Author Topic: Toril 1.0 - konsultacje  (Read 502 times)

Eona

  • Guest
Toril 1.0 - konsultacje
« on: August 15, 2017, 06:57:47 pm »
Prace nad systemem nowego silnika idą pełną parą, lecz wy również macie wpływ na jego ostateczny kształt. Temat ten będzie służył do konsultowania z wami mniejszych lub większych pomysłów. Będziemy również prosić o pomoc z niektórymi zagadnieniami, by Toril 1.0 był jak najbardziej intuicyjny i zbalansowany.
Jeżeli ktoś nie chce się wypowiadać publicznie, niech wyśle swoją opinię czy propozycję rozwiązania problemu przez prywatną wiadomość w grze do jednego z obserwatorów. Jednocześnie prosimy o kulturalne wyrażanie swojego zdania.

1. Poradnik dla nowych graczy, aspekty oraz przejrzystość
Ten punkt dotyczy jeszcze obecnej wersji silnika
Trwają prace nad poradnikiem dla nowych (i starych) graczy oraz poprawionymi opisami kreatora postaci. Do tego jednak jest potrzebna informacja, co sprawia wam najwięcej problemów, co jest niezrozumiałe. Im więcej różnych wad obecnych pomocy na forum czy w grze zbierzemy, tym łatwiej będzie nam poprawić te elementy.
Czy dawaliście sobie radę z tworzeniem aspektów? Wiedzieliście, co trzeba o magii? Zrozumieliście po co używać Panelu Gracza?

2. Mapa towarów
Potrzebujemy pomocy z opracowaniem mapy zasobów. Zebrane informacje o ich dostępności będą wsparciem dla postaci wytwarzających przedmioty i MG chcących umieścić w swojej sesji targ czy kopalnię. Chętni, którzy uporządkują wiedzę z podręczników oraz uzupełnią braki, niech zgłaszają do Obserwatorów.
« Last Edit: August 16, 2017, 10:52:31 am by Eona »

Angie

  • Guest
Odp: Toril 1.0 - konsultacje
« Reply #1 on: August 15, 2017, 07:19:14 pm »
Odp: 2. Mapa towarów
Zaklepuję książkę "Rasy Faerunu" do przejrzenia czy nie ma tam info o surowcach.

Falco

  • Goblin
  • ***
  • Posts: 44
  • Propsy: 0
    • View Profile
  • ID: 1310
  • Postać: Reev/Kocur/Diggins
  • Discord: Falco
Odp: Toril 1.0 - konsultacje
« Reply #2 on: August 16, 2017, 11:03:49 am »
A czy przewiduje się uzupełnianie mapy towarów o nowe kopalnie? Rozumiem, że nie wszystkie żyły surowców są zlokalizowane i będzie możliwość natrafienia na nowe złoża?

Skaje

  • Obserwator
  • Ghast
  • *****
  • Posts: 697
  • Propsy: 17
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Odp: Toril 1.0 - konsultacje
« Reply #3 on: August 16, 2017, 11:21:54 am »
Jasne, chodzi też o to, by np wiedzieć, jakie złoża mogą występować w danym rejonie. Wiadomo, nie wszystko wszędzie da się znaleźć :)
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Iskierka

  • Hobgoblin
  • ****
  • Posts: 63
  • Propsy: 1
    • View Profile
  • Postać: Lyvain, Velnarei, Arn'thar
  • Discord: Iskra
Odp: Toril 1.0 - konsultacje
« Reply #4 on: August 18, 2017, 06:05:00 pm »
« Last Edit: August 18, 2017, 06:08:28 pm by Iskierka »

Eona

  • Guest
Odp: Toril 1.0 - konsultacje
« Reply #5 on: August 19, 2017, 05:52:49 pm »
Potrzebujemy zasobów w wersji pisemnej, a nie obrazkowej (a mapa z podręcznika nie zawiera wszystkiego).

Shagarot

  • Quasit
  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 401
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Odp: Toril 1.0 - konsultacje
« Reply #6 on: August 20, 2017, 01:08:52 am »
Nie chce mi się. O jak mi się bardzo kurwa nie chce... *jojczenie stop*
Spisu dokładnego surowców chwilowo nie zrobię, ale przynajmniej mogę wypisać cały import/eksport. Better this than nothing.

