Author Topic: Lista zaklęć wtajemniczeń - zmiany uwzględniające Magiczny Patch 1.2  (Read 13254 times)

Veenq

  • Szczur
  • *
  • Posts: 6
  • Propsy: 2
    • View Profile
  • Postać: Tarassel Finreit
Quote
To co powiedziałeś jest zwyczajnie nieprawdą, bo są zaklęcia iluzji działające w minutach albo nawet godzinach
A są zaklęcia działające te 4 sekundy/turę. Skończmy. Po drugie główną uwagę chciałem zwrócić na to, że postać najpierw musi sobie nabić punkty zaklęciami, których zapewne nigdy nie użyje, bo nie pasują do konspektu, żeby móc na zadowalającym poziomie rzucać takie upragnione.

Co do kolejnego akapitu, nie będę cytował, bo nie mam co, ale odpowiem. Wytrenowany wojownik walczący w zwarciu i bezbronny mag stoją naprzeciw siebie. Wydawać by się mogło, że wojownik wygra, jednak mag rzuca zaklęcie i walka staje się choć trochę wyrównana. A tym czasem, miecz mieczem, a zaklęcia i magowie coraz słabsi. Tak samo z osobą walczącą, która wspiera się magią. Walczy lepiej, ale czaruje gorzej. Nadal wszystko zachowuje równowagę. W przełożeniu na punkty. Wojownik ma 9 siły, a mag 9 mocy. Osoba wspierająca się magią może mieć 4 siły i 5 mocy. Zwycięży ten który ma większy spryt.

Quote
Pisałem wcześniej, że spora ilość zaklęć użytkowych została przy tych przeróbkach wzmocniona.
Spora. Nie cała. Mnie się nie tyczy żadne z tych ulepszonych zaklęć.

I teraz znowu bez cytatu odnosząc się do dwóch ostatnich akapitów. Z początku chciałem zaproponować, żeby znerfić wszystkie zaklęcia. Ich działanie, ale nie ich czas trwania. Z drugiej i według mnie bardziej racjonalnej strony tak sobie myślę i w sumie jakiekolwiek zmienianie zaklęć mija się z celem. Ludzie wybrali sobie dane zaklęcia, bo im się spodobały. Gdy się je zmienia, chociaż troszeczkę, przestają już być tymi zaklęciami, którymi były wcześniej. Wprowadzenie mocy magicznej było dobre. Zmienianie zaklęć jest złe. Czemu więc nie zboostować postacie niemagiczne? Albo znerfić postacie magiczne? Nie zaklęcia. A co do tych moich pomysłów. Nie będę ich wypisywać na forum. Wskaż mi proszę osobę do której mogę je wysłać w prywatnej wiadomości. Ty? Panda? Who?

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Quote
Co do kolejnego akapitu, nie będę cytował, bo nie mam co, ale odpowiem. Wytrenowany wojownik walczący w zwarciu i bezbronny mag stoją naprzeciw siebie. Wydawać by się mogło, że wojownik wygra, jednak mag rzuca zaklęcie i walka staje się choć trochę wyrównana. A tym czasem, miecz mieczem, a zaklęcia i magowie coraz słabsi. Tak samo z osobą walczącą, która wspiera się magią. Walczy lepiej, ale czaruje gorzej. Nadal wszystko zachowuje równowagę. W przełożeniu na punkty. Wojownik ma 9 siły, a mag 9 mocy. Osoba wspierająca się magią może mieć 4 siły i 5 mocy. Zwycięży ten który ma większy spryt.

To ja rzucę inaczej. Wytrenowany wojownik i łucznik stoją na przeciwko siebie... I łucznik nie rzucił żadnego zaklęcia, a zanim sięgnął po strzałę i napiął łuk było już po walce.
Każda postać, zwłaszcza gdy odchodzimy od schematu klas, sprawdzać się będzie w innych sytuacjach. I nie, nie zgodzę się z tym, że magowie są coraz słabsi. Gram magiem i nie mam zapędów masochistycznych do tego, aby celowo sobie grę utrudniać. Więc tak, początkujący magowie i osoby ze słabo rozwiniętymi mocami magicznymi są słabsi, owszem.
Ale nie widzę powodu, dla którego początkująca postać maga lub postać tylko wspierająca się magią miałaby rzucać zaklęcie przyspieszenia mające równie silny efekt, co mag zaawansowany mag. I tak, te zmiany miały na celu wyraźne wykazanie zależności między tym, jak bardzo postać magiczna jest rozwinięta i jak efektywne są rzucane przez nią zaklęcia.
To również nie ulegnie zmianie.

Quote
Spora. Nie cała. Mnie się nie tyczy żadne z tych ulepszonych zaklęć.

Co poradzisz? Pech. Gra w dalszym ciągu jest w otwartej becie. Od tego ona jest żeby wprowadzać zmiany w systemie rozgrywki.

