Author Topic: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji  (Read 1331 times)

Kessrin

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 46
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #15 on: October 24, 2015, 04:32:50 pm »
Ok, ja też mam w takim razie pytanie. A może nawet kilka o funkcjonowanie systemu tworzenia magicznych przedmiotów. Mamy tabelkę z czasem tworzenia i to jest jak najbardziej zrozumiałe. Kwestia jednak jest taka, czy to wszystko? Wystarczy, że znajdę postać która potrafi zaklinać przedmioty, rozegram z nią sesję zamówienia i ustalenia a potem wystarczy tylko odczekać wymaganą ilość dni?

Czy też może system ten będzie bardziej rozbudowany a ja po prostu nie doszukałem się informacji? Czy na przykład gdy moja postać przybędzie do zaklinacza, złoży zamówienie to w odpowiedzi usłyszy, że to będzie kosztować tyle i tyle, będzie trwać tyle i tyle oraz będą do tego potrzebne składniki takie i takie, które to Ty drogi graczu już musisz fabularnie zdobyć. Albo, które zaklinacz już ma (zdobył je fabularnie) na stanie. Wtedy mamy ładne poletko do sesjowania, zdobywania nie artefaktów w sesjach ale właśnie komponentów które dalej można wykorzystywać.

Tak samo kwestia z drugiej strony. Dajmy na to stworzę sobie postać, która będzie właścicielem sklepu "Magiczne Cacuszka Jarka" i postać zostanie klepnięta. Teraz chcę się bawić w fabularne zaklinanie. Chyba nie jest tak, że wszelkie składniki domyślnie mam na stanie, prawda? Nie mówię tu o typowych pierdołach, które można dostać z łatwością, ale o rzeczach bardziej niezwykłych. I druga rzecz, skąd mieć plany/schematy/receptury na stworzenie konkretnych artefaktów? Przecież postać nie zna wszystkich przepisów świata i chyba tak samo, domyślnie nie powinna mieć dostępu do wszystkiego co jej się zamarzy, prawda?

Jeśli już gdzieś na forum jest informacja o tym to proszę o linka, bo niestety nic nie znalazłem a kwestia mnie nurtuje :]
Głośnym strzałem w swoją głowę rozpoczynam rzeź idiotów...

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #16 on: October 24, 2015, 04:40:50 pm »
W przyszłości będzie to załatwiał system do caftingu.

Teraz należy zgłosić Obserwatorom jaki przedmiot się tworzy, a my odpowiadamy, co z próby stworzenia przedmiotu wynikło :)

Kessrin

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 46
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #17 on: October 24, 2015, 04:49:14 pm »
No nie powiem, by mnie odpowiedź usatysfakcjonowała. Bo nadal nie wiem czy mam raczej organizować całe przedsięwzięcie zdobywania komponentu i receptury na artefakt poprzez sesje czy wystarczy jedynie złożyć zamówienie u postaci trudniącej się zaklinaniem i z głowy.
Głośnym strzałem w swoją głowę rozpoczynam rzeź idiotów...

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #18 on: October 24, 2015, 04:54:21 pm »
Wybacz, osoba, która przedmiot wytwarza i tak musi podjąć próbę wytworzenia go, nawet po tym, jak złożysz u niej zamówienie. Jeśli wytwarza go jakiś Twój NPC - zgłaszasz osobiście, co Cię interesuje : ) Mam nadzieję, że tym razem pomogłam bardziej : p

Kessrin

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 46
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #19 on: October 24, 2015, 05:00:11 pm »
Hmmm, czyli niezależnie od tego kto będzie przedmiot zaklinał (gracz czy jego npc) sprawa sprowadza się do ustalenia z Obserwatorami czy to się powiedzie czy nie + ilość dni z tabelki potrzebna na wykonanie. Liczyłem, że usłyszę (przeczytam) coś innego i będzie to proces nieco bardziej rozbudowany i wymagający integracji fabularnej. No ale trudno ;]
Głośnym strzałem w swoją głowę rozpoczynam rzeź idiotów...

