Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Kessrin

Pages: 1 2 [3]
31
Plenarne ścieżki / Odp: Kess mistrzuje...
« on: October 23, 2015, 06:28:34 AM »
Zatem mamy komplet. Nabór zostaje zamknięty. Dziś jak wrócę z pracy dogramy kwestie organizacyjne już na Torilu.

32
Plenarne ścieżki / Odp: Kess mistrzuje...
« on: October 22, 2015, 09:05:19 PM »
No to drugie miejsce zajęte. Pozostało ostatnie.

33
Jak już wspomniałem mamy inne podejście do kwestii. I w porządku. Niemniej jednak rzeczywiście przy takiej koncepcji nagradzania będzie problem z uwzględnieniem nagród podczas informowania o planie sesji...

34
Plenarne ścieżki / Odp: Kess mistrzuje...
« on: October 22, 2015, 08:49:21 PM »
You've got it :] Pozostały dwa wolne wakaty...

35
Problem w tym, żebym zdobył przedmiot, który mi się przyda. Gdybym wiedział, że ryzykuję życie dla młota bojowego, którym nie umiem się posługiwać to zwyczajnie nie wziąłbym w tym udziału.

Bo to nie jest gra, której znamy solucję? Postacie startujące w sesji (tak jak i ich autorzy) nie mają pojęcia co ich czeka i jaką nagrodę (albo czy w ogóle) zdobędą. Może być tak, że natrudzą się niemiłosiernie a w przysłowiowej skrzyni na końcu questa będzie kupa w worku :] Życie bywa nieprzewidywalne i w sesjach powinno się to też uwzględniać. A podstawową wartością sesji powinna być dobra zabawa przy jej pisaniu.

edit: Spokojnie, forum jest po to by toczyć dysputy i dzielić się przemyśleniami.

36
Rzemka, który nie włada bronią, nie będzie interesował miecz, nawet jeśli będzie dawał fajne możliwości, bo mu się po prostu nie przyda dla jego postaci. Siepacza nie będzie interesowała kusza szybkostrzelna, bo nie umie z niej korzystać. A złodzieja, który stawia na zręczność i szybkość, nie będzie interesowała super ochronna tarcza, bo i tak jej nie udźwignie :)

A to ja się zapytam dlaczego? Nawet jeśli postać zdobędzie w sesji rzecz, której nie użyje to ma pełne pole do popisu by ją w przyszłości wykorzystać. Posiadanie jakiegoś cacuszka daje Ci możliwość zapoczątkowania kolejnych sesji w których ten przedmiot będzie mógł zmienić właściciela. Dla przykładu, postać będzie chciała go sprzedać zamienić - można rozegrać nową sesję, inna postać dowie się, że rzemieślnik znalazł gdzieś fajny miecz i spróbuje go okraść - kolejny powód do sesji i tak by można jeszcze mnożyć. Dla mnie nagroda w sesji nie musi być a nawet nie powinna być tworzona pod graczy, którzy się zgłaszają. No ale to moja koncepcja. Każdy ma swój sposób przygotowywania sesji i te mogą się różnić...

37
Wydaje mi się, że krótki zarys w zupełności wystarczy. Przecież nikt nie będzie w fazie planowania przedstawiał całej drabinki scenariusza kampanii ^^ Pokrótce o tym co jest wątkiem przewodnim/celem, co nieco o otoczce i o czym też chyba nie można zapominać o ewentualnych skutkach na fabułę ogólną (o ile takie mogą w ogóle wystąpić). Ja bym się ograniczył do czegoś takiego przy informowaniu Potwórców o planowanej sesji. A jeśli jestem w błędzie to pewnie zaraz mnie ktoś skoryguje ;]

38
Plenarne ścieżki / Odp: Kess mistrzuje...
« on: October 22, 2015, 07:03:02 PM »
Plotki są wszędzie. W każdej gospodzie, na każdym targu, a nawet w wielu alkowach. Choć w tych ostatnich przybierają one raczej konkretną treść. Skupmy się więc na pozostałych miejscach. A konkretnie na przybytkach goszczących podróżnych jak i miejscowych. Gdzie przy butli wina bądź kuflu piwa można usłyszeć niejedną nowinę. I tak jak choćby dziś, gdzie między nowiną o nowej piegowatej dziwce w jednym z burdeli a wieścią o urodzaju rzepy w jednej z pobliskich wiosek dało się wyłowić też coś o możliwości zarobku. Oto bowiem ktoś poszukuje śmiałków, którym potwory nie straszne i którzy mieczem umieją robić. A do tego, którzy groszem nie pogardzą. Ów niesprecyzowany ktoś ma bowiem zapotrzebowanie na pewien materiał. Występujący tylko w naturze. Żywej naturze. I to bardzo dosłownie. Rozchodzi się bowiem o anghegi a konkretnie o ich chitynowy pancerz. Tajemniczy jegomość płaci ponoć niezgorszy pieniądz i znaleźć go można w oberży za bramami Przystani. Pierwszej którą się trafi ruszając w stronę południowego traktu. Ile jednak w tym prawdy a ile po prostu ludziom ślina na języki przyniosła to już można tylko zgadywać. Albo spróbować samemu sprawdzić...



Pierwsza sesja jaką planuję poprowadzić to dość prosta i krótka przygoda. Typowe zlecenie, które uczestnicy mogą spróbować wykonać. Nie ma ograniczeń co postaci, więc udział może wziąć każdy kogo zasłyszana plotka zainteresuje i kto czułby się na siłach podjąć wyzwanie. Sesja rozpocznie się w momencie spotkania z potencjalnym zleceniodawcą.