Quote
Z drugiej i według mnie bardziej racjonalnej strony tak sobie myślę i w sumie jakiekolwiek zmienianie zaklęć mija się z celem. Ludzie wybrali sobie dane zaklęcia, bo im się spodobały. Gdy się je zmienia, chociaż troszeczkę, przestają już być tymi zaklęciami, którymi były wcześniej. Wprowadzenie mocy magicznej było dobre. Zmienianie zaklęć jest złe.

To samo co wyżej. Gra jest w becie, od tego jest beta żeby wprowadzać zmiany.
System miał zmienić działanie zaklęć tak, aby ich efektywność była zależna od punktów mocy postaci czarującej i spełnia te założenia. Nie miał osłabiać ani wzmacniać postaci magów czy całego systemu magii. Miały być zmienione zaklęcia, zaklęcia zostały zmienione.

Jeśli masz jakiś pomysł to przedstaw go tutaj, a nie na priva - w ten sposób inni ludzie będą mogli się do niego również odnieść. Tak jak Tobie nie podobają się obecne zmiany, innym mogą nie podobać się zmiany proponowane przez Ciebie.
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

Eona

  • Guest
Pragnę przypomnieć/uświadomić, że system turowy już istniał na Torilu i był zmieniony z powodu zmiennego czasu trwania tury. Teraz do tego wracamy, bo jest potrzebne do Torilu 1.0, a tura zostaje oficjalnie ustalona.

@Veenq
Masz rację, część zaklęć może być osłabiona. Ktoś tu chyba wymieniał pajęczą wspinaczkę. Ja zauważyłam też problem, jacy mogą mieć teurgowie (postanie używające po objawień i wtajemniczeń, szczególnie równo się uczący). Oni będą mieć zaklęcia bardzo słabe. Nie o to chyba chodzi, bo założeniem głównym jest, by postacie te miały większy wybór zaklęć, kosztem ich wyższych poziomów.

@Shag
Czy mógłbyś wykonać listę zaklęć, które porówna czas podany w sekundach i czas podany w turach? W formie "Nazwa", "Czas w sekundach", "Czas w turach + wzmacnianie". Sądzę, że wyjaśniłoby to wiele rzeczy i pozwoliło wyłapać zaklęcia osłabione zbyt mocno. Na przykład pajęcza wspinaczka powinna przez te 5-7 tur na start pozwalać się wspinać.
Tylko bez zmian w przyroście mocy, za duże różnice się porobią i to dopiero będzie dobijać początkujących magów.

+ Rawij zauważył, że jest teraz problem z przedmiotami, bo tam często są podłączone po prostu nazwy zaklęć. Trzeba coś z tym ustalić.

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1056
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Nie czytałam jeszcze całości waszych wypowiedzi, bo są kurde długie :P, ale - zgadzam się z jednym. Czasy trwania są bardzo znerfione i to trzeba poprawić - to prośba do ciebie, Shag, skoro mamy oficjalnie ustalony czas trwania tury. Jest duża różnica rzeczywiście, jeśli zaklęcie trwało 30 sekund, a teraz trwa turę i kolejną dopiero za każde 9 pm... To faktycznie jest znaczne znerfienie, właściwie rzędu siedmiu razy przy tym, że tura ma trwać 4 sekundy. Trzeba to uwzględnić i poprawić tak, by zaklęcia nawet na niskich poziomach były "opłacalne"

Pamiętaj przy tym, że ja czy ty na nasze PMy czekaliśmy rok, dwa - a system powinien być przyjazny świeżym postaciom również. Świeży gracz mający magię może mieć 11 punktów max biorąc 10 czarów na start, albo 5 punktów, jeśli bierze ich połowę - i trzeba to wziąć pod uwagę, to plus fakt że czarów uczy się minimum 10 dni.
« Last Edit: August 27, 2017, 12:57:30 AM by Skaje »
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Quote
@Shag
Czy mógłbyś wykonać listę zaklęć, które porówna czas podany w sekundach i czas podany w turach? W formie "Nazwa", "Czas w sekundach", "Czas w turach + wzmacnianie". Sądzę, że wyjaśniłoby to wiele rzeczy i pozwoliło wyłapać zaklęcia osłabione zbyt mocno. Na przykład pajęcza wspinaczka powinna przez te 5-7 tur na start pozwalać się wspinać.
Tylko bez zmian w przyroście mocy, za duże różnice się porobią i to dopiero będzie dobijać początkujących magów.