Anauroch
Import: Towary z drewna, trzoda
Eksport: Przyprawy, sól

Damara
Import: Drewno, trzoda, żywność
Eksport: Klejnoty, srebro, złoto, żelazo

Narfel:
Import: Biżuteria, ubrania
Eksport: Konie

Vaasa:
Import: Broń, żywność
Eksport: Klejnoty, skóra

Cormyr
Import: Kość słoniowa, przyprawy, szkło
Eksport: Drewno, miecze, pancerze, rzeźbiona kość słoniowa, ubrania, węgiel, żywność

Doliny
Import: Biżuteria, broń, książki, pancerze, papier, szkło, wyroby włókiennicze, wyroby z metalu
Eksport: Chleb, drewno, owoce, piwo, ser, skóry, warzywa, zboża

Cienista dolina
Import: Biżuteria, gotowe wyroby, rudy
Eksport: Piwo, płody rolne, złupione magiczne przedmioty

Cormanthor
Import: Brak
Eksport: Futra, magiczne przedmioty złupione w Myth Drannor, mięso

Dolina Archen:
Import: Egzotyczne wyroby z metalu, jedwabie, przyprawy
Eksport: Drewno, płody rolne, rudy

Dolina blizny
Import: Gotowe wyroby, nielegalne substancje, olej
Eksport: Piwo, warzywa, ziarna

Dolina radła
Import: Broń, jedwab, koronki, narzędzia, papier, przyprawy, ruda, wyroby ze szkła
Eksport: Baranina, drewno, futra, owoce, piwo, sery, wełna, wołowina

Dolina sztyletu
Import: Biżuteria, broń, książki, pancerze, papier, szkło, wyroby włókiennicze, wyroby z metalu
Eksport: Futra, mięso, ruda

Dolina tassel
Import: Cyna, klejnoty, srebro, złoto
Eksport: Gotowe wyroby dobrej jakości, wyroby garncarskie, wyroby włókiennicze

Głęboka dolina
Import: Bawełna, gotowe wyroby dobrej jakości, jedwab, wełna, wyroby włókiennicze
Eksport: Drewno, futra, mięso

Mglista dolina
Import: Gotowe wyroby, olej, rudy, wyroby włókiennicze
Eksport: Buraki, mięso, piwo, ser, siano, warzywa, zboże, ziemniaki

Pierzasta dolina
Import: Broń, gotowe wyroby dobrej jakości, olej, pancerze
Eksport: Kukurydza, ser, solone mięso, warzywa, zboże

Wysoka dolina
Import: Broń, książki, pancerze, papier, wyroby włókiennicze, wyroby z metalu
Eksport: Miedź

Jezioro pary
Import: Drewno, kamień, konie, małe statki, trzoda, zboże, żołnierze (zależy od regionu)
Eksport: Atrament, barwnik, broń, farbowana wełna, klejnoty, kożuchy, księgi czarów, łańcuchy, magiczne przedmioty, najemnicy, odlewy z mosiądzu i brązu, owoce morza, owoce, perły, solidne książki, warzywa, wino, wozy, zwierciadła (zależy od regionu)

Halruaa
Import: Egzotyczne magiczne przedmioty, metale szlachetne
Eksport: Elektrum, wino Haerlu

Luiren
Import: Trzoda, wyroby z metalu
Eksport: owoce, piwo, płody rolne, zboże

Shaar
Import: Broń, pancerze, wino
Eksport: Biżuteria, kość słoniowa, niewolnicy

Wielka rozpadlina
Import: Owoce, płody rolne, trzoda, zboże
Eksport: Biżuteria, klejnoty, magiczne przedmioty, srebro, złoto

Morze Księżycowe
Import: Wyroby włókiennicze, żywność
Eksport: Drewno, futra, klejnoty, niewolnicy, surowe minerały, wykuty metal

Aglarond
Import: Szkło, wyroby włókiennicze, żelazo
Eksport: Drewno, klejnoty, miedź, wino, zboże

Impiltur
Import: Egzotyczne towary, herbata, owoce, szkutnicy, warzywa, wyroby z drewna
Eksport: Klejnoty, srebro, towary pochodzące z Chłodnych Ziem, złoto, żelazo

Rashemen
Import: Sukno, wyroby z drewna, żywność
Eksport: Futra, ogniste wino, rzeźby, sery, wełna

Thay
Import: Czary, magiczne przedmioty, niewolnicy, potwory, żelazo
Eksport: Biżuteria, drewno, dzieła sztuki, magiczne przedmioty, owoce, rzeźby, zboże

Thesk
Import: Konie, towary handlowe, złoto
Eksport: Towary gnomów, towary z Kara-Tur, żelazo, żywność

Wielka dolina
Import: Narzędzia z żelaza, srebro, złoto
Eksport: Łuki, magiczne przedmioty, produkty alchemiczne, rzeźby z drewna, strzały, zioła

Podmrok
Import: Broń, drewno, niewolnicy, pancerze, żywność
Eksport: Broń, egzotyczne towary, magia, pancerze

Dzikie pogranicze
Import: Gotowe wyroby, górnicy, książki, magiczne przedmioty, przyprawy, wyroby garncarskie
Eksport: Drewno, futra, klejnoty, metale szlachetne, najemnicy, wyroby ze skóry

Północ wybrzeża mieczy
Import: Gotowe wyroby, górnicy, książki, magiczne przedmioty, przyprawy, wyroby garncarskie
Eksport: Drewno, klejnoty, metale szlachetne, najemnicy, wyroby rzemieślnicze z Neverwinter, wyroby ze skóry

