Author Topic: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...  (Read 1111 times)

Pandora

  • Banshee
  • ***
  • Posts: 1719
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 2061
  • Postać: Magaidh
  • Discord: Pandipuff
Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« on: March 03, 2018, 07:49:04 pm »
Zagrajmy w grę. Jeśli macie jakiś pomysł na dużą funkcjonalność lub małą drobnostkę, którą chcielibyście zobaczyć w nowym silniku, opiszcie ją tutaj. Pewnie rozumiecie, że nie dodamy grafiki 3D, karabinów maszynowych i cutscenek, ale możecie puścić wodze fantazji. Razem z resztą Potwórców będziemy tu zaglądać w poszukiwaniu inspiracji i elementów, które mogłyby usprawnić opracowywane aktualnie elementy gry. Jeśli będzie trzeba, obgadamy to szerzej lub zmodyfikujemy pod główny koncept silnika. :)

Pamiętajcie, że druga odsłona gry będzie miała podobne założenia, bo główna idea nas nie opuszcza. ;)

Spaślak

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 25
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • Postać: Maria
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #1 on: March 03, 2018, 07:53:23 pm »
1. Wyróżnianie z kim akurat postać stoi i gada w karczmie lub na kogo zwraca uwagę - czy to z pomocą oznaczenia jakiegoś, czy po prostu możliwości pogrubiania/kolorowania fragmentu tekstu, czy już w ogóle wybajebrzona opcja aby zrobić do każdej karczmy mini-mapki z możliwością oznaczania się tam.

2. Może jakieś proste narzędzie do sesji voicechatowych zaimplementowane w silniku?

Ref

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 241
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 822
  • Postać: Carret
  • Discord: Ref
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #2 on: March 03, 2018, 08:06:16 pm »
kreator mapek w grze. Wiecie, taki pokroju Dungeon Craftera, żeby sobie poskładać z puzzli....
nie
zawód? Design wzorów obić w komunikacji miejskiej

Aiken

  • Szczur
  • *
  • Posts: 5
  • Propsy: 2
    • View Profile
  • ID: 2125
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #3 on: March 03, 2018, 09:32:50 pm »
1. Opisy na max kilka krótkich zdań które wyświetlałyby się pod każdym z graczy ( albo gdy się na nich najedzie myszką ) i opcja by je ukryć lub pokazywać by każdy mógł ustawić tak jak mu jest lepiej. Lekkie ożywienie gry, integracja między graczami, drobna przyjemność tym ważniejsza, że nie macie żadnej mechaniki i nie ma nic do roboty w oczekiwaniu na odpis.
« Last Edit: March 03, 2018, 09:46:16 pm by Aiken »

Eona

  • Guest
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #4 on: March 03, 2018, 10:03:26 pm »
Normalna tablica ogłoszeń fabularnych (wiadomo do czego) i może tablica ogłoszeń niefabularnych (coby wszyscy gracze mieli dostęp do takich rzeczy jak szukanie kompana do konkretnej sesji czy osoby z konkretną umiejętnością)

Łotr

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 72
  • Propsy: 5
    • View Profile
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #5 on: March 04, 2018, 11:16:25 am »
Możliwość kolorowania tytułów poczt, przez co można by prościej rozróżniać i układać wedle ważności.

Hydra

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1187
  • Propsy: 19
    • View Profile
    • Pocztówki z daleka
  • ID: 89
  • Postać: Pilar Socorro
  • Discord: Hydra
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #6 on: March 04, 2018, 11:20:40 am »
Wieści. I nie jako podtyp plotek, tylko jako legitne wieści pojawiające się po zalogowaniu, aktualizowane powiedzmy raz w miesiącu o wydarzenia fabularne w różnych częściach Faerunu.

Popieram tablice ogłoszeń i overliby.

