Author Topic: Przepisy a rozgrywka  (Read 2791 times)

Ref

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 181
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 822
  • Postać: Carret
  • Discord: Ref
Przepisy a rozgrywka
« on: October 20, 2017, 06:05:02 PM »
Dajmy na to, że poprowadziłem w przeciągu roku na Torilu dwadzieścia sesji. Przeciętny MG. To ja.
W miarę zgłaszania konspektów sesji oraz podsumowań tychże nauczyłem się o czym Obserwatorom wspominać, a co jest tam zupełnie zbędne.

Tymczasem Trybuni wprowadzają na terenie Przystani nowe zakazy, ale ja się w tym średnio orientuję. Coś tam czytałem o zakazie rzucania czarów, teraz widzę zakaz używania magicznych przedmiotów. Niestety totalnie nie wiem co z ty zrobić i nieco się gubię. Nie chcę jednak olewać tych zakazów i prowadzić graczom sesji, jakby te nie istniały. Stąd proźba, może mi ktoś proszę skrótowo i łopatologicznie wyłożyć elementy rozgrywki, które podlegają kontroli? O czym powinienem wspomnieć w podsumowaniu sesji, czego jeszcze do niedawna zupełnie nie musiało w podsumowaniu być? Mam na myśli rzeczy pokroju użycia czaru. Może coś jeszcze przegapiłem?
nie
zawód? Design wzorów obić w komunikacji miejskiej

Angie

  • Guest
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #1 on: October 20, 2017, 07:17:20 PM »
+1

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1055
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #2 on: October 20, 2017, 07:20:22 PM »
Generalnie na wstępie pragnę zauważyć, że niedawno leciała globalka z podsumowaniem co się dzieje w Skraju(i nie tylko), ciągle są nowe plotki, informator na forum jest aktualizowany, jest i Herold w grze. Pewne rzeczy, jak zakaz magii, są już od dłuższego czasu, więc polecam ogólnie czytać i przeglądać, zapisywać sobie gdzieś ew. takie informacje, zwłaszcza, jeśli prowadzi się sesje lokalne.
Musicie sobie zdawać sprawę z tego, że jeśli informujemy o rzeczach tyloma kanałami, iloma możemy, w pewnym momencie argument "nie wiedziałem", "nie doczytałem", "nie zwróciłem uwagi" przestaje być wymówką. My jako Obserwatorzy, a także jako Kapituła mamy obowiązek Was informować - i staramy się z tego rzetelnie wywiązywać - a "obowiązkiem" graczy jest śledzenie na bieżąco informacji i aktualizacji.

Na terenie miasta nie wolno używać czarów bez zezwolenia. Każdy kto pozwolenia ma(a wystarczy złożyć podanie w Ratuszu, czyli - u nas) ma odpowiedni jawny aspekt, więc łatwo wychwycić kto ma, a kto nie. Każde użycie magii nielegalnie w murach miasta będzie odnotowane i może sprowadzić na kark delikwenta Skrybów Czarów - i to dosyć szybko, nie dwa dni później. Działa to podobnie jak np w Athkatli.
Tyczy się to każdego rodzaju magii.
 
Weszła dzisiaj(20.10, w grze 19 marpenotha) w życie nowa ustawa regulująca produkcję i rozpowszechnianie magicznych przedmiotów - trzeba mieć pozwolenie na te, które się posiada(albo złożyć samemu, jeśli przedmioty pochodzą z innych źródeł niż rzemieślnicy w Skraju, albo upewnić się że rzemieślnik który item stworzył ma na niego patent).

Na ulicach są patrole straży. Raczej nie ma miejsc na powierzchni, gdzie się nie odbywają, bo slumsy na ten moment są wszak pod ziemią. To tak gwoli przypomnienia, jakby ktoś chciał robić mroczne i zakazane rzeczy na ulicach Przystani.

W mieście jest przeludnienie - brakuje wolnych budynków, każdy jest na wagę złota, na ulicach jest dużo ciżby, na placach cisną się namioty, wynajęcie pokoju jest trudne i drogie - co zmniejsza szansę na robienie rzeczy w sposób niezauważony, bo przy takiej ilości osób ulice rzadko kiedy są puste. Rozwija się też powoli teren poza murami.

Drzewa dookoła miasta są wycięte/wycinane, więc cofnęła się linia lasu, jest on teraz ok 1-1,5km od murów, postawione są też wieże strażnicze.

