Author Topic: Ilość sesji w NK na gracza  (Read 8081 times)

Czohracz

  • Szczur
  • *
  • Posts: 5
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« Reply #30 on: October 29, 2015, 10:02:06 PM »
Czyli jeśli biorę udział w trzech krótkich sesjach:

1. Rozpoczęta 1.11 i zakończona 15.12 - typ: Obyczajowe, bo jest na weselu,
2. Rozpoczęta 2.11 i zakończona 17.11 - typ: Tajemnice
3. Rozpoczęta 6.11 i zakończona 20.11 - typ: Łowy

I jeśli w sesji nr 1 moja postać otrzyma obrażenia "urwane przedramię", bo na weselu podrywała dziewuchę dużego i wrażliwego typka, który moją postać sponiewierał, to w ciągu sesji nr 2 cały czas to przedramię będę miał oraz w sesji nr 3 również? A z racji tego, że (fabularnie) sesja nr 2 oraz sesja nr 3 rozgrywane są po wydarzeniach z sesji nr 1, która nota bene nie powinna być brzemienna w widoczne skutki i jako gracz raczej nie mogłem przewidzieć (a MUSIAŁEM zagrać w czymś innym, bo mi się nudziło) tego, że mojej postaci zostanie odebrane przedramię, to rana "urwane przedramię", teoretycznie według aktualnych wytycznych będzie "uznana" dopiero po zakończeniu sesji nr 1, czyli po zakończeniu sesji nr 2 oraz nr 3, chociaż w nich przez całą przygodę moja postać to przedramię miała.
A fabularnie powiedzmy wszystkie 3 sesje rozegrały się w ciągu tygodnia.

W takiej sytuacji sesje nr 2 oraz 3 trzeba uznać za niebyłe, bo niedyspozycja mojej postaci mogła mieć znaczący wpływ na przebieg sesji (a gdybać nie można, oczywiście, bo nawet obecność niezbyt aktywnego gracza ma znaczenie na przebieg sesji), czy poprosić MG, żeby jednak napisał, że... nie wiem, jak moja postać wracała z łupem, to ogr oderwał jej przedramię, bo potrzebował do gulaszu? Ale wtedy najpewniej by do tego nie doszło, bo moja postać w kolejnych dwóch wydarzeniach najpewniej by nie uczestniczyła... ale jednak nie do końca wiedziała, że jej to przedramię urwie. To poszła, bo raz się żyje. :)

Albo, co gorsza, a sądzę, że wiele osób by mogło na takie rozwiązanie naciskać: "poprosić" MG, żeby w sesji nr 1 nie krzywdził naszej postaci, BO musiałem zagrać w kolejnych (bo cośtam, cośtam, cośtam i jeszcze osiem powodów) i teraz JA będę miał problem ze spójnością fabuły MOJEJ i nie tylko postaci, bo tamte sesje już się skończyły, a ta trwa jeszcze? A jeśli jednak postanowi nie przyjmować rad oraz próśb i postać skrzywdzi (nawet po technicznym zakończeniu sesji nr 2 i 3) to zostanie zlinczowany MG, że utrudnia i robi na złość, czy gracz, który nota bene trzymał się regulaminu? Czy nikt i będzie można uznać taką sytuację za wyjątek i zapomnieć? Tak z ciekawości pytam w sumie. ;p
« Last Edit: October 29, 2015, 10:06:27 PM by Czohracz »

Czohracz

  • Szczur
  • *
  • Posts: 5
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« Reply #31 on: October 29, 2015, 10:32:23 PM »
Fajnie to brzmi i sensownie, ale problem leży w tym, że tego typu sytuacje pewnie będą się zdarzać i problemem nie jest fabuła mojej postaci, a fabuła postaci innych graczy. Bo "przesunięcie" w czasie sesji dla mnie mogłoby być ok, ale dla innych już nie. Robi się piramida zależności i tworzy to chaos.

Nie prościej byłoby pozwolić graczom na założenie 2 lub 3 postaci na jednym koncie, aby mogli sobie grać w różnych wątkach? Warunek: nie może uczestniczyć w wątku więcej, niż jedną własną postacią i po problemie.

Spookie

  • Potwórca
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1362
  • Propsy: 27
  • spec. ds. NCSD
    • View Profile
  • ID: 3
Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« Reply #32 on: October 29, 2015, 10:40:39 PM »
Quote
Nie prościej byłoby pozwolić graczom na założenie 2 lub 3 postaci na jednym koncie, aby mogli sobie grać w różnych wątkach?

A kto Ci broni? ;)

http://forum.toril.org/index.php?topic=169.0

http://forum.toril.org/index.php?topic=309.0

Czohracz

  • Szczur
  • *
  • Posts: 5
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« Reply #33 on: October 29, 2015, 10:49:21 PM »
No dobrze, ale każdy chyba rozumie, jaka jest rola NPC, a jaka postaci. Przynajmniej według mnie, bardziej bym się przywiązał do 2 czy 3 postaci, niż do postaci i 1 lub 2 NPCów.

Zresztą, on istnieje tylko na "papierze". :P

Va5syl

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 140
  • Propsy: 5
  • Kupię zimnioki.
    • View Profile
  • ID: 7
  • Postać: Soren
Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« Reply #34 on: October 31, 2015, 09:10:16 AM »
Rozpisałem się na a4 a niedoczytałem jednej istotnej wiadomości. brawo ja.
Mam pytanie (jeśli te sprawy zostały poruszone to przepraszam, po prostu mi napiszcie)
Nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem, ale z założenia sesje prywatne miały być traktowane jak publiczne. O czym mówię? O zdobywaniu aspektów, wpływie na świat i tak dalej. Jeśli mi się pokręciło to wyjaśnijcie mi na czym polega różnica.
Boję się, że w takim razie ludzie mogą zacząć uciekać na prywaty jeśli poczują się zbyt ograniczeni.
Jednak aktualne zasady wydają mi się całkiem spoko. Więc mślyślę, że moje obawy są trocgę wyolbrzymione.
Argumenty o okaleczeniach czy innych trwałych zmianach z jednej strony są słuszne, ale mogą się przytrafić równie dobrze na prywacie, a nie słyszałem jeszcze o rpgu na którym są ograniczane prywaty. (Poza tym to jest do cholery świat d&d. Idźcie do kapłana xD)
« Last Edit: October 31, 2015, 09:22:16 AM by Va5syl »

Va5syl

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 140
  • Propsy: 5
  • Kupię zimnioki.
    • View Profile
  • ID: 7
  • Postać: Soren
Odp: Ilość sesji w NK na gracza
« Reply #35 on: October 31, 2015, 08:12:14 PM »
Czyli w teorii gracze mogliby przenieść swoje NK na prywaty, gdyby poczuli się zbyt ograniczani... Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie bo aktualne zasady są chyba... no lepszych nie będzie :P