Skaje

  • Obserwator
  • Ghast
  • *****
  • Posts: 623
  • Propsy: 16
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #20 on: October 24, 2015, 05:06:10 pm »
Kessrin: proces jest rozbudowany, bo zasady Torilu mówią, że tutaj nie można czegoś ot tak zakląć. Musisz mieć jakiś unikalny składnik, który możesz w sumie zdobyć jedynie na sesjach.
Czyli nie wystarczy, ze przyjdziesz to do postaci(np mojej, bo się tym trudni), zamówisz i odczekasz, bo nie zrobi ona nic bez składników. albo ty je musisz zdobyć, albo wytwórca.
Plus jeśli ktoś chciałby stworzyć coś super, np artefakt, to tez przydałoby się fabularne uzasadnienie, skąd wie, jak to zrobić. Czyli też najlepiej sesja.

Przynajmniej ja to tak rozumiem i to ma sens, skoro magiczne przedmioty nie spadają z nieba :D
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #21 on: October 24, 2015, 05:08:05 pm »
Jak pisze Skaje. Z nami ustala się tylko konkrety, jak to zrobisz na sesjach - to już Twoja brocha : )

Kessrin

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 46
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #22 on: October 24, 2015, 05:10:02 pm »
Skaje i to jest właśnie coś co chciałem usłyszeć. Bo to daje spore pole do popisu pod względem rozgrywek. Jednak jeśli tak rzeczywiście jest (czyli Potwórcy potwierdzą) to chyba powinno być gdzieś jasno sformułowane, że do zaklinania potrzebne są składniki, które trzeba zdobyć w sesjach (ustalane w każdym przypadku poprzez konsultacje) i wtedy bym nie zadawał dziwnych pytań :]
Głośnym strzałem w swoją głowę rozpoczynam rzeź idiotów...

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #23 on: October 24, 2015, 05:14:23 pm »
Składników nie trzeba ustalać, możesz zdobyć na sesji dowolny składnik (oczywiście w ramach rozsądku), a potem jedynie zgłosić, co próbujesz z niego uzyskać : )

Kessrin

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 46
  • Propsy: 0
    • View Profile
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #24 on: October 24, 2015, 05:18:08 pm »
Ok, znajomość receptury również należy umotywować (czy ma ją zaklinacz czy klient, bez znaczenia) jak zakładam.

W takim razie chyba wszystko jest jasne, sprawdzimy w praktyce jak to wszystko zadziała za jakiś czas. Nie zawracam więc już czterech liter.
Głośnym strzałem w swoją głowę rozpoczynam rzeź idiotów...

Shagarot

  • Quasit
  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 398
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #25 on: October 24, 2015, 05:57:06 pm »
W sumie wypowiem się w temacie dodatkowo, bo robienie przedmiotów w Torilu znam już z doświadczenia :P
Nie będę poruszał dokładnej tematyki przedmiotów, ale przybliżę, jak wyglądał proces.

Moja poprzednia postać, dostała od postaci Skaje komponent pozyskany z istoty nadnaturalnej. Wpadłem na pomysł, jak można to wykorzystać do stworzenia użytkowego przedmiotu magicznego.
Zgłosiłem to do Potwórców, uzyskałem zgodę, po paru dniach przedmiot był stworzony tak, jak chciałem.

Na sesji w NK, moja obecna postać weszła w posiadanie części ciała pewnego stworzenia. Po zakończeniu sesji zaprojektowałem magiczny przedmiot, który chciałbym z niej wytworzyć. Rozpisałem projekt i zgłosiłem do Potwórców.
Przedmiot stworzyłem, choć wyszedł w słabszej wersji niż planowałem, z powodu niedostatecznie wysokiego poziomu umiejętności mojej postaci. Mimo to, przedmiot powstał i przypuszczam, iż w przyszłości próby wykonania tego samego przedmiotu [mając odpowiednie komponenty] w silniejszej wersji będą możliwe. Zważywszy na doświadczenie mojej postaci w tworzeniu takiego przedmiotu i możliwy w międzyczasie rozwój postaci.