To chyba na ten moment tyle, jak coś, to dodam jak sobie coś przypomnę.
« Last Edit: October 20, 2017, 07:25:02 PM by Skaje »
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Zet

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 373
  • Propsy: 13
    • View Profile
  • ID: 1442
  • Discord: Zet
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #3 on: October 20, 2017, 07:27:20 PM »
Jesli chodzi o magiczne przedmioty, to one raczej nie są pilnowane tak, jak rzucanie czarów.

Czyli - jeśli kilka postaci nieleganie ma magiczne przedmioty, to raczej nie jest to automatycznie wykryte.

Inaczej jest z magią.

Czary 0-2 poziomów raczej nie zwrócą uwagi skrybów. Ale powazniejsza magia już tak.
jeśli ktoś na terenie Przystani zechce magią przywołać demona, to na miejscu w przeciągu chwili mogą pojawić się skrybowie czarów walący na prawo i lewo magicznymi paraliżami i tym podobnymi.

Tutaj wykrywalność jest szalenie wysoka. Myślę, że można założyć, że Skrybowie _wiedzą_ o każdym czarze rzuconym na terenie miasta, ale interweniują wtedy, kiedy czar jest odpowiednio silny, lub groźny.
No i myślę, że można założyć, że jakby się okazało, że np. w ciemnej alejce kilka osób rzuca czary ofensywne, nawet niskopoziomowe (latają chmury magicznych pocisków), to Skrybowie też się mogą zorientować, co i jak i pojawić się na miejscu.


Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1055
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #4 on: October 20, 2017, 07:40:51 PM »
Z carami jest tak, jak mówi Zet, dodatkowo jak wspomniałam, na ulicach jest tyle luda, że nawalanie się magią nie zostanie niezauważone ogólnie ;)

Co do itemów - na ten moment sprawa jest świeża, z czasem na pewno się rozwinie, prawo dopiero wprowadzono ;)
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Angie

  • Guest
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #5 on: October 20, 2017, 07:52:24 PM »
Ja mam pytanio-prośbę - czy można jakoś oznaczać konkretnie plotki od Obsów/osób odpowiadających za główną fabułę? Np. z pomocą jakiegoś znaczka albo tekstu na początku, że to oficjalna plotka pod fabułę główną.

Bo jest ta fabuła z goblinami, coś się stało tam podobno, jakiś pokój z goblinami jest. Ale poza plotką (którą może wrzucić każdy i równie dobrze napisać coś całkiem przeciwnego bo why not) nie ma żadnych informacji o tym. I tak naprawdę nie wiadomo co się dzieje. A jak nie wiadomo na czym stoimy to trudno się do tego odnosić i uczestniczyć. Nie wiadomo jakie efekty przynoszą działania graczy i czy w ogóle przynoszą.

Brakuje pewnej klarowności w przedstawieniu fabuły głównej. To nie pierwszy raz jak ktoś zwraca uwagę na to, że nie wie co się dzieje (pomijam tych, którzy się boją wypowiadać albo po prostu nie chcą bo wiedzą, że nie ma sensu) i raczej nie jest to kwestia czyjejś złej woli. Coś można tutaj najwyraźniej jeszcze poprawić.

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1055
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #6 on: October 20, 2017, 08:30:43 PM »
No to z naszej strony co co do FG, właśnie na prośby graczy, poszedł newsletter-globalka. Nie bardzo mamy w grze miejsce na "wieści", więc jeśli ma ktoś jeszcze jakiś pomysł na to, jakby można było graczy informować poza plotkami, heroldem, pocztą do wszystkim i forum, to chętnie przyjmiemy sugestie :) Ta z oznaczeniem plotek jest do rozważenia.

Co do fabuły z goblinami - pójdą wieści, jak zostanie wszystko dograne. Po MSie nadal omawiamy w gronie rangowych pewne sprawy(Obsy-Bajarze) plus gramy sesję z Kapitułą - informacje oficjalne pójdą jak to skończymy, nie bójcie się ;)
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Wengiel

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 432
  • Propsy: 8
  • Cycki i bekon.
    • View Profile
  • ID: 1374
  • Discord: Wengiel
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #7 on: October 20, 2017, 08:40:26 PM »
A od informacji typowo obsowych nie służył przypadkiem Herold?
100 pompek, 100 brzuszków, 100 przysiadów, 10 km, codziennie bez dnia przerwy.
Trzy posiłki dziennie, na śniadanie tylko banan. Żadnej klimatyzacji, żadnego spania przy otwartym oknie.