Well, w teorii bym mógł, w praktyce nie za bardzo - dlatego ta lista była wrzucona na forum wcześniej żeby ludzie mogli się wypowiedzieć zanim podmieniłem starą listę zaklęć na nową. Nie mam nigdzie zapisanej starej treści jako backup. Jeśli z kolei w treści zaklęć będzie podany czas trwania i w turach i w sekundach, to dopiero będzie nieczytelne dla graczy.
Jeśli trzeba dopasować zaklęcia, najłatwiej będzie to zrobić przy pomocy jednego z poniższych rozwiązań:

- Jak już proponowałem, zmieniając tempo przyrostu tur na każdy próg pm.
- Obniżając koszty progów pm.
- Ustalając stałą bazę dla wszystkich zaklęć turowych i późniejszy ich przyrost. Więc np wszystkie zaklęcia turowe miałyby działanie 3 tury + 1 tura/próg pm (stały próg z tego powodu, że wtedy podmiana treści w zaklęciach to będzie ctr+c i ctr+v, a nie każdorazowo ręczne wklepywanie, które zajmie kilka godzin, a i z ctr+c i ctr+v zejdzie przynajmniej 1-1,5h)

Ale zanim zacznę robić w tej sprawie cokolwiek, potrzebuję jasnych i konkretnych wytycznych, co dokładnie mam zmienić. Nie mam problemu z przerabianiem treści zaklęć kiedy jest to potrzebne, ale w miarę możliwości wolę uniknąć robienia tego po kilka razy. Over and over again.
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

Eona

  • Guest
Tych zaklęć było tyle, że ciężko było wyłapać błędy czasowe. Moje propozycje:
  • Dłoń maga - 2-3 tury
  • Odporność - 3-4 tury, maksymalnie 10 (pierwotnie to chyba było 30 sekund)
  • Osłona - 3 tury, maksymalnie 8
  • Alarm - niech będą te 4 godziny na początek
  • Kamienne kości - 4 tury
  • Oczy w ciemności - 2- 3 tury
  • Promień osłabienia - 3-4 tury
  • Sieć cieni - 3-4 tury
  • Uparte ostrze Scośtam - 2 tury
  • Żrący dotyk - 2 tury
  • Cisza - 3-4 tury
  • Koszmarna kołysanka - 5 tur
  • Lewitacja - 5 tur
  • Lustrzane odbicie - 5 tur
  • Otumanienie potwora - 4 tury
  • Pajęcza wspinaczka - 5-6 tur
  • Pomniejszy obraz - 5 tur
  • Ślepota/głuchota - 3-4 tury
  • Uspokojenie emocji - 5 tur
  • Uwiąd kończyn - 4-5 tur
  • Wykrycie myśli - 3 tury
  • Żelazny róg Bacośtam - 4 tury
  • Nieumarła pochodnia - 4 tury
  • Promień wyczerpania - 4-5 tur
  • Przyśpieszenie - 4 tury
  • Roztrzaskanie podłogi - 3-4 tury
  • Ściana wiatru - 4 tury
  • Spowolnienie - 4 tury
  • Tańczący oręż Antykwariusza - 4-5 tur
  • Zaawansowany obraz - 5-6 tur
  • Zauroczenie potwora - 5 tur
  • Zębata macka - 5 tur
  • Ognista tarcza - 5 tur
  • Ściana ognia - 4 tury
Ogólnie wartości trochę z czapy, ale większość zaklęć do tych 4-5 tur można podbić bez szkody.

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Zanim będę wprowadzał jakieś poprawki niech najpierw wypowiedzą się inni żebym później nie robił tego dwa razy.
Odnośnie proponowanych przez Ciebie wartości, bo tylko przy dłoni maga podałaś ile maksymalnie, rozumiem, że to ma być poziom startowy + 1 tura/próg pm, right?
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

Eona

  • Guest
Tak, podałam progi startowe, do tego i tak dojdą te tury za pm. Maksymalne x dałam tam, gdzie było ograniczenie.

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1056
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Jeszcze trochę innych czarów, np Dłoń maga to i potężniejsza dłoń maga.

Ogólnie wartości spoko, 20-30 sekund to dobry bazowy czas działania wszystkich czarów, zwłaszcza użytkowych i niekoniecznie bojowych.
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Poprawki wprowadzę później będąc na kompie.
Btw, większa dłoń maga miała akurat czas trwania podany wcześniej dłuższy niż dłoń maga i z tego powodu skończyła z czasem trwania w minutach. Nie jest to jakiś game changer.
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

Skaje

  • Obserwator
  • Banshee
  • *****
  • Posts: 1056
  • Propsy: 24
  • Meow
    • View Profile
  • ID: 57
  • Postać: Desiderata Graves
  • Discord: Skaje/Nibynuszka
Ale o ile kojarzę, ona działa minutę na aż 20 PMów, więc jednak krótko nadal :D
If you don’t have a massive alternative universe in your head with developed people and stories, you’re lying.

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
True, a przy nowym zapisie zwykła dłoń maga i tak będzie miała maks czas trwania 10 tur czyli 40 sekund, więc potężniejsza będzie trwała dłużej i tak i tak x)
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek

Shagarot

  • Łupieżca Umysłu
  • *
  • Posts: 357
  • Propsy: 4
    • View Profile
  • ID: 58
Poprawki wprowadzono.
Arin (722) - Dziś o 21:04
@Shagarot (58)  zabiłeś mnie. Jesteś moim osobistym bogiem.

Tori (72) - Dziś o 21:06
Ja to  po raz kolejny napiszę: Shag jest Mistrzem tekstówek