Mam nadzieję, że nie pisałem tego na marne i też rzuci to trochę światła na niejasności, które wciąż możesz w tej sprawie odczuwać :P
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

VonVelkmann

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 12
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 50
  • Discord: WujekWasyl
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #26 on: October 28, 2015, 02:01:20 pm »
Poczytałem, poczytałem i doszedłem do wniosku że obecne rozwiązanie magicznego rzemieślnictwa jest tak bardzo bez sensu że moje sutki drżą w strachu na samą myśl o tym.

Przedmiot aby go zakląć musi być wykonany z jakiegoś specjalnego materiału. Bzdura. Nie znajduję żadnego sensownego uzasadnienia dla tego. Nie wszystkie magiczne miecze są z mitrilu. Ba powiem więcej większość magicznych mieczy jest wykonana ze stali. Amulety czy pierścienie są wykonane ze złota, srebra, platyny, miedzi i ew jakiś kamieni szlachetnych. Kostury magów są wykonywane z dębu, jesionu, cisu, hebanu, nie powiedział bym aby to były jakieś super rzadkie magiczne drzewa. Nie będę zamawiał adamantytowego kociołka tylko po to aby go zakląć aby sam gotową mi wodę. Bzdura, do kosza z tym.

Do stworzenia magicznego przedmiotu niezbędny jest niezwykły magiczny komponent. Kolejna bzdura. Generalnie zrozumiałem to tak że potrzebny mi taki komponent aby wyssać z niego magię i przesłać ją do przedmiotu. Jeżeli się nie mylę, to dalej ten komponent nie jest mi niezbędny do stworzenia magicznego przedmiotu. Magowie czerpią magię ze Splotu i tą energię formują w zaklęcia które rzucają. Tak samo jest z magicznymi przedmiotami. Mag czerpię energię ze Splotu, formuje ją i zaklina w przedmiocie nadając mu specjalne właściwości. Nie musi wysysać magi z nerki smoka. Kolejna rzecz do kosza.

No dobra. Skoro tak już pomarudziłem i uznałem że aktualne pomysły są bez sensu to wypadało by zaproponować jakieś rozwiązanie na to.

Generalnie zaklinanie przedmiotu tym różni się od rzucania czarów iż magia w przedmiocie ma tam pozostać. A nie pojawić się, wywołać dany efekt i zniknąć. Ergo, zaklinanie przedmiotu zabiera czas. Duuużo czasu. Zatem warto by było zacząć od wydłużenia czasu robienia magicznych przedmiotów. Dajmy na to tydzień dla kociołka który po wypowiedzeniu słowa rozkazu sam gotuję wodę, półtora do dwóch miesiący na najprostszy pierścień regeneracji (opisze w przykładzie za moment) po lata czy nawet dziesięciolecia dla artefaktów.

Kiedy to już wydłużyliśmy czas tworzenia przedmiotów, wróćmy do tych nieszczęsnych nerek smoka i innych paskudztw tego typu.
W tym momencie takie komponenty (choć nie niezbędne) mogą okazać się bardzo przydatne i użyteczne. Można by je zastosować na dwa sposoby. Pierwszy to wykorzystanie ich do skrócenia czasu zaklinania przedmiotu, drugi to wzmocnienie właściwości jaka ma być zaklęta w przedmiocie. Weźmy za przykład wspomniany wcześniej "pierścień regeneracji" (w wersji podstawowej) aby go zrobi potrzebujemy dajmy na to te dwa miesiące. Działać ma tak iż po założeniu na palec, w ciągu kilku dni (5 - 7) jest w stanie uleczyć nawet nawet najpoważniejsze rany. A jeśli noszący pierścień stracił nogę, ta zostanie zregenerowana w ciągu kilku tygodni (5 -7). Powiedzmy że jesteśmy mało cierpliwym magiem i nie bardzo chcemy ślęczeć tyle czasu nad takim cackiem. I tu z pomocą przychodzi nam jakiś poszukiwacz przygód który akurat ma do sprzedania "krew trolla" (nie internetowego oczywiście). Torlle jak każdy zapewne wie mają niesamowitą zdolność do regenerowania obrażeń jakie im się zada. Zatem będzie to idealny komponent do przyśpieszenia prac nad naszym pierścieniem. Można by tą krew też np wykorzystać aby np wzmocnić moc naszego pierścienia (regeneracja trwała by 3 - 5 dni)

