Dzień po wystąpieniu królowej Zarandy w Dzielnicy Ogrodów Zazesspuru, heroldowie zaczęli objeżdżać miasto i odczytywać następujące oświadczenia:
30 dnia chesa, roku 1376 wedle Rachuby Dolin, ogłasza się, co następuje!
Z woli miłościwie nam panującej królowej Zarandy Star, poprzez usta jej wiernych urzędników i lordów, wzywa się mieszkańców Zazesspuru, żeby przyłączyli się do poszukiwań smoczego leża, które znajduje się pod miastem. Kto pierwszy wskaże jego lokalizację, otrzyma część znalezionych tam skarbów, a Jej Wysokość osobiście będzie mu winna przyjaźń i wsparcie! Ponadto każdego rzemieślnika, który przekaże miastu wyposażenie lub sypnie złotem, czeka sława i wspomnienie w oficjalnych kronikach Zazesspuru!
Miasto oferuje następujące warunki:
- Wszystkie wyprawy muszą być rejestrowane!
- Dla chętnych dostępne jest publiczne finansowanie, pod warunkiem przyjęcia na siebie geasu, który nakłada dwa zobowiązania. Po pierwsze, pożyczka zostanie spłacona. Po drugie, pożyczkobiorca uda się pod ziemię!
- Jeżeli wyprawa sprzęt ma własny, wszystko, co odnajdzie na swojej drodze, przechodzi na jej rzecz!
W ratuszu sprawą zajmują się cztery osoby:
Lord Major Juan Diego Olaso, odpowiedzialny za koordynację całości!
Admirał Franco Rugga, który koordynuje działania Floty Królewskiej, kaprów i piratów chcących uzyskać królewski pardon!
Kapitan straży Olvan Kimberry, potrzebny wam, jeśli nie zamierzacie schodzić do podziemi, ale chcecie dbać o bezpieczeństwo na powierzchni!
Rycerz skarbnik Stefano Kimberry opiekuje się finansami i przyjmuje tych, którzy chcieliby dołożyć swoją część do wypraw!
Powtarzam, z woli miłościwie nam panującej królowej Zarandy, ogłasza się wielkie poszukiwania smoczego leża!
Wiele z Was jest zainteresowanych udziałem i bardzo nas to cieszy! Jak całość będzie działać od strony organizacyjnej?
Zasady kampanii Okruchy ametystu
1. W temacie, który czytasz, będę kompilować plotki, ogłoszenia i heroldów - wszystkie teksty fabularne - jakie będą dotyczyć
Okruchów ametystu i postępów kolejnych wypraw albo nowych zagrożeń. Tutaj znajdziesz aktualne informacje oraz swoistą kronikę dotychczasowych wydarzeń.
2. Jednym z bazowych założeń Torilu jest to, że każdy może być Mistrzem Gry. W myśl tej zasady,
każdy może poprowadzić przygodę w ramach kampanii. Dopuszczalne są tradycyjne sesje w NK, zamknięte sesje prywatne oraz szybkie Miejsca Spotkań. Warunek jest jeden:
wcześniej sesja musi być bezwzględnie zgłoszona Panelem Gracza, poprzez "zgłoś konspekt sesji". Tylko to pozwoli mi koordynować działania i szukać miejsc, w których Wasze wyprawy się przecinają.
3. Pomagamy przygotować przebieg sesji oraz dobrać nagrody. Można prowadzić podziemne wyprawy, można walczyć z potworami na powierzchni, można kraść innym ich plany i skarby, można mącić i podsuwać fałszywe tropy.
4. Pomagamy także wymyślić przygodę dla tych, którzy chcą prowadzić, ale nie wiedzą, co - będziemy zlecać questy (czasami konkretnym postaciom, a czasami w formie plotek czy heroldów. Kto się zainteresuje, ten będzie grał dane zlecenie).
5. Okruchy ametystu są kampanią.
Żadna pojedyncza wyprawa nie znajdzie smoczego leża od razu. Zagrajmy to wspólnie, w kilku etapach.
FAQ kampanii
1. Co można kupić "na ulicy" z magicznych przedmiotów i alchemii? O co muszę się starać?Obowiązują te same zasady, jak na co dzień. Odpowiedzią służą
Przewodnik po magii (sekcja 6. "Magia wokół nas") oraz
Poradnik alchemiczny. Cytuję fragmenty:
- proste przedmioty magiczne oraz alchemiczne mikstury można zakupić – nie ma potrzeby grania sesji, jeśli potrzebny Ci jest świecący patyczek, mikstura lecząca średnie rany czy pierścionek, który raz dziennie wykrywa truciznę. Tego typu drobiazgi i podstawowe rzeczy są relatywnie łatwo dostępne i nie musisz ich zgłaszać. Pamiętaj jednak, że choć łatwo je dostać, wciąż są kosztowne i większości postaci nie będzie stać na stosy fiolek albo kolekcję pierścieni. Jeśli masz wątpliwości, czy coś jest na tyle proste, by to dostać od ręki - spytaj Obserwatorki;
Przykładowe eliksiry i substancje zaliczane do „prostych”:
- mikstura na kaca
- łzawiący proszek
- eliksir leczniczy analogiczny do leczenia lekkich ran
- maść przyspieszająca gojenie ran i oparzeń
- perfumy
- łagodny środek nasenny
- mikstura pobudzająca(w typie mocnej kawy/energetyka)
To tylko fragmenty - pełne teksty poradników dadzą Wam więcej informacji. (Można od ręki kupić mikstury leczenia średnich ran, będą po prostu bardzo drogie).
2. Czy będzie jakaś oficjalna wyprawa?Nie na tym etapie - być może będzie taka na finał kampanii, jeżeli odkrywcy lokalizacji powiadomią miasto. Chociaż Bajarze będą prowadzić wyprawy czy MSy związane z Okruchami, to miasto Zazesspur nie tworzy jednej "autoryzowanej" ekspedycji. Wszyscy kopią na równych prawach, na własne ryzyko.
3. To jak mam znaleźć innych chętnych do gry? Skąd wziąć Mistrza Gry?Tak, jak szukasz ich normalnie do dowolnej sesji. Pisz plotkę, zagaduj w karczmie, dogadaj się z innymi graczami na
Discordzie. W grupie łatwiej będzie Wam wybrać Mistrza Gry, który przygotuje konspekt i dostanie od nas wsparcie w wymyślaniu sesji czy rozwiązywaniu sytuacji spornych.
4. A to smocze leże to w ogóle istnieje?Istnieje. :P I będą w nim skarby, takie przydatne.
5. Dobra. Co z tym geasem, który trzeba mieć, żeby dostać hajs od miasta? A jeśli nie chcę?Geas jest formą magicznego zabezpieczenia przed nieuczciwymi kopaczami, którzy chcieliby zaciągnąć nieoprocentowany kredyt i zniknąć. Zmusza postać (pod groźbą losu gorszego niż śmierć) do tego, żeby 1/ zeszła do podziemi pod Zaz 2/ zwróciła zaciągnięty hajs miastu. Żeby geas działał, postać musi przyjąć go na siebie dobrowolnie - finansowanie od miasta jest opcjonalne i nieobowiązkowe. Jest teoretycznie możliwe zdjęcie/złamanie go, ale tak szczerze mówiąc znacznie prościej jest go wypełnić, zwłaszcza, że nie nakłada obowiązku znalezienia skarbów ani w ogóle przejścia całej wyprawy.
Nie będziemy się bardzo czepiać geasów ani uprzykrzać postaciom życia. To wyjaśnienie fabularne, jak miasto się zabezpiecza, a nie narzędzie dla mnie do nękania graczy.