Author Topic: Poprawki w czarach - mechaniczne  (Read 1507 times)

Eonka

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 159
  • Propsy: 2
    • View Profile
  • ID: 2699
  • Postać: Mara
Poprawki w czarach - mechaniczne
« on: September 20, 2019, 06:00:36 PM »
Ten temat służy wyłącznie do sugerowania mechanicznych poprawek w balansie czarów - czasu ich trwania, zasięgu itd.

Temat do zbierania sugerowanych poprawek od mechanicznej strony poszczególnych czarów. Proszę o pisanie o jaki czar chodzi w sposób przejrzysty, który w przyszłości ułatwi pracę Obserwatorów i Quasitów. Nie jest to temat do narzekania jaka magia jest zła, niezbalansowana, tu wskazujemy konkretne problemy, najlepiej z propozycjami.

Wtajemniczeń poz. 0
Brak światła - legendarny czar-bubel, z racji mojej nikłej wiedzy nie potrafię wskazać konkretnego problemu poza samym faktem istnienia czaru

Wtajemniczeń poz. 1
Taumaturgia - jaki jest sens istnienia tego czaru, skoro jest kuglarstwo na poziomie zerowym? Może powinien być w temacie z poprawkami merytorycznymi, ale no, dla mnie problemem jest sam fakt jego istnienia

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Re: Poprawki w czarach - mechaniczne
« Reply #1 on: September 20, 2019, 07:35:32 PM »
brak swiatla bym zmienil na to, ze gasi wszystkie naturalne zrodla swiatla w zasiegu

Taumaturgia - w dedeczkach taumaturgia jest kaplanskim odpowiednikiem kuglarstwa i tez jest na poziomie 0

Łotr

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 101
  • Propsy: 7
    • View Profile
Re: Poprawki w czarach - mechaniczne
« Reply #2 on: September 25, 2019, 02:44:29 PM »
Osłona (odrzucanie)
Wykonując symbol w powietrzu mag przywołuje wokół siebie osłonę chroniącą go przed najbliższym ciosem. Silna magiczna broń przebija osłonę, zaś zaklęcie utrzymuje się dwie tury i jedną dodatkową na każde trzy punkty mocy czarującego, maksymalnie osiem.

Zerówka, wtajemniczenia.
Jak na zerówkę ma trochę zbyt... szeroką definicję. Nie jest zaznaczone, czy osłoni mnie przed lecącym bełtem, pociskiem z balisty lub ciosem giganta/smoka. Ciosy giganta i smoka na pewno łapią się pod definicję, ale nie wiem czy słusznie. Ja bym dodał zapis, że "W przypadku ciosów o większej sile jedynie osłabia ich impet." lub coś podobnego, bo w obecnym brzmieniu rodzi mnóstwo pytań odnośnie działania. Jak na czar zerowego poziomu, oczywiście.

Szrapnel

  • Quasit
  • Szczur
  • *
  • Posts: 5
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 69
  • Postać: Anna Hopebringer
  • Discord: Serdze
Re: Poprawki w czarach - mechaniczne
« Reply #3 on: September 25, 2019, 10:41:50 PM »
Taumaturgia jest czarem autorskim(stworzonym przeze mnie, stąd wiem) i takoż miała być na tym samym poziomie co kuglarstwo.
Została zmieniona przez Quasitów i jest jego potężniejszą wersją.
Przykład który mi podano to:
-Za pomocą tej Taumaturgii mógłbyś sobie szyć np 7 koszul na raz