Podsumowując.
- wydłużamy znacznie czas tworzenia magicznych świecidełek
- komponenty jako skrócenie czasu robienia świecidełka lub wzmocnienie jego zdolności.

P.S.
Nie podałem wielu innych przykładów jakie chodziły mi pogłowie odnośnie tego co jeszcze jest złe i bezsensowne w aktualnym systemie craftingu, gdyż z tego posta wyszła by krótka książka. Zatem ująłem to dość ogólnikowo i mam nadzieję że ogólna idea zostanie zrozumiana.

P.S. 2
Kochani Potwórcy. Rozumiem że nie chcecie aby gracze biegali obwieszeni magicznymi świecidełkami. Ale powiedzmy sobie szczerze. Świat Zapomnianych Krain jest pełen magii i magicznych świecidełek. Wspomnijcie Baldury czy Icewind'y. Tam potykaliśmy się o magiczne przedmioty. Zatem proces tworzenia magicznych przedmiotów nie jest aż tak wielce skomplikowany. :D

Pozdrawiam
Wasz ukochany WujekWasyl aka Walkman

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #27 on: October 28, 2015, 02:04:54 pm »
Nikt nie będzie grał tutaj przez "dziesięciolecia" by stworzyć artefakt, a czekanie jest nudniejsze niż zdobywanie magicznych komponentów podczas sesji. Czy na pewno to rozwiązanie jest zatem takie "bez sensu, bzdurne i do kosza"? Bo mobilizuje do grania, czyli do tego, po co tu jesteśmy? ; )

edit.

Dodatkowo przypominam, że za jakiś czas w grze będzie warsztat do tworzenia itemków, również tych magicznych. 
« Last Edit: October 28, 2015, 02:08:25 pm by Pandora »

Skaje

  • Obserwator
  • Ghast
  • *****
  • Posts: 623
  • Propsy: 16
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #28 on: October 28, 2015, 02:14:45 pm »
Skoro magowie(w tym ja) marudzą na dłuuuugi czas uczenia się zaklęć, to nie sądzę żeby ktoś przystał ochoczo na 1,5 miesiąca robienia pierścienia.

Jedyne co, to ewentualnie popieram fakt, żeby do bardzo prostych rzeczy, np samosprzątających mioteł nie musieć używać cennych składników, bo to nie jest na razie nigdzie określone albo ja nie widzę, czy do tego też są potrzebne takie komponenty .
Czyli jeśli chcę taką miotłę, garnek albo coś, to wystarczy zgłosić i zakląć prostą magią, czekać te kilka dni i już, bez konieczności zdobywania np pazura gryfa ;d
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

VonVelkmann

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 12
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 50
  • Discord: WujekWasyl
Odp: Wytwarzanie magicznych przedmiotów - zasady i czas produkcji
« Reply #29 on: October 28, 2015, 02:17:53 pm »
Ale wiesz Pando. Nie każdemu chce się robić sesje tylko po to aby zdobyć jakieś tam komponent. A nawet jeśli nawet, to były by to dość krótkie sesje oparte o schemat "tropimy potwora, ubijamy, zbieramy fanty, wracamy do domu". A to strata czasu. Rozumiem epickie sesje po serce smoka, róg jednorożca czy coś innego cholernie rzadkiego i trudnego do zdobycia. Ale rozpisywać całą sesję tylko pa jakieś pióra czy inne wnętrzności? No jakoś tego nie czuję.

Poza tym, kiedy będzie to"niebawem"? Bo z tego co pamiętam to "niebawem" miała być 3cia karczma w mieście. A to było chyba z miesiąc temu :D