Stan: - w trakcie
Ilość miejsc - 3
Poziom wyzwania - niski
Przewidywany start - sobota 24.10.15.

39
Plenarne ścieżki / Kess mistrzuje...
« on: October 22, 2015, 06:21:36 PM »
Powitawszy. Temat ten tak jak i pozostałe typowo organizacyjny. Będą tu wrzucane nabory na sesje prowadzone przez moją skromną osobę. Sesji możecie się spodziewać różnorakich. Od typowej rąbanki po intrygę polityczną. Choć jak łatwo się domyśleć, te bardziej zawiłe wątki trzeba będzie już rozegrać w postaci kilku powiązanych ze sobą sesji, czyli kampanii. A teraz kilka informacji przydatnych dla wszystkich:

- Stawiam na naturalizm i logiczne myślenie. Mimo, że to fantastyczny świat nie wszystko da się rozwiązać w fantastyczny sposób. Magia nie zawsze jest rozwiązaniem, tak jak i brutalna siła. W moich sesjach warto zwracać uwagę na otoczenie, pozornie nieistotne elementy bądź postaci tła. Z każdym elementem można wejść w mniejszą bądź większa interakcję i niekiedy to tak naprawdę uczestnicy pchną rozgrywkę w zupełnie innym kierunku niż mogło być pierwotne założenie.

- Nie mamy statystyk, więc rządzi storytelling. Z związku z tym opisy są kwintesencją rozgrywki. To one będę dla mnie najistotniejsze i to od nich zależy powodzenie akcji.

- Postaram się ustalić wstępny poziom ryzyka w sesji[/b]. Jednakże proszę brać pod uwagę fakt, że w sesjach nieliniowych stopień ten może ulec zmianie w zależności od poczynań graczy. Wszak nie wszystko da się z góry przewidzieć i jest to jedna z wielu zalet gier tego typu.

- Staram się być regularny w odpisach i proszę o to samo, choć jak wiadomo każdemu przytrafiają się różne sytuacje i nie zawsze się da odpisać. W zasadzie w niemal każdej sytuacji jestem w stanie porozumieć się z uczestnikiem co do jego wyjścia z sesji. W fabularny rzecz jasna sposób. Jednakże w przypadku gdy gracz po prostu znika jak kamień w głowę i nie widać nadziei na jego powrót wówczas jestem zmuszony wziąć sprawy w swoje ręce i taką postać wycofać z sesji z pozycji MG. Staram się to zrobić w jak najmniej szkodliwy sposób.

- W moich sesjach zazwyczaj można liczyć na jakieś zdobycze. Nagrody czy trofea. Choć fakt, czy drużyna je zdobędzie zależy od jej działań w różnych częściach sesji. Jednakże proszę się nie spodziewać, że będziecie u mnie zdobywać potężne magiczne miecze, zaklęte pancerze czy dużej mocy artefakty. Takie rzeczy zdarzą się niezwykle rzadko a o wiele częściej zdobyczą w sesji będą składniki, materiały bądź komponenty które pozwolą wam na zapoczątkowanie kolejnych sesji w samej grze.

To tyle słowem wstępu. Jeśli jeszcze coś mnie natchnie oczywiście uzupełnię temat. Ach, wszelkie zgłoszenia bądź pytania/wątpliwości najlepiej kierować do mnie na grze - ID 278.

40
Plenarne ścieżki / Odp: Opowieści dziwnej treści: Sesje u Kass
« on: October 20, 2015, 10:20:53 PM »
Hmmm, trochę deklarowanie się w ciemno ale co tam. Lubię zapadłe dziury. Zgłaszam się. ID 278.

41
Alkierz / Odp: Jak zacząć grać? Prośba o wskazówki.
« on: October 20, 2015, 06:07:54 PM »
Tak więc pytanie do was - jak zacząć grać, gdzie iść, co zrobić? :)

A ja powiem tak. Skoro masz profil i już zaakceptowaną postać to najpewniej masz, że to tak nazwę "pomysł na siebie". Wiesz co fabaularnie Twoja postać chciałaby robić, co osiągnąć itp. Teraz więc wystarczy stawiać sobie kolejne małe wyzwania. Na zasadzie małych kroczków. I te wyzwania powinny być takimi, które wymagają interakcji z innymi graczami a i pomogą Twojej postaci osiągnąć fabularne cele. Dla przykładu. Twoja postać potrzebuje nowego stroju/ekwipunku - znajdujesz gracz parającego się krawiectwem albo płatnerza i proponujesz sesję. Twojej postaci zostały ostatnie grosze, przeglądając profile innych zwracasz uwagę na to czy ktoś nie chce nająć kogoś do roboty, ewentualnie próbujesz zagrać w karczmie dając cynk obsłudze albo gościom, że szukasz pracy. Jeszcze inny przykład, Twoja postać marzy o tym by dostać się w szeregi straży. Wtedy poszukujesz graczy, z którymi gra mogłaby Ci w tym pomóc. Na przykład handlarzowi oferujesz ochronę za symboliczną opłatę (oczywiście wszystko w sesji!). Możliwości jest wiele i nie można mieć obaw przed inicjowaniem sesji. A moim zdaniem, takie właśnie stawianie fabularnych zadań swojej własnej postaci może w tym nieco pomóc ;) Bo przecież nie będziemy na każdego wpadać przypadkiem na ulicy, prawda?

Pages: 1 2 [3]