Jako MG bardzo mi brakuje takiej opcji, żeby w momencie startu sesji silnik "zapamiętywał" aktualne brzmienie KP gracza - teraz muszę robić kopie i notatki i screenshoty i nie wiadomo co. Bardzo bym chciała, żeby to KP w wersji z dnia startu było sparowane bezpośrednio z daną sesją i dostępne wewnątrz niej - dla gracza i dla osoby wskazanej jako MG.

Foldery na poczcie (ustalane indywidualnie - a nie, tak jak teraz, że pokolorowanie tematu przez jedną osobę koloruje go wszystkim uczestnikom).
[18:37] Pharan: Mógłbym mieć z Tobą dziecko, któremu wpajałbym same złe zasady, żeby potem słuchać, jak mu wszystko tłumaczysz

[13:22] Zet: przez ciebie mam odruch pawłowa już. Jak napiszę, że jest odpis i widzę, że coś napisałaś, to pierwsza myśl: jaki błąd popełniłem tym razem?

22:56] Melweddyn (2247): Po argumentacji Hydry każdy zamyka się w sobie.

Lasair

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 31
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 332
  • Postać: Lasair
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #7 on: March 04, 2018, 11:22:47 am »
Gdyby zależało to ode mnie, w nowej grze nie byłoby tej durnej mechaniki która jest na wszystkich innych tekstówkach i nik nie musiałby zabijać "ciasteczkowych potworów" i innych takich głupot. Także, jeśli chodzi Wam coś takiego głowie - nie róbcie, bo to wstrętny rak.


edit:
Nie zrobimy :p - P.
« Last Edit: March 04, 2018, 11:27:01 am by Panda »

Inka

  • Szczur
  • *
  • Posts: 4
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 1586
  • Postać: Ayven How
  • Discord: Nika
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #8 on: March 04, 2018, 11:33:04 am »
W karczmie można by ponumerować stoliki.
Korzyść: łatwiej można by było wychwycić kwestie rozmówcy, który się dosiadł, spośród np 20 innych dialogów. Da to możliwosć takich dynamiczniejszych rozmów indywidualnych, żeby nie czekać całą turę, aby pogadać ze swoim rozmówcą/rozmówcami.

Eona

  • Guest
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #9 on: March 04, 2018, 12:04:22 pm »
Odnośnie zapamiętywania KP - to ja bym chciała do tego opcję, by mogło pokazywać też aktualne KP. Jako MG mam takie spaczenie, że lubię mieć wszystko aktualne :(

Vokun

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 127
  • Propsy: 2
  • Nieumarli to takie szczeniaczki
    • View Profile
  • ID: 1365
  • Postać: Vokun
  • Discord: Vokun/gacek
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #10 on: March 04, 2018, 12:27:56 pm »
Jak dla mnie przydało by się,by wyświetlały się powiadomienia o odpisie w sesji. Chociażby tak jak robią to inne serwisy, byśmy dostawali powiadomienie: Sesja X dostała odpis. W Firefoxie już jest gotowa taka opcja tylko trzeba dostosować.

Vitt

  • Gnoll
  • **
  • Posts: 10
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 107
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #11 on: March 04, 2018, 05:04:59 pm »
Panel zaakceptowanych zgłoszeń -  byłoby fajnie, gdyby można było wskazywać imię postaci, której dotyczy dane zgłoszenie. Jeśli ktoś ma ich kilka, robi się bałagan w odszukaniu właściwego zgłoszenia.  A już cudownie byłoby, gdyby w zgłoszeniach były jakieś tytuły, aby łatwo było odnaleźć konkretną rzecz,  sesję, działanie podjęte przez postać itd, etc.

Friss

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 189
  • Propsy: 10
    • View Profile
  • ID: 1307
  • Postać: Altair Dar-Mingħajr
  • Discord: Friss
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #12 on: March 04, 2018, 06:16:37 pm »
O drobnostkach wielce ułatwiających życie wiele by pisać, więc ja trochę z innej strony, tej fabularnej.

