie w zróżnicowaniu i czasie poświęconym na poznanie zaklęć lub slotów przy tworzeniu postaci.

Postać A i B mają po 15 zaklęć.

Postać A posiada z zaklęć ochronnych jedynie zbroję maga, pozostałe 14 slotów przeznaczyła na dowolne inne zaklęcia.
Postać B posiada osiem różnych zaklęć ochronnych, pozostało jej 7 slotów na zaklęcia innego rodzaju.

Postać A, nie może rzucić na siebie wielokrotnie zbroi maga, żeby kumulować ich efekt.
Postać B, może rzucić po siebie po jednym egzemplarzu każdego zaklęcia ochronnego, o ile ich działanie nie wyklucza się nawzajem.

Czym to się różni? Gdyby zbroja maga mogła się kumulować, to ktoś rzuci ich na siebie dwadzieścia albo i trzydzieści i przez godzinę jest praktycznie nietykalny, o ile nie trafił na małą armię. Z kolei drugi mag nawet jeśli rzuci na siebie osiem różnych zaklęć ochronnych, to będzie ich właśnie tyle - osiem, Nie pięć, nie dziesięć, nie dwadzieścia i nie trzydzieści, osiem. Tyle ile posiada. W dodatku zaklęcia będą zapewne zróżnicowane, bo jedne chronią bardziej przed magią, inne bardziej przed obrażeniami fizycznymi, inne np przed błyskawicami. W odróżnieniu jednak od zbroi maga, większość zaklęć ochronnych jest wyższego poziomu i rzucenie tych ośmiu zaklęć może się okazać prawie tak kosztowne jak rzucenie kilkunastu zbroi maga, gdyby te się kumulowały (np 3 zaklęcia 1 poziomu, 3 drugiego i dwa 4 i już mamy 17 pmów).

30
Kto pyta, nie błądzi / Odp: Magiczne tarcze, zbroje itd
« on: October 19, 2017, 02:03:49 PM »
1. Jeśli o mnie idzie, to przyjąłbym zasadę, że zaklęcia się nie kumulują. Przy tym ile trwa zbroja maga ktoś mógłby rzucić ich na siebie dwadzieścia przed rozpoczęciem walki i być "nieśmiertelny". Więc jedna zbroja maga at the time.
2. Tu już nie widzę problemu w wykorzystaniu i łączeniu ze sobą różnych zaklęć. Przy rozpatrywaniu tego, które wyczerpują się najpierw przy otrzymywaniu ciosów, zacząłbym od zużywania najsłabszej, która dany cios jest w stanie zablokować [np słaby magiczny atak wyłapie zaklęcie Tarczy, a nie Zbroja Maga etc].

Pages: 1 [2] 3 4 ... 18