Srebrne Marchie
Import: Gotowe wyroby, książki, pancerze, przyprawy, wino, wyroby garncarskie
Eksport: Bohaterowie, futra, metale szlachetne, rzemieślnicze wyroby krasnoludów i elfów

Waterdeep
Import: Drewno, egzotyczne towary ze wszystkich krajów, rudy, skóry, trzoda, zboże
Eksport: Broń, meble, piwo, sukno, wszelkiego rodzaju gotowe towary, wyroby garncarskie, wyroby ze skóry, wytopy z metalu

Wysoki Las
Import: Broń, pancerze, poszukiwacze przygód, żywność
Eksport: Pradawne artefakty

Chult
Import: Biżuteria, broń, żywność
Eksport: Futra, klejnoty, kość słoniowa, perfumy

Tashalar
Import: Niewolnicy, owoce, srebro, wołowina
Eksport: Farbowane tkaniny, olej, oliwa, oliwki, owoce morza, przyprawy, ser, szkło, wino

Przesmyk vilhon
Import: Metal
Eksport: Kamień, konie, niewolnicy, ryby, wino

Chondath
Import: Metal
Eksport: Drewno, najemnicy, przyprawy, sól

Sespech
Import: Metal
Eksport: Konie, najemnicy, sól

Turmish
Import: Metal, towary luksusowe
Eksport: Drewno, najemnicy, sól, szkło, żelazo

Sembia
Import: Wszystko co można sprzedać
Eksport: Wszystko co można kupić, broń, jedwab, książki, ostre kiełbasy, trzoda, wino, wyroby garncarskie, żywność

Smocze Wybrzeże
Import: Metale szlachetne, niewolnicy, towary na eksport, żywność
Eksport: Statki, towary z innych państw

Chessenta
Import: Konie, magiczna broń, najemnicy, niewolnicy, perfumy, sery, szkło, wieprzowina
Eksport: Broń, bydło, dzieła sztuki, niewolnicy (do Thay), oliwa z oliwek, posągi, srebro, wino, winogrona, wysokiej jakości żelazo, złoto

Mulhorand
Import: Dobre drewno, kadzidła, niewolnicy (z Thay), perfumy, przyprawy, żelazo
Eksport: Czyste księgi czarów, granit, kamienie szlachetne, papier, piwo (jasne i ciemne), złoto

Unther
Import: Broń, najemnicy, niewolnicy, żywność
Eksport: Minerały, olej tłoczony z nasion, rzeźby, sukna, wyroby ceramiczne, żelazo, złoto

Vast
Import: Sól, szkło, towary luksusowe
Eksport: Miedź, nikiel, pergamin, srebro, trzoda, wyroby włókiennicze, zboża, żelazo

Evermeet
Import: Elfie przedmioty odzyskane z Faerunu, poza tym jest samowystarczalne
Eksport: Biżuteria, elfi poszukiwacze przygód, pewne egzotyczne lub magiczne przedmioty będące darami

Wyspy Moonshae
Import: Jedwab, konie, pergamin, pomniejsze magiczne przedmioty, ruda, węgiel
Eksport: broń, drewno, pancerze

Wyspy Nelanther
Import: Wszystko co miejscowi zdołają ukraść, złupić lub ocalić
Eksport: Niewolnicy, wszelkie skradzione lub złupione towary

Zachodnie ziemie centralne
Import: Dywany, piwo, ryby, żelazo, zioła
Eksport: Garncarstwo, srebro, wełna, złoto

Ziemie hordy
Import: Cukier, herbata, kawa, metale, papier, ryż
Eksport: Klejnoty, skóry, trzoda, wełna

Amn
Import: egzotyczne towary (z Maztiki), machiny oblężnicze, magiczne przedmioty, najemnicy, perły
Eksport: Biżuteria, broń, klejnoty, konie, pancerze, piwo (jasne i ciemne), wyposażenie dla karawan (wozy czy koła), zboża, żelazo, złoto

Calimshan
Import: Czarodzieje, niewolnicy, żywność
Eksport: Biżuteria, broń, jedwab, klejnoty, książki, liny, najemnicy, pancerze, perły, przyprawy, rzadkie zioła, słabe magiczne przedmioty, statki, wino, wyroby garncarskie, wyroby skórzane

Tethyr
Import: Broń, magiczne przedmioty, najemnicy, przyprawy
Eksport: Ambra, dywaniki, dywany, fajkowe ziele, herbata, jedwab, orzechy, owoce, perły, ryby, sery, sukna, tran, trzoda, warzywa, wina
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

Eona

  • Guest
Odp: Toril 1.0 - konsultacje
« Reply #7 on: August 20, 2017, 12:35:54 pm »
Dziękujemy :)