Brakuje mi narzędzi rozruchu fabularnego, które mogłyby uatrakcyjnić grę i zaangażować większą liczbę osób, a nie wymagają długich, wielomiesięcznych sesji bądź zaklepywania całych wieczorów na MS. Mam na myśli pół fabularne, pół mechaniczne bądź nawet zupełnie mechaniczne smaczki, pełniące rolę wydarzeń, minigier i zadań do zrealizowania, możliwie częstych, ale pozbawionych charakteru spamu. W połączeniu z interaktywną mapą, którą planujecie, byłby to fajny haczyk dla tych, którzy zbyt wiele sesji nie przygarną (a poza nielicznymi wyjątkami, mało kto może wziąć ich za wiele, nie zwalniając tempa i dając z siebie wszystko). Rolę takich eventów pełnią mapki, labirynty, wszelkiego rodzaju zbiórki punktów i zazwyczaj potrzebują przy tym mechaniki. Dałoby się jednak może zaadaptować część rozwiązań i do Torilu. Przykłady:

1. Słowo dekadnia

W wersji jawnej bądź wykropkowanej. Weźmy np. „but”.

Zapisane jako: B_T może być i butem, i batem. Na początku dekadnia ogłasza się takie „słowo dekadnia” (wersja do odgadnięcia jest nawet fajniejsza). Jeśli w sesjach otwartych, karczmach, wieściach, ogłoszeniach fabularnych i tekście fabularnym ogółem słowo wystąpi X razy (próg ustala się na początku), to coś się dzieje, a osoba, która najczęściej przemycała słowo również dostaje pewną fabułę do grania. Np. „bat” może oznaczać, że na terenie A wzrosły wpływy kultystów Loviatar, a zwycięzca minigry mógł podsłuchać rozmowę kleryków/odczuwa bolesność ciała/ma proroczy sen od wrogów bogini, etc. Skutek zależy od postaci. Jeśli słowem będzie jednak „but”, zwycięzca może odnaleźć błogosławiony but kapłana Jeźdźca Wiatrów. Wypełniony drobnymi monetami.

2. Polityczny hazard

Bogaty kupiec Ygrekovsky ogłasza przetarg na wykonanie metaloplastyki w swojej posiadłości (ogrodzeń, rusztów, czego tam jeszcze). Po rozpatrzeniu ofert zastanawia się pomiędzy dwoma rzemykami. Można mu pomóc dokonać wyboru, popierając jednego lub drugiego wykonawcę. Wydarzenie polega na zagrywaniu punktów z pewnego przedziału, które można zadeklarować określoną liczbę razy dziennie, np. o pełnej godzinie. Wrzucamy je pod nazwisko wybranego rzemieślnika. Jeśli nasz kandydat uzbiera więcej punktów, kupiec daje nam nagrodę pieniężną i klepie w plecki. Jeśli przegra, tracimy względy Ygrekovskiego, a tym samym — tracimy u gildii kupieckiej, której typek przewodzi. Każde wygrane zadanie hazardowe w tym samym regionie daje ileś procent/punktów zysku. Od pewnej liczby mamy w mieście A pewne wpływy, które liczą się do fabularnej reputacji. Takie same zadania mogą dotyczyć spraw i mniejszych, i większych, ale, oczywiście, nie mogą wypierać sesji. Mogłyby towarzyszyć jednak przygodom jako ciekawy przerywnik fabularny.

3. Cenne znaleziska

Pomysł rozwijający inicjatywę „skrzyni skarbów”, która nie wypaliła, ale miała potencjał.

Na mapie lokujemy pewne rzeczy (przedmioty, czary, wiadomości, wskazówki do dalszej fabuły), które można zgarnąć. Żeby przygoda nie zmieniła się w bezczelny farming, nie mówimy, czym dana rzecz jest, możemy ją skryć pod pytajnikiem.
Aby zdobyć fant, należy w krótkim czasie czegoś dokonać, robiąc to szybciej, lepiej, ciekawiej od poprzedników/następców, np. poprzez:
— rywalizację opowieści. Trzeba osobie monitorującej sprawę przysłać krótką historię o tym, co nasze postaci w danym miejscu robią. Dlaczego i po co;
— rozegranie eventu w lokacji, gdzie znajdźkę ukryto. Tu znów: wygrywa najciekawszy, najbliższy temu, czym znajdźka jest, najszybciej rozegrany.

