@Panda
Odpowiedź na to pytanie teoretycznie podałaś sama - bo ludzie to chujki. Jak coś nie jest zapisane to dla nich tego nie ma i potem kozaczą, udupiając postać w swoich opisach. Oczywiście można tutaj "nie grać" z tym typkiem, ale co wówczas, kiedy problem się powtarza? Poza tym to stawia też furtkę otwartą dla munchkinowców, którzy zawsze będą dopierać paletę umiejętności do potrzeb sesji.
Większość MG podczas robienia testów patrzy na aspekty. Dlaczego? Ponieważ w nich spora część mówi o umiejętnościach postaci. Stanowi pewien dowód tego, że postać w sesji może zrobić to, a zrobienie tamtego będzie stanowić problem. I tutaj pytanie: skoro większość graczy i MG patrzy na aspekty jako na zestaw umiejętności, a ty sama narzekałaś parę postów wcześniej jak cie smucą "puste aspekty" to w takim razie gdzie tu jest problem, by jedno od drugiego oddzielić? Wszyscy na tym zyskają, nie będzie potencjalnych kłótni, a same aspekty na tym zyskają, bo będą zawierać w sobie coś innego niż tylko opis skilla.
Co do ankiety - nie wypowiem się, bo ne widziałęm, ale wydaje mi się, że chyba przesadzasz. Owszem, nasza społeczność nie jest różową zgrają hipisów (what a suprise) zdarzają się chujki, chamskie zagrywki, plotki, szykanowania.
Ale jest tu słowo klucz: zdarzają. Uniknąć sie ich nie da, choćby niewiadomo co. Ale z osobistego doświadczenia(inni pewnie też mogą to potwierdzić) - to, co sie dzieje tutaj w porównaniu do innych tekstówek, to jest sielanka. Ba, śmiem twierdzić, że mamy tutaj najmniej rakotwórczą społeczność spośród innych tekstówek. Serio mówię.
Poza tym, choć doceniamy twoją opinię, to jednak ona zbytnio nie ma wiele wspólnego z tematem. My tu mówimy, jakie mechanizmy wprowadzić, by usprawnić grę, a ty o tym, że ludzie są dla siebie niemili....no heloł.
Podsumowując: dalej podtrzymuję swoje propozycje, czyli
usunięcie utrapienia(co ponoć zyskało poparcie od góry)
dodanie sekcji na umiejętności
Ewentualnie
Zwiększyć limit aspektów, bądź najzwyczajniej dopisać w poradniku do aspektów, że one same nie muszą zawierać opisu skilli(choć przyznam, że to trochę spsuje grę, biorąc pod uwagę jak to na chwilę obecną wygląda)
Oczywiście nie muszę wspominać, że umiejki można ustawić na toggle, tak samo jak aspekty. Można schować lub nie.