Hydra

  • Bajarz
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1064
  • Propsy: 25
    • View Profile
    • Warsztat MG
  • ID: 89
  • Postać: Meresankh
  • Discord: Hydra
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #8 on: October 20, 2017, 09:00:39 PM »
Ja mam pytanio-prośbę - czy można jakoś oznaczać konkretnie plotki od Obsów/osób odpowiadających za główną fabułę? Np. z pomocą jakiegoś znaczka albo tekstu na początku, że to oficjalna plotka pod fabułę główną.
Oczywiście, że można. Służy do tego ten temat, który należy traktować jako pierwsze źródło informacji na temat tego, co się dzieje w fabule głównej Skraju. Opóźnienie w przerzucaniu oficjalnych plotek czasami się pojawia, ale jest góra kilkudniowe, a większość rzeczy wrzucam od ręki. W ten sposób rozpoznajesz, które rzeczy są "na pewno", a które są "tak gadają na mieście". (For the record, chwilowo mam to opóźnienie kilkudniowe :) )
Treść pierwszego posta również została przeze mnie zaktualizowana - informowałyśmy o tym w globalce kilkanaście dni temu. Osobiście pilnuję, żeby aktualny pozostał.

Co do oryginalnego pytania Refa, które zostało pominięte: w podsumowaniach nie zmienia się nic. W przebiegu sesji though zmienia się to, że jeśli na terenie miasta ktoś używa czarów, sprawdź, czy robi to legalnie. Jeśli robi legalnie, w porządku. Jeśli robi nielegalnie - sprawdź, czy kogoś tym krzywdzi (czy czar jest wysokopoziomowy & czy służy do krzywdzenia). W takim wypadku do sceny należy dorzucić Skrybów Czarów.
System działania "wykrywacza" został już opracowany i przygotowany - nie będzie wymyślany ad hoc, tym razem jest gotowy zawczasu. Jeżeli więc masz wątpliwości, czy w Twojej sytuacji powinni się pojawić Skrybowie, przyjdź i spytaj. Powiemy Ci :)
Nie opisuję, jak działa ten system, żeby można się było domyślić zasad na podstawie przejawów fabularnych. Ale postarałam się, żeby nie był odgórnie nie do pokonania i żeby nie zerował szansy na granie nielegalnym czarującym mordercą.
[18:37] Pharan: Mógłbym mieć z Tobą dziecko, któremu wpajałbym same złe zasady, żeby potem słuchać, jak mu wszystko tłumaczysz

[13:22] Zet: przez ciebie mam odruch pawłowa już. Jak napiszę, że jest odpis i widzę, że coś napisałaś, to pierwsza myśl: jaki błąd popełniłem tym razem?

22:56] Melweddyn (2247): Po argumentacji Hydry każdy zamyka się w sobie.

Ref

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 181
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 822
  • Postać: Carret
  • Discord: Ref
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #9 on: October 20, 2017, 09:05:04 PM »
dziękuję pięknie, sądzę, że wyczerpaliśmy temat ;)
nie
zawód? Design wzorów obić w komunikacji miejskiej

Hydra

  • Bajarz
  • Banshee
  • *
  • Posts: 1064
  • Propsy: 25
    • View Profile
    • Warsztat MG
  • ID: 89
  • Postać: Meresankh
  • Discord: Hydra
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #10 on: October 20, 2017, 09:19:27 PM »
A ja się poczułam zmotywowana do odświeżenia tematu z zebranymi plotkami :)
[18:37] Pharan: Mógłbym mieć z Tobą dziecko, któremu wpajałbym same złe zasady, żeby potem słuchać, jak mu wszystko tłumaczysz

[13:22] Zet: przez ciebie mam odruch pawłowa już. Jak napiszę, że jest odpis i widzę, że coś napisałaś, to pierwsza myśl: jaki błąd popełniłem tym razem?

22:56] Melweddyn (2247): Po argumentacji Hydry każdy zamyka się w sobie.

Ref

  • Otiag
  • *****
  • Posts: 181
  • Propsy: 3
    • View Profile
  • ID: 822
  • Postać: Carret
  • Discord: Ref
Odp: Przepisy a rozgrywka
« Reply #11 on: October 20, 2017, 11:57:26 PM »
między innymi po to wypociłem ten post :D
nie
zawód? Design wzorów obić w komunikacji miejskiej