4. Filantropia & fundowanie różności

Do połączenia z systemem zamożności, o ile ten nie okaże się zamordystyczny. Tu znów w grę wchodzą rozgrywki punktowe, rozumiane jako wyłożona kasa. W danym evencie możemy wesprzeć jakąś społeczną cóśkę, ale — UWAGA! — nie możemy się przy tym wydrenować z kasy. Jeśli działamy pod szyldem większej grupy, wygrywamy fejm dla niej całej. Niektóre inicjatywy mogą być przeklęte (np. pod zakon dobroczynny podszywają się oprychy). Jeśli wesprzemy takową właśnie, szemraną — reputacja zjeżdża w dół, a my otrzymujemy łatkę naiwniaków. Ewentualnie repa rośnie, ale... u tych złych.

Aby zminimalizować koszta takich minigier i nie zmieniać całej gry w zupełnie mechaniczną, wystarczyłyby albo jeden panel do „politycznych kości”, albo właśnie mapa (ruchome znaczniki, które można zdejmować i zmieniać ich kolor), albo zgrany z dziennikiem słup ogłoszeniowy.

5. Ucho karczmarza

Dla wyjadaczy MS, wymaga sprawnej animacji i czujności.

W danym tygodniu/dekadniu pojawia się pewna plotka. Za plotką kryje się zadanie. Przez cały czas trwania wydarzenia można podpytywać karczmarzy o sprawę. O treściwości informacji decyduje combo: odgrywanie + aspekty + kości, każda informacja to cegiełka do większej zagadki. Zagadki mogą być samodzielne (przygoda kończy się z ich rozwiązaniem) albo prowadzić do większej fabuły, jednak docelowo cała sprawa nie powinna się ciągnąć.

6. Gra „ludem”

Ankieta na forum, pisanie na słupie ogłoszeń czy gra hazardowa albo miks powyższych. To gracze decydują, jaki będzie nastrój w mieście w sytuacji A. Przykład: sądzenie niby to wiedźmy. Część postaci tła jawnie deklaruje, że dziewczyna niewinna, dajcie spokój, panie, wypuśćcie ją. Druga część domaga się stosu. Możemy jako postaci zabrać głos. Jeśli skażemy dziewczynę, społeczeństwo dostaje + do bycia surowym i nietolerancyjnym. Jeżeli uwolnimy — tolerancja rośnie. Sprawy mogą dotyczyć osób, praw i edyktów, nastawienia do obcych ras, atmosfery w czasach kryzysu, zaufania do władzy, itd.

Takie gierki potrafią być bardzo przyjemne, dodają do całości grania smaczek hazardowy i spinają fabułę. Nie można przejść obojętnie albo przynajmniej poniesie się konsekwencje swojej obojętności. Z drugiej strony — maleje ryzyko, że gracze się napocą i guzik osiągną w mieście/wśród ludności.

Ref

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 241
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 822
  • Postać: Carret
  • Discord: Ref
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #13 on: March 04, 2018, 07:24:48 pm »
Odnośnie zapamiętywania KP - to ja bym chciała do tego opcję, by mogło pokazywać też aktualne KP. Jako MG mam takie spaczenie, że lubię mieć wszystko aktualne :(

no ale jak chcesz aktualne to wbijasz w profil i masz aktualne, tak? ;o
nie
zawód? Design wzorów obić w komunikacji miejskiej

Aberald

  • Guest
Odp: Gdyby to zależało ode mnie, w nowej grze...
« Reply #14 on: March 04, 2018, 07:29:16 pm »
Quote
no ale jak chcesz aktualne to wbijasz w profil i masz aktualne, tak? ;o

Mi głównie brakuje czarów i PMów, a tego tam nie ma.